Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
28. 6. 2022 17:25:00 - 17:40:19 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Po 14. V § 13 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:
„(6) Vykonávateľ je oprávnený pri dodržaní princípu proporcionality neposkytnúť prostriedky mechanizmu osobe, u ktorej nastala niektorá zo skutočností podľa osobitného predpisu, 21aa a to aj v prípade, ak uvedené nebolo explicitne upravené vo výzve.".
Doterajšie odseky 6 až 8 sa označujú ako odseky 7 až 9. Poznámka pod čiarou k odkazu 21aa znie: ,,21) Čl. 136 ods. 1 nariadenia (EÚ, Euratom) 2018/1046.".
Po 15. § 14 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6) Ak sa na realizácii investície alebo realizácii reformy spolupodieľa partner, zmluva podľa odseku 1 obsahuje aj údaje o partnerovi v rozsahu potrebnom na jednoznačnú identifikáciu partnera.".
Po 16. V § 15 ods. 4 písm. b) sa slovo „hodnotenia" nahrádza slovom „posúdenia".
Po 17. V § 15 odsek 6 znie:
„(6) Vykonávateľ je oprávnený výzvu zrušiť, ak nemožno poskytovať prostriedky mechanizmu na základe výzvy. Vykonávateľ predloženú žiadosť o prostriedky žiadateľovi vráti alebo žiadosť o prostriedky posúdi. Informáciu o zrušení výzvy a zdôvodnenie jej zrušenia zverejní vykonávateľ bezodkladne na svojom webovom sídle.".
Po 18. V § 16 ods. 8 sa na konci pripája táto veta:
„Vykonávateľ môže žiadateľov, ktorým oznámil splnenie podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu určených vo výzve a ktorí sa v poradí vytvorenom podľa odseku 4 umiestnili na mieste, na ktoré nemožno v závislosti od dostupnosti prostriedkov mechanizmu na účel určený vo výzve poskytnúť prostriedky mechanizmu, zaradiť do rezervného zoznamu žiadateľov v poradí vytvorenom podľa odseku 4.".
Po 19. V § 23 odsek 6 znie:
„(6) Ak prijímateľ zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu, z podnetu partnera, dodávateľa, subdodávateľa alebo z iného podnetu, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť vykonávateľovi. Vykonávateľ je povinný na základe oznámenia nezrovnalosti prijímateľom vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti národnej implementačnej a koordinačnej autorite. Ak partner zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu alebo z iného podnetu, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prijímateľovi.".
Po 20. § 24 vrátane nadpisu znie: „§ 24 Konflikt záujmov
(1) Národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ, sprostredkovateľ a osoba vykonávajúca finančné nástroje sú povinní pri poskytovaní prostriedkov mechanizmu konať tak, aby nehrozil, nevznikol a netrval konflikt záujmov, ktorý by mohol ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon úloh pri vykonávaní mechanizmu z rodinných alebo citových dôvodov, z dôvodov politickej alebo štátnej príslušnosti, ekonomického záujmu alebo akéhokoľvek iného priameho alebo nepriameho osobného záujmu. Ak napriek tomu dôjde k situácii, kde hrozí, vzniká alebo trvá konflikt záujmov, sú národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ, sprostredkovateľ a osoba vykonávajúca finančné nástroje povinní prijať opatrenia na predchádzanie konfliktu záujmov pri činnostiach, ktoré patria do ich pôsobnosti, a na riešenie situácií, ktoré môžu byť objektívne vnímané ako konflikt záujmov.
(2) Za konflikt záujmov sa považuje najmä, ak sa na príprave výzvy na predkladanie projektových zámerov, posúdení projektového zámeru, príprave výzvy, posudzovaní žiadosti o prostriedky, na rozhodovaní o námietkach alebo na plnení iných úloh pri vykonávaní investícií a reforiem podľa tohto zákona, pri ktorých sa predpokladá iný nestranný a objektívny výkon, podieľa žiadateľ, prijímateľ alebo zainteresované osoby na strane žiadateľa alebo zainteresované osoby na strane prijímateľa; to neplatí, ak je preukázateľné, že táto osoba nie je objektívne spôsobilá ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon úloh pri vykonávaní mechanizmu.
