Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
27. 6. 2023 17:54:01 - 17:57:44 94. schôdza NR SR - 9.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
137.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Dovoľte mi, vážení kolegovia, aby som predložila k tomuto zákonu pozmeňujúci a doplňujúci návrh. Zdôvodnenie: Táto platná právna úprava neumožňuje klientom stavebných sporiteľní, ktorým bol poskytnutý úver na bývanie, uplatniť si daňové zvýhodnenie za zaplatené úroky, tzv. daňový bonus, čím sú klienti stavebných sporiteľní oproti klientom iných bánk znevýhodnení. Keďže po zmene zákona č. 310/1992 o stavebnom sporení v roku 2019 došlo k zmene podmienok poskytnutia štátnej prémie a rovnako sú súčasnou právnou úpravou znevýhodnení aj klienti, ktorým sú poskytované úvery na bývanie zo zdrojov mimo fondu stavebného sporenia, je cieľom navrhovanej úpravy umožniť klientom stavebných sporiteľní, ktorým bol poskytnutý úver na bývanie, uplatniť si daňový bonus, čím sa zrovnoprávnia podmienky pre klientov bánk i stavebných sporiteľní. Vzhľadom na navrhovanú účinnosť tejto zákonnej zmeny sa navrhuje, aby sa možnosť uplatnenia daňového bonusu vzťahovala na zmeny o úvere na bývanie, ktoré boli uzatvorené po 31. júli 2023.
A teraz mi dovoľte prečítať pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Anny Miernej k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Juraja Šeligu, Milana Vetráka, Gábora Grendela, Jany Žitňanskej a Miroslava Kollára na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 90/2016 Z. z. o úveroch na bývanie a zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Je to tlač 1604.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám nasledujúci pozmeňujúci návrh k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Juraja Šeligu, Milana Vetráka, Gábora Grendela, Jany Žitňanskej a Miroslava Kollára na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 90/2016 Z. z. o úveroch na bývanie a zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. V poslaneckom návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia:
1. V čl. I sa pred bod 1 vkladá nový bod 1, ktorý znie:
"1. V§ 1 ods. 6 úvodnej vete sa vypúšťajú slová „okrem stavebnej sporiteľne 86"."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
2. V čl. I sa za bod 1 vkladá nový bod 2, ktorý znie:
„2. V§ 26a sa vypúšťajú slová „okrem stavebnej sporiteľne"."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
3. V čl. I a 2. bod sa v § 28c na konci pripája táto veta:
„Spotrebiteľ, ktorému bol stavebnou sporiteľňou poskytnutý úver na bývanie podľa § 1 ods. 6 tohto zákona, si môže uplatniť sumu daňového zvýhodnenia na zaplatené úroky, pokiaľ bola zmluva o úvere na bývanie uzatvorená po 31. júli 2023."."
4. Čl. II znie:
„Tento zákon nadobúda účinnosť 1. septembra 2023."
V tejto súvislosti sa v čl. I, v 2. bode, nadpise § 28c slová „1.júla 2023" nahrádzajú slovami
„1. septembra 2023".
Ďakujem skončila som.
27. 6. 2023 17:18:19 - 17:29:24 94. schôdza NR SR - 9.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
119.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Ako bolo avizované pánom predkladateľom, tak predkladám doplňujúci návrh. Tento, neviem, či mne ukazujete alebo. Ďakujem pekne, takže toto, tak ako to bolo spomínané, na základe potrieb implementačnej praxe sa precizujú pojmy, ide takisto, ide o premietnutie existujúcich všeobecných poza... požiadaviek právneho rámca poskytovania používania prostriedkov mechanizmu, takisto ide o legislatívno-technické úpravy, posudzovanie žiadostí zahraničnými hodnotiteľmi a podobne.
Takže na základe požiadaviek, ktoré sú nevyhnutné do tohto návrhu zákona, prekladám doplňujúci návrh poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Anny Miernej k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 1666. Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa dopĺňa takto.
Poprosím zastaviť čas.
1. V Čl., v čl. I sa pred doterajší text vkladajú nové body 1až 13, ktoré znejú:
„1. V § 2 písmeno h) znie:
„h) finančným nástrojom opatrenia podľa osobitného predpisu,2)".
2. Doterajší text § 2 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
„(2) Národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ, sprostredkovateľ, osoba vykonávajúca finančné nástroje, finančný sprostredkovateľ, prijímateľ, partner a iná osoba pri vykonávaní mechanizmu alebo pri vykonávaní plánu obnovy uplatňujú princíp nediskriminácie, princíp rovnakého zaobchádzania, princíp transparentnosti, princíp hospodárnosti, princíp efektívnosti, princíp účelnosti, princíp účinnosti, princíp primeranosti a zákaz konfliktu záujmov."
