Zasadala Komisia pre dopravu, výstavbu a cestovný ruch pri Výbore NR SR pre hospodárske záležitosti Vytlačiť stránku / Print page

1. 10. 2019 15:30

Bratislava 1. októbra (Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti) - Predseda Komisie pre dopravu, výstavbu a cestovný ruch Miroslav Ivan zvolal dňa 1.10.2019 zasadnutie komisie, ktorého predmetom bol vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Reprezentatívna účasť zástupcov odbornej verejnosti, prevádzkovateľov staníc technickej kontroly, Národnej asociácie STK, technickej služby technickej kontroly a technickej služby pre emisné kontroly cestných motorových vozidiel potvrdila veľký záujem najmä o tú časť novely zákona, ktorá sa týka práve tohto konkrétneho segmentu a druhu činností riešených v navrhovanej novele.
Predseda komisie Miroslav Ivan viedol diskusiu s cieľom objasniť tie ustanovenia návrhu zákona, ku ktorým bolo vznesené najväčšie množstvo pripomienok v rámci medzirezortného pripomienkového konania. Zástupcovia Ministerstva dopravy a výstavby SR s prítomnými diskutovali o otázkach týkajúcich sa povinností prevádzkovateľov STK, zriadenia certifikovaných miest opravy či trvalého vzdialeného video-prístupu. V poslednom spomenutom bode si účastníci vyjasňovali názory na zavedenie takéhoto online prístupu, na spôsob jeho realizácie ako aj sankčný mechanizmus v prípade nefunkčnosti systému. Predmetom diskusie bol aj medializovaný nedostatok technických pracovníkov STK, rozsah ich povinnosti byť držiteľom príslušných vodičských oprávnení či férovosť sankčného mechanizmu voči technikom STK v prípade pochybení. V tejto otázke sa všetci prítomní zhodli na tom, že kontrolný mechanizmus má byť zameraný na závažné porušenia vo fáze výstupu kontrol, nie na sankcionovanie administratívnych chýb a procesov. Diskusia sa niesla v odbornom duchu a bola podložená množstvom konkrétnych príkladov z praxe. Cieľom zasadnutia komisie bolo identifikovať sporné body a hľadať spoločensky prijateľné riešenia pred definitívnym schválením zákona v Národnej rade SR.

Deň v parlamente

<- ->