93.
Ďakujem pekne, pán predsedajúci, poprosím hlasovať zajtra o jedenástej o tomto bode.
|
85.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov túto informáciu o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Adama Lučanského, Andreja Danka, Romana Michelka a Dagmar Kramplovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 450a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 484 z 18. septembra 2024 pridelila predmetný poslanecký návrh na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť: ústavnoprávny výbor uznesením č. 187 zo dňa 17. októbra 2024, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 137 zo dňa 21. októbra 2024 a výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch uznesením č. 38 zo dňa 15. októbra 2024.
Z citovaných uznesení výborov Národnej rady nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu poslancov Národnej rady nebola schválená, keďže návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov podľa čl. 84 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky a § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov. 85-2
Poverený predseda výboru poveril mňa za spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania Výborov Národnej rady a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím vás rozpravu. Ďakujem.
|
85.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov túto informáciu o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Adama Lučanského, Andreja Danka, Romana Michelka a Dagmar Kramplovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 450a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 484 z 18. septembra 2024 pridelila predmetný poslanecký návrh na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť: ústavnoprávny výbor uznesením č. 187 zo dňa 17. októbra 2024, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 137 zo dňa 21. októbra 2024 a výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch uznesením č. 38 zo dňa 15. októbra 2024.
Z citovaných uznesení výborov Národnej rady nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu poslancov Národnej rady nebola schválená, keďže návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov podľa čl. 84 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky a § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov. 85-2
Poverený predseda výboru poveril mňa za spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania Výborov Národnej rady a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím vás rozpravu. Ďakujem.
|
85.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov túto informáciu o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Adama Lučanského, Andreja Danka, Romana Michelka a Dagmar Kramplovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 450a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 484 z 18. septembra 2024 pridelila predmetný poslanecký návrh na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť: ústavnoprávny výbor uznesením č. 187 zo dňa 17. októbra 2024, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 137 zo dňa 21. októbra 2024 a výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch uznesením č. 38 zo dňa 15. októbra 2024.
Z citovaných uznesení výborov Národnej rady nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu poslancov Národnej rady nebola schválená, keďže návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov podľa čl. 84 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky a § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov. 85-2
Poverený predseda výboru poveril mňa za spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania Výborov Národnej rady a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím vás rozpravu. Ďakujem.
|
85.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov túto informáciu o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Adama Lučanského, Andreja Danka, Romana Michelka a Dagmar Kramplovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 450a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 484 z 18. septembra 2024 pridelila predmetný poslanecký návrh na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť: ústavnoprávny výbor uznesením č. 187 zo dňa 17. októbra 2024, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 137 zo dňa 21. októbra 2024 a výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch uznesením č. 38 zo dňa 15. októbra 2024.
Z citovaných uznesení výborov Národnej rady nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu poslancov Národnej rady nebola schválená, keďže návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov podľa čl. 84 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky a § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov. 85-2
Poverený predseda výboru poveril mňa za spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania Výborov Národnej rady a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím vás rozpravu. Ďakujem.
|
209.
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda.
Zuzka, čo k tomu dodať? Tvoje vystúpenie bolo pragmatické, som rád, že si dneska tu nečítala telefónny zoznam, ako to zvykne opozícia, a nečítala si bludy, ako zvykne opozícia naťahovať svoje vystúpenia v rámci svojej rozpravy, ale tvoje vystúpenie bolo pragmatické a presne si triafala to, čo momentálne sa dneska opozícii nepáči a sú z toho veľmi nervózni. Čakal som, že na tvoje vystúpenie bude viacej faktických poznámok zo strany opozície, ale ako vidím, ani na tomto zákone, ktorý dneska predkladáme, tak im asi na tom veľmi nezáleží, keďže je ich tu možno dokopy dákych päť alebo šesť, myslel som si, že ich tu bude viacej, že faktické poznámky v rámci tejto rozpravy nás zahltia a budeme tu do rána. Ale vidím, že asi na tých mimovládkach ich tak až, až im tak nezáleží, ako by im malo. A presne si to povedala, presne by sa, ako musím súhlasiť aj s Ivanom Hazuchom, myslím, že nepovedal by som to lepšie. Zároveň fakt na druhej strane musím povedať, že opozícia pri tomto našom zákone absolútne sklamala, nemala záujem o diskusiu, úplne sa na to vykašlali a úplne to odflákli. Veď sa na druhej strane pozrime, koľko ich tu je, a môžem len toto povedať, že na jednej strane vodu kážu a na druhej strane víno pijú.
|
8.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Mám jednu doplňujúcu otázku, ale, samozrejme, by som chcel, aby pán premiér dokončil svoju myšlienku (potlesk). Moja otázka znie, že, vážený pán premiér, je naozaj náhoda, že sa ozývajú v prvom rade doslova politické mimovládky ako VIA IURIS, Transparency International, Zastavme korupciu, Nie v našom meste, ktoré sú úzko napojené na opozičné politické strany a nie práve neziskové organizácie, ktoré majú pridanú hodnotu pre občiansku spoločnosť a v skutočnosti pomáhajú ľuďom na Slovensku?