3. V § 3 sa za písmeno d) vkladá nové písmeno e), ktoré znie:
„e) schvaľuje materiály súvisiace s realizáciou investícií a reforiem, plnením a dosahovaním míľnikov a cieľov alebo vykonávaním plánu obnovy, ak takéto schválenie vládou predpokladá dohoda,4)".
Doterajšie písmeno e) sa označuje ako písmeno f).
㤠8
Audit
Audit plánu obnovy sa vykonáva podľa osobitného predpisu.6)".
5. Poznámka pod čiarou k odkazu 19 znie:
19) Napríklad § 225, § 261 až 263, § 266 až 268, § 328 až 336, § 336c a 336d Trestného zákona, § 3 zákona č. 91/ 2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
6. § 15 sa dopĺňa odsekom 8, ktorý znie:
„(8) Vykonávateľ môže vo výzve určiť, že žiadosť alebo jej časť sa podáva v anglickom jazyku."
7. V § 16 sa vypúšťa odsek 5.
Doterajšie odseky 6 až 9 sa označujú ako odseky 5 až 8.
8. V § 17 ods. 1 sa za slová podľa „podľa § 16 ods. 7" nahrádzajú slovami „podľa § 16 ods. 6".
9. Nadpis § 18 znie: „Finančné nástroje".
10. V § 18 odsek znie:
„(1) Poskytovať prostried... poskytovať prostriedky mechanizmu prijímateľovi prostredníctvom finančného nástroja alebo prostredníctvom finančného nástroja v kombinácií s nenávratným spôsobom môže vykonávateľ prostredníctvom
a) osoby vykonávajúcej finančné nástroje na základe zmluvy podľa § 19 alebo
b) osoby vykonávajúcej finančné nástroje a finančného sprostredkovateľa na základe zmlúv podľa § 19 a 20."
11. § 18 sa dopĺňa odsekom 8, ktorý znie:
„(8) Pri poskytovaní prostriedkov mechanizmu prostredníctvom finančného nástroja v kombinácií s nenávratným spôsobom sa ustanovenia para... ustanovenia § 12, § 13 ods. 1 a 7 a §14 nepoužijú."
12. § 21vrátane nadpisu znie:
㤠21
Vysporiadanie finančných vzťahov
(1) Finančnou opravou je vrátane prostried... vrátenie prostriedkov mechanizmu alebo viazanie rozpočtových prostriedkov podľa osobitného predpisu,23) ak sa zistí nezrovnalosť alebo iné porušenie pri poskytovaní alebo používaní prostriedkov mechanizmu.23a)
(2) Finančná oprava voči prijímateľovi, sprostredkovateľovi, osobe vykonávajúcej finančné nástroje alebo finančnému sprostredkovateľovi sa vykoná vrátením prostriedkov mechanizmu alebo ich časti.
(3) Finančná oprava voči vykonávateľovi sa vykoná viazaním rozpočtových prostriedkov podľa osobitného predpisu.23)
(4) Ak má prijímateľ, sprostredkovateľ alebo osoba vykonávajúca finančné nástroje povinnosť vrátiť prostriedky mechanizmu alebo ich časť, postupuje sa podľa odsekov 5 a 6 a za podmienok uvedených v zmluve podľa § 14, v zmluve podľa § 19 alebo v písomnom poverení podľa § 6 ods. 2.
(5) Ak má prijímateľ, sprostredkovateľ alebo osoba vykonávajúca finančné nástroje povinnosť vrátiť prostriedky mechanizmu alebo ich časť a nevysporiadal ich z vlastnej iniciatívy, vyzve vykonávateľ prijímateľa, sprostredkovateľa alebo osobu vykonávajúcu finančné nástroje na vrátane prostriedkov mechanizmu alebo ich časti. Ak prijímateľ, sprostredkovateľ alebo osoba vykonávajúca finančné nástroje vráti prostriedky mechanizmu v lehote určenej vo výzve podľa predchádzajúcej vety, konanie podľa osobitného predpisu23b) nezačne a penále a pokuta za porušenie finančnej disciplíny sa neuplatňujú... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Pčolinský, Peter, podpredseda NR SR
Prepáčte, pani poslankyňa, zapamätajte si, kde ste, mňa by zaujímalo, kde je spravodajca. Spravodajca je povinný byť v sále počas prerokovania návrhu. (Reakcia z pléna.)

Mierna, Anna, poslankyňa NR SR
Prosím ťa, sadni si.

Pčolinský, Peter, podpredseda NR SR
Určený spravodajca, nie hocikto. (Reakcia z pléna.) Určený spravodajca. Len pripomínam, počas prerokovania návrhu aj spravodajca, aj navrhovateľ musia byť v sále. (Reakcie z pléna.)
Môžte pokračovať, pani poslankyňa.

Mierna, Anna, poslankyňa NR SR
Ďakujem.