(3) Zainteresovanou osobou na strane žiadateľa alebo zainteresovanou osobou na strane prijímateľa je:
a) partner,
b) dodávateľ,
c) subdodávateľ,
d) štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu, riadiaceho orgánu alebo dozorného orgánu žiadateľa, prijímateľa, partnera, dodávateľa alebo subdodávateľa,
e) spoločník obchodnej spoločnosti alebo člen družstva, ktoré sú žiadateľmi, prijímateľmi, partnermi, dodávateľmi alebo subdodávateľmi; to neplatí, ak spoločníkom obchodnej spoločnosti je alebo v jeho mene koná štát zastúpený vykonávateľom ako správcom majetku štátu,
f) osoba, ktorá je v pracovnoprávnom vzťahu k žiadateľovi, prijímateľovi, partnerovi, dodávateľovi alebo subdodávateľovi alebo v inom obdobnom právnom vzťahu k žiadateľovi, prijímateľovi, dodávateľovi alebo subdodávateľovi,
g) osoba, ktorá sa podieľala na príprave alebo realizácii investície pre žiadateľa, partnera alebo prijímateľa alebo ktorá prijala finančné prostriedky určené na prípravu alebo realizáciu investície,
h) osoba, ktorá je blízkou osobou podľa § 116 Občianskeho zákonníka žiadateľovi, prijímateľovi, partnerovi alebo osobe uvedenej v písmenách b) až g),
i) iná osoba, objektívne spôsobilá ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon funkcií pri vykonávaní mechanizmu z rodinných alebo citových dôvodov, z dôvodov politickej alebo národnej príslušnosti, ekonomického záujmu alebo akéhokoľvek iného priameho alebo nepriameho osobného záujmu.
(4) Ak sa zamestnanec národnej implementačnej a koordinačnej autority, zamestnanec vykonávateľa alebo zamestnanec sprostredkovateľa dozvie o skutočnostiach nasvedčujúcich konflikt záujmov, oznámi túto skutočnosť bezodkladne svojmu najbližšiemu nadriadenému. Ak sa iná osoba podieľajúca sa na vykonávaní mechanizmu dozvie o skutočnostiach predstavujúcich konflikt záujmov, oznámi túto skutočnosť bezodkladne vykonávateľovi, sprostredkovateľovi alebo národnej implementačnej a koordinačnej autorite.
(5) Na základe oznámenia podľa odseku 4 národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ alebo sprostredkovateľ písomne posúdi, či došlo alebo by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov. Ak existenciu konfliktu záujmov nie je možné objektívne a preukázateľne vylúčiť, národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ alebo sprostredkovateľ overí, či dotknuté úlohy vykonané do času oznámenia neboli ovplyvnené konfliktom záujmov a zároveň zabezpečí opatrenia spočívajúce najmä vo vylúčení osoby, ktorá je v konflikte záujmov alebo u ktorej nie je konflikt záujmov vylúčený, z plnenia úloh pri vykonávaní plánu obnovy alebo v úprave jej práv, povinností a zodpovednosti tak, aby bol konflikt záujmov odstránený, v odstúpení od zmluvy podľa § 14 alebo od zmluvy podľa § 19 alebo vo vypovedaní príslušnej zmluvy.".
Po 21. V § 25 ods. 1 písm. b) sa slovo „prijímateľa" nahrádza slovami „žiadateľa, prijímateľa, partnera"
Po 22. V § 25 odsek 3 znie:
„(3) Ak je to potrebné na plnenie úloh podľa tohto zákona alebo osobitných predpisov, 27) žiadateľ na účely získania prostriedkov mechanizmu a prijímateľ v súvislosti s realizáciou investície spracuváva osobné údaje partnera, dodávateľa, subdodávateľa, dodávateľa partnera a subdodávateľa partnera v rozsahu podľa odseku 2 a sú povinní poskytnúť ich v nevyhnutnom rozsahu orgánom podľa tohto zákona alebo podľa osobitných predpisov. 29) Ak je to potrebné na plnenie úloh podľa tohto zákona alebo osobitných predpisov, 27) partner na účely získania prostriedkov mechanizmu a v súvislosti s realizáciou investície spracúva osobné údaje dodávateľa a subdodávateľa v rozsahu podľa odseku 2 a je povinný poskytnúť ich v nevyhnutnom rozsahu orgánom podľa tohto zákona alebo podľa osobitných predpisov. 29)".
Po 23. V § 26 ods. 3 sa slová „§ 12 až 20" nahrádzajú slovami „§ 12, § 13 ods. 1, 7 a 8 a § 14 až 20".
Po 24. Za § 26 sa vkladá § 26a, ktoré vrátane nadpisu znie: „§ 26a Prechodné ustanovenie k úpravám účinným dňom vyhlásenia.
Na zrušenie vyhlásenej výzvy, ktorá sa neuzavrie a nie je zrušená do dňa vyhlásenia tohto zákona, sa uplatnia ustanovenia o zrušení výzvy v znení účinnom do dňa vyhlásenia tohto zákona.".".
Tento článok nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Následný článok sa primerane prečísluje. V súvislosti s vložením nového článku sa primerane upraví názov zákona.
Pán predsedajúci, skončil som s pozmeňujúcim návrhom a vlastne týmto pozmeňujúcim návrhom len reagujeme na súčasný plán obnovy, kde chceme stransparentniť a zefektívniť tento celý proces a samozrejme zavádzame do celej legislatíva nové pojmy ako sú partner a konflikt záujmov. Pevne veríme, že vďaka tomuto pozmeňujúcemu návrhu bude o to lepšie a dostupnejšie čerpať financie z plánu obnovy a bude to 100 % čisté a nepremnožiteľné. Ďakujem krásne.
