167.
Ďakujem veľmi pekne.
Aj ja by som chcel oceniť, že teda ste reagovali na naše návrhy, aj že ste nám dali možnosť reagovať.
Viete, ja nemám v povahe byť konfliktný a v zásade ja som sa aj v tomto mojom prejave snažil poukázať na, na problémy, ktoré vidím a trošku som aj navrhoval riešenia, čo sa týka, čo sa týka šetrenia, som navrhoval, že proste asi netreba šetriť na ľuďoch, ale že treba, treba šetriť na vlastných, na vlastných nákladoch.
Spomenuli ste dôchodky a že vlastne my, my si myslíme, že ako kebyže ľuďom netreba dať vyššie dôchodky alebo že si to nezaslúžia. No nie je to pravda, ale ja ako syn dvoch rodičov, ktorí sa dôchodku nedožili kvôli zlému životnému prostrediu, a respektíve kvôli zlej situácii v zdravotníctve, by som chcel povedať, že dôchodcom sa dá pomôcť aj tak, že bude fungovať lepšie zdravotníctvo a že keď sa aj toho dôchodku dožijú, tak by sa ho mali dožiť v zdraví a mali by mať nejaké služby.
Takže jedna vec je, že proste dať peniaze a druhá vec je potom tým zároveň určiť aj nejakú kvalitu života a myslím, že tá kvalita života je niekedy oveľa dôležitejšia ako, ako peniaze vo vrecku a myslím, že aj to dôchodci povedia.
No a čo sa týka tých, že zelené a nezelené energie. No tak ste to sám povedali. Povedali ste, že Európska komisia príliš tlačí na zelené energie a ja som vám hovoril, že vy príliš tlačíte na jadro a ešte aj ho financujete. A myslím si, že správny kompromis by mohol byť, že proste budeme posúvať tie dva balíky rovnomerne a dáme šancu obidvom zdrojom energie a v mojej rozprave som povedal, že sa to nedeje.
Takže to bol môj point. Ďakujem.
|
vymazať 151.
Ďakujem veľmi pekne, kolegyne, kolegovia, za reakcie.
Áno, pán Viskupič, nespomínal som vlastne ani tie postčné dotácie, lebo sme sa o tom ako kebyže, dosť dlho debatovali aj na výboroch, aj pri konsolidácii, je to proste trestuhodné, akým spôsobom sa to udialo. A myslím si, že venovať tomu akýkoľvek ďalší čas pri tejto rozprave by bolo, by bolo zbytočné. Myslím si, že toto bude súdiť história a aj deficit štátneho rozpočtu.
Pán poslanec Krátky, no priznám sa, že ja ako nováčik na tom, na tom (povedané so smiechom) výbore som bol teda tiež prekvapený, dostal som full frontal aj od, aj od tých teda členov a v zásade prvýkrát som teda zažil aj pána Kuffu a naozaj, že nedostali sme odpovede, ale dostali sme kázeň, áno. Áno, bolo to, bolo to zaujímavé.
No a pani Kolíková, pán Dostál, áno, v zásade, ja som hovoril o tom, že 200 mil. bude chýbať poľnohospodárom a my sme takto len dnes počuli, že pán poslanec Hargaš narátal len 40 mil. vo svojom prejave, čo sú predražené alebo drahšie veci na IT zákazkách a plno iných ďalších poslancov z nášho poslaneckého klubu aj z vašich poslaneckých klubov spomínalo mnohé zbytočné míňanie, ktoré v skutočnosti neposúvajú tú, tú krajinu ďalej.
Preto ja sa stále ako kebyže sústredím na tú stratégiu, lebo, lebo ja si myslím, že keď má, viete, keď idete autom, tak musíte vedieť, kam tým autom idete, že kde je ten, kde je ten cieľ. A ja mám pocit, že proste my tu nemáme ako kebyže stanovený cieľ, my proste sa tým autom točíme na parkovisku pred Tescom, hej? Že proste raz tam, raz onam, neviem, a že skúšame si to a vyzerá to dobre, robíme dojem na tom parkovisku, ale proste nejdeme nikam.
Ďakujem.
|
vymazať 151.
Ďakujem veľmi pekne, kolegyne, kolegovia, za reakcie.
Áno, pán Viskupič, nespomínal som vlastne ani tie postčné dotácie, lebo sme sa o tom ako kebyže, dosť dlho debatovali aj na výboroch, aj pri konsolidácii, je to proste trestuhodné, akým spôsobom sa to udialo. A myslím si, že venovať tomu akýkoľvek ďalší čas pri tejto rozprave by bolo, by bolo zbytočné. Myslím si, že toto bude súdiť história a aj deficit štátneho rozpočtu.
Pán poslanec Krátky, no priznám sa, že ja ako nováčik na tom, na tom (povedané so smiechom) výbore som bol teda tiež prekvapený, dostal som full frontal aj od, aj od tých teda členov a v zásade prvýkrát som teda zažil aj pána Kuffu a naozaj, že nedostali sme odpovede, ale dostali sme kázeň, áno. Áno, bolo to, bolo to zaujímavé.
No a pani Kolíková, pán Dostál, áno, v zásade, ja som hovoril o tom, že 200 mil. bude chýbať poľnohospodárom a my sme takto len dnes počuli, že pán poslanec Hargaš narátal len 40 mil. vo svojom prejave, čo sú predražené alebo drahšie veci na IT zákazkách a plno iných ďalších poslancov z nášho poslaneckého klubu aj z vašich poslaneckých klubov spomínalo mnohé zbytočné míňanie, ktoré v skutočnosti neposúvajú tú, tú krajinu ďalej.
Preto ja sa stále ako kebyže sústredím na tú stratégiu, lebo, lebo ja si myslím, že keď má, viete, keď idete autom, tak musíte vedieť, kam tým autom idete, že kde je ten, kde je ten cieľ. A ja mám pocit, že proste my tu nemáme ako kebyže stanovený cieľ, my proste sa tým autom točíme na parkovisku pred Tescom, hej? Že proste raz tam, raz onam, neviem, a že skúšame si to a vyzerá to dobre, robíme dojem na tom parkovisku, ale proste nejdeme nikam.
Ďakujem.
|
vymazať 151.
Ďakujem veľmi pekne, kolegyne, kolegovia, za reakcie.
Áno, pán Viskupič, nespomínal som vlastne ani tie postčné dotácie, lebo sme sa o tom ako kebyže, dosť dlho debatovali aj na výboroch, aj pri konsolidácii, je to proste trestuhodné, akým spôsobom sa to udialo. A myslím si, že venovať tomu akýkoľvek ďalší čas pri tejto rozprave by bolo, by bolo zbytočné. Myslím si, že toto bude súdiť história a aj deficit štátneho rozpočtu.
