Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 315/2001 Z. z. o hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov, tlač 885. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiku spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky. Národná rada Slovenskej republiky uznesením číslo 1045 zo 17. 6. 2025 pridelila predmetný vládny návrh zákona prostredníctvom skráteného legislatívneho konania na prerokovanie týmto výborom - Ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému s lehotou na prerokovanie ihneď. Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Výbory Národnej rady, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali nasledovné stanovisko. Ústavnoprávny výbor odporučil návrh zákona schváliť, Výbor NR pre sociálne veci odporučil návrh zákona schváliť a Výbor NR pre obranu a bezpečnosť odporučil návrh zákona schváliť. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, tlač 885, vyjadrený v uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rady Slovenskej republiky predmetný návrh zákona schváliť. Gestorský výbor ma určil ako spoločného spravodajcu vystúpiť na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní, predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru. Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť, číslo 126, na svojej 63. chôdzi.
Ďakujem. Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
|
Vážený pán predseda, dovoľte mi, aby som v zmysle § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku Národnej rady vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca k uvedenému návrhu zákona.
Predmetný vládny návrh bol doručený poslancom Národnej rady s tým, že vláda požiadala prerokovať tento vládny návrh zákona prostredníctvom skráteného legislatívneho konania.
Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh podľa § 70 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku a podľa legislatívnych pravidiel a zaradil ho na rokovanie 35. schôdze Národnej rady. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajú z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, výbor pre sociálne veci,
Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť.
Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali ihneď.
Pán predseda, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu.
|
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 924 z 12. júna 2025 pridelil návrh vlády na skrátenie legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 315/2001 Zbierky zákonov o hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov tlač 884 na prerokovanie výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu Slovenskej republiky. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť prerokoval návrh vlády na skrátenie legislatívne konanie na svojej 61. schôdzi dňa 17. júna 2025 a prijal uznesenie č. 124, ktorým odporúča Národnej rady Slovenskej republiky vysloviť súhlas s prerokovaním vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 315/2001 Zbierky zákonov o hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov tlač 885 v skrátenom legislatívnom konaní na 35. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky. Vážený pán predsedajúci prosím otvorte rozpravu, ďakujem pekne.
|
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť predkladá v súlade s § 9 zákona o ochrane súkromia pred neoprávneným použitím informačno-technických prostriedkov a o zmene a doplnení niektorých zákonov správu výboru o stave použitia ITP za rok 2024.
V súlade s § 9 o ochrane súkromia pred neoprávneným použitím ITP a o zmene a doplnení niektorých zákonov výbor požiadal Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, Policajný zbor, ministerstvo spravodlivosti, Zbor väzenskej a justičnej stráže a ministerstvo financií, finančná správa o zaslanie správy o použití ITP za rok 2024. Správu o použití ITP za rok 2024 predložili všetky dotknuté subjekty vo verzii neobsahujúcej utajované skutočnosti. Údaje o použití ITP neobsahujúce utajované skutočnosti, tak ako ich jednotlivé dotknuté subjekty predložili, sú uvedené v predloženej správe. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uvedenú správu prerokoval 25. marca 2025 na 55. schôdzi, prijal k nej uznesenie č. 99, ktorým ju zobral na vedomie a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky vziať ju na vedomie. Návrh na uznesenie je súčasťou správy.
Prosím, pán predsedajúci, aby ste otvorili rozpravu k tomuto materiálu. Ďakujem.
|
30.
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, predkladám návrh zákona do druhého čítania, ktorým sa mení zákon č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov. Návrh zákona upravuje zmenu vecnej príslušnosti registrovaného úradu, kedy prechádza z ministerstva na okresné úrady v sídle kraja. Zámerom návrhu zákona je, aby aj agenda prešla na tie okresné úrady v sídle kraja, a zároveň návrh zákona určuje miestnu príslušnosť, pre ktorú bude rozhodujúce sídlo združenia. Navrhovaná zmena má za cieľ zefektívnenie výkonu štátnej správy na úseku registrácie mimovládnych neziskových organizácií, tak ako som už uviedol v prvom čítaní. V súčasnosti túto predmetnú agendu vybavuje na ministerstve vnútra päť až šesť zamestnancov, po novom to budú približne traja, štyria zamestnanci na každom okresnom úrade v sídle kraja. Ďakujem. Skončil som.
|
148.