Prijímateľ, sprostredkovateľ alebo osoba vykonávajúca finančné nástroje vráti prostriedky mechanizmu
alebo ich časť do rozpočtu príslušného vykonávateľa podľa osobitného predpisu.24) Ak suma prostriedkov mechanizmu alebo ich časti, ktorá sa má vrátiť, nepresiahne 40 eur, táto suma sa neuplatňuje a nevymáha.
(6) Ak prijímateľ, sprostredkovateľ alebo osoba vykonávajúca finančné nástroje nevráti prostriedky mechanizmu alebo ich časti spôsobom podľa odseku 5 a povinnosť vrátiť prostriedky mechanizmu vznikla v dôsledku porušenia finančnej disciplíny, postupuje vykonávateľ podľa osobitného predpisu.25) Ak povinnosť vrátiť prostriedky mechanizmu vznikla v dôsledku iného porušenia, uplatňuje sa vrátenie prostriedkov mechanizmu podľa § 131až 138 Civilného sporového poriadku. Osoba, ktorej bol uložený odvod za porušenie finančnej disciplíny pri hospodárení s prostriedkami mechanizmu, odvádza prostriedky mechanizmu alebo ich časť na príjmový účet príslušného vykonávateľa.
(7) Ak vykonávateľ neviaže rozpočtové prostriedky podľa odseku 3 a povinnosť viazať rozpočtové prostriedky vznikla v dôsledku porušenia finančnej disciplíny, postupuje sa podľa osobitného predpisu.25) Ak bol vykonávateľovi uložený odvod za porušenie finančnej disciplíny podľa prvej vety, odvádza sa do štátneho rozpočtu."
Poznámky pod čiarou k odkazom 23a a 23b znejú:
23a) Napríklad čl. 61 nariadenia (EÚ, Euratom) 2018/1046 v platnom znení, čl. 9 a čl. 22 ods. 1 nariadenia (EÚ) 2021/241v platnom znení, § 19 ods. 3 a 6 zákona č. 523/2004 Z. z. v znení zákona č. 323/2007 z. z., § 213, § 225, § 237, § 261 až 263, § 266 až 268, § 328 (správne: § 326, pozn. prepis.), § 328 až 336, § 336c a 336d Trestného zákona.
23b) § 3 písm. k) a § 4 ods. 4 písm. b) zákona č. 357/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov."."
13. V § 24 ods. 1 sa za slová „pri poskytovaní" vkladajú slová „a používaní"."
Doterajší text článku I sa primerane označí.
2. V čl. II sa slová „15. júla 2023" nahrádzajú slovami „1. augusta 2023".
Ďakujem, skončila som.
16. 6. 2023 11:33:18 - 11:33:45 94. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 1617 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Uvádzajúci uvádza bod   (text neprešiel jazykovou úpravou)
90.
Ďakujem pekne. Ešte dohovorím teda, čo som mala. V každom prípade teda ten daňový bonus, ja som to chcela podať ešte predtým. Bavili sme sa aj s poslancami, podáme to, nepodáme. Teda že či to má zmysel pre tú samosprávu a či pre to nájdem podporu. Ja by som vás chcela teda poprosiť to posunúť do druhého čítania, a teda keby sme tam dali to nulové navýšenie, tak by to mohlo byť zaujímavé pre tie samosprávy. Mali by právny rámec.
Ďakujem pekne za slovo.
16. 6. 2023 11:31:03 - 11:33:03 94. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 1617 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
88.
Ďakujem pekne za slovo.
Ja som hovorila, že v druhom čítaní by sme pozmeňovákom dali tak, aby tá daň vôbec nemusela byť vyberaná. Takže to by tie pripomienky, ktoré som mala teraz v tých dvoch faktických poznámkach, by boli zadosťučinené. Vrátim sa k tej prvej, že teda dvojité zdanenie. Ja si myslím, že častokrát, nie myslím si, ale určite viem, že častokrát nielen podnikatelia, ale aj iné subjekty organizujú takéto kultúrne, spoločenské podujatia, môže to byť aj samospráva. A teda máme za to, že teda tých desať centov k tomu lístku by nebolo také likvidačné, ale v každom prípade by sa, by sme mali databázu alebo samosprávy o tom, aká je tam návštevnosť. Zoberte si, či sú to, ja neviem, rôzne futbalové alebo hocijaké iné podujatia, ktoré by boli, aj kultúrne, mohli by sme tú databázu o návštevníkoch, ktoré sa medziročne tam, ktorí sú tam, by teda tá samospráva mala. To je jedna vec.
