Page 86 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2020
P. 86
monitorovaním a zmierňovaním rizika nedostatku kritických liekov a zdravotníckych
pomôcok;
poskytovaním vedeckého poradenstva o liekoch, ktoré môžu mať potenciál na liečbu,
prevenciu alebo diagnostiku ochorení spôsobujúcich tieto krízy;
koordinovaním štúdií na monitorovanie účinnosti a bezpečnosti očkovacích látok;
koordinovaním klinického skúšania.
i) Oznámenie Komisie Európskemu parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu
a sociálnemu výboru a Výboru regiónov: Farmaceutická stratégia pre Európu KOM
(2020) 761:
Európska farmaceutická stratégia vzniká ako reakcia na krízu súvisiacu s pandémiou
COVID-19. Má štyri hlavné ciele:
zabezpečovať pacientom prístup k cenovo dostupným liekom a reagovať na
neuspokojené zdravotné potreby (napr. v oblasti antimikrobiálnej rezistencie,
rakoviny, zriedkavých chorôb);
podporovať konkurencieschopnosť, inovácie a udržateľnosť farmaceutického
priemyslu Európskej únie a vývoj vysokokvalitných, bezpečných, účinných
a ekologickejších liekov;
posilňovať mechanizmy pripravenosti a reakcie na krízy a riešiť bezpečnosť
dodávok;
zabezpečovať, aby mala Európska únia vo svete silný hlas, a to presadzovaním
vysokej úrovne noriem kvality, účinnosti a bezpečnosti.
3.10 Vzdelávanie, mládež, kultúra a šport
3.10.1 Vzdelávanie
Výbor NR SR pre európske záležitosti sa zaoberal Oznámením Komisie Európskemu
parlamentu, Rade, Európskemu hospodárskemu a sociálnemu výboru a Výboru regiónov:
Akčný plán digitálneho vzdelávania 2021 – 2027, Prispôsobenie vzdelávania a odbornej
prípravy digitálnemu veku KOM (2020) 624.
Akčný plán digitálneho vzdelávania 2021 – 2027 dopĺňa stratégie na urýchlenie
ekologickej transformácie a digitálnej transformácie pre Európsku úniu. Cieľom je uľahčiť
poskytovanie vysokokvalitného, inkluzívneho, dostupného, efektívneho a pútavého
vzdelávania a zároveň uplatniť metodiku vyučovania na diaľku, online a kombinovaných
metodík. Cieľom je poučiť sa z krízy spôsobenej pandémiou COVID-19, počas ktorej sa
technológie používajú vo vzdelávaní a odbornej príprave v doposiaľ nepoznanom rozsahu
a zabezpečiť, aby vzdelávanie a odborná príprava boli pripravené na digitálny vek.
84