Ďakujem, pán predsedajúci. Zápisnica o výsledku verejného hlasovania o návrhu na voľbu členov Správnej rady Ústavu pamäti národa, ktoré sa konalo 9. apríla 2025.
Na verejné hlasovanie o návrhu na voľbu členov Správnej rady Ústavu pamäti národa bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 134 hlasovacích lístkov, teda na voľbe bolo prítomných 134 poslancov. Po vykonaní verejného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že vo verejnom hlasovaní o návrhu na voľbu členov Správnej rady Ústavu pamäti národa všetci poslanci odovzdali hlasovacie lístky. Zo 134 odovzdaných hlasovacích lístkov boli 4 neplatné a 130 platných.
Podľa platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že za Martina Homzu hlasovalo za 75, hlasovalo proti 35, zdržalo sa hlasovania 20 poslancov.
Za Pavol Hric hlasovalo 27 poslancov, hlasovalo proti 63, zdržalo sa hlasovania 40.
Za kandidáta Miloš Jesenský hlasovalo za 0, hlasovalo proti 68, zdržalo sa hlasovania 62 poslancov.
Za Zuzanu Kumanovú hlasovalo za 35, proti 41, zdržali sa 54 poslanci.
Za Róberta Letza hlasovalo za 19, proti 60, zdržalo sa 51 poslancov.
Za Pavla Mutafova hlasovalo za 76, proti 38, zdržalo sa 16.
Za Evu Škorvankovú za 26, proti 47, zdržalo sa 57 poslancov.
Na voľbu člena Správnej rady Ústavu pamäti národa je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov. Overovatelia konštatujú, že vo verejnom hlasovaní boli za členov Správnej rady Ústavu pamäti národa zvolení Pavol Mutafov a Martin Homza.
Overovatelia poverujú svojho člena Dávida Demečka oznámiť výsledok hlasovania Národnej rade Slovenskej republiky.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som.
|
6.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Dovoľte mi, aby som vyslovil zdôvodnenie, prečo prichádzam s pozmeňujúcim návrhom. Zmeny sa týkajú len posunutia účinnosti zákona a s tým súvisiaceho dátumu v prechodnom ustanovení, to znamená, že z pôvodného dátumu 1. marca 2025 to prejde na 1. mája 2025, keďže došlo k časovému predĺženiu rokovania Národnej rady Slovenskej republiky.
Teraz by som poprosil, pán predsedajúci, aby ste mi zastavili čas, budem čítať pozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Richarda Eliáša a Dávida Demečka k vládnemu návrhu zákona o ochrane svedka, o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 584. Ďakujem.
1. V čl. 1 § 23 sa slová „28. februára” nahrádzajú slovami „30. apríla”.
2. V čl. V sa slová „1. marca” nahrádzajú slovami „1. mája".
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som.
|
84.
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, dovoľte, aby som predniesol poslanecký návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení zákon č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia niektoré zákony.
Návrh zákona upravuje zmenu vecnej príslušnosti registrového úradu, ktorý vykonáva úkony súvisiace s registráciou združení podľa zákona č. 83/1990 Zb. účinnej právnej úpravy, je registrovým úradom Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky.
Zámerom návrhu zákona je, aby agenda registrácie združení podľa zákona o združovaní občanov prešla na okresné úrady v sídle kraja. Návrh zákona zároveň určuje miestnu príslušnosť, pre ktorú bude rozhodujúce sídlo združenia, a teda príslušným na konanie podľa zákona o združovaní občanov bude okresný úrad v sídle kraja, v obvode ktorého má združenie svoje sídlo.
Okresné úrady v sídle kraja sú už v súčasnosti registrovaným úradom pre niektoré mimovládne organizácie.
Navrhovaná zmena má za cieľ zefektívnenie výkonu štátnej správy na úseku registrácií mimovládnych neziskových organizácií a priblíženie služby k občanom pri registrácii podľa sídla združenia a v neposlednom rade skrátenie lehôt na vybavovanie vecí.