Druhá vec, nemyslím si, že by to bolo až také v malých obciach a mestách, že by to bol až taký zásadný príjem do toho rozpočtu. Myslím si, že by to bolo zaujímavé pre veľké mestá. Viem si predstaviť krajské mestá, ktoré konajú, ktoré organizujú veľké podujatia. Zoberme si trebárs, teraz keď bol koncert, neviem, koľko tam bola teda vstupenka, ale keď by sa k tomu prihodilo jedno euro len, tak koľko hovorili, že, tuším, 40-tisíc bol počet návštevníkov tam na tom, tak potom do rozpočtu mesta Trenčín by pribudlo 40-tisíc eur len za takéto podujatie. A teda myslím si, že teda či už niekto si kúpi ten lístok, lebo tie lístky majú úplne inú cenu ako keď jeden a pol eura alebo tak. A teda tam by samospráva sa rozhodla, že tú daň tam nedá. Ale v prípade vstupeniek, ktoré sú 40, 50, 80, 90 aj viac euro a teda ozaj by tam dali jedno euro naviac, tej samospráve by to pomohlo. Lebo teda každému mestu by 40-tisíc bolo zaujímavé. Takže to k tomu. A teda nebudem teraz sa vracať k tomu daňovému bonusu... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
16. 6. 2023 11:22:32 - 11:27:12 94. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 1617 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
82.
Ďakujem pekne za slovo.
Cieľom tohto zákona je pomôcť samosprávam v tom, aby mali príjem z cestovného ruchu. Určitú časť toho príjmu a výška toho by bola určená vlastne VZN-kom, ktoré by schvaľovali samosprávy. Som za to, aby tá výška, ktorá by bola určená a priradená k cene lístku, bola aj nulová, ale teda bola vo výške desať centov alebo maximálne päť percent z ceny vstupného. Cieľom by bolo, samozrejme, aj zistiť návštevnosť na týchto podujatiach a mať určitú databázu o tom, aby samosprávy mohli mať informácie, aké, koľko návštevníkov navštevuje jednotlivé kultúrne spoločenské športové podujatia v ich samospráve. Cestovný ruch zahŕňa omnoho širší obsah činností ako je len ubytovanie. Sú to mnohé aktivity, ktoré sú hlavným dôvodom preto, aby návštevník, turista, prišiel práve do danej lokality. Títo návštevníci využívajú širokým spôsobom verejnú infraštruktúru daného regiónu. Cesty, doprava, produkujú odpad a podobne. To všetko sú oblasti, ktorých budovanie a údržba si vyžaduje veľké náklady do rozpočtov samospráv.
Okrem dane z ubytovania však tento rozsiahly sektor neprispieva do rozpočtov samospráv napriek tomu, že na vytváranie podmienok pre jeho úspešný rozvoj a prevádzku samosprávy a špecializovanej organizácie cestovného ruchu sa vynakladajú veľké prostriedky. Je preto potrebné vytvoriť touto miestnou daňou zdroj príjmov pre samosprávy a oblastné organizácie cestovného ruchu, ktoré získajú zdroj pre financovanie a skvalitňovanie tejto oblasti a zlepšovanie infraštruktúry, ktorá slúži cestovnému ruchu aj miestnym občanom. Vytvára sa tiež motivácia pre samosprávy aj miestnych občanov podporovať rozvoj turizmu vo svojej obci a meste, keďže cestovný ruch takisto priamo vytvára zdroje potrebné na skvalitňovanie kvality života a úrovni infraštruktúry v danom meste a regióne. Tieto zdroje sa predpokladajú tak ako daň z ubytovania a zdroje, ktoré sa budú zároveň využívať na posilnenie príjmov oblastných organizácií cestovného ruchu v regiónoch, ktoré ich využívajú na marketing v regióne, tvorbu produktov cestovného ruchu a investície do infraštruktúry cestovného ruchu v regiónoch.
Samosprávy podľa platných zákonov majú možnosť vyberať si daň z nehnuteľnosti, daň za psa, daň za užívanie verejného priestranstva, daň za ubytovanie, daň za predajné automaty, daň za výherné hracie prístroje, daň za vjazd a výjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta a daň za jadrové zariadenia. To znamená, že cestovný ruch neprispieva do, nemôže prispievať, nemá právny rámec na to, aby mohol prispievať do rozpočtov miest a obcí. A máme za to, že je to významná časť ekonomiky Slovenskej republiky. A, tak ako aj v iných štátoch, by bolo dobré, keby samosprávy prirážkou k cene teda lístku, ktorý je určený na vstup na tieto podujatia, mohli s ňou disponovať a tieto peniaze potom použiť na rozvoj cestovného ruchu.