Ďakujem.
|
91.
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predseda, vážené kolegyne, vážení kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov túto spoločnú správu výborom Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 784a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 846 z 1. apríla 2025 pridelila predmetný vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi, a to ústavnoprávny výbor uznesením č. 277 zo dňa 2. apríla 2025, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 198 zo dňa 2. apríla 2025 a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 110 zo dňa 2. apríla 2025. Z citovaných uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III spoločnej správy nevyplynuli žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona bola schválená uznesením gestorského výboru č. 199 z 2. apríla 2025. Týmto uznesením gestorský výbor zároveň poveril mňa, spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovaní výborov a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predseda, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
8.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, vážení kolegovia, dovoľte mi, aby som v zmysle § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku Národnej rady vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca k uvedenému návrhu zákona.
Predmetný vládny návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady Slovenskej republiky s tým, že vláda požiadala prerokovať tento vládny návrh zákona prostredníctvom skráteného legislatívneho konania.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky posúdil uvedený návrh podľa § 70 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku a podľa legislatívnych pravidiel a zaradil ho na rokovanie 33. schôdze Národnej rady Slovenskej republiky.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali ihneď.
Pán predsedajúci, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
|
94.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, vážení kolegovia, dovoľte mi, aby som ako spoločný spravodajca za výbor pre financie a rozpočet predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Protokolom medzi Slovenskou republikou a Brazílskou federatívnou republikou, ktorým sa mení zmluva medzi vládou Československej socialistickej republiky a vládou Brazílskej federatívnej republiky o zamedzení dvojakého zdanenia a zabránení daňového úniku v odbore daní z príjmu, tlač 647a.
Predseda Národnej rady rozhodnutím č. 726 z 20. januára 2025 pridelil predmetný návrh na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet a ústavnoprávnemu výboru. Za gestorský výbor určil výbor pre financie a rozpočet. Oba uvedené výbory prerokovali predmetný návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady s uvedeným protokolom a zaujali stanovisko, ktorým odporúčajú Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky s protokolom vysloviť súhlas a rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi.
Výbor pre financie a rozpočet prijal uvedené odporúčanie uznesením č. 184 zo 4. februára 2025 a ústavnoprávny výbor uznesením č. 255 z 30. januára 2025. Z uznesení výborov Národnej rady nevyplynuli žiadne iné návrhy.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s predmetným protokolom odporúča Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky
a) vysloviť súhlas s protokolom,
b) rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu, podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi. Predmetná správa výborov Národnej rady o návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s predmetným protokolom, tlač 647a, bola schválená uznesením gestorského výboru č. 186 zo 4. februára 2925. Návrh na uznesenie Národnej rady je prílohou tejto správy. Výbor určil mňa za spravodajcu výborov a zároveň ma poveril
1. predniesť správu na schôdzi Národnej rady
2. navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predsedov... predpisov.
Pán predsedajúci, prosím, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Ďakujem.
|
62.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, v súlade s § 73 o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbor pre financie a rozpočet a ústavnoprávny výbor. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Ďakujem.
|
58.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu. Ďakujem.
|
52.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa, ako spravodajcu, vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhuje, aby návrh zákona prerokovali, a to Výbor NR SR pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor NR SR a Výbor pre hospodárske záležitosti.
Za gestorský navrhujem Výbor NR SR pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Ďakujem.
|
6.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 814 z 27. marca 2025 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 783, na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet s tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu Slovenskej republiky.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet prerokoval návrh vlády na skrátené legislatívne konanie na svojej 44. schôdzi dňa 28. marca 2025 a prijal uznesenie č. 197, ktorým odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vysloviť súhlas s prerokovaním vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 783, v skrátenom legislatívnom konaní na 33. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Vážený pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Ďakujem veľmi pekne.
|
70.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť návrh k vládnemu návrhu zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku, ktorý teraz v krátkosti odôvodním.