28. 6. 2022 16:55:00 - 17:10:19 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
zákona č. 104/2022 Z. z., zákona č. 137/2022 Z. z. a zákona č. 208/2022 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 písm. b) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú slovami „vykonávateľom, prijímateľom alebo partnerom".
2. V § 2 písm. e) sa na konci pripájajú tieto slová: „spravidla na uspokojenie vlastných potrieb,".
3. V § 2 písm. f) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú slovami „vykonávateľom, prijímateľom alebo partnerom".
4. V § 2 sa dopĺňa písm. m), ktoré znie:
„m) partnerom osoba, ktorá sa v záujme dosahovania spoločných cieľov s prijímateľom spolupodieľa na realizácii investície alebo realizácii reformy na základe písomnej zmluvy s prijímateľom a ktorá zároveň nemá vo vzťahu k prijímateľovi postavenie dodávateľa alebo subdodávateľa; partnerom je aj osoba, ktorá sa v záujme dosahovania spoločných cieľov spolupodieľa na príprave realizácie investície alebo príprave realizácie reformy so žiadateľom, ak sa následne spolupodieľa na realizácii tejto investície alebo realizácii tejto reformy a ktorá zároveň nemá vo vzťahu k žiadateľovi postavenie dodávateľa alebo subdodávateľa.".
5. V § 4 ods. 3 písm. b) sa za slovo „sprostredkovateľa" vkladá čiarka a slová „a prijímateľa" sa nahrádzajú slovami „prijímateľa a partnera".
6. V § 4 ods. 5, § 5 ods. 2 písm. d), § 5 ods. 7, § 7 ods. 3 a § 8 ods. 2 sa za slovo „prijímateľ' vo všetkých tvaroch vkladá čiarka a slovo „partner" v príslušnom tvare.
7. V § 5 ods. 2 písm. a) sa za slová „realizuje reformu" vkladajú slová „alebo ich časť'.
8. V § 5 ods. 5 sa za slová „analýza rizík" vkladajú slová „alebo metódou náhodného výberu alebo ich kombináciou".
9. V § 13 ods. 2 sa na konci pripájajú tieto slová: „a osobitný predpis o verejnom obstarávaní 18a)"
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
18a) Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
10. V § 13 ods. 3 prvej vete a § 23 ods. 2 sa za slová „finančný sprostredkovateľ' vkladá čiarka a slová „a prijímateľ" sa nahrádzajú slovami „prijímateľ a partner".
11. V § 13 ods. 3 druhej vete sa slová „prijímateľovi, ktorý prijíma" nahrádzajú slovami „prijímateľovi a partnerovi, ktorí prijímajú".
12. V § 13 ods. 4 druhá veta znie:
„Prostriedky mechanizmu nemožno poskytovať ani právnickej osobe, ktorej štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu, alebo iná osoba konajúca v jej mene boli právoplatne odsúdení za trestný čin subvenčného podvodu, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, trestný čin machinácií pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe, trestný čin prijímania úplatku, trestný čin podplácania, trestný čin nepriamej korupcie alebo trestný čin prijatia a poskytnutia nenáležitej výhody. Ak sa na realizácii investície alebo realizácii reformy spolupodieľa partner, uvedené sa vzťahuje aj na partnera, štatutárny orgán partnera, člena štatutárneho orgánu partnera a inú osobu konajúcu v mene partnera.".
13. V § 13 ods.5 znie:
„(5) Vykonávate!' a sprostredkovateľ' sú na účely preukázania bezúhonnosti žiadateľa, prijímateľa, partnera, ich štatutárneho orgánu, člena štatutárneho orgánu alebo iných osôb konajúcich v ich mene oprávnení od týchto osôb žiadať údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Žiadateľ, prijímateľ', partner a ich štatutárny orgán, člen štatutárneho orgánu alebo iná osoba konajúca v ich mene na účely podľa vyžiadania výpisu z registra trestov. Údaje podľa druhej vety vykonávateľ' a sprostredkovateľ bezodkladne zašlú v elektronickej podobe prostredníctvom elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov.".
(Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
28. 6. 2022 16:40:00 - 16:55:20 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážení prítomní, dovoľte mi prečítať v úvode pozmeňujúci návrh a potom ho neskôr, dám k nemu odôvodnenie.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Tomáša Šudíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 978).
Za čl. II sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
"Čl. III. Zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 431/2021 Z. z., zákona č. 39/2022 Z. z., zákona č. 104/2022 Z. z., zákona č. 137/2022 Z. z. a zákona č. 208/2022 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 písm. b) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú
=====
23. 6. 2022 14:40:01 - 14:55:20 66. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
Ďakujem za odpoveď a je mi jasné, že mi nebudete vedieť odpovedať, tak ja už budem možno aj priamo pýtať ministra, keď sa s ním najbližšie stretnem, ale pravdepodobne s ním budete skôr, tak mu môžte tlmočiť, že by možno viac času venoval týmto všetkým stavovským organizáciám, ktoré sú, lebo sa cítia byť nevypočuté a tam vzniká ten problém v komunikácii a potom vznikajú rôzne protesty. A si viem predstaviť, že znova začnú blokovať Dargov a potom to obmedzuje len šoférov a vodičov, ktorí sa prechádzajú. Tak lepšie tá komunikácia, aby potom ušetril nervy množstvu šoférov, ktorí sú potom blokovaní. Ďakujem.