Som náchylná aj k tomu, lebo teda v zákone je uvedené tak, mám tu znenie v § 76c sadzba dane: „Sadzbu dane určí obec v percentách z ceny vstupného alebo ceny za návštevu, alebo užívanie zariadenia podľa § 76 za osobu alebo skupinu osôb, maximálne však 5 % z tejto ceny a minimálne 10 centov z tejto ceny." Keď som sa rozprávala s poslancami, skôr ako som to vlastne tam, teda potom ako som tento návrh predložila, tak aj jednotliví zástupcovia samospráv hovorili, že by teda privítali, keby tam bola aj nulová sadzba. To znamená, keby sa niektoré samosprávy rozhodli, že to nebudú zdaňovať, ale teda určite samosprávy by mali prijatím tohto, novely tohto zákona právny rámec na to, keby sa dohodli na zastupiteľstve a takto, takto by to prijímali.
Tento zákon by nadobudol účinnosť od 1. januára 2024. To znamená, že na decembrových zastupiteľstvách by mohli cez VZN-ko samosprávy prijať sadzbu dane na tieto kultúrne, spoločenské a iné podujatia, ktoré sa v ich intraviláne konajú.
Ďakujem pekne za slovo.
16. 6. 2023 11:19:16 - 11:20:33 94. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 1617 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
78.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov.
Cieľom návrhu zákona je zdaniť vstupné alebo poplatok vyberaný od návštevníkov zábavných, kultúrnych, športových, rekreačných a obdobných podujatí a vstupné za návštevu atrakcií a zariadení tohto obdobného typu, v ktorých sa za návštevu a užívanie týchto zariadení vyberá od návštevníkov vstupné alebo iná forma odplatného plnenia, a tým zároveň zabezpečiť nový príjem do rozpočtu obcí a miest.
Predkladaný návrh bude mať pozitívne vplyvy na rozpočet verejnej správy. Bude mať negatívne vplyvy na podnikateľské prostredie a pozitívne vplyvy na informatizáciu spoločnosti. Nebude mať vplyvy na životné prostredie, služby verejnej správy, pre občana, na manželstvo, rodičovstvo, rodinu a bude mať negatívne sociálne vplyvy. Návrh zákona je v súlade s ústavou, ústavnými zákonmi a rozhodnutiami Ústavného súdu, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj právom Európskej únie.
Ďakujem pekne, hlásim sa prvá do rozpravy.
15. 6. 2023 17:40:39 - 17:43:04 94. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1503 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
150.
Ďakujem pekne za slovo.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaromíra Šíbla a Anny Miernej k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1503).
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Odôvodňujeme to tým, že potrebujeme tam zmeniť technicko... legislatívno-technické úpravy, skrátiť termíny, aby sme mohli žiadateľom o príspevky z Environmentálneho fondu vyjsť viacej v ústrety. Takže, v článku... V návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia. Uvádzam teda pozmeňujúci návrh.
1. V čl. I sa vypúšťa bod 4, 14, 17 a 21.
2. V čl. I bod 8 § 4 ods. 5 písm. d) sa slová „dva týždne" nahrádzajú slovami „dva mesiace".
3. V čl. I sa za bod 17 vkladá nový bod 18, ktorý znie:
„18. V § 4i odsek 3 znie:
„(3) Podmienky na poskytovanie podpory sú ustanovené vo výzve na predloženie žiadosti na poskytnutie dotácie z prostriedkov Modernizačného fondu, podkladom ktorej je investičný návrh potvrdený alebo odporučený postupom podľa osobitného predpisu.12t) Výzvu na predloženie žiadosti zverejňuje fond na svojom webovom sídle, termín na predloženie žiadosti o podporu z prostriedkov Modernizačného fondu je uvedený vo výzve."."
Poznámka pod čiarou k odkazu 12t znie:
12t) Vykonávacie nariadenie Komisie (EÚ) 2020/1001 z 9. júla 2020, ktorým sa stanovujú podrobné pravidlá uplatňovania smernice Európskeho parlamentu a Rady 2003/87/ES, pokiaľ ide o prevádzkovanie Modernizačného fondu na podporu investícií na modernizáciu energetických systémov a zlepšenie energetickej efektívnosti niektorých členských štátov."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
4. V čl. I bode 18 § 4k ods. 1 sa slovo „ministerstva" (dvakrát) nahrádza slovami „ústredného orgánu štátnej správy".
5. V čl. I bod 19 § 5 ods. 5 sa slovo „tretiu" nahrádza slovom „fyzickú".
6. V čl. I sa za bod 23 vkladá nový bod 24, ktorý znie:
„24. V § 8 sa vypúšťa odsek 5."
7. V čl. I bode 27 sa slovo „prvej" nahrádza slovom „druhej".
8. V čl. I bod 36 znie:
„36. V § 9 sa ods. 11 dopĺňa písmenami „f) až i)", ktoré znejú:
„f) ktorý nemá vysporiadané finančné vzťahy so štátnym rozpočtom,
g) ktorý nemá splnené povinnosti týkajúce sa úhrady daní a cla podľa osobitného predpisu,
h) ktorý nemá splnené úhrady poistného na zdravotné poistenie podľa osobitného predpisu21d) a má evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie podľa osobitného predpisu,21e)
i) ktorému bola v predchádzajúcich troch rokoch uložená pokuta za porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania podľa osobitného predpisu.21f)"."
