72.
Ďakujem pekne. Vidím, že sa pripravili kolegovia na mňa. No ja pravdepodobne zahlasujem proti. Chcem, aby zostala tá kompetencia na vláde, pretože chcem veriť, že keď budete vládnuť vy po nás, tak vaši ministri iniciatívne si ten plat o 50 % znížia. Chcem im nechať tú možnosť, aby to mohli urobiť a budem to veľmi pozorne sledovať a teším sa na to, keď to tak bude a bude vidieť, nakoľko ste pri týchto rečiach vy teraz úprimní. Príklad, ktorý ste alebo spomenuli ste premiérov plat 11-tisíc euro, tak skúsim to prirovnať, niekto povedal z vás, na prípade súkromnej firmy, v ktorej som ja celý život pracoval vždy ako zamestnanec. Bárs by boli také firmy, ako my, keď sme tu poslanci, beriem to ako radových zamestnancov v zákonodarstve a vláda je akoby náš top management a premiér je ako generálny riaditeľ. Bárs by mal generálny riaditeľ iba o 100 % vyšší plat ako jeho zamestnanci, bárs by to tak bolo. To, že ten plat je vysoký a spomenulo sa, vyčíta sa nám aj tu dneska nie raz, že poslanci za 5 000, za 6 000, mali ste možnosť, mohli ste znížiť ten plat. Vládli ste, prečo ste ho nedali na úroveň priemernej mzdy alebo minimálnej mzde v národnom hospodárstve? Mohli ste to skúsiť, ako by sa to podarilo. Sebe ste nechceli brať takisto benefity, hej? A istým spôsobom, teraz to hovoríte, že sú také, aké obrovské výhody alebo obrovské peniaze. Vy viete, že to pri tých nákladoch, ktoré poslanci majú, nie je až taký veľký peniaz ani oproti komerčným firmám, v ktorých mnohí fungujete. Ja s tým nemám problém, ja som vedel vyžiť z 1 300 eur. Aj teraz by som vedel vyžiť. Ďakujem.
|
Ďakujem pekne. Takže troška rekapitulácia toho stavu. Áno smeráci traja, KDH nikto, SaS-ka nikto, Progresívne Slovensko piati a vy ôsmi napriek tomu, že máte štrnástich poslancov, predkladáte svoj zákon ani, ani vaši poslanci tu nie sú všetci. Asi by som sa zamyslel, prečo je tu tak málo ľudí, asi to svedčí o hodnote toho, čo tu predvádzate. To, že tu nie sú poslanci, neznamená, že nie sú v budove a nepočúvajú, ale minimálne za našich poslancov poviem teda, že nesedia tu, pretože nenechajú sa priamo urážať neustále. Určite žiadnej vláde nerobí dobre robiť takéto opatrenia, ako brať daňový bonus, určite to nie je veľmi populárne a nerobí to rada, napriek tomu robia sa iné opatrenia prosociálne a prorodinné, ktoré sú z nášho pohľadu lepšie. Všetci sme uznali aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 miliárd eur, ktoré sa ...
===== aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 mld. eur, ktoré sa roztratili kade-kde, iste aj na dobré veci, určite áno a plus musím prirátať tých 9 mld. čo stále hovorí pán Matovič, že 3 mld. ročne ukradneme, to znamená, že ďalších 9 mld., ktoré boli k dispozícii a ktoré tiež nevidieť veľmi, kde sa podeli. Takže nenechávame ľudí v biede ani v nejako strachu, nemusia sa báť o budúcnosť, postaráme sa. Ďakujem pekne.
|
Ďakujem pekne. Takže troška rekapitulácia toho stavu. Áno smeráci traja, KDH nikto, SaS-ka nikto, Progresívne Slovensko piati a vy ôsmi napriek tomu, že máte štrnástich poslancov, predkladáte svoj zákon ani, ani vaši poslanci tu nie sú všetci. Asi by som sa zamyslel, prečo je tu tak málo ľudí, asi to svedčí o hodnote toho, čo tu predvádzate. To, že tu nie sú poslanci, neznamená, že nie sú v budove a nepočúvajú, ale minimálne za našich poslancov poviem teda, že nesedia tu, pretože nenechajú sa priamo urážať neustále. Určite žiadnej vláde nerobí dobre robiť takéto opatrenia, ako brať daňový bonus, určite to nie je veľmi populárne a nerobí to rada, napriek tomu robia sa iné opatrenia prosociálne a prorodinné, ktoré sú z nášho pohľadu lepšie. Všetci sme uznali aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 miliárd eur, ktoré sa ...
===== aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 mld. eur, ktoré sa roztratili kade-kde, iste aj na dobré veci, určite áno a plus musím prirátať tých 9 mld. čo stále hovorí pán Matovič, že 3 mld. ročne ukradneme, to znamená, že ďalších 9 mld., ktoré boli k dispozícii a ktoré tiež nevidieť veľmi, kde sa podeli. Takže nenechávame ľudí v biede ani v nejako strachu, nemusia sa báť o budúcnosť, postaráme sa. Ďakujem pekne.
|
Ďakujem pekne. Takže troška rekapitulácia toho stavu. Áno smeráci traja, KDH nikto, SaS-ka nikto, Progresívne Slovensko piati a vy ôsmi napriek tomu, že máte štrnástich poslancov, predkladáte svoj zákon ani, ani vaši poslanci tu nie sú všetci. Asi by som sa zamyslel, prečo je tu tak málo ľudí, asi to svedčí o hodnote toho, čo tu predvádzate. To, že tu nie sú poslanci, neznamená, že nie sú v budove a nepočúvajú, ale minimálne za našich poslancov poviem teda, že nesedia tu, pretože nenechajú sa priamo urážať neustále. Určite žiadnej vláde nerobí dobre robiť takéto opatrenia, ako brať daňový bonus, určite to nie je veľmi populárne a nerobí to rada, napriek tomu robia sa iné opatrenia prosociálne a prorodinné, ktoré sú z nášho pohľadu lepšie. Všetci sme uznali aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 miliárd eur, ktoré sa ...
===== aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 mld. eur, ktoré sa roztratili kade-kde, iste aj na dobré veci, určite áno a plus musím prirátať tých 9 mld. čo stále hovorí pán Matovič, že 3 mld. ročne ukradneme, to znamená, že ďalších 9 mld., ktoré boli k dispozícii a ktoré tiež nevidieť veľmi, kde sa podeli. Takže nenechávame ľudí v biede ani v nejako strachu, nemusia sa báť o budúcnosť, postaráme sa. Ďakujem pekne.
|
Ďakujem pekne. Takže troška rekapitulácia toho stavu. Áno smeráci traja, KDH nikto, SaS-ka nikto, Progresívne Slovensko piati a vy ôsmi napriek tomu, že máte štrnástich poslancov, predkladáte svoj zákon ani, ani vaši poslanci tu nie sú všetci. Asi by som sa zamyslel, prečo je tu tak málo ľudí, asi to svedčí o hodnote toho, čo tu predvádzate. To, že tu nie sú poslanci, neznamená, že nie sú v budove a nepočúvajú, ale minimálne za našich poslancov poviem teda, že nesedia tu, pretože nenechajú sa priamo urážať neustále. Určite žiadnej vláde nerobí dobre robiť takéto opatrenia, ako brať daňový bonus, určite to nie je veľmi populárne a nerobí to rada, napriek tomu robia sa iné opatrenia prosociálne a prorodinné, ktoré sú z nášho pohľadu lepšie. Všetci sme uznali aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 miliárd eur, ktoré sa ...
===== aj medzinárodné inštitúcie, že konsolidácia je potrebná, tá sa dá urobiť len škrtením, len úsporami, zapríčinila to predchádzajúca trojvláda, kde rozšuflíkovala 24 mld. eur, ktoré sa roztratili kade-kde, iste aj na dobré veci, určite áno a plus musím prirátať tých 9 mld. čo stále hovorí pán Matovič, že 3 mld. ročne ukradneme, to znamená, že ďalších 9 mld., ktoré boli k dispozícii a ktoré tiež nevidieť veľmi, kde sa podeli. Takže nenechávame ľudí v biede ani v nejako strachu, nemusia sa báť o budúcnosť, postaráme sa. Ďakujem pekne.
|
223.
Ďakujem pekne.