Pán poslanec Krátky, no priznám sa, že ja ako nováčik na tom, na tom (povedané so smiechom) výbore som bol teda tiež prekvapený, dostal som full frontal aj od, aj od tých teda členov a v zásade prvýkrát som teda zažil aj pána Kuffu a naozaj, že nedostali sme odpovede, ale dostali sme kázeň, áno. Áno, bolo to, bolo to zaujímavé.
No a pani Kolíková, pán Dostál, áno, v zásade, ja som hovoril o tom, že 200 mil. bude chýbať poľnohospodárom a my sme takto len dnes počuli, že pán poslanec Hargaš narátal len 40 mil. vo svojom prejave, čo sú predražené alebo drahšie veci na IT zákazkách a plno iných ďalších poslancov z nášho poslaneckého klubu aj z vašich poslaneckých klubov spomínalo mnohé zbytočné míňanie, ktoré v skutočnosti neposúvajú tú, tú krajinu ďalej.
Preto ja sa stále ako kebyže sústredím na tú stratégiu, lebo, lebo ja si myslím, že keď má, viete, keď idete autom, tak musíte vedieť, kam tým autom idete, že kde je ten, kde je ten cieľ. A ja mám pocit, že proste my tu nemáme ako kebyže stanovený cieľ, my proste sa tým autom točíme na parkovisku pred Tescom, hej? Že proste raz tam, raz onam, neviem, a že skúšame si to a vyzerá to dobre, robíme dojem na tom parkovisku, ale proste nejdeme nikam.
Ďakujem.
|
vymazať 151.
Ďakujem veľmi pekne, kolegyne, kolegovia, za reakcie.
Áno, pán Viskupič, nespomínal som vlastne ani tie postčné dotácie, lebo sme sa o tom ako kebyže, dosť dlho debatovali aj na výboroch, aj pri konsolidácii, je to proste trestuhodné, akým spôsobom sa to udialo. A myslím si, že venovať tomu akýkoľvek ďalší čas pri tejto rozprave by bolo, by bolo zbytočné. Myslím si, že toto bude súdiť história a aj deficit štátneho rozpočtu.
Pán poslanec Krátky, no priznám sa, že ja ako nováčik na tom, na tom (povedané so smiechom) výbore som bol teda tiež prekvapený, dostal som full frontal aj od, aj od tých teda členov a v zásade prvýkrát som teda zažil aj pána Kuffu a naozaj, že nedostali sme odpovede, ale dostali sme kázeň, áno. Áno, bolo to, bolo to zaujímavé.
No a pani Kolíková, pán Dostál, áno, v zásade, ja som hovoril o tom, že 200 mil. bude chýbať poľnohospodárom a my sme takto len dnes počuli, že pán poslanec Hargaš narátal len 40 mil. vo svojom prejave, čo sú predražené alebo drahšie veci na IT zákazkách a plno iných ďalších poslancov z nášho poslaneckého klubu aj z vašich poslaneckých klubov spomínalo mnohé zbytočné míňanie, ktoré v skutočnosti neposúvajú tú, tú krajinu ďalej.
Preto ja sa stále ako kebyže sústredím na tú stratégiu, lebo, lebo ja si myslím, že keď má, viete, keď idete autom, tak musíte vedieť, kam tým autom idete, že kde je ten, kde je ten cieľ. A ja mám pocit, že proste my tu nemáme ako kebyže stanovený cieľ, my proste sa tým autom točíme na parkovisku pred Tescom, hej? Že proste raz tam, raz onam, neviem, a že skúšame si to a vyzerá to dobre, robíme dojem na tom parkovisku, ale proste nejdeme nikam.
Ďakujem.
|
141-2
Na jednej strane sme tu mali pred dvoma týždňami taký uvoľnený elektrón od SMER-u, pána Vážneho, ktorý vlastne presadil radikálny návrh, ktorý podporil obnoviteľné zdroje, a na druhej strane tu máme pána Holjenčíka, nominanta tejto vlády, ktorý robí všetko pre to, aby tu obnoviteľné zdroje neboli a aby sa proste nevyužívali. A medzi tým je niekde pani Saková, ktorá vlastne už radšej aj mlčí a už sa nevyjadruje ku energetike, lebo možno ona by aj ako kebyže s tými napríklad dotačnými schémami urobila aj niečo adresnejšie, ale na druhej strane tu máte populistu premiéra, ktorý skrátka si povie, že ide dotovať všetko a všetkým, dokonca aj tým najbohatším v tejto, v tejto krajine.
Ako som povedal, v programovom vyhlásení vlády sa hovorilo, že sa budú podporovať aj obnoviteľné zdroje a v zásade týmto smerom sa uberá celý svet. Ale v skutočnosti v tomto rozpočte má ísť na energetiku dokopy 233 mil. eur, z toho 180 mil. eur, teda 76 %, teda tri štvrtiny je nie na rozvoj jadrového potenciálu, ale na uskladňovanie jadrového odpadu, na vyraďovanie starých zariadení a, mimochodom, vlastne tieto dodávky a zákazky vláda ešte bude aj utajovať. To znamená, že presne úplne nebudeme vedieť, kto z tohoto bude profitovať, máme svoju teóriu, ale na to sa budeme pozerať inokedy.
No a 54 mil. vďaka Európskej únii, tej zlej Európskej únii máme, máme na to, aby sme rozdelili na budovanie zdrojov z obnoviteľných zdrojov. Je to fakt veľmi, veľmi smutné aj v kontexte národného energetického a klimatického plánu, kde máme cieľ vytýčený do roku 2030, aby bolo 25 % našej energetiky, alebo nášho energetického mixu boli z obnoviteľných zdrojov. Mimochodom, tí vaši oslavovaní Maďari majú teda 30 %, aspoň toto by ste od nich mohli odpísať. Dnes my máme 17 % z obnoviteľných zdrojov, čo je vlastne hlboko pod náš cieľ, ku ktorému sme sa zaviazali.
No a ja som taký naučený na to, že keď sa vytýčia nejaké ciele a nastaví jasný plán, tak by som chcel vedieť, ako sa tam dostaneme a mne v tomto rozpočte aj vôbec z diskusie v médiách alebo, alebo z tlačoviek strašne chýba, že ako sa teda ideme aj týmto rozpočtom dostať ku cieľu, ku ktorému sme sa zaviazali, teda 25 % energetiky alebo teda energie z obnoviteľných zdrojov. Takže toľko ku energetike.
