Page 72 - Vyročna správa 2018.cdr
P. 72

pohraničnej a pobrežnej stráži. Ďalej bude predsedníctvo prezentovať správu o pokroku k smernici
               o návrate. Dôležitým bodom rokovania bude návrh na schválenie všeobecného smerovania pre
               nariadenie  o  predchádzaní  šíreniu  teroristického  obsahu  cez  internet.  V  tomto  ohľade  zostali
               otvorené otázky, ktorým je potrebné venovať viac času na technickej úrovni. V tomto štádiu preto
               SR  nemohlo  dokument  podporiť.  Predsedníctvo  tiež  informovalo  o  pokroku  dosiahnutom
               v  jednotlivých  návrhoch  týkajúcich  sa  reformy  spoločného  európskeho  azylového  systému
               a presídľovania. V piatom bode sa bude diskutovať o boji proti prevádzačstvu. Rada mala schváliť
               komplexný a vykonateľný súbor opatrení s cieľom tento boj zintenzívniť. Obsahom posledného
               diskusného bodu boli priority pre viacročný finančný rámec pre oblasť spravodlivosti a vnútorných
               vecí. Z pohľadu Ministerstva vnútra SR sú kľúčové najmä fungujúce návraty a readmisie a ochrana
               vonkajšej  hranice.  V  rámci  bodu  rôzne  predsedníctvo  informovalo  o  zasadnutí  ministrov  EÚ
               a Spojených štátov amerických v oblasti spravodlivosti a vnútorných vecí, o konferencii na vysokej
               úrovni „Európske hodnoty, právny štát a bezpečnosť“, ktorá sa konala vo Viedni v dňoch 19. a 20.
               novembra 2018 a o výsledkoch Viedenského procesu. Nakoniec zasadnutia predstavila rumunská
               delegácia pracovný program svojho predsedníctva.

               3.2.5  Doprava, telekomunikácie a energetika

                     Na  svojom  zasadnutí,  ktoré  sa  konal  dňa  7.  júna  2018,  prijala  Rada  pre  dopravu,
               telekomunikácie a energetiku (TTE) vo formáte doprava všeobecné smerovanie k navrhovanému
               nariadeniu o ochrane hospodárskej súťaže v leteckej doprave s cieľom zabezpečiť spravodlivú
               hospodársku súťaž medzi leteckými spoločnosťami z EÚ a dopravcami z tretích krajín a zároveň
               zachovať  podmienky  priaznivé  pre  vysokú  úroveň  prepojenosti.  Rada  tiež  prijala  všeobecné
               smerovanie k návrhu smernice o prístavných zberných zariadeniach, ktorého zámerom je zabrániť
               vyhadzovaniu odpadu do mora a dohodla sa na všeobecnom smerovaní k aktualizovaným pravidlám
               týkajúcim  sa  elektronického  výberu  cestného  mýta  a  výmeny  informácií.  Ministri  diskutovali
               o  kľúčových  návrhoch  súvisiacich  s  odvetvím  cestnej  dopravy,  zameraných  na  zabezpečenie
               primeraných  sociálnych  podmienok  pre  vodičov,  ako  aj  spravodlivého  a  dobre  fungujúceho
               jednotného  trhu.  Zhodnotili  tiež  pokrok  pri  návrhoch  na  podporu  kombinovanej  dopravy
               a ekologických vozidiel cestnej dopravy, ako aj pokrok v práci na návrhu, ktorým sa aktualizujú
               práva cestujúcich v železničnej doprave.

                     Svoju  pozíciu  ku  kľúčovej  reforme  v  odvetví  cestnej  dopravy,  ktorá  zahŕňa  pracovné
               podmienky vodičov, osobitné pravidlá o vysielaní vodičov v medzinárodnej doprave, prístup k trhu
               nákladnej  dopravy  a  lepšie  presadzovanie  schválila  Rada  (doprava)  dňa  3.  decembra  2018.
               Ambíciou reformy je vniesť do odvetvia nákladnej dopravy potrebnú prehľadnosť a rovnováhu
               medzi zabezpečením dôstojných pracovných podmienok pre vodičov, dobre fungujúcim jednotným
               trhom  pre  dopravné  spoločnosti  a  účinnými  metódami  kontroly  a  spolupráce  pre  orgány
               presadzovania práva. Rada tiež dosiahla všeobecné smerovanie v súvislosti s návrhom na zlepšenie
               konkurencieschopnosti  kombinovanej  dopravy  v  porovnaní  s  výhradne  cestnou  nákladnou
               dopravou, prijala svoju pozíciu k návrhu, ktorým sa má zabezpečiť, aby Nástroj na prepájanie
               Európy  (NPE),  ktorý  je  jedným  z  hlavných  programov  EÚ,  naďalej  slúžil  na  financovanie
               kľúčových projektov v sektore dopravy a digitálnom a energetickom sektore po roku 2020. Rada
               ďalej dosiahla všeobecné smerovanie v súvislosti s návrhom na posilnenie riadenia bezpečnosti
               cestnej infraštruktúry, návrhom na zriadenie jednotnej európskej námornej platformy na účely
               ohlasovacích formalít lodí a návrhom na zefektívnenie pravidiel výcviku námorníkov. Rade TTE
               (doprava) sa na svojom zasadnutí dňa 3. decembra 2018 taktiež podarilo schváliť svoju pozíciu
               k reforme zameranej na posilnenie riadenia cestnej infraštruktúry, pozíciu k jednotnej námornej
               platforme, pozíciu k zjednodušenému rámcu a prijať závery o vnútrozemskej vodnej doprave.
               Ministri v rámci zasadnutia posúdili pokrok v súvislosti s viacerými návrhmi vrátane návrhu na
               ukončenie sezónnych zmien času a návrhu, ktorým sa aktualizujú práva cestujúcich v železničnej
               doprave.




               72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77