Pozmeňujúcim návrhom sa upravuje vstup do zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy, ktorých cieľom je reagovať na potreby, ktoré vzišli z aplikačnej praxe a nových skutočností.
1. Nakoľko štatistický úrad zaradil do sektora verejnej správy Slovenskú záručnú a rozvojovú banku, je potrebné nastaviť ju podobne ako Eximbanku, aby nebola zabrzdená rozpočtovými pravidlami pri výkone svojej agendy ako banka v súlade so zákonom o bankách.
2. Vytvára sa pre vládu možnosť splnomocniť ministra financií upravovať aj limity verejných výdavkov subjektom verejnej správy pri dodržaní celkového limitu verejných výdavkov. Ide o technické úpravy a presuny bez dopadu na rozpočet, ktoré aktuálne musí schvaľovať vláda. Ide o neefektívny proces z pohľadu rokovaní vlády a technických otázkach bez vplyvu na rozpočet. Ďalej aby sme mohli zautomatizovať a zrýchliť proces realizácie rozpočtových opatrení v prípade plánu obnovy a odolnosti rovnako ako zdrojov Európskej únie a nemuseli ste čakať na celý podpisový proces.
3. Ide o reakciu na kompetenčný zákon, aby Úrad pre podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a odolnosti mohol byť zakladateľom právnickej osoby, keďže toto oprávnenie mal predtým ako súčasť úradu vlády.
4. Ide o implementáciu smernice, ktorou sa mení smernica o požiadavkách na rozpočtové rámce členských štátov, dopĺňa sa úloha pre ministerstvo financií vypracovávať a zverejňovať stanovisko k hodnoteniu vypracované Radou pre rozpočtovú zodpovednosť k výročnej správe o pokroku pri vykonávaní národného strednodobého fiškálno-štrukturálneho plánu.
5. Ide o úpravu limitov verejných výdavkov v nadväznosti na doplnenie v bode 2.
Pán predsedajúci, skončil som a pristúpim k čítaniu znenia pozmeňujúceho návrhu, zastavte, prosím vás, časomieru.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky číslo 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám nasledujúci doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku, tlač 592.
Doterajší text návrhu zákona sa označí ako čl. I. a za § 9 sa vkladá nový čl. II., ktorý znie:
" čl. II.
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení č. 747/2004 Z. z., 171/2005 Z. z., 266/2005 Z. z., 534/2005 Z. z., 584/2005 Z. z., 659/2005 Z. z., 275/2006 Z. z., 527/2006 Z. z., 678/2006 Z. z., 198/2007 Z. z., 199/2007 Z. z., 323/2007 Z. z., 653/2007 Z. z., 165/2008 Z. z., 383/2008 Z. z., 465/2008 Z. z., 192/2009 Z. z., 390/2009 Z. z., 492/2009 Z. z., 57/2010 Z. z., 403/2010 Z. z., 468/2010 Z. z., 223/2011 Z. z., 512/2011 Z. z., 69/2012 Z. z., 223/2012 Z. z., 287/2012 Z. z., 345/2012 Z. z., 150/2013 Z. z., 352/2013 Z. z., 436/2013 Z. z., 102/2014 Z. z., 292/2014 Z. z., 324/2014 Z. z., 374/2014 Z. z., 171/2015 Z. z., 357/2015 Z. z., 375/2015 Z. z., 91/2016 Z. z., 301/2016 Z. z., 310/2016 Z. z., 315/2016 Z. z., 352/2016 Z. z., 146/2017 Z. z., 243/2017 Z. z., 177/2018 Z. z., 372/2018 Z. z., 221/2019 Z. z., 134/2020 Z. z., 360/2020 Z. z., 423/2020 Z. z., 214/2021 Z. z., 310/2021 Z. z., 368/2021 Z. z., 503/2021 Z. z., 101/2022 Z. z., 113/2022 Z. z., 121/2022 Z. z., 137/2022 Z. z., 389/2022 Z. z., 402/2022 Z. z., 520/2022 Z. z., 72/2023 Z. z., 118/2024 Z. z., 142/2024 Z. z., 201/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
"1. V § 3 ods. 4 sa na konci pripája táto veta: "Na subjekt verejnej správy, ktorým je banka sa vzťahujú ustanovenia tohto zákona týkajúce sa zostavovania rozpočtu verejnej správy, realizácie rozpočtu verejnej správy, hodnotenia a plnenia rozpočtu verejnej správy a limitu verejných výdavkov.".
2. V § 4 ods. 3 v štvrtej vete sa za slovo " vláda" vkladajú slová "alebo na základe jej splnomocnenia minister financií".