Predpokladá sa uľahčenie komunikácie s klientmi prostredníctvom klientskych centier pri podaní návrhu na registráciu, zmenu, zánik združení alebo pri vydávaní výpisov z registra.
Navrhovanou zmenou príslušnosti sa nevytvárajú nové, ani sa nemenia koncové služby verejnej správy poskytované z registra mimovládnych neziskových organizácií.
Návrh nebude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, ani na podnikateľské prostredie. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu.
Dátum účinnosti návrhu zákona sa navrhuje na 1. 9. 2025.
Ďakujem, skončil som.
|
112.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Zápisnica o výsledku tajného hlasovania o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, ktoré sa konalo 26. marca 2025.
Na tajné hlasovanie o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 79 hlasovacích lístkov, teda na voľbe bolo prítomných 79 poslancov.
Po vykonaní tajného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že v tajnom hlasovaní o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie všetci poslanci odovzdali hlasovacie lístky. Zo 79 odovzdaných hlasovacích lístkov boli všetky platné.
Zo 79 platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že o návrhu na voľbu poslanca Ivana Ševčíka za predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie hlasovalo za 73 poslancov, proti 1 poslanec, zdržalo sa 5 poslancov.
Podľa čl. 92 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky a podľa § 2 ods. 3 písm. b) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov na zvolenie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov.
Overovatelia konštatujú, že v tajnom hlasovaní bol za predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie zvolený poslanec Ivan Ševčík. (Potlesk.)
Ďakujem.
|
4.
Ďakujem pekne, vážený pán predsedajúci, dovoľte, aby som predniesol správu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť o výsledku prerokovania návrhu na vyslanie príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do vojenskej operácie KFOR v Kosove, tlač 657. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto správu.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 728 z 20. januára 2025 pridelil návrh na vyslanie príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do vojenskej operácie KFOR v Kosove, tlač 657, na prerokovanie zahraničnému výboru a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Oba výbory prerokovali návrh na vyslanie príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do vojenskej operácie KFOR v Kosove v určenej lehote a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky na základe čl. 86 písm. l Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s vyslaním príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do vojenskej operácie KFOR v Kosove, tlač 657. Prílohou tejto správy je návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
27.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 647/2007 Z. z. o cestovných dokladoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, tlač 512. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 569 z 23. 10. 2024 pridelila predmetný vládny návrh na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému.
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky odporučil návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť odporučil návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú zapracované v spoločnej správe. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný návrh zákona schváliť v znení schváleného pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu uvedeného v tejto správe.
Gestorský výbor ma určil ako spoločného spravodajcu výborov vystúpiť na schôdzi Národnej rady k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní, predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru. Zároveň určil poslancov Michala Barteka, Samuela Migaľa, Richarda Glücka, Tibora Gašpara, Mariána Saloňa a Ivana Ševčíka za náhradníkov spravodajcu.
Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť č. 81 na svojej 36. schôdzi.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
101.
Zápisnica o výsledku tajného hlasovania o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť, ktoré sa konalo 6. novembra 2024.
Na tajné hlasovanie o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 140 hlasovacích lístkov. Teda na voľbe bolo prítomných 140 poslancov.
Po vykonaní tajného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že v tajnom hlasovaní o návrhu na voľbu predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť nula poslancov neodovzdalo hlasovacie lístky. Zo 140 odovzdaných hlasovacích lístkov boli 2 neplatné.
Zo 138 platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že o návrhu na voľbu poslanca Richarda Glücka za predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť hlasovalo za 85 poslancov, proti 27 poslancov, zdržalo sa 26 poslancov.
Podľa čl. 92 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky a podľa § 2 ods. 3 písm. b) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov na zvolenie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov.
Overovatelia konštatujú, že v tajnom hlasovaní bol za predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť zvolený poslanec Richard Glück.
Ďakujem, skončil som. (Potlesk.)
|
2.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť predkladá v súlade s § 9 zákona č. 166/2003 Z. z. o ochrane súkromia pred neoprávneným použitím informačno-technických prostriedkov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon o ochrane pred odpočúvaním, správu výboru o stave použitia informačno-technických prostriedkov za 1. polrok 2024, tlač 382.
