Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
6. 12. 2022 17:56:16 - 17:56:16 78. schôdza NR SR - 6.deň - B. popoludní Tlač 1232 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Pri tomto hlasovaní mám osobný záujem. Ďakujem.
1. 12. 2022 14:55:08 - 14:55:08 78. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Ja by som taktiež chcel poďakovať, že táto legislatíva vlastne funguje a prináša úspech, ja veľa času trávim v lese a vidím, že v súčasnosti ľudia plastové fľaše o to menej vyhadzujú do lesa a si ich berú so sebou, dokonca nám to potvrdili aj technické služby, ktoré spravujú a čistia tie mestské lesy, že je veľmi pozitívny výsledok, a preto som aj túto otázku položil, pretože som na sociálnych sieťach od mojich opozičných kolegov zaznamenal, že miera návratnosti fliaš je len niečo cez 20 %, čomu som ani neveril a som rád, že ste na to poukázali, že miera návratnosti a separovania je vyše 70 %, čo nás vysoko veľmi posunulo. Len taká otázka pre zaujímavosť, nemáte nejaké skúsenosti zo zahraničia aká je v súčasnosti miera separácie tam a pevne verím, že sa nám už na ďalší rok ako ste spomínali, podarí dostať sa na tú mieru tých 90 % a budeme pomaličky aj lídrami v Európe medzi našimi susedami, ktorí už k tomuto pristúpili. Ďakujem.
1. 12. 2022 14:40:08 - 14:40:08 78. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
Ďakujem. Ja budem veľmi stručný a zároveň sa dopýtam, či sa nepremýšľalo nad zmenou legislatívy, aby napríklad niekto, kto má ukončené to výtvarné umenie, mohol tú výtvarnú výchovu učiť aj na základných školách bez toho, aby mal to pedagogické vzdelanie. Ďakujem.
30. 11. 2022 12:40:03 - 12:40:03 78. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1193, 1266 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
91.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Marián, keď ste odchádzali z koalície, ste povedali, že chcete byť konštruktívnou opozíciou, tak mne príde logické, že ak niekto predstavuje rozpočet, tak práve začne rozprávať s tými ľuďmi, s ktorými chcel byť konštruktívnou opozíciou a nie s tou, ktorá sa nemá konštruktívne baviť. Pretože tá, ktorá konštruktívna nie je, s tou môžeš maximálne rozprávať o bandúrkach, ale nie o rozpočte, čož je podľa mňa logické. Ale naša platforma, ktorá funguje, my sme mali tiež, máme nejaké pripomienky k rozpočtu, ale my sme išli a o nich rokujeme, pretože tak je to správne. Ak s niečím nesúhlasíš, rokuj, rokuj, pokiaľ nenájdeš nejakú zhodu. Ale prísť a odmietnuť akékoľvek rokovania a potom hovoriť, ako je čo všetko zlé, mi príde dosť také populistické a práve od teba by som to nečakal, lebo ťa považujem za takú hlavu rozumu a to by si mal posúvať ďalej a nie takto sa zachovať. Ak chceš niečo zmeniť, rokuj, ale takto k tomu pristupovať nie je správne.
Ďakujem.
20. 10. 2022 14:55:02 - 14:55:02 75. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
41.
Ja by som iba chcel poďakovať za vašu odpoveď, aj za tú snahu túto problematiku relatívne riešiť, pretože aj vidíme, že možno je problém aj v takých najvyšších územných celkoch, ktoré potom neskôr schvaľujú tým stredným školám, teda v konečnom dôsledku kto akú triedu otvorí, a často je to podľa môjho názoru spolitizované, pretože oni umelo cez poslancov tlačia, aby boli tie triedy pre gymnáziá a potom nie sú pre odborné školy, na odborné sa nikto nehlási a v dnešnej dobe sa dostávajú už na gymnáziá, kade kto sa dostane, lebo sú veľké normy a na odborné sa deti nehlásia. Takže verím, že to bude aj záujmom ministerstva školstva možno aj uvažovať nad tým, aby sa nejaký dal priamy vzorec na tie VÚC-ky, aby nemohli takto politicky siahať do toho, kde koľko tried sa otvorí, pretože verím, že by v tomto rozdeľovaní bolo ministerstvo oveľa transparentnejšie, keďže nemá s tými riaditeľmi tých škôl také vzťahy, ako majú tí bežní poslanci vyšších územných celkov. Aspoň na východe to takto vnímam v okrese Humenné, že tí riaditelia, ktorí sú kamaráti s poslancami, tak tí triedy dostávali a tí, ktorí neboli, tak tí nedostávali. A tam je obrovský problém nejakých zohnať stolárov, pretože sa riaditeľovi neprihlási na odbor žiaden žiak alebo podobne upadajú aj iné odbory, kde by tí mladí mali záujem v súčasnosti študovať a takéto odbory nám na Slovensku chýbajú a potom je obrovský pretlak ukončených gymnazistov, ktorí nepôjdu ďalej na vysokú školu a sa nevedia posunúť ďalej v pracovnej činnosti. Ďakujem.
