Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu. K uvedenému návrh na vykonanie poslaneckého prieskumu podávam nasledovnú informáciu.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet o výsledku prerokovania uvedeného návrhu vo výbore.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 845 z 25. apríla 2025 pridelil návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Martina Dubéciho, Zuzany Mesterovej a Zuzany Števulovej na vykonanie poslaneckého prieskumu na Štatistickom úrade Slovenskej republiky (tlač 803) na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet s tým, že ako gestorský výbor podá Národnej rade Slovenskej republiky informáciu o výsledku prerokovania uvedeného materiálu vo výbore a návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet o návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Martina Dubéciho, Zuzany Mesterovej a Zuzany Števulovej na vykonanie poslaneckého prieskumu na Štatistickom úrade Slovenskej republiky (tlač 803) rokoval dňa 27. mája 2025 a na návrh poslankyne Dariny Luščíkovej hlasoval o návrhu uznesenia v znení predloženom navrhovateľmi.
Uvedený návrh však nezískal vo výbore pri hlasovaní väčšinu potrebnú na jeho schválenie.
Prílohou tejto informácie je návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky v znení predloženého návrhu poslancov.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu.
|
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci. V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrh je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 5. septembra a gestorský výbor do 8. septembra. Jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky. Pán predsedajúci prosím otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
Ďakujem pekne za slovo.
Pani kolegyňa Kolíková, pri všetkej úcte, neviem, či ste videli, počuli vystúpenie nášho kolegu pána poslanca Horeckého, bolo to pokojné, odborné, konštruktívne na rozdiel od vášho vystúpenia. Vy len strašíte, strašíte a zavádzate. (Potlesk.) Stále tu hovoríte o dialógu, o dialógu. Čo vaši poslanci stále o nás píšu na sociálnych sieťach? Veď si to prečítajte. Niekedy mi je zle, keď to čítam. Na rozdiel od PS-ka, vyjadrím sa aj na sociálnych sieťach, nič nepíšu proti nám. Veď každý sa má právo vyjadriť, ale takéto veci, doslova falošné nezmysly, čo píšu, a krivo nás obviňujú, tak to je strach a hrôza. A hovoríte tu o dialógu. Že otec je muž a že mama je žena, to je proti Európskej komisii? Sa pýtam. Zákaz surogátneho materstva, to je proti Európskej komisii? Že rodičia majú právo rozhodovať o účasti detí na výchove a vzdelávacom, vzdelávaní, to je proti Európskej komisii? Akože tu len zavádzate, spomínate tu Rusko, vojnu, veď my tu len riešime naše hodnoty. A vy stále sa nám ich snažíte vytrhnúť. Ja to nechápem.
Ďakujem.
|
Ďakujem pekne za slovo, Janko ďakujem pekne za tvoje vystúpenie. Tvoje vystúpenie bolo odborné, pokojné, korektné a nikoho neurážalo. Treba povedať, nikoho neurážalo, lebo keď počúvam tú diskusiu, tak mi je fakt zle z toho. A neurazil si ani žiadnu politickú stranu. Mrzí ma, že na poslancov KDH je teraz vyvíjaný obrovský hejt, že máme zlé úmysly. My presadzujeme svoje hodnoty na zdravých základoch, na zdravých základoch, upozorňujem. Stále nás tu niekto k niečomu vyzýva, aby sme ustúpili, aby sme nehlasovali. Ale čo máme poprieť svoje svedomie? Veď to bol náš aj politický program. 35 rokov KDH to má v stanovách a my teraz ideme na nejaké výzvy a na nejaké hejty ustúpiť. A hlavne ma hnevá aj to, že niektorí poslanci teraz na tých sociálnych sieťach zrazu nás začali strašne hejtovať a pritom tí poslanci ešte pred pár mesiacmi mali také isté hodnoty ako my. A zrazu ich stratili, lebo počet lajkov môžu získať tak nás hejtujú. Ale nás nezlomíte. Ďakujem. (Potlesk v sále.)