Poznámky pod čiarou k odkazom 21c až 21f znejú:
"21c) Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013 z 9. októbra 2013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie (prepracované znenie) (Ú. v. EÚ L 269, 10. 10. 2013) v platnom znení.
21d) § 25 ods. 5 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 221/2019 Z. z.
21e) § 170 ods. 21 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov.
21f) Zákon č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
9. V čl. II sa slová „1. júla 2023" nahrádzajú slovami „dňom vyhlásenia".
Ďakujem, skončila som.
15. 6. 2023 17:40:39 - 17:42:04 94. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1503 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
148.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. To je to, čo som ráno dávala teraz na poobedie, pretože ten pozmeňujúci návrh, som vás s tým nechcela doobedu zaťažovať.
Takže návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na opakovanie druhého čítania k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 1503.
V súlade s ustanovením § 85 ods. 3 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov podávame návrh na opakovanie druhého čítania k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 1503. Navrhujeme predsedovi Národnej rady Slovenskej republiky, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla, že uvedený návrh zákona prerokuje len na schôdzi Národnej rady [§ 85 ods. 4 písm. c)].
Návrh odôvodňujeme potrebou vykonania legislatívnych úprav formou pozmeňujúceho návrhu, ktorý bude predložený v opakovanom druhom čítaní.
15. 6. 2023 12:59:53 - 13:00:27 94. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 1696 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
60.
Ďakujem pekne za slovo. Ja by som poprosila o zaradenie troch bodov nového rokovania, uznesenia k zaradeniu poslancov pána Hegera do finančného výboru, pána poslanca Budaja do pôdohospodárstva a životného prostredia a pána poslanca Stančíka do výboru pre európske záležitosti. Tieto tri body by som poprosila, uznesenia k týmto bodom zaradiť na nové... na rokovanie pro... vý... teda na rokovanie Národnej rady.
Ďakujem.
15. 6. 2023 12:36:24 - 12:37:07 94. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 1674 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Uvádzajúci uvádza bod   (text neprešiel jazykovou úpravou)
54.
Ďakujem pekne za slovo. Ja chcem poprosiť, aby sme hlasovanie o zákone 587 o environmentálnom fonde, tú tlač 1503, dali na piatu hodinu, pretože ten pozmeňovák mám veľmi dlhý.
Ďakujem.
14. 6. 2023 18:48:51 - 18:49:27 94. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1748 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
152.
Ďakujem pekne za slovo. Voľby, samozrejme, ukazujú výsledok, ale teda činy hovoria o každom človeku. A ja predpokladám, dúfam, pretože životné príbehy, skúsenosti a pracovná pozícia všetkých týchto ľudí, ktorí pred nami sedia a žiadajú o našu dôveru, je to, v čo verím ja, že posunie túto krajinu dopredu. Tak ako som spomínala, že neboli sme nadšení pádom vlády, ale urobíme všetko, aby táto vláda mala všetky predpoklady na to, aby bola úspešná. Takže to si myslím, že by malo byť cieľom všetkých nás 150 poslancov v tomto pléne. Ďakujem.
14. 6. 2023 18:43:26 - 18:48:00 94. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1748 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
148.
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán premiér, vážené pani ministerky, vážení páni ministri, kolegyne, kolegovia, dnes tu diskutujeme o programovom vyhlásení vlády, ktoré by malo predurčovať vládnu agendu na najbližšie mesiace. Je to dokument, ktorého obsah je poňatý skôr všeobecne, ale napriek tomu pomenúva kľúčové oblasti, ktoré trápia našu krajinu a ktoré nevyhnutne potrebujú krátkodobé i dlhodobé riešenia.
Na úvod sa chcem vláde poďakovať za to, že sa rozhodla pokračovať v reformách, ktoré pripravila a začala vykonávať vláda Eduarda Hegera. Kontinuita v implementácii plánu obnovy a reformách zdravotníctva, školstva či verejnej správy je nevyhnutná pre ozdravenie verejných financií a efektívnejšieho spravovania štátu ako celku. Ako ekonómka a bývalá primátorka oceňujem snahu novej vlády spolupracovať so samosprávami pri výkone ich kompetencií a tiež pri snahe vyrovnávať regionálne rozdiely. Aj toto sú dôvody, prečo sa členovia strany Demokrati rozhodli podporiť programové vyhlásenie vlády a vysloviť dôveru vláde Ľudovíta Ódora. Sami totiž dobre vieme, že vládnuť s nedôverou je veľkou bariérou, ktorá sa negatívne dotýka v prvom rade občanov. Oklieštené kompetencie zhoršujú schopnosť vlády reagovať na aktuálne výzvy a doručovať občanom pomoc, ktorú obzvlášť v tomto období nevyhnutne potrebujú. Zároveň v čase vojnového konfliktu u nášho suseda je vytĺkaním politických bodov na nevyslovení dôvery úradníckej vláde hazardom aj s našou bezpečnosťou. Naša dôvera k úradníckej vláde je tiež daná tým, že viacerí nominanti bývalého premiéra a súčasného predsedu vlády Demokrati Eduarda Hegera pokračujú vo svojich funkciách. Je to ďalším dôkazom nielen obsahovej, ale aj personálnej kontinuity k predchádzajúcej vláde, ale tiež dôkazom úcty k odbornosti našich nominantov. Takéto kroky vysielajú pozitívne odkazy nielen verejnosti a štátnym orgánom, ale najmä podnikateľskému prostrediu, ktoré mimoriadne citlivo reaguje na akékoľvek zásadné zmeny v smerovaní krajiny.