V súlade s § 9 zákona č. 166/2003 Z. z. o ochrane súkromia pred neoprávneným použitím informačno-technických prostriedkov a o zmene a doplnení niektorých zákonov výbor požiadal Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, Policajný zbor, ministerstvo spravodlivosti, Zbor väzenskej a justičnej stráže a ministerstvo financií, finančná správa o zaslanie správy o použití informačno-technických prostriedkov za 1. polrok 2024.
Správu o použití informačno-technických prostriedkov za 1. polrok 2024 predložili všetky dotknuté subjekty vo verzii neobsahujúcej utajované skutočnosti. Údaje o použití informačno-technických prostriedkov neobsahujúce utajované skutočnosti, tak ako ich jednotlivé dotknuté subjekty predložili, sú uvedené v predloženej správe.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uvedenú správu prerokoval 9. septembra 2024 na 24. schôdzi, prijal k nej uznesenie č. 45, ktorým ju zobral na vedomie, a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky vziať ju na vedomie. Na základe žiadosti v zmysle listu z Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, spis KNR-VOB-1295/2024, č. záznamu 22639/2024 a 22634/2024 Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uvedenú správu opätovne prerokoval a uvedenú správu uznesením č. 55 z 29. októbra 2024 zobral na vedomie v znení schválených zapracovaných údajov a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky zobrať ju na vedomie. Návrh na uznesenie je súčasťou správy.
Prosím, pán predsedajúci, aby ste otvorili rozpravu k tomuto materiálu. Ďakujem.
|
95.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
116.
Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajú z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súladu s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
|
87.
Vážený pán predsedajúci, zápisnica o výsledku tajného hlasovania o návrhu na voľbu predsedu Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby, ktoré sa konalo 17. septembra 2024.
Na tajné hlasovanie o návrhu na voľbu predsedu Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 147 hlasovacích lístkov, teda na voľbe bolo prítomných 147 poslancov. Po vykonaní tajného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že v tajnom hlasovaní o návrhu na voľbu predsedu Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby všetci poslanci odovzdali hlasovacie lístky.
Zo 147 odovzdaných hlasovacích lístkov bolo 5 neplatných a 142 platných.
Podľa platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že za Máriu Kolíkovú hlasovalo 62, hlasovalo proti 71, zdržalo sa hlasovania 9 poslancov.
Za Samuela Migaľa hlasovalo za 75, hlasovalo proti 66, zdržal sa hlasovania 1 poslanec.
Na voľbu predsedu Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov.
Overovatelia konštatujú, že v tajnom hlasovaní bol za predsedu Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby zvolený Samuel Migaľ.
Overovatelia poverujú svojho člena Dávida Demečka oznámiť výsledok hlasovania Národnej rade Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som.
|
98.
Vážený pán predsedajúci, zápisnica o výsledku tajného hlasovania o návrhu na odvolanie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj, ktoré sa konalo 27. júna 2024.
Na tajné hlasovanie o návrhu na odvolanie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 79 hlasovacích lístkov, teda na hlasovaní bolo prítomných 79 poslancov.
Po vykonaní tajného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že v tajnom hlasovaní o návrhu na odvolanie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj všetci poslanci odovzdali hlasovacie lístky. Zo 79 odovzdaných hlasovacích lístkov boli všetky platné.
Zo 79 platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že o návrhu na odvolanie Michala Šipoša z funkcie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj hlasovalo za 76 poslancov, proti 3 poslanci, zdržalo sa 0 poslancov.
Na odvolanie predsedu výboru Národnej rady Slovenskej republiky je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov. Overovatelia konštatujú, že v tajnom hlasovaní bol Michal Šipoš odvolaný z funkcie predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Overovatelia poverujú svojho člena Dávida Demečka oznámiť výsledok hlasovania Národnej rade Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, ďakujem, skončil som.
|
8.
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, dovoľte, aby som ako určený spravodajca predniesol správu Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť o výsledku prerokovania návrhu na vyslanie príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do operačného veliteľstva vojenskej operácie Európskej únie EUNAVFOR ASPIDES, tlač 351. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto správu.