16. 6. 2022 14:40:02 - 14:55:22 66. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
32.
Ďakujem za vašu odpoveď a tak aj pošlem študentom odkaz, aby sa naďalej obrátili už na svoje školy a univerzity a nie na ministerstvo. Ďakujem.
14. 6. 2022 14:40:01 - 14:55:20 66. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 852 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
68.
Budeme hlasovať dnes o 17. hodine. Ďakujem.
14. 6. 2022 14:25:01 - 14:40:20 66. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 852 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
62.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona, tlač 1040. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla na tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti, Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 9. septembra 2022 a v gestorskom výbore do 12. septembra 2022.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
24. 5. 2022 19:07:04 - 19:08:09 65. schôdza NR SR - 13.deň - B. popoludní Tlač 1026 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
145.
Pán Mazurek, myslím (zaznievanie gongu), že je tu aj zavádzanie z vašej strany a ja tomu aj chápem, pretože nikto z vás neni komunálny poslanec ani primátor a hlavne že tu rozprávate o samosprávach, ako majú fungovať alebo nefungovať. Ale veď poďme šetriť, poďme rušiť vyššie územné celky, poďme zlučovať obce a tie financie nájdeme. Sú možnosti, kde tie financie vieme nájsť, a tým pádom vieme pomáhať týmto obciam. Však mne to aj kolegovia zo SMER-u hovorili, že podporujú tento návrh, ale aby nenasrali svojho šéfa, tak neprídu na hlasovanie. Veď vy ste to sám pochopili, aj celá vaša strana, že tento návrh je skvelý a pomôže rodinám. Len už neviete, kde máte teraz utiecť. Veď uvidíte, koľko tu smerákov nepríde na hlasovanie. Sami to povedali, podporujú návrh, boss by kričal. Nemôžu prísť. Takže o tom to všetko je. A potom uvidíte, v roku 2023, keď pípnu tým ľuďom tie peniažky na účet, tým rodinám, ktoré ťažko žijú na tom východe Slovenska, štyri-päť detí v jednej domácnosti, ako sa potešia ich rodičia z toho príjmu. Potom to uvidíte a potom uvidíte, či, komu stúpnu preferencie, či vám v Republike, alebo, bohužiaľ, tým, od ktorých ste odišli.
24. 5. 2022 16:34:01 - 16:36:00 65. schôdza NR SR - 13.deň - B. popoludní Tlač 1026 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
74.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Ja by som len tak nadviazal a vždy, poviem, je potrebné pripomínať to, že samosprávy budú mať viacej finančných prostriedkov, ako mali predchádzajúci rok a tie financie, samozrejme, budú rásť, pretože si myslím, že v súčasnosti to nie celkom ľudí dosť chápe a si myslia, že dostanú tie samosprávy menej finančných prostriedkov, ale to nie je pravda. Sú možnosti, ako by mohli tie samosprávy tie finančné prostriedky aj napríklad šetriť, lebo rozdeľujú sa financie napríklad na rôzne športové krúžky a tak ďalej a tak ďalej. Tak práve tie peniaze už nebudú musieť samosprávy rozdeľovať pre rôzne športové mládežnícke kluby, ale využijú práve tie peniaze z tých poukazov, či aj pri kultúre, alebo pri športe, to tak bežne funguje. Keď my v Humennom okolo 400-tisíc dávame ročne z nášho rozpočtu pre mládežnícke športové kluby a jednoducho vidíme tam možnosť, kde tie finančné prostriedky budeme môcť ušetriť a sa vlastne využijú tieto preukazy.
Ale zároveň ja som dosť z toho prekvapený, ako sa tu obhajujú, že ako nemajú mestá peniaze a tak ďalej a tak ďalej. Ale pol roka dozadu som tu ja spomínal, aký máme my problém v Humennom s teplom a sme potrebovali nájsť niekde milión a pol eur, aby sme túto situáciu vyriešili. A vtedy ste aj vy kolegovia zo SaS-ky hovorili, že samospráva si to má vyriešiť sama. Vtedy sme samospráve pomáhať nemuseli a zrazu bojujeme za samosprávu. To je čo za prevrat? Doteraz nepomáhajme a zrazu pomáhajme. Dokonca aj teraz župan Droba napísal, že je tu čierny deň pre samosprávy. Ale veď ak ste nemali župana, SaS-ka tvrdila, že treba župy zrušiť, aby šetrili finančné prostriedky. Zasa je to obrat o 180 stupňov, raz tak raz tak, ja tomu ne, ja tomu nechápem. A zároveň ako mladý človek mám veľa kamarátov, ktorí žijú v rôznych rodinných zväzkoch a nemajú deti. Tam prečo nemáte tie deti, prečo sa nesnažíte? Preto lebo nemáme z čoho tie deti uživiť. Na východe ľudia pracujú za 550 eur mesačne a pri dvoch, z 1 100 eura to dieťa asi ťažko uživíte.