Venujem sa, som novým členom výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, a teda vyjadrím sa aj k tomu. Pán minister Takáč stále hovorí, ako pôjdu do pôdohospodárstva tie isté peniaze, ako boli predtým, resp. hovorí, že nebude menej peňazí. Teda ja by som si na toto tvrdenie veľmi rád posvietil, lebo ako som to preberal, tak som preberal, v skutočnosti pôjde o 200 mil. menej ako tento rok. Opakujem, 200 mil., čo je dosť veľký peniaz, a o ktorom by sme sa mali rozprávať. Ja uznávam, že treba šetriť, poďme si stanoviť priority, kde treba šetriť, ale potom netreba klamať ľudí a už vôbec nie farmárov, ktorí sú naozaj na kolenách, že ideme im dať toľko peňazí, koľko mali minulý rok. Špeciálne v kontexte toho, že na Slovensku alebo Slovensko má v pôdohospodárstve tretinovú produktivitu oproti Európskej únii. Tretinovú, to znamená, že 33 % z priemernej produktivity v rámci EÚ. Potravinárstvo, na tom nie je o nič lepšie, je to 40 %, to znamená znova, je to niečo veľmi vážne, a na techniku a na inovácie dávame jednu pätinu oproti našim európskym susedom.
Prečo hovorím tieto tri čísla? Tieto tri čísla hovorím preto, lebo v skutočnosti my stále dotujeme plošne, špeciálne vlastne ten prvý pilier a na inovácie, resp. na tie projektové podpory dávame veľmi málo. A vlastne tým pádom sa deje to, že máme nízku produktivitu, naši pôdohospodári zarábajú oveľa menej ako všetci ostatní a tento rozpočet nijako tento fakt nemení, naopak, ho smutne prehlbuje.
Ako si pamätám vo vašej kampani, aj prezidentskej, aj parlamentnej, hovorili ste, že budú lacnejšie potraviny.
No lacnejšie potraviny nie sú, naopak, pripomínam, že maslo stojí oveľa viac eur, ako stálo predtým. A to maslo by bolo lacnejšie, keby naši poľnohospodári boli produktívnejší, keby mali techniku na to, aby si zlacnili cenu výroby, a tým pádom by boli konkurencieschopnejší so všetkými ostatnými krajinami alebo teda s ich susedmi.
Teda vláda si strašne málo vytyčuje ciele, ktoré by boli strategické, premyslené, mám pocit, že sa to robí len v nejakom exceli, bez toho, aby sa to konzultovalo s odbornou verejnosťou. No a v zásade mám pocit, že keď je to tak a neviete si vytyčovať ciele, tak proste choďte od toho, lebo, lebo ten rozpočet, ako som si ho pozeral, je v skutočnosti taký ako kebyže, ako keby mediálny manažér alebo teda stredný manažér z firmy, ktorý si povie len svoju malú časť a potom to posunie ďalej. Ale v skutočnosti ja mám pocit, že ten, ktorý určil tie strategické priority vlády, tu ako keby nebol. A ministerstvo financií nerobí nič preto, aby poľnohospodárom sme pomohli napríklad takým spôsobom, že ich biblicky teda budeme učiť, ako chytať tie ryby, z času na čas im nejaké tie ryby dáme, keď protestujú alebo keď je nejaká, nejaká mediálna kampaň, ale v skutočnosti poľnohospodársky sektor na Slovensku je vo vážnej kríze a tento rozpočet, aj keď má menej peňazí, nijako mne nepomáha k vyššej konkurencieschopnosti, a teda nižším cenám potravín na Slovensku.
Úplne na záver, myslím si, že tento rozpočet všeobecne Slovensko neposúva vpred, proste konzervuje problémy a tie problémy sa budú veľmi vážne prejavovať na budúcnosti života našich detí a vôbec aj budúcnosti Slovenska.
Ďakujem veľmi pekne.
|
141.
Vážená Národná rada, vážený pán predsedajúci, myslím si, že k tomuto rozpočtu už bolo povedané strašne veľa. Poslanecký klub Progresívneho Slovenska poprevracal celý tento rozpočet sprava, zľava, zo všetkých oblastí. Myslím si, že tam chýbajú dve, ku ktorým by som prispel ja.
Začnem energetikou, energetika, ako viete, sa dotýka každého, každej jednej domácnosti, každej jednej firmy. Dotýka sa aj štátu, ktorý je vlastníkom, akcionárom mnohých energetických spoločností a sám štát platí energie, a dokonca v dnešnej dobe sa energetika dotýka aj zahraničnej politiky, keďže žijeme vo veľmi turbulentnom čase. Dodám, že energetika si zaslúži priestor a vašu pozornosť, teda nielen vašej, čo ste v tejto sále, ale aj pozornosť verejnosti.
Ja sa venujem tejto téme relatívne dlho. Ešte predtým, ako som vôbec začal nejaký politický život a priznám sa, že aj už keď som v tomto politickom živote, neviem úplne presne, aká je energetická politika alebo energetická stratégia tejto vlády. Prečítal som si programy strán, prečítal som si dokonca aj programové vyhlásenie vlády, o ktorom som sa už vyjadroval. Ale nemám pocit, že by som nedával pozor, ale dostávam nejaké zmätočné signály lebo v programovom vyhlásení vlády sa hovorí o nejakom mixe medzi jadrovou energiou a napríklad obnoviteľnými zdrojmi, a zároveň sa aj hovorí o tom, že energetika by mala byť cenovo dostupná, resp. by ľudia nemali doplácať životným štandardom na vysoké ceny energií.
Zmätočné signály sú teda v prvom rade aj v tom, že teda na akú energetiku sa ideme sústrediť.
|
92.
Ďakujem veľmi pekne.
Rasťo, ty si povedal, že či je nejaký víťaz tohto rozpočtu, no ja si myslím, že je jasný víťaz tohto rozpočtu a ten je, ten predsedá tejto Národnej rade momentálne. Je to Andrej Danko, bude sa tým chváliť? Však jeho, jeho výmysel, ministerstvo športu a turizmu, nový startup v našej verejnej správe proste získal toľko peňazí na správu, na svoju vlastnú správu, možno ani nie pre svojich klientov, že až. To znamená, že v skutočnosti my v období, kedy šetríme a proste krátime školy a zamestnanci školstva nemajú doslova čo do úst, tak vlastne my sme vytvorili nový startup, ktorého budúcnosť nie je jasná. Kúpili sme mu nové, nové priestory, nové zariadenie, no ale v skutočnosti tí klienti ešte nie sú alebo ešte nepoužívajú produkty tohoto startupu.
Takže jasný víťaz je Andrej Danko a takto mu k tomu gratulujem a nech si strávi pekný víkend a vlastne v skutočnosti to môžete použiť aj do vášho propagačného videa pred voľbami, že ste vybojovali pre športovcov. (Povedané s pobavením.)
|
64.