7. 10. 2022 9:40:03 - 9:40:03 72. schôdza NR SR - 13.deň - A. dopoludnia Tlač 1033 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
16.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie kolegyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, pán predseda, ja v úvode prečítam pozmeňujúci návrh a potom ho v krátkosti odôvodním. Takže ním začnem. (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Blanár, Juraj, podpredseda NR SR
Pán poslanec, v zmysle rokovacieho poriadku je potrebné najskôr odôvodniť a potom prečítať samotné znenie, lebo potom sa vám aj zastaví čas. Čiže nech sa páči, odôvodnite ho, povedzte všetko, čo je potrebné, a potom na záver ho prečítajte technicky ako treba. Ďakujem.

Šudík, Tomáš, poslanec NR SR
Takto len v krátkosti. My ideme vyprecizovať pozmeňujúci návrh a napríklad dávame povinnosť ÚRSO, to je Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, aby zverejňoval na svojej stránke, na svojom webovom sídle porovnávanie ceny určenej alebo schválenej úradom na regulované subjekty, a teda že by na stránke bolo zobrazené, akým výpočtom sa uvádza cena, a zlepšujeme nejaké doplnky v tomto pozmeňujúcom návrhu.
Tak idem prejsť na pozmeňujúci návrh poslanca Karola Galeka a Tomáša Šudíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
V súlade s ustanovením zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám doplňujúci a pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
V predmetnom návrhu zákona navrhujeme nasledovné zmeny:
1. V čl. II bode 32 v § 12 ods. 6 sa za slovo „tepla" vkladá čiarka a slová „v dotknutých sústavách tepelných zariadení" sa nahrádzajú slovami „ktorý je priamo dotknutý znížením odberu tepla podľa odseku 5 alebo výstavbou objektu spotreby tepla podľa § 21 ods. 4 alebo 5".
2. V čl. III sa za bod 3 vkladá nový bod 4, ktorý znie:
„4. § 14 sa dopĺňa odsekmi 22 a 23, ktoré znejú:
„(22) V cenovom konaní podľa § 11 ods. 3 písm. a) až c) pre regulovaný subjekt, ktorý zabezpečuje zásobovanie obyvateľov teplom sa môže zúčastniť aj obec, na ktorej území sa vykonáva regulovaná činnosť podľa § 11 ods. 3 písm. a) až c).
(23) Úrad na svojom webovom sídle zverejňuje nástroj na porovnávanie ceny určenej alebo schválenej úradom pre regulované subjekty, ktoré vykonávajú regulovanú činnosť podľa § 11 ods. 3 písm. a) až c)."."
Poznámka pod čiarou k odkazu 34a znie:
„34a) § 15a zákona č. 71/1967 Zb. v znení neskorších predpisov."