No, pán Pročko, nebojím sa povedať svoj názor. Len také postrehy na vaše, na vaše vystúpenie. Áno, v komunistických režimoch tlieskajú ľudia rečiam politikov, u nás momentálne na Slovensku v demokracii, keď ohovárajú a huckajú, tak sa strieľajú. Mimochodom bol som na vojne presne v PTP, preto som to tak dobre vedel, len už sa to tak nevolalo, bolo cestné stavebné vojsko. Asi preto, že som bol veriaci, mal som všetky sviatosti, tak sa mi ušla taká pocta. Nebol som iskrička, čo nerobím z toho tragédiu, ale ako decku to bolo dosť traumatizujúce, keď všetky deti boli iskričky a ja som nebol. Pionierom som už potom bol.
V každom režime je určité veci aj pozitívne, aj v tom boli pozitívne za socializmu. Ľudia, ktorí sa narodili v chudobnej rodine vplyvom feudalizmu a kapitalizmu a potom prišiel socializmus, pre nich určite nebol lepší a spravodlivejší systém ako bol socializmus, pre tých ľudí a nebolo ich málo. Taktiež napríklad pozitíva. Ženy odchádzali na dôchodok v päťdesiat trojke, v päťdesiat päťke, mohli pomáhať deťom s ich deťmi, čiže s vnúčatami. Teraz nemá kto pomáhať deťom, lebo musia chodiť do šesťdesiat päťky. Výdobytok kapitalizmu. Nie demokracie, kapitalizmu. Napríklad tábor pre deti bol vtedy na tri týždne za 140 korún. Takmer všetci sme chodili do táborov, cez prázdniny bolo o nás postarané, boli sme pod dozorom a kadečomu sme sa naučili. To bola pomoc. Teraz koľko ľudí, obyčajných ľudí, pán Pročko, vy si asi žijete celý život na pomerne vysokej nohe, ale ľudia žijú aj s obyčajnými platmi, tak tesne nad, nad... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
|
14.
Ďakujem pekne.
Pán kolega, už ste niekoľký, ktorý vo svojom prejave používate alebo skôr zneužívate tému verejných vodovodov a kanalizácií. Preto hovorím, že zneužívate, lebo mám taký dojem, že o nej vo všeobecnosti všetci pramálo viete, ale dobre sa táto téma využíva. Používate len štatistické dáta. Áno, Slovensko má nedostatky v tejto oblasti, je to spôsobené aj najmä vidieckym rázom našej krajiny. Problém neexistencie vodovodov a kanalizácií je najmä v koncových obciach s nízkym počtom obyvateľov. Skúsenosti však ukazujú, že pokiaľ sa aj na Slovensku postavili nejaké nové vodovody a kanalizácie, veľmi často sú postavené z fondov a býva problém s napojenosťou, čo je podmienkou pri týchto veciach, ľudia sa často veľmi nechcú napájať. Mám konkrétne príklady, len nechcem menovať obce aj mestá. Tieto veci treba riešiť, to je bez pochyby, ale problém je tak zložitý, pán kolega, že vám garantujem, že pokiaľ budete vládnuť aj vy, tak s týmto problémom pramálo pohnete. Podobne ako pramálo pohli a takmer nič neurobili vaši predchodcovia v rokoch ´20-´23, ktorí tieto veci úplne zastavili. A keby sa aj tieto stavby niekedy dokázali postaviť v tých koncových obciach s malým počtom obyvateľov, tak pri súčasných cenách vodného a stočného by ich nikto nechcel, ani nevedel prevádzkovať.
Takže len zneužívate túto tému. Ďakujem pekne. vymazať
|
14.
Ďakujem pekne.