Ďakujem veľmi pekne.
Tak plynulo nadviažem na pána Kalivodu, lebo, samozrejme, výborne ukázal pán Kalivoda v reakcii na pani Gažovičovú, že prečo je vlastne taký veľký investičný dlh v školstve. V školstve je investičný dlh taký veľký, lebo za posledných dvadsať rokov tu trinásť rokov vládol SMER a jeho kamaráti. A za týchto trinásť rokov sa slovenské školstvo prepadlo vo všetkých rebríčkoch medzinárodného porovnávania PISA a mnohých aj iných, ale prepadol sa aj sociálny status učiteľov. Žiaľ, mnoho ľudí nejde robiť učiteľov, lebo nemajú tú bezpečnosť a stabilitu, o ktorej pani Gažovičová rozprávala. A priznáme sa, že my sme už rok upozorňovali, že konsolidácia má byť, mala byť skôr, ako vôbec ste s ňou prišli, upozorňovali sme, že je dôležité šetriť všade, ale hovorili sme, že pri jednej veci sme ochotní a schopní spolupracovať, a to je školstvo, lebo je to naša spoločná investícia do našej budúcnosti.
A čo sa udialo, je, že vlastne vy na školstve v zásade šetríte oveľa viacej, ako na plno iných veciach, o ktorých rozprával napr. pán Hargaš pred 30 minútami. Všetky tie zákazky, ktoré idú sa robiť na iných ministerstvách, tu 20 mil., tam 50 mil., tam 40 mil., to mohli byť všetky tie peniaze, ktoré mohli ísť učiteľom a učiteľkám v tých regiónoch, ktorí proste nemajú poriadne z čoho žiť a poznám tie príbehy osobne.
Takže to je tá vaša ľavičiarska, sociálno-demokratická vláda.
|
155.
Vážení kolegovia a kolegyne, vidím, že všetci ste ma tu uháňali, aby som rozprával krátko, a budem kolegiálny, ukážem vám, ako sa to robí. Takže viem, že sa všetci ponáhľate. Skrátim to.
Ja som strašne rád, že konečne je tu zákon, o ktorom vieme s plným svedomím akože hlasovať za, a v zásade nedá mi nepovedať, že pán Vážny v zásade plní skoro do bodky predvolebný program Progresívneho Slovenska. A to nie, a dúfam, že ho nevylúčite, lebo to by bolo škoda, lebo konečne nejaký progresívny, prozelený zákon, ktorý ide v línii Európskej únie, hospodárskych záujmov Slovenskej republiky, a dokonca v týchto konsolidačných dobách pomôže mnohým ľuďom podnikateľom si ušetriť peniaze na to, alebo spôsobom, aby si vyrábali svoju energiu sami a aby mohli podporiť svoje podnikanie.
Možno len na záver teda, keď som už v takom krátkom konaní, bol som dneska na stretnutí hospodárskeho výboru s pánom Holjenčíkom, ktorý vysvetľoval, ako je vlastne zelená energia proti našim záujmom, respektíve že to musíme robiť v opatrnom móde, na rozdiel od všetkých ostatných krajín, ktoré to robia zle. To znamená, že v Rakúsku sa oplatia veterné turbíny, od Čunova až po Jarovce sa neoplatí a potom v Maďarsku sa to zase oplatí.
Ďakujem veľmi pekne. Toto je kolegialita. (Potlesk.)
|
22.
Ďakujem veľmi pekne, kolegyne, nie je čo dodať, ja by som možno len vyzval toto plénum a všetkých poslancov a poslankyne, aby sa na to nepozerali ideologicky, lebo my sme sa na to nepozerali ideologicky, ale pozerali sme sa na to z pohľadu príležitostí pre všetkých, či už sú to ženy, alebo muži v správe našej spoločnosti. To znamená, že keď sme teda za rovnosť podľa ústavy, tak poďme vytvárať podmienky, aby každý tú rovnosť, alebo tú rovnosť príležitostí vedel dosiahnuť. To je všetko a verím, že to spoločne do budúcnosti dosiahneme.
|
16.
Ďakujem vám veľmi pekne, pán predsedajúci.
Milé plénum, vážené dámy, vážení páni, myslím si, že je veľmi zložité rozviesť ešte viac do podrobností to, čo povedali moje kolegyne Beáta Jurík alebo Lucia Plaváková, preto nepôjdem do detailov v odôvodnení, prečo sa niečo udialo v Európskej únii a prečo ostatné veľmi moderné a napredujúce krajiny sa tejto výzvy chytili a implementovali smernicu. Ja by som sa skôr zameral na to, že akým spôsobom táto smernica môže ukázať príklad Slovensku a akým spôsobom Slovensko môže sa posunúť dopredu.
Pripomeniem len jednu vec, že, a spomenula to aj kolegyňa Bea Jurík, že v parlamente častokrát – aj teraz – Progresívne Slovensko zastupuje väčšinu žien, ktoré sú v parlamente, lebo síce pán Čaučík povie, že nehovorme za ženy, ale má tu len jednu ženu v parlamente a ostatné, teda neviem, nemôžu sa vyjadrovať a zato, preto za nich rozprávaš, rozprávaš ty. Takže myslím si, že je veľmi dobré, keď o ženských záležitostiach rozprávajú ženy samotné z vlastných skúseností a vedia definovať to, že či vedia zvládať život, občiansky život aj popri deťoch, aj popri manželoch, aj popri inej občia... pri inom občianskom pôsobení.
Teda ako som povedal, my sme ponúkli rodovo vyváženú kandidátku a zároveň naši voliči sa rozhodli rodovo vyvážený poslanecký klub podporiť a je to, je to... a my sme im nič nenanútili, keby chceli byť, mať len čisto Progresívne Slovensko, no tak by sme tu sedeli samí muži, ale nie sedíme tu pol na pol, to znamená, že voliči, ktorí tu chcú žiť, ktorí majú radi túto krajinu, poslali veľmi kvalitné poslankyne, aj poslancov teda, musím sa priznať, do Národnej rady.
Ale ja tu nebudem rozprávať ako teda ideológ, ako človek, ktorý tu chce poučovať a ukazovať, že poďme si brať príklad z Európskej únie, skúsim to povedať takisto aj ako syn úspešnej matky, ktorá bola vždy brzdená tým, že bola žena, napriek tomu, že bola dobrá matka, Marián, napriek tomu, že ma strašne veľa naučila o svete, mala veľmi dobrú kariéru, ale mala ten pomyselný sklenený strop, lebo chlapi pri borovičke si povedali, však Elena to porobí, ale my budeme rozhodovať. Tak to bolo a to by sme mali kvôli našim dcéram alebo kvôli našim spolupracovníčkam a kolegyniam proste odstrániť. Proste ide tu o vec čistej spravodlivosti. A to, že si to ženy vedia zmanažovať, ako si to aj my vieme zmanažovať, lebo povedzme, sme slabší, žijeme kratšie a tak ďalej, tak myslím si, že by sme to mali nechať na každé pohlavie, nech si to vyrieši samé a po svojom.