V tejto súvislosti sa preznačí poznámka pod čiarou aj s odkazom na ňu v čl. III v bode 4.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
3. V čl. III sa za bod 4 vkladá nový bod 5, ktorý znie:
„5. Za § 45h sa vkladá § 45j, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 45j Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. novembra 2022
Úrad podľa § 14 ods. 23 prvýkrát zverejní nástroj na porovnávanie ceny určenej alebo schválenej úradom pre regulované subjekty, ktoré vykonávajú regulovanú činnosť podľa § 11 ods. 3 písm. a) až c) do 31. októbra 2023."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
4. V čl. I body 73, 78, 87, 88 a 93 nadobúdajú účinnosť od 1. januára 2023, čo sa premietne do ustanovenia o účinnosti.
Tak to bol pozmeňujúci návrh v krátkosti. Pevne verím, že celé plénum, či koalícia a opozícia, tento pozmeňujúci návrh podporí, pretože len stransparentňuje činnosť Úradu pre reguláciu sieťových odvetví a verím, že s týmto nikto nebude mať problém, pretože čím viac transparentnosti v našej spoločnosti a v inštitúciách, o to lepšie pre všetkých občanov.
Ďakujem.
5. 10. 2022 10:10:05 - 10:10:05 72. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1040 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
O tomto návrhu zákona budeme hlasovať dnes o 17. hodine. Ďakujem.
5. 10. 2022 9:55:05 - 9:55:05 72. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1062 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaromíra Šíbla, Tomáša Šudíka, Márie Šofranko, Jána Szőllősa a Vladimíra Zajačika k vládnemu návrh zákona o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia, tlač 1040.
1. V § 1 písm. b) sa vypúšťajú slová „za podmienok ustanovených v § 3,".
2. V § 2 ods. 2 písm. b) vete za bodkočiarkou sa slová „od roku 2031" nahrádzajú slovami „od roku 2028" a slová „od roku 2030" sa nahrádzajú slovami „od roku 2027".
3. V § 2 ods. 2 písm. c) až f) znejú:
„c) pri výpočte poplatku za emisiu, pre ktorú sú určené odchylné hodnoty z emisných limitov a ide o zdroj, ktorý je súčasťou prevádzky podľa osobitného predpisu, sa použije aj koeficient odchylnej hodnoty Kon = 3,
d) poplatková povinnosť podľa § 1 sa uplatňuje aj počas skúšobnej prevádzky zdroja,
e) poplatok za emisie sa zaokrúhľuje na celé euro smerom nadol,
f) poplatok za emisie oxidu uhoľnatého sa vypočíta len z veľkého zdroja alebo stredného zdroja
1. nezaradeného do systému obchodovania s emisnými kvótami a
2. zaradeného do systému obchodovania s emisnými kvótami, ak ide o emisie zo spaľovania biomasy a bioplynu."
Poznámky pod čiarou k odkazom 5 a 6 znejú:
„5) § 22 ods. 6 zákona č. 39/2013 Z. z. o integrovanej prevencii a kontrole znečisťovania životného prostredia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
6) § 2 písm. e) zákona č. 414/2012 Z. z. o obchodovaní s emisnými kvótami a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.".
4. V § 4 ods. 1a ods. 5 sa slová „do 28. februára" nahrádzajú slovami „do 15. februára".
5. V § 4 ods. 3 a ods. 4 sa slová „do 20 dní" nahrádzajú slovami „do 30 dní".
6. V § 4 ods. 3 a ods. 4 sa slová „ods. 2" nahrádzajú slovami „§ 2 ods. 2" a slová „od roku 2031" sa nahrádzajú slovami „od roku 2028".
7. V § 5 ods. 1 písm. a) sa slová „podľa § 2 ods. 5" nahrádzajú slovami „podľa § 2 ods. 4".
8. V § 7 ods. 2 sa číslica „50" nahrádza číslicou „30".
9. V § 7 ods. 5 sa slová „rozpočtu okresného úradu" nahrádzajú slovami „fondu".
10. V § 8 ods. 3 sa bodka na konci druhej vety nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: ,,rozhodnutie o zastavení konania sa v takomto prípade iba vyznačí v spise."
11. V § 9 ods. 1 sa číslovka „2022" nahrádza číslovkou „2023".
12. V § 9 ods. 2 sa číslovka „2023" nahrádza číslovkou „2024".
13. V § 11 sa slová „1. januára 2023" nahrádzajú slovami „1. januára 2024" a pripájajú sa tieto slová: „okrem § 2 ods. 2 písm. f), ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2025".
14. V prílohe č. 2 sa odkaz „5 " nad slovom „kvótami" nahrádza odkazom „6 " a slová „podľa § 2 ods. 2 písm. d)" sa nahrádzajú slovami „podľa § 2 ods. 2 písm. c)".