Pán kolega, už ste niekoľký, ktorý vo svojom prejave používate alebo skôr zneužívate tému verejných vodovodov a kanalizácií. Preto hovorím, že zneužívate, lebo mám taký dojem, že o nej vo všeobecnosti všetci pramálo viete, ale dobre sa táto téma využíva. Používate len štatistické dáta. Áno, Slovensko má nedostatky v tejto oblasti, je to spôsobené aj najmä vidieckym rázom našej krajiny. Problém neexistencie vodovodov a kanalizácií je najmä v koncových obciach s nízkym počtom obyvateľov. Skúsenosti však ukazujú, že pokiaľ sa aj na Slovensku postavili nejaké nové vodovody a kanalizácie, veľmi často sú postavené z fondov a býva problém s napojenosťou, čo je podmienkou pri týchto veciach, ľudia sa často veľmi nechcú napájať. Mám konkrétne príklady, len nechcem menovať obce aj mestá. Tieto veci treba riešiť, to je bez pochyby, ale problém je tak zložitý, pán kolega, že vám garantujem, že pokiaľ budete vládnuť aj vy, tak s týmto problémom pramálo pohnete. Podobne ako pramálo pohli a takmer nič neurobili vaši predchodcovia v rokoch ´20-´23, ktorí tieto veci úplne zastavili. A keby sa aj tieto stavby niekedy dokázali postaviť v tých koncových obciach s malým počtom obyvateľov, tak pri súčasných cenách vodného a stočného by ich nikto nechcel, ani nevedel prevádzkovať.
Takže len zneužívate túto tému. Ďakujem pekne. vymazať
|
14.
Ďakujem pekne.
Pán kolega, už ste niekoľký, ktorý vo svojom prejave používate alebo skôr zneužívate tému verejných vodovodov a kanalizácií. Preto hovorím, že zneužívate, lebo mám taký dojem, že o nej vo všeobecnosti všetci pramálo viete, ale dobre sa táto téma využíva. Používate len štatistické dáta. Áno, Slovensko má nedostatky v tejto oblasti, je to spôsobené aj najmä vidieckym rázom našej krajiny. Problém neexistencie vodovodov a kanalizácií je najmä v koncových obciach s nízkym počtom obyvateľov. Skúsenosti však ukazujú, že pokiaľ sa aj na Slovensku postavili nejaké nové vodovody a kanalizácie, veľmi často sú postavené z fondov a býva problém s napojenosťou, čo je podmienkou pri týchto veciach, ľudia sa často veľmi nechcú napájať. Mám konkrétne príklady, len nechcem menovať obce aj mestá. Tieto veci treba riešiť, to je bez pochyby, ale problém je tak zložitý, pán kolega, že vám garantujem, že pokiaľ budete vládnuť aj vy, tak s týmto problémom pramálo pohnete. Podobne ako pramálo pohli a takmer nič neurobili vaši predchodcovia v rokoch ´20-´23, ktorí tieto veci úplne zastavili. A keby sa aj tieto stavby niekedy dokázali postaviť v tých koncových obciach s malým počtom obyvateľov, tak pri súčasných cenách vodného a stočného by ich nikto nechcel, ani nevedel prevádzkovať.
Takže len zneužívate túto tému. Ďakujem pekne. vymazať
|
14.
Ďakujem pekne.
Pán kolega, už ste niekoľký, ktorý vo svojom prejave používate alebo skôr zneužívate tému verejných vodovodov a kanalizácií. Preto hovorím, že zneužívate, lebo mám taký dojem, že o nej vo všeobecnosti všetci pramálo viete, ale dobre sa táto téma využíva. Používate len štatistické dáta. Áno, Slovensko má nedostatky v tejto oblasti, je to spôsobené aj najmä vidieckym rázom našej krajiny. Problém neexistencie vodovodov a kanalizácií je najmä v koncových obciach s nízkym počtom obyvateľov. Skúsenosti však ukazujú, že pokiaľ sa aj na Slovensku postavili nejaké nové vodovody a kanalizácie, veľmi často sú postavené z fondov a býva problém s napojenosťou, čo je podmienkou pri týchto veciach, ľudia sa často veľmi nechcú napájať. Mám konkrétne príklady, len nechcem menovať obce aj mestá. Tieto veci treba riešiť, to je bez pochyby, ale problém je tak zložitý, pán kolega, že vám garantujem, že pokiaľ budete vládnuť aj vy, tak s týmto problémom pramálo pohnete. Podobne ako pramálo pohli a takmer nič neurobili vaši predchodcovia v rokoch ´20-´23, ktorí tieto veci úplne zastavili. A keby sa aj tieto stavby niekedy dokázali postaviť v tých koncových obciach s malým počtom obyvateľov, tak pri súčasných cenách vodného a stočného by ich nikto nechcel, ani nevedel prevádzkovať.
Takže len zneužívate túto tému. Ďakujem pekne. vymazať
|
98.