Znova ale teda sa pripomeniem, že budem hovoriť z mojej aj osobnej skúsenosti. Ja som pôsobil v desiatkach spoločností, resp. som investoval do desiatok spoločností a priznám sa, že tie, ktoré boli úspešné, boli tie, kde mali ženy zastúpenie vo vedení alebo ich dokonca aj viedli. A je to aj preto, lebo keď nejaké kolégium, v tomto prípade predstavenstvo alebo dozorná rada, alebo valné zhromaždenie rozhoduje o spoločnosti, tak má rôzne iné príklady z obchodného života, zo správania klientov, ale aj zo spotrebiteľského života, ako majú len tí chlapi. Však my vlastne nemáme také isté, podobné skúsenosti alebo zážitky, ako majú ženy. Nemáme také isté vnímanie, však my nie sme rovnakí, každý je iný, a práve preto tá skúsenosť obchodných spoločností by toto mala odzrkadľovať, a tým pádom si myslím, že keď chceme mať konkurencieschopnejšie Slovensko a keď chceme mať lepšiu ekonomiku, aby vyrábala na vaše rozdávačky, tak proste by sme mali mať proste ženy v orgánoch spoločností. A teraz nehovorím, nehovorím len o tých, ktoré v nás, v úvodzovkách, donucuje Európska únia, teda Tatry mountain resorts a Tatra banku, ktoré si to aj tak dávno poriešia samé a urobili to dávno predtým proste, lebo vedia, že chcú mať ako dobré obchodné rozhodovanie, ale proste mali by sme to presunúť aj na ďalšie spoločnosti. Spomenula to moja kolegyňa Lucia Plaváková, a teda ja vám poviem, že Slovensko má teda pol na pol ženy a mužov v obyvateľstve, možno tu je dokonca viac aj žien, a slovenské, slovenské podniky, ktoré sú vlastnené 100 % štátom, resp. riadené ministerstvami, majú nasledovné, nasledovné rodové vyváženie.
Slovenská rozvojová banka – nula žien v predstavenstve, jedna žena z deviatich v dozornej rade.
Eximbanka – nula žien v rade banky, v dozornej rade dve ženy zo siedmich členov.
Máme tu, teda v tomto pléne jednu dámu, ktorá pôsobí na ekonomickej univerzite, myslím, že bola aj dekanka. Chcem sa jej spýtať, teda ona vlastne nevie vychovať schopné manažérky? Lebo ten večný argument je, že keď nájdeme takú istú kvalitnú ženu ako muža, tak tým pádom proste ju tam budeme menovať. Tak buď proste hlasáci, smeráci, esenesáci nevedia tie ženy nájsť, lebo sedia v krčmách len medzi sebou, alebo proste majú inú predstavu o kapacitách žien.
Transpetrol – jedna žena z piatich v predstavenstve, ropný priemysel je veľmi, veľmi progresívny, tri ženy z deviatich.
ZSSK, ak by ste vedeli, to sú železnice naše slávne, nula žien v predstavenstve, nula žien v dozornej rade, len chlapi cestujú! A len chlapi poskytujú, teda chlapom poskytujeme túto verejnú službu, ktorú aj dotujeme z našich spoločných daní.
VšZP, zdravotníctvo – nula žien v predstavenstve, jedna žena zo siedmich v dozornej rade.
Paráda! Tak vlastne len chlapi vedia, ako riadiť to zdravotníctvo. Je to, je to proste neuveriteľné, že teda buď si to smeráci a hlasáci a esenesáci rozdávajú znova kamarátom pri cigare a pri koňaku, alebo teda naozaj vyberajú tých kvalitných ľudí a ak potrebujete, tak my vám ich predstavíme, tie kvalitné ženy, s ktorými sa asi nestretávate.
ŽSR – nula žien v správnej rade, jedna námestníčka zo štyroch námestníkov generálneho riaditeľa.
SPP – nula žien v predstavenstve, dve z ôsmich žien v dozornej rade.
Slovenská pošta – progresívna inštitúcia, tri ženy z piatich v predstavenstve a štyri ženy zo siedmich v dozornej rade. To je jediná pozitívna inštitúcia v našej ekonomickej sfére riadenej štátom a treba ju za to pochváliť. Dúfam, že ich nepovyhadzujete, a tak ďalej.
Teda vrátim sa naspäť aj sa teda pripojím ku kolegyni Plavákovej, že nerobme len to, čo nám prikážu z Bruselu, lebo to teraz robíte, normálne od slova do slova transponujete smernicu proste, čo vám ako kebyže prikazuje naše členstvo v Európskej únii, ale mali by sme začať od seba, aby sme boli pozitívnym príkladom potom pre tie firmy, ktorým to nevieme ani nechceme prikazovať, ale aby videli, že tie úspešné manažérky tých štátnych podnikov to veľmi dobre zvládli a ekonomické riadenie štátnych podnikov sa zlepšilo.
Viete, ja som bol jeden z tých, ktorý som vždy veril, že Zuzana Čaputová sa môže stať prezidentkou v Slovenskej republike, a myslím si, že na Slovensku sa dovtedy hrali dievčatá na princezny alebo, ja neviem, na speváčky a tak ďalej, ale konečne ja som videl dievčatá, ktoré povedali: Ja chcem byť prezidentkou. Ale povedzme si, že nech aj kariérny postup ženy bude, že ja chcem byť manažérkou, alebo ja chcem byť úspešnou rozhodovateľkou v oblasti ekonomiky a správy veci verejných.
To znamená, že prosím vás, porozmýšľajte o tom a začnite v tomto kontexte od seba.
Ďakujem veľmi pekne.
|
58.