3. V § 21 ods.10 sa za slová: "Úrad vlády Slovenskej republiky" vkladá čiarka a slová ", Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.".
4. V § 30 ods. 4 sa na konci pripája táto veta: "Ministerstvo financií zverejňuje stanovisko k tomuto hodnoteniu.".
5. V § 30aa ods. 2 v piatej vete sa za slová: "subjektom verejnej správy" vkladá čiarka a slová: "správcom kapitol" a na konci sa pripája táto veta: " Vláda alebo na základe jej splnomocnenia minister financií môže v priebehu roka upraviť limity verejných výdavkov oznámené podľa piatej vety pri dodržaní celkového limitu verejných výdavkov.".
V nadväznosti na vloženie nového článku sa vykoná súvisiaca legislatívno-technická úprava označenia § 10 na článok III a upraví sa názov zákona.
Nový článok II nadobúda účinnosť 15. apríla 2025.
Žiadam o vyňatie bodu 9 zo spoločnej správy na osobitné hlasovanie.
Ďakujem, skončil som.
|
46.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť vám na prerokovanie novelu zákonu č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov, ktorej som navrhovateľom.
Účelom predloženého návrhu zákona je zabezpečiť, aby prokurátorovi za podmienok ustanovených zákonov vznikol nárok na predčasné odchodné a výsluhový dôchodok. Ide o právnu úpravu reagujúcu na platné znenie § 137a a novelizáciu zákona, ktoré ustanovuje, že výsluhový dôchodok prokurátora ustanoví osobitný zákon s cieľom zabrániť roztriešťovaniu právnej úpravy. Vzťahujúc sa na sociálne zabezpečenie prokurátorov sa navrhuje vypustiť § 137a a túto blanketovú normu nahradiť právnou úpravou, ktorá doplní inštitút výsluhového dôchodku a s ním spojený inštitút predčasného odchodného priamo do právnej úpravy stanovenej zákonom o prokurátoroch. Tým dôjde k dosiahnutiu komplexnej právnej úpravy týchto inštitútov v jednej právnej norme, čo výrazne prispeje k väčšej prehľadnosti v dôchodkovom systéme prokurátorov a k zabezpečeniu ich právnej istoty.
Výkon funkcie prokurátora je náročný, je spojený so značnou psychickou záťažou vyplývajúceho zo samotného charakteru činnosti prokurátora v trestnej oblasti i netrestnej oblasti. Generálny prokurátor počas výkonu svojej funkcie, ako aj jeho rodinní príslušníci, musia znášať rôzne obmedzenia i v bežnom živote. Funkcia generálneho prokurátora je spojená so značnými rizikami, je nebezpečná a nevyhnutne predstavuje značnú zdravotnú záťaž. V záujme ochrany zdravia pred dlhodobo pôsobiacimi rizikovými faktormi sa navrhuje, aby zákon priznal prokurátorovi právo na predčasné odchodné v prípade, ak funkciu prokurátora vykonával najmenej dvadsať rokov.
Podmienkou na vznik nároku prokurátora na predčasné odchodné bude zánik funkcie prokurátora, vzdaním sa funkcie v čase, keď ešte nemá nárok na starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok alebo invalidný dôchodok, pričom maximálne môže dosiahnuť predčasné odchodné vo výške desiatich základných platov, ak funkciu prokurátora vykonával najmenej 28 rokov.
Ďalej navrhujem, aby zákon priznal generálnemu prokurátorovi právo na výsluhový dôchodok v rozsahu ustanovenom v § 134 ods. 3 s tým, že generálny prokurátor nebude mať nárok na príplatok za výkon funkcie prokurátora, ustanoví v § 137 ods. 1, ani výsluhový dôchodok podľa § 134 ods. 2.
V návrhu zákona sa ustanovuje, aby služobný úrad prokurátora, t. j. Generálna prokuratúra Slovenskej republiky alebo príslušná krajská prokuratúra, rozhodovalo aj o predčasnom odchodnom a o výsluhovom dôchodku prokurátora rovnako, ako to je v prípade odchodného a úmrtného.
Ďakujem vám za pozornosť a poprosím vás o podporu tohto zákona.
|
130.
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím 793 z 12. marca 2025 pridelil na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet návrh vlády Slovenskej republiky na vymenovanie viceguvernéra Národnej banky Slovenska, predložený pod tlačou 735.