20. 5. 2022 12:40:33 - 12:42:25 65. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1028 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
79.
Ďakujem, pán predsedajúci, za slovo.
Mne je v prvom rade veľmi ľúto, že naši koaliční partneri, ja mám v SaS-ke množstvo kamarátov aj kolegov, práve takto zdržujú a kritizujú tento návrh, ktorý môže pomôcť tým rodinám. Ja som z východného Slovensko, z Humenného, a chápem, že vy ste väčšinou, kolegovia, z Bratislavy, ale ja vás aj takto srdečne pozývam ku nám do Humenného, na východ, kde ľudia mesačne žijú celá rodina s dvoma deťmi s 1100 eur. A len za byt zaplatia pri súčasných cenách energií 500-600 eur. Ako majú títo ľudia žiť? Množstvo mojich kamarátov zo strednej školy, tým sa už podarilo, majú rodinu, a prídu za mnou "Tomáš, pomôžte nám nejako, veď my nemáme za čo tým deťom navariť teplý obed alebo niečo kúpiť". Jednoducho, Slovensko je, bohužiaľ, má obrovské regionálne rozdiely, a v Bratislave si ľudia žijú bohatšie, áno, chápem to. Ale na tom východe je chudoba, a ako rodič, čo má ten rodič povedať, keď nemá finančné prostriedky na to, aby urobil vlastnému decku, dieťaťu stravu. To neni nič horšie na tom nemôže byť. Takže, prosím, buďme takí zodpovední aj solidárni voči ľuďom na východe, pretože fakt je vidieť regionálne rozdiely, ktoré sú na západe a na východe Slovenska. A ... (nezroz. vyslov.) kritizujete, že nám klesnú nejaké platy, ale mne to vôbec nevadí, nech mi ten plat klesne, pretože aj tak na východe polovičku platu rozdám tým rodinám, ktoré nemajú z čoho žiť. A zároveň aj o tie samosprávy, ale veď práve aj vaši župani, ale aj vaši primátori zamestnávajú a zamestnávajú, zamestnávajú ľudí, vytvárajú si rôzne organizácie, odbory, PR, marketing na mestských úradoch, na VÚC-kách. No načo sú im tieto odbory? Načo im je PR alebo marketingový odbor? Nech týchto ľudí vyhodia a môžu šetriť. Jednoducho sú možnosti, kde sa dá šetriť, tak nech šetria, a nie zbytočne vytvárať fleky, ktoré vôbec nie sú potrebné nato, aby samosprávy museli fungovať. (Potlesk.)
19. 5. 2022 14:39:07 - 14:40:57 65. schôdza NR SR - 11.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
50.
Ďakujem. Ako tak sledujem tú situáciu, tak vnímame tak, že v Maďarsku a v Poľsku sú tie jednotkové ceny o niečo nižšie a nemajú tam spoločnosti také problémy, ako majú problémy na Slovensku.
Možno taká otázka, či nevie aj nejaké poplatky, ktoré sa vlastne odvádzajú, či ich nevieme nejako vynulovať. Lebo podľa mňa je nereálne, ak firme narastie cena elektriny o 300 %, aby ďalej fungovala. Ešte v čase po korone, kedy tie kompenzácie hlavne pre gastrosektor boli podľa môjho názoru strašne slabé. Alebo napríklad i také stolárske spoločnosti, kde im narástla cena o 300 %, no ale majú objednávky na rok vopred a v tých cenách už nevedia pri tom náraste cien energií vyrobiť tie zmluvy, ktoré podpísali za také ceny, aké podpísali. Teda je to veľký problém a pravidelne končia ďalším a ďalším spoločnostiam zmluvy, ktoré mali ešte uzatvorené minulý rok, a tie ceny sa jednoducho hlboko prehltli. Tak ja len, či ministerstvo v tomto nevie nejaké poplatky, ktoré sa v súčasnosti platia, aspoň čiastočne znížiť alebo nejako rokovať, hľadať nejaké, nejaké možnosti, ako týmto slovenským podnikateľom pomôcť, aby nemuseli svoje prevádzky zatvárať, lebo častokrát je to likvidačné.
A ja si teraz neviem predstaviť, že množstvo spoločností zavrie svoju prevádzku a prepustí zamestnancov len kvôli týmto vysokým cenám energie, elektrickej energie.
Ďakujem.
19. 5. 2022 14:23:02 - 14:23:54 65. schôdza NR SR - 11.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho   (text neprešiel jazykovou úpravou)
38.