15. V prílohe č. 2 tabuľka č. 2 znie:
„Tabuľka č. 2: Kompenzačné koeficienty (KK) podľa § 2 ods. 2 písm. b)
Rok vypustenia emisií 2022, 2024, 2025, 2026, 2027, 2028 KK pre TZL SO2 NOx CO, TOC, 1,05, 1,25, 1,5, 1,75, 2, 2 a započítanie miery inflácie voči roku 2027, KK pre NH3 1, 1, 1, 1, 1, 1.
* Kompenzačný koeficient platný pre osobitnú poplatkovú povinnosť podľa § 9 ods. 2 a kompenzačný koeficient platný pre výpočet poplatku pre CO z veľkého zdroja alebo stredného zdroja zaradeného do systému obchodovania s emisnými kvótami.".
Ďakujem, skončil som.
5. 10. 2022 9:55:05 - 9:55:05 72. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1062 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1494 z 15. júna 2022 pridelila vládny návrh zákona o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia, tlač 1040, na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady pre hospodárske záležitosti, Výboru Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie a Výboru Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor určila výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Výbory Národnej rady, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská. Ústavnoprávny výbor uznesením č. 555 z 9. septembra 2022 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkou. Výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 327 z 12. septembra 2022 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkou. Výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie uznesením č. 231 z 13. septembra 2022 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkou. Výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 164 z 8. septembra 2022 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkou.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch zo spoločnej správy nasledovne. O bode 1 spoločnej správy hlasovať s návrhom gestorského výboru uvedený bod schváliť. A o bodoch 2, 3 spoločnej správy hlasovať spoločne a s návrhom gestorského výboru uvedené body neschváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona Národnej rady a rokovacom poriadku odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť s pripomienkou.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného vládneho návrhu zákona vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie č. 243 zo dňa 13. septembra 2022. V citovanom uznesení ma výbor poveril predložiť Národnej rade spoločnú správu výborov a splnomocnil ma podať návrhy podľa príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
5. 10. 2022 9:55:05 - 9:55:05 72. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1062 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
životného prostredia možnosť identifikovať nejaký problém z hľadiska ochrany vôd a potom, ak je .... problém, tak nezaradiť túto trasu. Ďakujem krásne.
5. 10. 2022 9:40:05 - 9:40:05 72. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 972 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi prečítať pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Tomáša Šudíka a Jaroslava Karahutu k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnené niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 1062.
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnené niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa mení a dopĺňa takto:
čl. I bod 4 znie:
"4. V § 39 sa písmeno o) dopĺňa štvrtým bodom, ktorý znie:
"4. vymenuje nasledovne vodné cesty a úseky nasledovaných vodných ciest na účely podľa § 31 ods. 1 poslednej vety, a to na základe súhlasného stanoviska Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky z hľadiska zabezpečenia ochrany dotknutých vôd, ak sa Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky nevyjadrí do 14 dní od doručenia žiadosti dopravného úradu, má za to, že s uložením plavebného opatrenia súhlasí,"."
Ďakujem. To bol prečítaní pozmeňujúci a doplňujúci návrh a v krátkosti len pridávame právomoc ministerstvu životného prostredia možnosť identifikovať nejaký problém z hľadiska ochrany vôd a potom, ak je na nejakej, nejakej trase nejaký problém, tak nezaradí túto trasu.
Ďakujem krásne.
27. 9. 2022 11:55:00 - 11:55:00 72. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia Tlač 1086 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
88.
Ďakujem za slovo.
Pán Kéry, ja som od vás čakal ako odborníka na zahraničnú politiku strany SMER, že budete vašu, v rozprave budete rozprávať o výhodách vstupu Švédska a Fínska do NATO, ale namiesto toho ste si aj, ste tu dali aj spŕšku nezmyslov, klamstiev a tak ďalej. A nič som nepočul alebo máločo o tom, aké to výhody prinesie NATO, ale aj Slovensku to, že bude Švédsko a Fínsko členom NATO, ale v závere som veľmi rád, že ste podporili teda, že celá strana SMER podporí vstup Švédska a Fínska do tejto organizácie, a tým pádom aj SMER tvrdí, že NATO je garancia bezpečnosti a ochrany nášho územia.