Vôbec sa preto nečudujem, že s vyslovením dôvery a s podporou programového vyhlásenia vlády majú najväčší problém strany, ktoré uprednostňujú politické nominácie pred odbornosťou a vlastné záujmy pred záujmom krajiny a jej obyvateľov. Nie je ničím prekvapujúcim, že mafia a fašisti potrebujú za každú cenu šíriť dezinformácie o vláde, ktorá chce pokračovať v boji proti korupcii a klientelizmu. Ponechanie orgánom činným v trestnom konaní rozviazané ruky je dostatočný dôvod na to, aby Robert Fico a Peter Pellegrini hľadali akékoľvek dôvody na spochybňovanie krokov novej vlády. Je to ich spôsob boja, ktorý predvádzali minulé roky voči pani prezidentke a vtedajšiemu predsedovi vlády. Je to rovnaký princíp, čím horšie pre krajinu, tým lepšie pre nás, ktorými sa riadili aj roky predtým. My na tento princíp nikdy nepristúpime a napriek tomu, že sme vymenovanie úradníckej vlády nepovažovali za správne rozhodnutie pani prezidentky, tak nebudeme vytĺkať politické body na tom, aby sme jej kládli polená pod nohy. Vládu budeme pozorne kontrolovať a kritizovať za všetky chyby, ktoré urobí. Avšak naším spoločným cieľom je a musí byť proeurópske a prozápadné smerovanie, boj proti korupcii, pokračovanie v reformách, ochrana zdravia, podpora pracovných miest a udržanie mladých ľudí na Slovensku. Toto sú témy, ktoré nás spájajú a ktoré je nevyhnutné vykonávať naprieč politickým spektrom. Úspech tejto vlády bude prínosom pre celé Slovensko. Teraz nie je dôležitých 150 ľudí v tejto sále, dôležitých je všetkých päť a pol milióna ľudí v našej krajine. Musíme urobiť všetko preto, aby sme zahodili vlastné egá a dodali vláde podporu vo všetkom pozitívnom, čo prinesie. Toto je zásada, ktorou sme sa riadili v koalícii a riadime sa ňou aj v opozícii. Záujem krajiny je pre nás vždy na prvom mieste.
Ďakujem pekne za pozornosť.
14. 6. 2023 15:14:05 - 15:15:37 94. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1748 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
36.
Ďakujem pekne za slovo.
Vnímam otázku nárastu cien potravín na Slovensku ako veľmi vážny problém, ktorý trápi občanov Slovenska. A veľmi pozitívne vnímam to, signály z vlády, že chce cielene pomáhať tým, ktorí tú pomoc potrebujú. To znamená, to plošné riešenie, ktoré veľmi zaťažuje štátny rozpočet, vidím ako veľký problém. Cena v trhovom hospodárstve má veľmi dôležité funkcie pre výrobcu, pre kupujúceho, zároveň odzrkadľuje nákladové, nákladové položky, ktoré tam idú. Ale vnímam to, čo by sme išli tam pokryť všelijaké vplyvy a určovať prirážky a podobné veci, ziskovosť, ako veľký problém. Pretože mlieko za dve koruny, rohlík za 40 halierov, električenku za 30 korún my už sme tu mali a vieme, kde nás to doviedlo. Doviedlo nás k tomu, že sme si prejedli odpisy v tomto štáte za 40 rokov, ktoré sme tu mali, a vieme, ako potom vyzerali naše podniky. Takže určite som za to, aby sme vrstvám a tým skupinám obyvateľstva, ktoré túto pomoc potrebujú, pomohli a viem, že teda vláda o tom rozprávala, aj pán minister pôdohospodárstva, takže toto vidím určite ako, vzhľadom aj na financie a na štátny rozpočet, v akom je stave, za veľmi dôležité, aby sme sa radšej zaoberali týmto a držím vám v tom veľmi palce. Reagovala som teda na pána Kyselicu, lebo to spomínal.