Výbor uvedený návrh prerokoval za prítomnosti kandidáta na viceguvernéra pána Dušana Keketiho dňa 20. marca 2025 a prijal k nemu uznesenie č. 191, v ktorom súhlasil s návrhom vlády Slovenskej republiky na vymenovanie viceguvernéra Národnej banky Slovenska, tlač 735, a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 7 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska v znení neskorších predpisov návrh vlády Slovenskej republiky na vymenovanie viceguvernéra Národnej banky Slovenska schváliť.
Vážený pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Ďakujem.
|
58.
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené pani kolegyne, vážení páni kolegovia, dovoľte, aby som ako spoločný spravodajca za výbor pre financie a rozpočet predniesol správu výboru o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Exportno-importnej banky Slovenskej republiky na rok 2025, tlač 556a.
Výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 6 ods. 6 a § 31 ods. 1 zákona č. 80/1997 Z. z. o Exportno-importnej banke Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov túto správu výboru o prerokúvaní vyššie uvedeného návrhu rozpočtu.
Predseda Národnej rady svojím rozhodnutím č. 581 z 21. októbra 2024 pridelil návrh rozpočtu Exportno-importnej banky Slovenskej republiky na rok 2025, tlač 556, na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet. Zároveň určil výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor, ktorý predloží Národnej rade správu a výsledky prerokovania uvedeného návrhu vo výbore.
Výbor Národnej rady uznesením č. 160 z 19. novembra 2024 súhlasil s návrhom rozpočtu, ktorý vykazuje výnosy vo výške 41 137 euro a náklady vo výške 40 537 euro. Zároveň odporučil Národnej rade tento návrh rozpočtu schváliť.
Výbor pre financie a rozpočet následne schválil svojím uznesením č. 176 z 26. novembra 2024 správu výboru. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril:
1. predniesť správu výboru na schôdzi Národnej rady,
2. pri rokovaní o predmetnom návrhu predkladať návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky je prílohou tejto správy.
Ďakujem, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
50.
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som ako spoločný spravodajca za výbor pre financie a rozpočet predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania návrhu Súhrnnej výročnej správy Slovenskej republiky za rok 2023, tlač 590a.
Návrh Súhrnnej výročnej správy za rok 2023 prerokúva Národná rada v zmysle § 23, pardon, § 29a ods. 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov.
Predmetný návrh pridelil predseda Národnej rady rozhodnutím č. 643 zo dňa 14. novembra 2024 na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj a zároveň určil lehotu na prerokovanie. Predseda Národnej rady zároveň ako gestorský výbor určil Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady prerokoval návrh Súhrnnej výročnej správy Slovenskej republiky za rok 2023 výbor pre financie rozpočet, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Uvedené výbory predloženú správu svojím uznesením zobrali na vedomie. Zároveň odporučili Národnej rade navrhnúť Súhrn výročnej správy Slovenskej republiky za rok 2023 vziať na vedomie.
Zo strany výborov Národnej rady ani poslancov neboli predložené iné stanoviská, podmienky či pozmeňujúce návrhy v súlade s § 75 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov.
Gestorský výbor podľa § 79 ods. 4 a 5 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady schválil spoločnú správu uznesením č. 177 zo dňa 26. novembra 2024 a určil ma za spoločného spravodajcu.
Gestorský výbor ma zároveň poveril predniesť spoločnú správu na schôdzi Národnej rady. Po druhé, navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov. Návrh uznesenia Národnej rady je prílohou tejto správy.
Ďakujem, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
92.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Účelom predloženého návrhu zákona je novelizovať zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov tak, aby prokurátorovi za podmienky ustanovených zákonom vznikol nárok na predčasné odchodné a výsluhový dôchodok. Ide o právnu úpravu reagujúcu na platné znenie § 137a zákona č. 154/2001 Z. z., ktoré ustanovuje, že výsluhový dôchodok prokurátora ustanoví osobitný zákon. S cieľom zabrániť roztriešťovaniu právnej úpravy vzťahujúcej sa na sociálne zabezpečenie prokurátorov sa navrhuje vypustiť § 137a zo zákona č. 154/2001 Z. z. a túto blanketovú normu nahradiť právnou úpravou, ktorá doplní inštitút výsluhového dôchodku a s ním spojený inštitút predčasného odchodného do právnej úpravy ustanovenej zákonom č. 154/2001 Z. z.
Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, s ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, a zákonmi a súčasne je v súlade s právom Európskej únie. Návrh zákona zakladá vplyv na rozpočet verejnej správy a vplyvy na podnikateľské prostredie. Návrh zákona nebude mať sociálne vplyvy, vplyvy na informatizáciu spoločnosti ani vplyv na životné prostredie a na služby verejnej správy pre občana.
Ďakujem.
|