Ďakujem za informáciu. A nekomunikovali ste v súčasnosti aj s ÚRSO-m, ako plánuje na ďalšiu sezónu maximálne uznať tú cenu plynu? Pretože vieme, že niekto nakupuje lacnejšie, niekto nakupuje ten plyn drahšie. Aj na tento rok bola nejaká maximálna suma, koľko môžu dať do tých svojich kalkulácií. O koľko sa tá suma zvýši na nasledujúcu sezónu? Ako potom automaticky riešiť aj to? My v Humennom teraz vnímame, že máme enormný nárast neplatičov, keď nám tam išlo, tá cena tepla obrovsky hore a ešte pôjde. Keď sa nám to zvýšilo z nejakých siedmich na 20 % a keď sa zasa zvýši, si neviem predstaviť, budeme mať 35 % neplatičov v meste za teplo. Ako chápem, že je ťažká sociálna situácia, dôchodky dôchodcov po vláde SMER-u sú strašne nízke, ale musíme nejako pomôcť týmto ľuďom. Ďakujem.
10. 5. 2022 15:05:43 - 15:11:29 65. schôdza NR SR - 9.deň - B. popoludní Tlač 967 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
44.
Vážen... Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, vážení kolegovia, v súčasnosti už nikto nemôže spochybňovať, kto je agresor a kto je obeťou. Ale každý z nás si môže vybrať, či bude na strane agresora alebo na strane obete.
Ja som presvedčený o tom, že politici, ale aj občania, ktorí v súčasnosti velebia Rusko či Vladimíra Putina, by v roku 1939 rovnako velebili Adolfa Hitlera. Očividne našim proruským politikom, ale aj ich súkmeňovcom a podporovateľom nevadí, že zrádzajú Slovensko, že zrádzajú svoju domovinu, a akceptujú to, že ruskí vojaci pod vedením Vladimíra Putina denne znásilňujú a zabíjajú desiatky, ba stovky žien, ktoré v svojej krajine chceli slobodne žiť, ale, bohužiaľ, nemôžu. A akceptujú to všetko, čo sa v tejto krajine robí. Ale Slováci po vzore SNP ukázali, že vedia aj pomáhať a že vedia bojovať proti fašistom. Vieme pomáhať materiálne, ale aj vojensky. Pripomínam, že vojensky ide hlavne o obranné systémy a zbrane, aby títo Ukrajinci mohli chrániť svoje polovičky, svoj majetok, svoju pôdu, svoje domy či svojich zvieracích miláčikov. Robia podľa mňa len to, čo by robil aj každý z nás Slovák, ak by nás napadol nejaký okupant, ktorý by chcel zobrať niečo naše. Nerobia nič zlé a my im v tom musíme pomáhať.
Sám ako človek z východného Slovenska vidím, čo spôsobuje tá ruská agresia na občanoch. Sám som dokonca prichýlil aj ukrajinskú rodinu, ktorú v roku 2014 prvýkrát zbombardovali v Donbase a za lepším životom utiekli do Kyjeva. Si povedali, väčšie mesto a náš život bude možno o niečo krajší. No, nuž nevydalo. V roku 2021 sa ruský agresor rozhodol, že pôjde ďalej a zaútočil na Kyjev. Druhýkrát tejto rodine zničil všetko, všetko, čo táto rodina mala. Prišli druhýkrát o strechu nad hlavou. Deti prišli o všetky svoje hračky a prišli aj o množstvo svojich priateľov. Čo je veľmi smutné. Aj napriek tomu, že vidíme toľko utrpenia a toľko smútku, vidíme hlavne našich kolegov z opozície, ktorí tlieskajú tomuto šialenému Putinovému režimu a tomu, čo stvára na Ukrajine. Toto je realita 21 storočia, že sa nájdu ľudia, ktorí to akceptujú, tlieskajú a podporujú.
Zároveň ma ale aj veľmi mrzí, že množstvo Sloveniek a Slovákov podľahlo ruskej propagande, ale aj ľuďom, ktorí túto ruskú propagandu šíria ďalej. Obviňujú Ukrajincov z toho, že žijú z našich financií, z našich daní a nepomáhame Slovákom, ale pomáhame Ukrajincom. Nuž pravda je taká, že tá všetka pomoc, ktorá pre našich ukrajinských priateľov ide, sú to peniaze z eu-ro-fon-dov, ktoré by sme inak vrátili naspäť do Európskej únie a tým pádom tieto peniaze sú využívané aj ako rôzne platy, mzdy alebo refundácia nájmu aj pre slovenské rodiny. Teda my vlastne v rámci tejto pomoci, ktoré Ukrajine dávame, pomáhame aj slovenským domácnostiam, slovenským podnikateľom a tak ďalej a tak ďalej. My jednoducho tie peniaze vraciame naspäť do slovenskej ekonomiky, ktoré neskôr skončia aj v štátnom rozpočte. Takže neverme hoaxom a tejto proruskej propagande, že my z našich financií pomáhame. Práveže ešte tie peniaze idú naspäť do nášho štátneho rozpočtu a z vašich daní na pomoc Ukrajincom nejde nič zo štátneho, len ak pomáhate vy samostatne.