Ďakujem pekne.
22. 9. 2022 14:25:04 - 14:40:24 72. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
28.
Ja by som vám chcel poďakovať, že máte záujem riešiť danú problematiku, ktorá sa týka možno aj viacerých rodín, ktoré na Slovensku sú, a tú ochranu detí, čo je veľmi dôležité. A držím vám palce vo vašej práci a verím, že to dotiahnete k úspešnému záveru.
Ďakujem.
28. 6. 2022 17:25:00 - 17:40:19 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
Po 14. V § 13 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:
„(6) Vykonávateľ je oprávnený pri dodržaní princípu proporcionality neposkytnúť prostriedky mechanizmu osobe, u ktorej nastala niektorá zo skutočností podľa osobitného predpisu, 21aa a to aj v prípade, ak uvedené nebolo explicitne upravené vo výzve.".
Doterajšie odseky 6 až 8 sa označujú ako odseky 7 až 9. Poznámka pod čiarou k odkazu 21aa znie: ,,21) Čl. 136 ods. 1 nariadenia (EÚ, Euratom) 2018/1046.".
Po 15. § 14 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6) Ak sa na realizácii investície alebo realizácii reformy spolupodieľa partner, zmluva podľa odseku 1 obsahuje aj údaje o partnerovi v rozsahu potrebnom na jednoznačnú identifikáciu partnera.".
Po 16. V § 15 ods. 4 písm. b) sa slovo „hodnotenia" nahrádza slovom „posúdenia".
Po 17. V § 15 odsek 6 znie:
„(6) Vykonávateľ je oprávnený výzvu zrušiť, ak nemožno poskytovať prostriedky mechanizmu na základe výzvy. Vykonávateľ predloženú žiadosť o prostriedky žiadateľovi vráti alebo žiadosť o prostriedky posúdi. Informáciu o zrušení výzvy a zdôvodnenie jej zrušenia zverejní vykonávateľ bezodkladne na svojom webovom sídle.".
Po 18. V § 16 ods. 8 sa na konci pripája táto veta:
„Vykonávateľ môže žiadateľov, ktorým oznámil splnenie podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu určených vo výzve a ktorí sa v poradí vytvorenom podľa odseku 4 umiestnili na mieste, na ktoré nemožno v závislosti od dostupnosti prostriedkov mechanizmu na účel určený vo výzve poskytnúť prostriedky mechanizmu, zaradiť do rezervného zoznamu žiadateľov v poradí vytvorenom podľa odseku 4.".
Po 19. V § 23 odsek 6 znie:
„(6) Ak prijímateľ zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu, z podnetu partnera, dodávateľa, subdodávateľa alebo z iného podnetu, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť vykonávateľovi. Vykonávateľ je povinný na základe oznámenia nezrovnalosti prijímateľom vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti národnej implementačnej a koordinačnej autorite. Ak partner zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu alebo z iného podnetu, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prijímateľovi.".
Po 20. § 24 vrátane nadpisu znie: „§ 24 Konflikt záujmov
(1) Národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ, sprostredkovateľ a osoba vykonávajúca finančné nástroje sú povinní pri poskytovaní prostriedkov mechanizmu konať tak, aby nehrozil, nevznikol a netrval konflikt záujmov, ktorý by mohol ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon úloh pri vykonávaní mechanizmu z rodinných alebo citových dôvodov, z dôvodov politickej alebo štátnej príslušnosti, ekonomického záujmu alebo akéhokoľvek iného priameho alebo nepriameho osobného záujmu. Ak napriek tomu dôjde k situácii, kde hrozí, vzniká alebo trvá konflikt záujmov, sú národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ, sprostredkovateľ a osoba vykonávajúca finančné nástroje povinní prijať opatrenia na predchádzanie konfliktu záujmov pri činnostiach, ktoré patria do ich pôsobnosti, a na riešenie situácií, ktoré môžu byť objektívne vnímané ako konflikt záujmov.