Ďakujem.
25. 5. 2023 14:26:02 - 14:26:44 90. schôdza NR SR - 15.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho   (text neprešiel jazykovou úpravou)
28.
Ďakujem pekne za slovo. Chcem vám povedať, že náš klub vám určite drží palce. Ja verím, že sa vám to teda podarí a my sme vopred prosili, nabádali svojich kolegov poslancov, aby takéto rozhodnutia nerobili, pretože sme si vedomí toho, čo to robí so štátnym rozpočtom. Takže ako jediný klub sme vlastne boli tí, ktorí za tento zákon nezahlasovali, a predtým sme vyzývali kolegov, aby za toto nehlasovali, takže je dúfam, že s tým, že nájdete riešenie také, pretože ak pani prezidentka zákon podpíše, tak budete musieť nájsť, že aby to čo najmenej bolelo občanov. Viem, že teda určite sú tam nejaké možnosti, ale teda, samozrejme, transparentne to zverejnite, akým spôsobom.
Ďakujem pekne.
25. 5. 2023 11:43:29 - 11:44:20 90. schôdza NR SR - 15.deň - A. dopoludnia Tlač 1517 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
133.
Ďakujem pekne za slovo. Ja som počúvala túto debatu a prišla som sem do pléna, aby som si vypočula vaše argumenty pre a proti, pretože ten systém, ja môžem povedať za mesto Skalica, kde som bola primátorka, tam je viac ako 140 rokov starý dobrovoľný hasičský zbor, ktorý pokračoval v tej tradícii, ktorá tam stáročia bola, pretože tí ľudia sa pred požiarmi chránili. A funguje to tam normálne. Aj teda aj tie príspevky, aj tak, ako bolo spomínané, zásahy či pri požiaroch, ale určite aj pri hocijakých kalamitách, ktoré boli prírodné, aj do Českej republiky, takže my sa určite na tento zákon pozrieme a spravíme k tomu stanovisko.
Ale ak má sa niečo robiť transparentnejšie, efektívnejšie, tak budeme za to, aby sme to posunuli do druhého čítania.
Ďakujem pekne.
24. 5. 2023 11:20:14 - 11:20:26 90. schôdza NR SR - 14.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
126.
Ďakujem pekne za slovo. Poprosím termínovať dnes po termínovaných bodoch po 14.00 hod. bod číslo 133 (tlač 1617). Ďakujem.
24. 5. 2023 8:10:03 - 8:10:03 90. schôdza NR SR - 14.deň - A. dopoludnia Tlač 1596 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
10.
Ďakujem pekne za slovo. Tak budeme hlasovať dnes o 11.00 hod.
24. 5. 2023 8:03:17 - 8:04:32 90. schôdza NR SR - 14.deň - A. dopoludnia Tlač 1596 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
4.
Pekné, dobré ráno prajem vám všetkým. Ďakujem, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola určená predsedom výboru na spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva fina... financií Slovenskej republiky.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor Národnej rady a Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti.
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
23. 5. 2023 19:28:37 - 19:29:45 90. schôdza NR SR - 13.deň - B. popoludní Tlač 1655 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
256.
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci.
Vážení, vážené kolegyne, kolegovia, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola určená predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
19. 5. 2023 12:55:53 - 12:57:00 90. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1593 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Mierna, Anna (-) - poslankyňa NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
143.
Veľmi pekne ďakujem za slovo. V prvom rade chcem povedať teda, že druhý deň nám nefunguje webová stránka Národnej rady a máme problém, nemôžme si vlastne pozrieť ani materiály, ktoré dneska prechádzame, tí ktorí chceme si tam možno niečo nájsť alebo pozrieť paragrafové znenie, ktoré je, tak nemáme to všetci vytlačené. To je teda veľký problém, to vidím, a teda, samozrejme, nefungovalo mi zariadenie, ale chcem sa vrátiť k tomu návrhu zákona.
Tak ako hovoril aj pán poslanec Pollák, hovorila som aj s pani poslankyňou Vaňovou, ja veľmi pekne ďakujem aj premiérovi Hegerovi, ktorý od roku 2003 bol prvý, ktorý sa ospravedlnil za to, čo sa vlastne stalo týmto ženám. Je to veľký posun, lebo nikto to dovtedy neurobil. Boli teda prijatí aj na ľudskoprávnom výbore, tie ženy si to veľmi považovali a ja chcem to ospravedlnenie za seba, aj za náš klub poslanecký demokratov dať, pretože toto je veľmi dobrý, dobré gesto voči týmto ľuďom. Veľmi si to vážim, ďakujem a dúfam, že teda ďalej bude aj ľudskoprávny výbor aj Národná rada takto postupovať.
Ja verím, že to tento návrh zákona postúpi do druhého čítania. Ďakujem pekne.

Deň v parlamente

<- ->