Áno, každého v súčasnosti trápi na Slovensku enormný nárast cien energií, cien potravín, ale aj pohonných hmôt. Bohužiaľ, všetky krízy, ktoré vo svete boli, priniesli extrémne nárasty cien. Niektoré krajiny v Európskej únii, ale aj vo svete sú na dané krízy pripravené lepšie a niektoré o niečo slabšie.
Ale keď som si prednedávnom pozeral štatistiky, ktoré boli zverejnené na Eurostate, tak slovenské rodiny patria k tým, ktoré majú najmenšiu mieru finančných rezerv, a tým pádom tu krízu, samozrejme, neznášajú, nezvládajú teda. A povedzme si pravdu, kto je za to všetko zodpovedný? No predsa vláda SMER-u a HLAS-u, ktorá tu bola 12 rokov a nepripravili slovenský ľud na možné krízy. A o tom nesvedčí, že Šudík alebo že to povie Igor Matovič alebo neviem kto. O tom svedčia dáta, ktoré sú zverejnené na oficiálnej stránke Eurostatu, že slovenské domácnosti majú najmenšie množstvo finančných rezerv.
Takže toľko v krátkosti, priatelia, k danej kríze a plne podporujem uznesenie, ktoré sme spoločne s kolegami pripravili, ale aj, samozrejme, pozmeňujúci a doplňujúci návrh pani poslankyne Zenanovej, ktorá taktiež chce pozastaviť spoluprácu s... v skupine priateľstva s Ruskou federáciou a s Bieloruskom, kde Bielorusko participuje s Ruskom pri tomto hanebnom čine.
Ďakujem.
5. 5. 2022 14:55:06 - 15:10:26 65. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
Otázka to nebude, skôr iba také poďakovanie ministrovi školstva, že má záujem riešiť tú mládežnícku politiku a podporovať mladých ľudí v rozvoji a v boji za demokratické princípy. Takže vám určite za všetkých mladých ľudí patrí obrovská vďaka, že konečne po ix rokoch máme ministra, ktorý má reálne záujem riešiť mládežnícku politiku a problémy mladých ľudí. Ďakujem. (Reakcia ministra: "Vďaka.")
5. 5. 2022 14:40:06 - 14:55:26 65. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo, pán podpredsedajúci. Ja viem, pán minister, že mi na moju doplňujúcu otázku ani neodpoviete, ale aj ak tu štát niečo ide dofinancovať a tak ďalej, mali by to v prvom rade vidieť aj podnikatelia, a len keď malým podnikateľom narastie cena energie o štyristo alebo až päťsto percent na elektrike, tak je to pre toho podnikateľa až zničujúce a ho obmedzuje v tom podnikaní a bohužiaľ to sa dlhodobo nerieši, len sa hovorí o tom, ako sme pomohli, ale ten podnikateľ to bohužiaľ vôbec nevidí. Ďakujem.
3. 5. 2022 18:12:15 - 18:14:07 65. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 1010 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
177.
Mirko, ďakujem za tvoje vystúpenie a bola aj taká radosť sa pozerať, ako keď si išiel rečniť a celá tá zbabelá suita SMER-u sa, zrazu zutekala preč, ale aj ich kolegovia. Očividne ťažko opakovaná lož, ktorú tu oni predvádzajú, sa im veľmi ľahko počúva, ale vypočuť si pravdu, je už veľmi náročné, pretože tam treba občas zapnúť aj mozgové bunky a začať premýšľať o tom, čo sa hovorí, a to ich asi kapacita nejako veľmi nedochádza, tomu nerozumejú. A pán poslanec Blaha tu častokrát aj vrieskal, ako si spomínal, o tom, že treba pomáhať ľuďom. No ale práve pán Blaha tu vystupuje pomaly každú minútku a reaguje na každého béčkového a céčkového politika SMER-u a zbytočne tú schôdzu predlžujú, predlžujú, predlžujú a tým pádom ten náš ľudový politik Blaha blokuje to, aby sme prijímali legislatívu na pomoc všetkým občanom.
Ja som sám z východného Slovenska a stretávam množstvo dôchodcov, ktorí majú dôchodok 370 eur a nemajú z čoho žiť. No ale práve ten ľudový politik Ľuboš Blaha a Robert Fico sú zodpovední za to, aká je výška dôchodkov na Slovensku. Oni tu dlhé roky vládli a zabezpečili to, že po dvanástich rokoch ich vlády majú dôchodcovia dôchodok 370 eur a z toho sa nedá ani vyžiť. Ale tí politici, ktorí tu roky zarábali nadštandardné príjmy, si to neuvedomujú. Neuvedomujú si, aká je chudoba v tých regiónoch a hlavne na východe Slovenska, ale práve oni sú zodpovední za to, aký je súčasne stav na Slovensku, a že ľudia nemajú skoro žiadne finančné rezervy, lebo oni tu vládli dlho. My sme tu druhý rok, máme pred sebou a sme v druhej kríze, takže robíme, čo sa dá, a jednoducho ten HDP na obyvateľa pravidelne aj rastie, ale jediní sú zodpovední oni a ako zbabelci utiekli, pretože nechceli počúvať pravdu.