Ďakujem veľmi pekne. Prihlásil som sa do diskusie k tomuto, k tomuto číslu tlače, ale myslím, že kolegyňa Jaurová povedala základ toho, čo som chcel povedať. Ja možno len doplním. Čiže doplním, že štát by mal ísť vo veľa veciach príkladom a teda aj motivovať podnikateľov, aby proste nehľadali veci, ako obísť pravidlá, ale ako platiť odvody a platy napriamo. A myslím si, že tak ako to robí momentálne štát, že svojím spôsobom cez príplatky a všelijako na poslednú chvíľu dopláca zamestnancom mzdy, aby sa spĺňali platové tabuľky, nie je úplne ako kebyže férové, myslím, že to tu už máme niekoľko rokov, dokonca už niekoľko desiatok rokov a sociálno-demokratické vlády, ktoré sú tu 4 700 dní, si nevedeli napriek svojim dobrých vzťahom, akože dobrým vzťahom s odbormi urobiť v tomto poriadok. To znamená, že navrhujeme tento, túto zmenu, aby sa pracujúcim na Slovensku špeciálne v štátnej správe vodilo lepšie, respektíve aby ich platy boli správne a v súlade so zákonom dobre štruktúrované. Takže ja verím, že naši sociálnodemokratickí vládni a koaliční poslanci tento návrh podporia.
Ďakujem veľmi pekne.
|
82.
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci.
Skúsim aj tak humorne, keďže je to také neformálne. Sociálna vláda a sociálni poslanci, ktorí bojujú za sociálne práva, tu nie sú pri rokovaní o minimálnej mzde. (Povedané so smiechom.) Tu pozrite, Progresívne Slovensko, myslím, že súčtom ľudí je viac ako všetci ostatní, takže to je len tak akože humorne na začiatok.
Druhá humorná poznámka je taká, že, naozaj to neberte osobne, pán, pán minister, lebo poslanecký klub... (Ruch v sále, rečník sa na krátku chvíľu odmlčal.) Ďakujem.
Poslanecký klub Progresívneho Slovenska je vlastne obohatený aj za ako kebyže rodovereného a rodeného úradníka, ktorý proste dbá na procesy, a keď poslanecký klub Progresívne Slovensko navrhuje nejaký zákon, samozrejme, nemá byť šancu schválený ani nič, ale tak proste ako kebyže trénujeme na to, keď vás vymeníme, tak tento pán Kišš nás všetkých pucuje, že či máme všetky doložky a tak ďalej, a keď nemá poslanecký návrh žiadnu doložku alebo, alebo nedostatočnú doložku, tak si to, v úvodzovkách sa hovorí, zlízneme.
Takže neberte to zle, robí to aj mne a, ale vy máte na to úradníkov a my máme na to oveľa menej ľudí.
Ďakujem veľmi pekne.
|
76.
Ďakujem veľmi pekne za referát. Nedá sa s ničím nesúhlasiť, správne ste pomenovali kauzalitu aj všetky ekonomické princípy, že zvyšovanie minimálnej mzdy zvyšuje spotrebu a tak ďalej a tak ďalej.
Ja sa len teda chcem spýtať, že ako to je možné, že vlastne pred troma alebo štyrmi hodinami sme v tomto pléne znížili rodičovský príspevok pre deti nad... teda zrušili rodičovský príspevok pre deti nad 18 rokov. Väčšinou sociálna mobilita funguje tak, že povedzme napríklad slobodná mamička alebo vôbec jedna rodina chce zabezpečiť sociálnu mobilitu pre svoje deti a chce im zaplatiť vysokoškolské vzdelanie. Vysokoškolské vzdelanie má svoje náklady a 60 euro za mesiac vie dosť pokryť napríklad náklady na internát alebo, alebo dopravu a tak ďalej. To znamená, že pred troma alebo štyrmi hodinami ste vlastne zrušili sociálnu mobilitu medzi, medzi ako kebyže sociálnymi vrstvami, a tým pádom nerozumiem, že ako v priebehu jedného dňa obhajujete niečo a hlasovali ste proti niečomu.
Ďakujem veľmi pekne.
|
72.
Ďakujem veľmi pekne za váš príhovor. Asi by som reagoval v troch bodoch. Po prvé teda som veľmi rád, že aspoň pri právach zamestnávajúcich... teda zamestnaných sa inšpirujete zahraničnou dobrou praxou, škoda, že ste to nerobili pri Trestnom zákone a plno iných veciach, ale to je pochvala vás, pozor, pozor, to je taká pochvala.
A druhá vec je, že no tak neviem, či je to náhoda, možno mi to niekto povie, v zásade dnes sme schválili niečo, čo vlastne urobilo, vlastne zaviedlo degresívnu daň. To znamená, že tých ľudí, čo majú najmenej príjmov, vlastne z ich spotrebného košíka to najviacej postihne. To znamená, že z 20 na 23 %. Myslím, že to by si ani Richard Sulík nedovolil zvýšiť daň (povedané so smiechom) z 20 na 23. To znamená, že dépehačku na jednej strane vlastne im zvýšite a na druhej strane teda bojujete za zvýšenie minimálnej mzdy, čo ešte raz opakujem, pozícia Progresívneho Slovenska, že to treba spraviť, treba to vrátiť na, na 60 % a myslím si, že špeciálne tieto skupiny obyvateľstva to aspoň podrží nad vodou.
No a tretia vec, to mi trošku tak pripadá také, také, také smutné, lebo vlastne v skutočnosti momentálne vyzerá to tak, že na Slovensku do budúcnosti budú zamestnaní a na TPP vlastne ľudia v tých, nazvime to, nižšie platených profesiách a strašne veľa ľudí bude unikať do živnosti, resp. do jednoosobových eseročiek, ktoré ste vlastne, neviem, na koho tlak, ale znova antisociálne v zásade dotlačili, aby si každý založil jednoosobovú eseročku, tým pádom vlastne má len 10-percentnú daň a 7 % dividend, hej? A v zásade ja si, ja mám obavu, že, že to bude že ďalší typ nútenej eseročky, hej, a to, na toto by som sa trošku pozrel, či to nevznikne.
Ďakujem.
|
2.
Dobré ráno. Vážené... kolegovia, kolegyne tu nie sú ešte.
Ale tak, vážení kolegovia, ďakujem, že mám šancu vystúpiť už druhýkrát k tomuto konsolidačnému balíku. Beriem, že sú to posledné vystúpenia, tak vieme trošičku aj sumarizovať, čo sa tu udialo, o čom sme sa rozprávali a akým spôsobom v svetle nových udalostí a prepočtov, táto konsolidácia dopadne na rôzne skupiny obyvateľstva. Ja veľmi viem, že dôchodcovia a dôchodkyne sú, majú veľké miesto v srdci našich koaličných priateľov a myslím si, že to, že to majú len oni, nie je úplne pravda, lebo všetci sme mali, alebo máme rodičov, všetci raz budeme dôchodcovia, teda ak sa dožijeme v tomto zdravotníctve, a myslíme si, že úcta ku dôchodcom by mala byť veľmi veľká.