|
Ďakujem pekne za slovo. Ďakujem, pán kolega, za tvoje vystúpenie a odôvodnenie. Určite je to dobrý spôsob ako pomôcť aj týmto ľuďom, lebo treba si aj uvedomiť, že v niektorých regiónoch, ja pochádzam konkrétne z Oravy a na očné vyšetrenie čakáme zhruba pol roka. Pol roka kým dostaneme termín. To znamená, že ten vodič už musí počítať v 64 rokoch pomaly, aby sa objednal u očného. Keby to tu tak fungovalo u nás, že sa dostanete na to zdravotné vyšetrenie v nejakej dobe, do týždňa, tak podľa mňa by to až taký problém nebol. Dobre, nech v 65-ke sa robia tieto kontroly, ale kvôli tomu, že máme veľký nedostatok týchto lekárov, tak podľa mňa to nie je dobré. A sám každý pacient vie aj zhodnotiť, že či má ten zdravotný stav horší alebo ako sa cíti a tým pádom on vie ísť ku tomu lekárovi. A podľa mňa tak, ako je to v návrhu uvedené, že by to robil len všeobecný, si myslím, že to je veľmi dobrá myšlienka. Lebo my nepotrebujeme zaťažovať lekárov, ktorí potrebujú riešiť akútnych pacientov. Ale nie, oni sa potom zabávajú, doslova, s pacientami a strácajú čas vo vyšetrení s pacientami, ktorých vlastne ani vôbec vyšetrovať nemusia. Ja si myslím, že tento návrh by si mohla osvojiť aj koalícia, vyslať takto signál, že vieme prijímať zákony aj pre bežných ľudí a vieme im takto pomôcť.
Ďakujem ešte raz, pán kolega, za to vystúpenie.
|
Ďakujem pekne za slovo. Pán kolega, ďakujem za tvoje kvalitné vystúpenie a podrobné vysvetlenie ohľadom tejto problematiky. Viem, že by si ešte dokázal veľmi dlho o tomto rozprávať a je to zákon o turistických trasách. A keď to tak poviem odľahčene, ty si sa toľko nachodil okolo toho, že ty si už prešiel niekoľko tých turistických trás a ja som ti tam sa snažil trošku pomôcť pri tých rokovaniach a videl som, aké tie rokovania boli náročné, ale tvoje argumenty dá sa povedať, že boli nepriestrelné. Opakujem, nepriestrelné
=====
|
Ďakujem pekne za slovo.
Štefan, ty si vo svojom vystúpení nespomenul dopravnú infraštruktúru. Ja viem, že tých problémov je strašne moc, ale dopravná infraštruktúra je veľmi dôležitá pre Slovensko a pre náš národ, lebo keď sa pozrieme tie okolité štáty, ako nás brutálne predbehli, tak to je nonsens, ako my zaostávame. A tu si treba aj uvedomiť, že keď nie sú postavené diaľnice a rýchlostné cesty, tak častejšie na týchto cestách I. triedy alebo na tých dvojkách, trojkách dochádza aj k smrteľným nehodám a takto ľudia zbytočne prichádzajú o životy.
Vrátim sa ku cestám I. triedy. Ja som mal minulý týždeň aj náš výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj stretnutie s generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest a počas dvojhodinového stretnutia tento generálny riaditeľ si neurobil ani jednu poznámku. A viete, prečo ani jednu poznámku? Lebo nemusel, lebo jeho odpoveď vždy bola nemáme peniaze, nedá sa, za to je niekto iný zodpovedný a stále takto dookola opakoval. Takže takto.
Ja si myslím, že Slovenská republika nemôže fungovať, lebo ľudia za to nemôžu, v akom stave máme cesty. A mohol by som ďalej rozprávať, mohol by som rozprávať o železniciach. Železnice, buď nám vlaky horia alebo vlaky sa pohybujú úplne nízkou rýchlosťou, päť kilometrov rýchlosť za hodinu, čo v dnešnej dobe, kde vidíme, že na západe vlaky premávajú aj vyše 200-kilometrovou rýchlosťou, tak to je úplne trápne. Ale vieme, že toto je dlhodobý problém a ak vláda sa nezačne venovať tomuto problému, tak to bude aj pre našu ekonomiku aj turizmus, dá sa povedať, veľký problém, lebo sa stále sťažujeme, že nefungujú nám tu nejaké veci, ale keď podnikatelia nemajú vytvorené podmienky, tak sa im tu veľmi ťažko podniká na Slovensku.