29. 4. 2022 11:35:25 - 11:36:17 65. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 1010 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pán Kamenický, ďalšia rozprava z vášho klubu, ktorá vôbec, aleže vôbec nesúvisela s témou a celú dobu som tu počúval, aký je zlý Matovič, Hamran, ešteže ste nespomenuli Hegera a Čaputová. Ale čo má spoločné Matovič s vyšetrovaním Roberta Fica? Ja tomu akože vôbec nechápem (smiech v sále), maximálne to, že táto vláda rozviazala (zaznel gong) ruky polícii, prokuratúre a súdom, maximálne to. A, pán poslanec, ja, vy, ale ani nikto, nikto z nás tu nie je vyšetrovateľ, sudca ani prokurátor, pardon, a ani nebude vyšetrovať Roberta Fica. Tak to už konečne pochopte.
Úlohou tohto parlamentu je len to, aby sme povedali, či Robert Fico je obyčajným človekom, alebo nadčlovekom. (Reakcia z pléna.)
28. 4. 2022 15:36:21 - 15:37:37 65. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1010 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pán Blaha, za ten váš výkon, ktorý ste tu pred chvíľkou predviedli, by vás určite prijal do Radošinského naivného divadla pán Štepka aj bez prijímacích pohovorov. Lebo to bolo niečo úžasné, aký divadelný výkon ste tu spravili. Ale poďme ešte raz. Tu proti Ficovi nesvedčí Matovič, Čaputová či Heger, ktorých tak často hovoríte, ale vaši kamaráti, vaši nominanti ako sú Makó, Imrecze a Slobodník. Sú to vaši ľudia a oni svedčia a znova. Nie pani Čaputová, nie pán Matovič ani pán Heger. Tak už to konečne pochopte. A ešte jedna poznámka. Vy tu hovoríte, že Fico nie je obvinený z korupcie, takže je nevinný. Ale na Slovensku existujú aj iné trestné činy ako je korupcia. Napríklad zneužívanie právomoci verejného činiteľa a politik nie je nadčlovek. Tak ako pán Rybanič predstúpil pred súd a sa zodpovedá, tak by mal predstúpiť pred súd každý človek a zodpovedať za svoje činy. A ak je pá Fico nevinný, tak aký máte s tým problém, aby prišiel, vysvetľoval a predstúpil a bál sa spravodlivosti. Svojim hlasovaním len ukážete, či politik je nadčlovek alebo obyčajný človek. Vy o tom budete o chvíľku rozhodovať, tak verím, že pevne so svojim svedomím.
27. 4. 2022 15:39:51 - 15:40:55 64. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1009 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
26.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Pán Blaha, ja na tú vašu spŕšku klamstiev, ktoré pravidelne dávate na pána Mikulca, ani reagovať nebudem, ale čo vám iné ostáva, ako reagovať na perfektnú prácu a to, že polícia má konečne otvorené ruky, ako klamstvami, ale to už je vaše svedomie, ale mňa vo vašej rozprave skôr viacej zaujalo to, ako ste povedali, aká je obrovská inflácia, ako sa zdražujú potraviny a že sa tejto téme nechceme venovať, ale ja by som vám pripomenul, že z oficiálnych dát Slovensko bola krajina, kde majú ľudia najnižšie finančné rezervy v rámci celej Európy, a vy ste boli pri moci 12 rokov.
Mali ste aj niečo v rámci tohto robiť, aby sa ľudia mohli hojne žiť, mali dostatočne vysoké dôchodky, ale vy ste namiesto toho ako ovečka poslušne stláčal gombíky, ako vám diktoval váš šéf, a, bohužiaľ, takto to skončilo a jednoducho teraz prišla spravodlivosť, polícia má voľné ruky a vyšetruje. Tak jednoducho nebráňte polícii, aby vyšetrovala, pán Blaha!
30. 3. 2022 15:01:40 - 15:02:41 63. schôdza NR SR - 1.deň - A. dopoludnia Tlač 962 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Vážená pani kolegynka, chcete odvolávať aj pána Romana Mikulca aj preto, že vraj podľa vás nakúpil predraženú stravu na hraniciach pre utečencov, ktorá stála 6,85 eur a mali tam raňajky, obed a večeru a závidíte im ešte aj to, že mali švédske stoly. Ale ja som si dal do Googlu meno a som si pozrel utečenecké tábory a našiel som, že za vašich čias v roku 2020 nadácia Zastavme korupciu poukázala, že v migračnom tábore v Rohovciach ste podpísali zmluvu, kde stála strava 15 eur a 40 centov na utečenca. Vy kritizujete Mikulca za 6,85 eur a na Googli nájdem článok, kde píše, že ste uzatvorila zmluvu, že strava pre jedného utečenca stála 15 eur a 40 centov. No čo má toto znamenať, pani ministerka? Keby ste bola ministerkou vy, tak za koľko by bola strava v tých hraniciach. Za dvadsať eur? Ďakujem.

Deň v parlamente

<- ->