Na druhej strane, poďme si povedať, že čo v skutočnosti pre dôchodcov bude znamenať táto konsolidácia napriek tomu, že si hovoríme, že na nich... nám na nich záleží. Je to taká mantra aj pre HLAS, lebo HLAS hovorí, že cez to vlak nejde a že proste, keď sa nejakým spôsobom dôchodcom neprispeje, alebo minimálne nestabilizuje ich situácia, tak nebudú, nebudú hlasovať za túto konsolidáciu. No ale ja mám pocit, že týmto konsolidačným balíčkom robíme všetko pre to, aby sa tí dôchodcovia mali horšie. A skúsim vám to vyrátať, budem trošku viac čítať ako obvykle, pretože sme si na to sadli a sme to proste prerátali.
Tak snažíte sa vytvoriť dojem, že vlastne túto konsolidáciu zaplatia bohatí ľudia, k tomu sa ešte vrátim, firmy a neviem ešte kto, ale že vraj určite nie dôchodcovia. Tak si to povedzme jasne. Ficova drahota zasiahne aj dôchodcov, a nielen tak trošku, ale skutočne a bolestivo. Poďme si to zrátať. Trinásteho... v trinástom... teda trinás... v, pardon, v decembri dostanú dôchodcovia trinásty dôchodok vo výške 606 eur. Pamätajte si to číslo. Rátajme s tým, že ak sa ten dôchodca vôbec toho decembra dožije kvôli stavu zdravotníctva, ak nebude niekde v okolí Trenčína a nebude mať problém s kardiológiou a tak ďalej a bude ležať v plesnivej nemocnici, tak bude ešte ten lepší prípad, a ešte ak nebude štrajkovať personál, ale toto dajme bokom.
Takže rátajme so 606 eurami. Najprv sa zníži rodičovský dôchodok, ten je dnes v priemernej výške okolo 25 euro na mesiac, teda 300 eur ročne. Po novom bude nahradený asignáciou, dvojpercentnou daňou a bude môcť ročne dostať maximálne 50 euro, a teda vo veľa prípadoch to pôjde len o eurá alebo o centy. Takže už sú dôchodcovia 250 euro v mínuse. To znamená, že 300, teda z 13. dôchodku vám zostáva 356 eur. Samozrejme, tu nehodnotím opatrenie rodičovských dôchodkov, len vám chcem vysvetliť pravdu o tom, ako je to s touto koalíciou, a s tým, ako pomáha dôchodcom. Podľa našich prepočtov, ktoré nikto nerozporoval, každá trojčlenná rodina príde vďaka vašej konsolidácii ročne zhruba o tisíc eur na drahších tovaroch a službách. Na jedného dôchodcu to teda vychádza cca 330 eur.
Dajme tomu, že už dôchodca nejazdí toľko autom a väčšiu časť jeho nákupného košíka tvoria lieky, ktoré budú mať nižšiu DPH, stále ale chce nakúpiť darčeky pre vnúčatá, potrebuje nové topánky, platiť drahší plyn, kúpiť si noviny alebo predplatné na internet a tak ďalej a tak ďalej. Dajme teda, a hovorím to konzervatívne, že pre ročné zdražovanie príde cca o 300 eur ročne. Teda z 13. dôchodku vo výške 606 eur najprv počítame stratu na rodičovskom dôchodku, toto už máme len 350 eur a ešte zdražovanie za 300 eur. Teda skutočný 13. dôchodok netto vychádza cca na 50 eur, a to, keď to vyjadrím v super netto, pri 5,4-percentnej inflácii, ktorú odhadujú odborníci, s týmto vlastne vás v zásade s konsolidačným balíčkom, čo spravíte, lebo sa zvýšia ceny, bude, teda hovorím, 5,4-percentná inflácia, a tá zmaže aj tých posledných 50 eur. To znamená dôchodcovia sú minimálne a prinajlepšom na nule vo vašom konsolidačnom balíku a mne to teda úprimne nevychádza ako dbáte o dôchodcov, keď sa takýmto spôsobom touto schôdzou vynuluje ich trinásty dôchodok, ktorý vlastne ste s veľkou pompou presadili.
A to ešte pozor! Hovorím o zdravých dôchodcoch, pripomínam, že naši dôchodcovia sa dožívajú najnižšieho veku v zdraví, to znamená, že najväčšia časť tých dôchodcov nie sú úplne zdraví. To znamená, že náklady na prepravu, na lieky, na špeciálne pomôcky, na potraviny špeciálne a tak ďalej tým zvýšia, prehĺbia to manko v tom ich pomyselnom rodinnom rozpočte. To znamená, že podľa našich odhadov v zásade sa aj tá nula vymaže a v skutočnosti rozpočet dôchodcu ročný do mínusu. Takže to je k tým dôchodkom.
Stále tu hovorím, že na dôchodcov treba aj do budúcnosti zarábať. To môže robiť hlavne produktívna, resp. aj mladá generácia, ktorá, ako stále hovorím, odchádza, a akokoľvek tu som aj včera počul, že to nie je pravda, že to sú nejaké sumy, ktoré akosi niekto v zásade vycucal z prsta, to nie je to pravda. Každý piaty, mladý človek, ktorý ide študovať do zahraničia, ostáva v tom zahraničí. Nárast mladých ľudí, ktorí chodia do zahraničia, stúpa. To znamená, že my tu prichádzame o tú pracovnú silu, ktorá na tie dôchodky má do budúcnosti robiť aj na naše, aj na moje, aj na tú generáciu, ktorá prichádza neskôr. Zároveň ste v tomto konsolidačnom balíčku zrušili daňový bonus nad 18 rokov. To znamená, že tí, ktorí chcú študovať, proste tých, ktorých, väčšinou sú to aj jednoročné rodičovské rodiny, proste tí prichádzajú o tých 60 euro, ktoré by mali na internát alebo na stravu na vysokej škole. Nič ich tu už nedrží.
To znamená, že v zásade chýba vám vízia, ako túto krajinu udržať, a stále hovorím, že mám pocit, že vlastne nemyslíte na to, čo tu bude o tri roky. Naozaj a mňa to ako veľmi mrzí, lebo pravdepodobne tu budeme musieť spolu žiť a problém je v tom, že keď odíde to veľmi cenné, čo máme, naša generácia, tak vlastne tí, ktorí sú na nich závislí, to znamená dôchodcovia, alebo budúci dôchodcovia, nebudú mať z čoho žiť.