Ďakujem pekne. Pani poslankyňa, uviedli ste, že generálny prokurátor mlčal, keď sa tu búral právny štát zmenou Trestného zákona. Nie, pani kolegyňa, zmenou Trestného zákona sa určite nebúral právny štát. Generálnemu prokurátorovi slúži ku cti, že nemlčal, keď silové vložky za vašich vlád búrali práve ten právny štát. Nadužívali, respektíve zneužívali systém a zneužívali právo a on na to upozorňoval a reagoval práve a opäť vami nenávideným uplatňovaním tri šesť trojky. Takže pán generálny prokurátor zasiahol a nemlčal tam, kde to bolo naozaj treba.
Ďakujem pekne.
|
42.
Ďakujem pekne. No, vnímam to tak, že toto, čo tu bolo predvedené aj pánom Pročkom, ale aj predchádzajúcim rečníkom, pánom poslancom, sú dosť choré konštrukcie, ktoré podsúvajú aj tomuto plénu, aj občanom, že sa tu jedná len o výrub a ešte k tomu aj výrub lesa, aj výrub drevín, ale zákon hovorí o výrube drevín najmä náletových, to znamená možno ojedinelých drevín na ornej pôde alebo možno mladín, ktoré vznikajú z náletov. Ucelených, ucelených, z ucelene zarastených pozemkov drevinami na ornej pôde, kde sa nachádza súvislý les, tak ako to tu kolegovia vykresľujú, že by sa mali rúbať, predpokladám, že je veľmi málo, určite sa nejedná o tisíce hektárov, ako sa tu straší, a určite ešte menej z nich sa bude rúbať, toto nie je ani zámerom toho zákona. Napríklad v osobitnej časti dôvodovej správy sa spomína v čl. 1, práve sa legalizuje možnosť ornú pôdu, na poľnohospodárskej pôde aj takýmto spôsobom využívať ten pozemok v súlade so zákonom. Taktiež sa ten zákon venuje aj aplikácii nových sedimentov, čo ja považujem veľmi za pozitívum do ornej pôdy alebo na poľnohospodársku pôdu a bol by som rád, keby to bolo bývalo rozšírené aj o čistiarenské kaly, takže tento zákon práve opačne vnímam veľmi pozitívne. Uvítal by som, keby bol ešte aj rozšírenejší, ale tomuto sa kolegovia nevenovali.
Ďakujem pekne.
|
16.
Ďakujem pekne.
Prezentujete tu, pani poslankyňa, názor, že uznesenie prijímame len na základe odvolacieho krajského súdu.
Áno, je to váž legitímny názor. Avšak včera tu niekoľkokrát zaznelo mnoho hlúpostí a nezmyselných obvinení aj na našu stranu. Vy osobne ste veľmi citlivá na výčitky ohľadom úmrtia generálna Lučanského, pochopiteľne, bez pochyby. Ale to keď tu zaznieva, že sme priamo zodpovední za nešťastnú udalosť, ktorá sa stala Jánovi a Martine, tak to vám, pani Kolíková, ani nikomu z opozície nevadí. A toto ktorý súd vyriekol? Ktorý súd určil, že máme na tom vinu? Ale to sa berie ako pravda. To dobre, že nezatlieskate. To je v poriadku. Toto je pravý obraz vás v zrkadle.
A zaznieva tu stále, že zabíjame vzácny čas, ale ten zabíjate vy. Veď tri štvrtiny času ste zmárnili zacyklenými bezobsažnými rečami a dneska už pol hodinu počúvam presne to isté, čo včera. To vy míňate ten čas.
Ďakujem pekne.
|
8.
Ďakujem pekne.
Ja by som sa chcel opýtať, keďže ste uvádzali, že ste zvýšili počet uchádzačov v tendroch o 50 %, keby ste vedel aspoň zhruba povedať, či tie čísla že koľko uchádzačov bolo, lebo o 50 % je dvaja, keď boli dvaja a zvýšili sa na troch.