(2) Za konflikt záujmov sa považuje najmä, ak sa na príprave výzvy na predkladanie projektových zámerov, posúdení projektového zámeru, príprave výzvy, posudzovaní žiadosti o prostriedky, na rozhodovaní o námietkach alebo na plnení iných úloh pri vykonávaní investícií a reforiem podľa tohto zákona, pri ktorých sa predpokladá iný nestranný a objektívny výkon, podieľa žiadateľ, prijímateľ alebo zainteresované osoby na strane žiadateľa alebo zainteresované osoby na strane prijímateľa; to neplatí, ak je preukázateľné, že táto osoba nie je objektívne spôsobilá ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon úloh pri vykonávaní mechanizmu.
(3) Zainteresovanou osobou na strane žiadateľa alebo zainteresovanou osobou na strane prijímateľa je:
a) partner,
b) dodávateľ,
c) subdodávateľ,
d) štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu, riadiaceho orgánu alebo dozorného orgánu žiadateľa, prijímateľa, partnera, dodávateľa alebo subdodávateľa,
e) spoločník obchodnej spoločnosti alebo člen družstva, ktoré sú žiadateľmi, prijímateľmi, partnermi, dodávateľmi alebo subdodávateľmi; to neplatí, ak spoločníkom obchodnej spoločnosti je alebo v jeho mene koná štát zastúpený vykonávateľom ako správcom majetku štátu,
f) osoba, ktorá je v pracovnoprávnom vzťahu k žiadateľovi, prijímateľovi, partnerovi, dodávateľovi alebo subdodávateľovi alebo v inom obdobnom právnom vzťahu k žiadateľovi, prijímateľovi, dodávateľovi alebo subdodávateľovi,
g) osoba, ktorá sa podieľala na príprave alebo realizácii investície pre žiadateľa, partnera alebo prijímateľa alebo ktorá prijala finančné prostriedky určené na prípravu alebo realizáciu investície,
h) osoba, ktorá je blízkou osobou podľa § 116 Občianskeho zákonníka žiadateľovi, prijímateľovi, partnerovi alebo osobe uvedenej v písmenách b) až g),
i) iná osoba, objektívne spôsobilá ovplyvniť, narušiť alebo ohroziť nestranný a objektívny výkon funkcií pri vykonávaní mechanizmu z rodinných alebo citových dôvodov, z dôvodov politickej alebo národnej príslušnosti, ekonomického záujmu alebo akéhokoľvek iného priameho alebo nepriameho osobného záujmu.
(4) Ak sa zamestnanec národnej implementačnej a koordinačnej autority, zamestnanec vykonávateľa alebo zamestnanec sprostredkovateľa dozvie o skutočnostiach nasvedčujúcich konflikt záujmov, oznámi túto skutočnosť bezodkladne svojmu najbližšiemu nadriadenému. Ak sa iná osoba podieľajúca sa na vykonávaní mechanizmu dozvie o skutočnostiach predstavujúcich konflikt záujmov, oznámi túto skutočnosť bezodkladne vykonávateľovi, sprostredkovateľovi alebo národnej implementačnej a koordinačnej autorite.
(5) Na základe oznámenia podľa odseku 4 národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ alebo sprostredkovateľ písomne posúdi, či došlo alebo by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov. Ak existenciu konfliktu záujmov nie je možné objektívne a preukázateľne vylúčiť, národná implementačná a koordinačná autorita, vykonávateľ alebo sprostredkovateľ overí, či dotknuté úlohy vykonané do času oznámenia neboli ovplyvnené konfliktom záujmov a zároveň zabezpečí opatrenia spočívajúce najmä vo vylúčení osoby, ktorá je v konflikte záujmov alebo u ktorej nie je konflikt záujmov vylúčený, z plnenia úloh pri vykonávaní plánu obnovy alebo v úprave jej práv, povinností a zodpovednosti tak, aby bol konflikt záujmov odstránený, v odstúpení od zmluvy podľa § 14 alebo od zmluvy podľa § 19 alebo vo vypovedaní príslušnej zmluvy.".