No a teraz posledný, poslednú minútu a pol využijem na to, že kto sú najväčší výhercovia tejto konsolidácie. Páni a dámy, v skutočnosti sú to rentieri, sú to ľudia, ktorí žijú v zásade z nejakej renty. Znížili ste daň z dividend na 7 % a zároveň pre eseročky do milióna obrat ste (reakcia z pléna) teda do 100-tisíc obrat ste znížili daň na 10 %. Čo bude motivácia podnikateľa, v zásade držať sa do 100-tisíc eur obrat, aby si mohol vyplatiť dividendy zo 7-percentnou sadzbou. Upozorňujem, že sú to najnižšie dividendy.
A ja nehovorím, že som proti tomu, len vysvetľujem, že ozajstný podnikateľ, ten ozajstný živnostník a tak ďalej alebo eseročka v skutočnosti zaplatí a nebude mať až taký zisk, lebo zaplatí na tých transakčných nákladoch s bankami tú sumu a v zásade taký zisk nevytvorí.
Ale človek, ktorý na eseročku bude fakturovať nejakú rentu, nejaký veľký nájom, alebo niečo také, raz za rok bude mať nízke transakčné náklady a v skutočnosti si stiahne z tej firmy celý ten zisk, z desiatich... teda v zdanení to len 10 % a vyberie si z firmy so 7 % dividendy. To znamená, že v skutočnosti ste nemysleli na dôchodcov, na mladých ľudí, ale na rentierov.
Ďakujem veľmi pekne.
|
71.
Ďakujem veľmi pekne, milá kolegyňa, že si predstavila tento návrh. Priznám sa, že dlhodobo ma trápi to a stále to tu rozprávam, ako sa Slovensko vyľudňuje a akým spôsobom mladí ľudia odchádzajú do zahraničia. Dokonca akým spôsobom starší ľudia, povedzme dôchodcovia, zostávajú sami. Tento pozmeňovací návrh, ktorý si prezentovala teda za našu skupinu, má riešiť to, aby rodičia vedeli ešte platiť povedzme internát alebo životné potreby svojich už dospelých detí a aby boli ešte stále motivované zostať na Slovensku. Ide o priemerne 60 euro za mesiac, ktoré môžu využiť či už na zaplatenie internátu, alebo zaplatenie cestovného, keďže vlaky nechodia všade zadarmo. To znamená, že myslím si, že ak teda chceme, vážení kolegovia a kolegyne, zachovať nejakú sociálnu spravodlivosť a naozaj sa starať aj o budúcnosť tejto krajiny, teda mladých ľudí, tak by sme mali vyhovieť tomuto pozmeňovaciemu návrhu. Myslím, že to nebude taká veľká sekera, ako sú povedzme rôzne iné veci a kolega Hargaš alebo kolega Kišš vám pomôžu nájsť, kde to ušetriť. Navrhujem zvyšovanie daní z externalít alebo ekologické dane.
Ďakujem veľmi pekne.
|
56.
Ďakujem veľmi pekne.
Pán Gašpar, ja sa priznám, že ja som vás vždy rád počúval kvôli tomu, že som mal pocit, že vždy sa niečo dozviem od nového konzervatívneho krídla sociálnej demokracie slovenskej a v zásade že budete ako keby inovátorom v tomto myslení a že budete hovoriť stále niečo nové a vlastne sa naučím, akým spôsobom rozmýšľate. Len mám pocit, že tento prejav ste spravili skôr kvôli sociálnym médiám alebo aby proste vaši voliči alebo čo vás sledujú, videli, že niečo hovoríte, lebo vlastne v skutočnosti nič som sa nedozvedel. To, čo ste hovorili o tom, že kde sa, čo sa minulo za minulých vlád, tak to už hovoril pán Glück. Však tak čo, bol váš predskokan alebo že čo? Alebo z toho istého, čerpali ste z toho istého materiálu alebo... toto už sme počuli. To ako keby asi v rozprave by nemalo byť, že sa ľudia opakujú. Ja neviem, že ktorý z mojich kolegov hovoril to, čo som hovoril ja a naopak. Hej, že vlastne my tu nechceme celú jednu rozpravu predlžovať a tak ďalej, ale každý z nás je odborník na niečo iné a vlastne sa nejakým spôsobom dopĺňame.
Zároveň, toto čo ste hovorili s tým Hargašom, Kiššom a Ódorom, mňa to už nudí, pán Gašpar. Ja neviem, že načo. Ja vás vnímam ako rozumného, silného človeka, ktorý sa chce presadiť v SMER-e, chce si rozšíriť svoj konzervatívny vplyv, a načo proste míňate energiu na takéto proste už otrepané frázy, ktoré už sme počuli od vašich ako keby predskokanov. Hej, že pani Vaľová, pán Glück a všetko toto. Však čo sumarizujete ich diskusiu alebo vlastne potrebujete naozaj tie videá zostrihať? Je to nuda a poďte do niečoho serióznejšieho, ak si chcete tú stranu naozaj zobrať na to konzervatívne krídlo.
|
22.
Ďakujem veľmi pekne.
Štefan, ďakujem veľmi pekne za tvoje vystúpenie. Vlastne tvoje vystúpenie prišlo veľmi detailne po debate o SLK, ktoré muselo byť skrátené. Potom vlastne aj prvé čítanie bolo skrátené. A teraz vlastne konečne si teda povedal, že čo iné by sme robili. Žiaľ, povedal si to pred šiestimi poslancami, troma zo SMER-u, troma z, alebo jedným, dvoma z HLAS-u a ministrom, ktorý sa, žiaľ, rozpráva práve vtedy, kedy stále hovorí, že čo by ste robili a ty mu vysvetľuješ, čo by sme robili. Normálne dopodrobna, do eura a tak ďalej a proste, žiaľ, to nepočúva. To znamená, že asi by sme to mali tak spraviť, že proste zaregistrovať nejakú stránku, teraz nepoviem to, tu doménu, aby nám ju nezobrali.
A urobíme, že čo by sme robili a proste stále im budeme posielať ten QR kód alebo tú webovú stránku, že aby si to prečítali. Lebo pred asi troma, alebo štyrmi dňami z tejto strany, ktorá bola vlastne plná, keď bolo treba obhajovať dokument, ktorý ešte možno ani poslanci nepoznali, tak stále hovorili, že čo robila Ódorova, Matovičova, Hegerova vláda. A teraz vlastne mu niekto vysvetľuje, že čo by sme robili, kvantifikuje a nikto to nepočúva. Ja som aj... no nepočúvate, žiaľ. Ja by som... (Reakcia z pléna.) Ja viem, ale veď veľmi príjemná kolegyňa vám niečo rozpráva, vy to počúvate, je to, nie je to veľmi ako keby že férové. Priznám sa úplne otvorene, že ma to mrzí, lebo my sa snažíme stále slušne vystupovať, aj dnes a aj naozaj. A mi je to ľúto, že proste to nie je opätované.
Ďakujem.
|