Taktiež uvádzate, že ste vašou prácou dosiahli 17-percentnú úsporu oproti predpokladanej cene zákazky. Nepopieram, to však, ale sú veľmi všeobecné údaje, lebo tak ako ste aj vy uvádzali príklad, že keď predchádzajúca, čiže naša vláda vyčlenila na, alebo určila ohodnotenie zákazky nad 100-tisíc a vysúťažila ju za 96-tisíc, tak ušetrila 4 %. Vám sa tieto, toto vytendrovanie podarilo ušetriť 17 %. To sa však dá aj tak, že zákazku ohodnotíte nie na 100-tisíc, ale na 120-tisíc vysúťažíte ju za 100-tisíc a tiež ušetríte 17 %, avšak zákazka vyjde drahšie o 4-tisíc. Nemohlo to šetrenie aj takto vypadať? (Povedané so smiechom.)
Na to, aby tieto tvrdenia boli naozaj objektívne, by sme sa na to museli pozerať detailne, o aké veci sa jedná. Ja nespochybňujem, ale musíte uznať, že aj takto sa to dá vysvetliť. Percentami sa dá veľmi pružne hýbať.
Ďakujem pekne.
|
83.
Ďakujem pekne.
Pani poslankyňa, keďže váš úvod bol taký príkry a až opovržlivý k navrhovateľovi, tak vás teda musím považovať za odborníčku v tejto oblasti, preto sa vás chcem opýtať: každý vlastník alebo obhospodarovateľ lesa vypracúva zo zákona plán starostlivosti o les, bývalý nazývaný lesohospodársky plán, na decénium, čiže na desať rokov, v ktorom je aj schvaľované množstvo vyťažovaného dreva na toto obdobie. Preto sa pýtam vás, či mi viete povedať, je tá náhodná ťažba aj napríklad po kalamitách, čiže asanačná ťažba, započítavaná do množstva povolenej ťažby, alebo je nad rámec LHP alebo po novom PSL? Keďže pokiaľ by to teda to množstvo dreva nebolo nad rámec LHP-čka, tak by som v tom nevidel žiadne negatívum, skôr pozitívum.
Ďakujem pekne.
|
42.
Ďakujem pekne.
Pán kolega, toto vaše vystúpenie vnímam dosť tak schizofrenicky z vašej strany, pretože kriti... najskôr kritizujete aj všetci vysoké ceny potravín a keď urobíme opatrenia a tlak na znižovanie cien v obchodoch, a áno, aj v reťazcoch, ktoré v podstate diktujú ceny týchto komodít, tak tvrdíte, že poškodzujeme prvovýrobcov, lebo im tlačíme na ceny pod výrobné náklady. A presne tak, máte pravdu, a preto tí prvovýrobcovia, dodávatelia likvidujú svoje stavy dobytka, lebo nie sú konkurencieschopní s tými dodávateľmi, ktorí dodávajú do reťazcov. Ale kde je problém? Nie je problém v dotačnej politike Európskej únie, kde sme na počiatku pri vstupe do Európskej únie vyjednali oveľa nevýhodnejšie dotačné podmienky ako iné krajiny novovstupujúce, napríklad aj Poľsko a Maďarsko, a už vôbec nehovorím o starých krajinách Európskej únie. Koľko percent sme vtedy vyjednali vlastne? 55 %? Zmenilo sa to odvtedy, pán Hlina, v prospech našich prvovýrobcov alebo je to stále tak?
Ďakujem pekne.
|
44.
Ďakujem pekne.
Pani poslankyňa, ďakujem aj tebe, že si dôkladne rozviedla dôvodovú správu. Pani Kolíková v ústnom prejave uviedla, že pokiaľ by aj ich úderka NAKA a zmanipulovaná a spolitizovaná špeciálna prokuratúra vedená človekom, pri ktorého voľbe sa tiež muselo poriadne účelovo ohnúť právo, tak pokiaľ by aj tieto dva rozbesnené orgány nepostupovali v súlade so zákonom, čo bolo ix-ixkrát prípadov spomenuté v tej správe Únos spravodlivosti, tak ešte predsa tu boli na nápravu zákonnosti nezávislé súdy, odvolacie súdy a nakoniec minister. No to naozaj hádam nemohla myslieť vážne, že minister. Veď ministerkou bola práve ona. Alebo aj ona. A nezasiahla práve ona napríklad aj pri prvom spornom a podozrivom podozrení, podozrivom zranení generála Lučanského vo väzbe. A domnievam sa, že aj jej nekonaním bola teda jeho fyzická likvidácia dokonaná.