Po 21. V § 25 ods. 1 písm. b) sa slovo „prijímateľa" nahrádza slovami „žiadateľa, prijímateľa, partnera"
Po 22. V § 25 odsek 3 znie:
„(3) Ak je to potrebné na plnenie úloh podľa tohto zákona alebo osobitných predpisov, 27) žiadateľ na účely získania prostriedkov mechanizmu a prijímateľ v súvislosti s realizáciou investície spracuváva osobné údaje partnera, dodávateľa, subdodávateľa, dodávateľa partnera a subdodávateľa partnera v rozsahu podľa odseku 2 a sú povinní poskytnúť ich v nevyhnutnom rozsahu orgánom podľa tohto zákona alebo podľa osobitných predpisov. 29) Ak je to potrebné na plnenie úloh podľa tohto zákona alebo osobitných predpisov, 27) partner na účely získania prostriedkov mechanizmu a v súvislosti s realizáciou investície spracúva osobné údaje dodávateľa a subdodávateľa v rozsahu podľa odseku 2 a je povinný poskytnúť ich v nevyhnutnom rozsahu orgánom podľa tohto zákona alebo podľa osobitných predpisov. 29)".
Po 23. V § 26 ods. 3 sa slová „§ 12 až 20" nahrádzajú slovami „§ 12, § 13 ods. 1, 7 a 8 a § 14 až 20".
Po 24. Za § 26 sa vkladá § 26a, ktoré vrátane nadpisu znie: „§ 26a Prechodné ustanovenie k úpravám účinným dňom vyhlásenia.
Na zrušenie vyhlásenej výzvy, ktorá sa neuzavrie a nie je zrušená do dňa vyhlásenia tohto zákona, sa uplatnia ustanovenia o zrušení výzvy v znení účinnom do dňa vyhlásenia tohto zákona.".".
Tento článok nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Následný článok sa primerane prečísluje. V súvislosti s vložením nového článku sa primerane upraví názov zákona.
Pán predsedajúci, skončil som s pozmeňujúcim návrhom a vlastne týmto pozmeňujúcim návrhom len reagujeme na súčasný plán obnovy, kde chceme stransparentniť a zefektívniť tento celý proces a samozrejme zavádzame do celej legislatíva nové pojmy ako sú partner a konflikt záujmov. Pevne veríme, že vďaka tomuto pozmeňujúcemu návrhu bude o to lepšie a dostupnejšie čerpať financie z plánu obnovy a bude to 100 % čisté a nepremnožiteľné. Ďakujem krásne.
28. 6. 2022 16:55:00 - 17:10:19 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
zákona č. 104/2022 Z. z., zákona č. 137/2022 Z. z. a zákona č. 208/2022 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 písm. b) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú slovami „vykonávateľom, prijímateľom alebo partnerom".
2. V § 2 písm. e) sa na konci pripájajú tieto slová: „spravidla na uspokojenie vlastných potrieb,".
3. V § 2 písm. f) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú slovami „vykonávateľom, prijímateľom alebo partnerom".
4. V § 2 sa dopĺňa písm. m), ktoré znie:
„m) partnerom osoba, ktorá sa v záujme dosahovania spoločných cieľov s prijímateľom spolupodieľa na realizácii investície alebo realizácii reformy na základe písomnej zmluvy s prijímateľom a ktorá zároveň nemá vo vzťahu k prijímateľovi postavenie dodávateľa alebo subdodávateľa; partnerom je aj osoba, ktorá sa v záujme dosahovania spoločných cieľov spolupodieľa na príprave realizácie investície alebo príprave realizácie reformy so žiadateľom, ak sa následne spolupodieľa na realizácii tejto investície alebo realizácii tejto reformy a ktorá zároveň nemá vo vzťahu k žiadateľovi postavenie dodávateľa alebo subdodávateľa.".
5. V § 4 ods. 3 písm. b) sa za slovo „sprostredkovateľa" vkladá čiarka a slová „a prijímateľa" sa nahrádzajú slovami „prijímateľa a partnera".
6. V § 4 ods. 5, § 5 ods. 2 písm. d), § 5 ods. 7, § 7 ods. 3 a § 8 ods. 2 sa za slovo „prijímateľ' vo všetkých tvaroch vkladá čiarka a slovo „partner" v príslušnom tvare.