Ďakujem.
|
Ďakujem pekne za slovo. Pán kolega, súhlasím s tým, čo si povedal, hlavne o tom odpisovaní tej DPH-čky, o čom sa tu už verejne rozpráva, že je takáto možnosť, že príde k tomu a chcem len upozorniť na to, že ak k tomu príde, tak to nahnevá viacerých podnikateľov a obávam, že tie svoje živnosti, alebo to podnikanie doslova zavesia na klinec, lebo títo podnikatelia sú tiež ľudia a sledujú ako to funguje v štátnej správe. Teraz sme napr. boli svedkami, že Národná diaľničná spoločnosť si zakúpila 253 osobných áut, z toho sú tam aj luxusné motorové vozidlá a myslíte, že tie motorové vozidlá sú len využívané na služobné cesty, alebo pracovné cesty? No určite nie. Takže nemôžeme robiť bič len na tých, ktorí nám tu prinášajú dane a na štátnu správu, tam im dávame voľnú ruku, že môžu si robiť čo chcú.
Bavili sme sa tu už aj v rozprave o tých 35, alebo už ani neviem, koľko máme štátnych tajomníkov, tak ja si myslím, že tiež, že tie autá nevyužívajú na pracovné, alebo služobné cesty, ale chodia aj za svojou rodinou, alebo na súkromné cesty. Takže, keď má byť rovnaký meter, tak by mal byť na všetkých, ale nerobme to stále, že len všetko proti podnikateľom, lebo na nich už orať nemôžeme. Ďakujem.
|
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci. V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 5. septembra 2025 a gestorský výbor do 8. septembra 2025. Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
8.
Ďakujem pekne za slovo.
Pán kolega, aj my v KDH to kvitujeme, tento návrh zákona. Je to veľmi dobrý návrh zákona, lebo tiež sa pod to... máme problémy v Žilinskom samosprávnom kraji, máme viacero internátov na stredných školách a vieme, že to je veľký problém, čo sa týka finančných zdrojov, lebo župa vždy hasí nejaké problémy, ktoré horia doslova, ale na tie internáty nikdy sa nenájdu finančné zdroje v rozpočte žúp. A toto je veľmi dobrý produkt a hlavne, že to nejde do finančného zaťaženia.
Ten pozmeňujúci návrh si musíme ešte pozrieť, lebo nemali sme to čas nejako detailnejšie, ale mali by tam byť len nejaké asi drobné úpravy, ale poslanecký klub KDH určite tento návrh zákona podporí, lebo podľa mňa toto je správna cesta, ako pomôžeme župám, ktoré vlastnia stredné školy a, samozrejme, tak ako si aj spomenul, vysoké školy a univerzity. To tiež takisto potrebujú súrne a dá sa povedať, že tie podmienky, keď chceme, aby tí študenti nám študovali, aby chodili aj za tým štúdiom, ďalej cestovali, tak potrebujeme aj kvalitné ubytovanie pre nich, lebo keď nemajú kvalitné ubytovanie, tak ich to odrádza a potom, samozrejme, vyberajú si iné školy a je to možno aj na škodu.
Takže ďakujem, pán minister, že ste prišli s týmto návrhom zákona.
|
51.
Ďakujem pekne za slovo. Ďakujem, pani kolegyňa, za tvoje vystúpenie. Čo sa týka tých žandárskych zborov, ja by som to až tak čierne nevidel, skorej mi vadí tam trošku ten názov žandári. Žandárov sme tak nazývali kedysi za komunizmu. Ale vieme, že tých policajtov máme veľmi málo, chýbajú nám a ja si napríklad viem predstaviť ten žandársky zbor, aby mohol fungovať, pán minister vie asi pri čom, pri tých našich pátracích akciách, keď pátrame po nejakých nezvestných osobách, tak sa veľmi často stretávame, že z polície nemá kto ísť, lebo držia službu. Maximálne idú dvaja policajti, samozrejme nie sú vyzbrojení lebo nemajú takú výbavu. To aj spomínala kolegyňa, že chýba tá výzbroj, výstroj týmto policajtom. Ale chodia dvaja-traja policajti a toto by som veľmi privítal, že keby tých policajtov viac prišlo pomôcť, že si trošku aj zarobia a sú to profesionáli a nám to veľmi pomôže, lebo my sme predsa len dobrovoľníci a tí profesionáli, keď sa nachádzajú v tom teréne, tak že ten výsledok môže byť lepší a môžeme zachrániť ľudský život. Takže toto by som až tak čierne nevidel. Toto aj kvitujem, len treba to nejako dobre nastaviť, aby to dobre fungovalo, aby tí policajti tam prišli včas a aby to potom bolo nejako koordinované, ale to vidím plusové.