Predseda Národnej rady svojím rozhodnutím č. 353 zo 6. júna 2024 pridelil návrh na vyslanie príslušníkov Ozbrojených síl Slovenskej republiky do operačného veliteľstva vojenskej operácie Európskej únie EUNAVFOR ASPIDES na prerokovanie Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť aj ako gestorskému. Výbor predmetný návrh, tlač 351, prerokoval v určenej lehote a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky na základe čl. 86 písm. l) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s návrhom na vyslanie príslušníkov ozbrojených síl Slovenskej republiky do operačného veliteľstva vojenskej operácie Európskej únie EUNAVFOR ASPIDES.
Prílohou tejto správy je návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
38.
Vážený pán predsedajúci, ďakujem za slovo.
Ja len, odznelo to hlavne ohľadom Spišskej Novej Vsi a nemocnice, tak pár faktov jasných, na ktoré pán poslanec Stachura možno žiadal aj odpoveď. Celková investícia vo výške 72 mil. s DPH, z plánu obnovy dostane nemocnica 44,7 mil. eur s DPH. Zvyšok zainvestuje Penta z vlastných zdrojov, z vlastných zdrojov, ktoré sa započítavajú v rámci nájomných vzťahov s KSK. Nemocnica v Spišskej Novej Vsi nie je vo vlastníctve Penty, ale vlastní ju Košický samosprávny kraj. Po jej dokončení prevedie Penta celé, celý majetok do vlastníctva KSK. O rovnaké predĺženie, ako požiadala Nemocnica v Spišskej Novej Vsi, požiadala aj nemocnica v Martine a nemocnica v Banskej Bystrici, tak ako už spomínal pán minister Raši, a ministerstvo zdravotníctva disponuje právnymi analýzami, ktoré preukazujú, že tento postup bol v súlade so zmenou právneho rámca a teda aj revíziou plánu obnovy. Čiže o tie peniaze neprídeme.
V rámci toho dodatku a predĺženia do 30. 6. 2026 bude full fit-out stav 34 lôžok a 121 lôžok na úrovni shell core. Na konci roku ´28 sa odovzdá všetkých 155 lôžok na úrovni full fit-out.
A čo sa týka toho obvinenia NAKY alebo toho OLAF-u, jediné vyšetrovanie, ktoré dnes prebieha, je vyšetrovanie, ktoré podala bývalá štátna tajomníčka pani Dunajová Družkovská za hnutie SLOVENSKO v roku 2023, ale ktoré sa vedie voči rozhodnutiu bývalého ministra pána Lengvarského.
A ešte k pánovi poslancovi Majerskému, žiaden orgán nepreveruje verejné obstarávanie v Pente, alebo nikto nepreveru... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
|
85.
Vážený pán predsedajúci, zápisnica o výsledku verejného hlasovania o návrhu na odvolanie členov Súdnej rady Slovenskej republiky, ktoré sa konalo 2. mája 2024.
Na verejné hlasovanie o návrhu na odvolanie členov Súdnej rady Slovenskej republiky bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 141 hlasovacích lístkov, teda na hlasovaní bolo prítomných 141 poslancov.
Po vykonaní hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že vo verejnom hlasovaní o návrhu na odvolanie členov Súdnej rady Slovenskej republiky všetci poslanci odovzdali hlasovacie lístky.
Zo 141 odovzdaných hlasovacích lístkov boli všetky platné.
Podľa platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že za
1. Andrej Majerník, hlasovalo 78 poslancov, hlasovalo proti 63, zdržalo sa hlasovania 0,
2. Ján Mazák, hlasovalo za 78 poslancov, hlasovalo proti 63, zdržalo sa hlasovania 0.
Na odvolanie členov Súdnej rady Slovenskej republiky je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov.
Overovatelia konštatujú, že vo verejnom hlasovaní boli z funkcie členov Súdnej rady Slovenskej republiky odvolaní obaja z členov Súdnej rady, odvolaný Andrej Majerník a odvolaný Ján Mazák.
Ďakujem.
|