7. V § 5 ods. 2 písm. a) sa za slová „realizuje reformu" vkladajú slová „alebo ich časť'.
8. V § 5 ods. 5 sa za slová „analýza rizík" vkladajú slová „alebo metódou náhodného výberu alebo ich kombináciou".
9. V § 13 ods. 2 sa na konci pripájajú tieto slová: „a osobitný predpis o verejnom obstarávaní 18a)"
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
18a) Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
10. V § 13 ods. 3 prvej vete a § 23 ods. 2 sa za slová „finančný sprostredkovateľ' vkladá čiarka a slová „a prijímateľ" sa nahrádzajú slovami „prijímateľ a partner".
11. V § 13 ods. 3 druhej vete sa slová „prijímateľovi, ktorý prijíma" nahrádzajú slovami „prijímateľovi a partnerovi, ktorí prijímajú".
12. V § 13 ods. 4 druhá veta znie:
„Prostriedky mechanizmu nemožno poskytovať ani právnickej osobe, ktorej štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu, alebo iná osoba konajúca v jej mene boli právoplatne odsúdení za trestný čin subvenčného podvodu, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, trestný čin machinácií pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe, trestný čin prijímania úplatku, trestný čin podplácania, trestný čin nepriamej korupcie alebo trestný čin prijatia a poskytnutia nenáležitej výhody. Ak sa na realizácii investície alebo realizácii reformy spolupodieľa partner, uvedené sa vzťahuje aj na partnera, štatutárny orgán partnera, člena štatutárneho orgánu partnera a inú osobu konajúcu v mene partnera.".
13. V § 13 ods.5 znie:
„(5) Vykonávate!' a sprostredkovateľ' sú na účely preukázania bezúhonnosti žiadateľa, prijímateľa, partnera, ich štatutárneho orgánu, člena štatutárneho orgánu alebo iných osôb konajúcich v ich mene oprávnení od týchto osôb žiadať údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Žiadateľ, prijímateľ', partner a ich štatutárny orgán, člen štatutárneho orgánu alebo iná osoba konajúca v ich mene na účely podľa vyžiadania výpisu z registra trestov. Údaje podľa druhej vety vykonávateľ' a sprostredkovateľ bezodkladne zašlú v elektronickej podobe prostredníctvom elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov.".
(Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
28. 6. 2022 16:40:00 - 16:55:20 66. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 978 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -  
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážení prítomní, dovoľte mi prečítať v úvode pozmeňujúci návrh a potom ho neskôr, dám k nemu odôvodnenie.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Tomáša Šudíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 978).
Za čl. II sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
"Čl. III. Zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 431/2021 Z. z., zákona č. 39/2022 Z. z., zákona č. 104/2022 Z. z., zákona č. 137/2022 Z. z. a zákona č. 208/2022 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 písm. b) sa slová „vykonávateľom alebo prijímateľom" nahrádzajú
=====
23. 6. 2022 14:40:01 - 14:55:20 66. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
43.
Ďakujem za odpoveď a je mi jasné, že mi nebudete vedieť odpovedať, tak ja sa už budem možno aj priamo pýtať ministra, keď sa s ním najbližšie stretnem, ale pravdepodobne s ním budete skôr, tak mu môžte tlmočiť, keby možno viac času venoval týmto všetkým stavovským organizáciám, ktoré sú, lebo sa cítia byť nevypočuté. A tam vzniká ten problém v komunikácii a potom vznikajú rôzne protesty. A si viem predstaviť, že znova začnú blokovať Dargov a potom to obmedzuje len šoférov a vodičov, ktorí sa prechádzajú. Tak lepšie tá komunikácia, aby potom ušetril nervy množstvu šoférov, ktorí sú potom blokovaní. Ďakujem.
16. 6. 2022 14:40:02 - 14:55:22 66. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
32.
Ďakujem za vašu odpoveď a tak aj pošlem študentom odkaz, aby sa naďalej obrátili už na svoje školy a univerzity a nie na ministerstvo. Ďakujem.
14. 6. 2022 14:40:01 - 14:55:20 66. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 852 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
68.
Budeme hlasovať dnes o 17. hodine. Ďakujem.
14. 6. 2022 14:25:01 - 14:40:20 66. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 852 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Šudík, Tomáš (OĽANO) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
62.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona, tlač 1040. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla na tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti, Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 9. septembra 2022 a v gestorskom výbore do 12. septembra 2022.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.

Deň v parlamente

<- ->