A nezávislé súdy? To tiež je len slabá náplasť, keď vezmeme do úvahy tlak na politické kauzy zo strany vládnej moci, ale nie menej aj zo strany rozbesnených médií. Koniec koncov dôveryhodnosť súdy v prieskumoch o verejnej mienky nás nemôže napĺňať ani optimizmom, ani nejakou bezhraničnou vierou v spravodlivosť, že spravodlivosti bude učinené zadosť. Takže to boli veľmi slabé náplasti pani ministerky.
Ďakujem pekne.
|
50.
Ďakujem pekne. No nárast o 3 % minimálnej mzdy, potenciálne aj ostatných miezd, kritizujete a zosmiešňujete, ale 3 % nárastu DPH, resp. 0,4-percentnú transakčnú daň, to strašíte, myslím, nielen vy, ale aj celá opozícia, ako s kataklizmom a rozkladom ekonomiky. Teda nárast nákladov na život je strašné zlo, o 3 %, ale zároveň nárast príjmov o 3 % je pre vás len marketingový ťah, ktorý nemá žiadny praktický význam pre ľudí. Resumé toho všetkého teda, že ten pekne navoňaný kadáver, ktorý tu predávate práve vy, uznávam, že ste veľmi dobrý marketér a preto vás a vaše vystúpenia aj rád počúvam a možno sa od vás aj učím v tomto. Takže myslím, že tým marketérom, ktorého ste na začiatku spomenul, ste teraz ukázal, že ste práve vy.
Ďakujem pekne.
|
22.
Ďakujem pekne. Pán poslanec, snažil som sa pozorne počúvať, najmä v začiatku vášho vystúpenia, a uviedli ste, že výber daní bude nižší, ako bol doteraz, lebo sa zavádza daň z transakcií. To je len váš predpoklad alebo váš odhad, nie ako fakt, ako sa to snažíte podsunúť. Takže taktiež, že životná úroveň bude stagnovať, teda nie klesať, ani stúpať. Keďže rastú niektoré dane, tak zrejme beriete do úvahy, keďže nebude klesať životná úroveň, že tam budú aj nejaké spôsoby kompenzácie týchto opatrení. To je však ale v rozpore, čo ste následne povedal, že nominálna mzda, potom ste sa opravil, že priemerná mzda na Slovensku v roku 2025 neporastie. Som presvedčený, že určite porastie aj s ohľadom na nárast minimálnej mzdy, ktorý je plánovaný. Preto nepovažujem za správne, že tieto informácie podsúvate ako fakty. To však určite fakty nie sú, len vaše, verím, že chybné predpoklady. A preto si myslím, že je zbytočné strašiť obyvateľov, lebo keď tomu tak nebude, o rok sa ospravedlníte, že ste sa 22. októbra mýlil?
Ďakujem.
|
111.
Ďakujem pekne.
Pán poslanec, nie som si istý, či som tomu správne rozumel, tak sa opýtam, až môžem. Ten, kto má platiť za tovar, za službu 0,4 %, tak aby sa tomu vyhol, tak pôjde tou cestou, že bude to platiť kartou cez platobnú bránu, keď ju má ten prijímateľ zriadenú, lebo si ju zriadil. Ale prijímateľ bude to akceptovať, aby si udržal zákazníka aj za cenu, že 1,5 % z tých peňazí musí zaplatiť banke?
No a teda keby som ja bol ten prijímateľ, ja by som uvažoval tak: tak mám dať 1,5 % banke, tak radšej dám 0,4 %, 0,5 % zľavu tomu, kto odoberá, aby som si ho udržal, aby mal na tú daň. A ušetril by som percento. A keď hovoríme o 0,4, že je ich tak strašne veľa a takto všetko zabíja, a tu jedno percento vyhodí prijímateľ šmahom ruky von z trucu, len aby som to nedal vláde, dám to bankám.
Možno sa mýlim, len som sa vlastne tak zamýšľal, keď ste to, pozorne som sa snažil počúvať, hej, že naozaj to ten, bude ten prijímateľ taký ústretový, že dobre, ja verím tomu, že aby nestratil zákazníka, bol by ochotný obetovať tých 1,5 %. No ale má ľahšiu cestu, dať mu 0,4 zľavu a ten to má za tú istú cenu a on ušetrí 1,1 %.
Ďakujem pekne.
|