Čo sa týka tých ďalších vecí, čo kolegyňa spomenula, no máme aj budovy v dezolátnom stave, kancelárie pre policajtov v dezolátnom stave, možno aj toto je jedna z vecí, prečo sa tí policajti nehlásia, keď vidia, do akých podmienok idú pracovať, tak ich to trošku odradzuje. Takže tu by bolo dobré, aby tie finančné zdroje sa našli a aby sa im tie pracovné podmienky zlepšili, aby ich to ťahalo trošku ísť do tej práce.
Ďakujem.
|
34.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predseda, chcem zvolať poslanecké grémium v mene poslaneckých klubov KDH, SaS, SLOVENSKO a PS, okamžite. (Potlesk.)
|
78.
Ďakujem pekne za slovo.
Ďakujem, pán kolega, za tvoje vystúpenie. A na úvod musím povedať, že neziskové organizácie nepotrebujú štát, ale štát potrebuje neziskové organizácie. Opakujem, neziskové organizácie nepotrebujú štát, ale štát ich potrebuje, lebo tak ako tu viacerí rečníci povedali, sú to ľudia, ktorí to robia s nadšením, za vlastné peniaze, vo vlastnom osobnom voľne, na úkor svojej rodiny a tak ďalej. Aj z tohto dôvodu ja by som chcel znova a opäť vyzvať a požiadať predkladateľov, aby stiahli tento návrh zákona, a to z jednoduchého dôvodu, že väčšina koaličných poslancov ani nevie, čo sú neziskové organizácie. Nevedia, čo vykonávajú, akú majú činnosť. A tí, čo vedia, tak budú, žiaľ, hlasovať proti svojmu vedomiu a svedomiu. To je veľmi smutné.
A nepáči sa mi aj to, čo spomenul pán kolega vo svojom vystúpení, že hádžeme všetky neziskovky do jedného vreca. Veď predsa máme tu ix neziskoviek, ktoré vykonávajú veľmi dobrú a prospešnú prácu, a tie, čo vykonávajú zlú prácu, alebo sú nejaké nie dobré, tak na to máme iné páky, ako zakročiť. Ale nie, teraz my prijmeme zákon proti všetkým neziskovkám, a tak ako tu bolo povedané, výkazy a 211-tky budú tieto neziskovky písať, vykazovať. Ono nakoniec to tak dopadne, že tie neziskové organizácie buchnú dverami a povedia, keď nás štát nepotrebuje, my ich tiež nepotrebujeme, a zrušia to.
Ďakujem.
|
4.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií SR a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
107.
Ďakujem za slovo.
Ďakujem, Maroš, za tvoje vystúpenie. Ja som tiež členom jedného občianskeho združenia od roku 2008 a našou hlavnou činnosťou nášho združenia je pátranie po nezvestných osobách. Robíme to zdarma, bez nároku na odmenu, v našom osobnom voľne. Teraz hľadáme tiež jednu pani, jedenásť dní je stratená a desať dní polícia nebola schopná lokalizovať jej mobilný telefón. Počujete dobre. Desať dní nebola schopná polícia lokalizovať jej mobilný telefón, ktorý bol pripojený do elektrickej siete. To znamená, že rodina nám telefonuje, volá nám, prosí nás o pomoc a my ich hľadáme po vode, po horách a neviem, kadiaľ všade chodíme, lebo nemáme žiadnu indíciu. Nevieme, že kde máme hľadať, lebo polícia nie je schopná desať dní lokalizovať mobilný telefón. Suplujeme štát, pomáhame tomuto štátu a štát si to neváži. To je akože veľmi smutné. A teraz máme robiť podľa tohto nového zákona nejaké výkazy. Viete, ja som rád, keď tí chlapi sadnú do áut, idú od rodiny a idú niekde na pátračky a idú pomáhať hľadať niekoho, kto to potrebuje v núdzi, a nie aby sme robili nejaké výkazy. A fakt ja rozmýšľam, že ak, páni kolegovia, nestiahnete tento návrh zákona, tak pani Kramplová, Milan Garaj a Adam Lučanský, asi zverejníme vaše telefónne čísla na našu stránku a keď sa niekto stratí, tak nech vás požiadajú a pôjdete vy hľadať. A uvidím, ako sa vám bude hľadať, keď vás zavolajú o druhej v noci alebo keď bude zima, mínus 20 a budete hľadať. Prosím vás, stiahnite to a nehádžte všetky občianske združenia do jedného vreca.
Ďakujem.
|
|
|
50.
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, zároveň odporúčam, aby výboru uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
180.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k priloženému návrhu zákona. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
174.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k priloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou priloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky a Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30-tich dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky. Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|