Parlamentný inštitút – oddelenie Parlamentný archív – Poslanie
Parlamentný
archív zabezpečuje archiváciu všetkých materiálov a písomností, ktoré boli
doručené národnej rade, jej výborom, osobitným a kontrolným orgánom a komisiám,
predsedovi a podpredsedom národnej rady, písomnosti doručené a vybavované v
pôsobnosti kancelárie od roku 1993, ako aj projektovú dokumentáciu všetkých
stavieb, ktorých investorom je kancelária od roku 1947. Spracované materiály v
papierovej a v digitálnej podobe (pokiaľ je vyhotovená aj táto forma)
sprístupňuje Parlamentný archív orgánom národnej rady, poslancom, zamestnancom
kancelárie a so súhlasom vedúceho kancelárie aj iným orgánom, inštitúciám a
verejnosti.
Parlamentný
archív sa skladá z troch referátov:
- referát Registratúrneho
strediska;
- referát Projektovej
dokumentácie;
- referát Archívu.
Parlamentný
archív sleduje vývoj a aplikáciu elektronickej evidencie a elektronických
dokumentov a aplikuje odporučenia Ministerstva vnútra Slovenskej republiky a
zákonné normy na podmienky národnej rady a kancelárie, pričom v tejto oblasti
aktívne spolupracuje s Odborom informačných technológií kancelárie.
Od
roku 1998 je Parlamentný archív zaradený do skupiny špecializovaných verejných
archívov, od roku 2011 je členom Medzinárodnej rady archívov ICA (International
Council on Archives).