Page 71 - Vyročna správa 2017.cdr
P. 71
4.3 Výstavy a ďalšie podujatia
Odbor komunikácie s médiami a verejnosťou už tradične niekoľko rokov spolupracuje
s charitatívnymi, vzdelávacími, mimovládnymi, neziskovými dobrovoľnými organizáciami
a združeniami. Táto spolupráca prispieva nielen k propagácii Národnej Rady SR, ale zároveň
vyzdvihuje témy a posolstvá spolupracujúcich organizácií na celospoločenskej a celoslovenskej
úrovni.
V rámci tejto spolupráce odbor asistoval v roku 2017 pri organizácii 17 kultúrnych podujatí
a výstav. Záujem o prezentáciu, prevažne umeleckej tvorby, na pôde Národnej rady Slovenskej
republiky je štandardne vysoký. Dejiskom týchto výstav, či podujatí boli v prevažnej miere výstavne
priestory na Západnej terase Bratislavského hradu, kde sa konalo 15 výstav, ako aj vo foyer budovy
Národnej rady Slovenskej republiky.
Okrem štandardných každoročných spoluprác s Vidieckym parlamentom, Vianočnou
pohľadnicou, či tvorivou výtvarnou skupinou talentovaných mladých študentov pod názvom
s názvom „DEŇEL" sa na Západnú terasu Bratislavského hradu vrátil v mesiaci november Mesiac
fotografie organizovaný Stredoeurópskym domom fotografie.
S veľkým ohlasom zo strany verejnosti sa stretla výstava „Party v 21. storočí", ktorú tvorí
limitovaná kolekcia 33 obrazov takmer zaniknutých párt a vencov. Túto výstavu na Západnej terase
Bratislavského hradu videlo takmer 6000 návštevníkov.
Prínosom bola určite výstava fotografií s názvom „Poznaj svoju minulosť a nezabudni", ktoré
vznikli počas návštevy Osvienčimu hendikepovanými ľuďmi, keďže počas 2 svetovej vojny bolo
usmrtených toľko zdravotne postihnutých, koľko ťažko telesne postihnutých žije na Slovensku
v súčasnosti.
Za zmienku určite stojí aj výstava reprezentatívnej kolekcie zostavenej pri príležitosti
95. výročia vzniku a 25. výročia obnovenia činnosti Umeleckej besedy slovenskej.
4.4 Kontakt s médiami
Aj v roku 2017 bol v platnosti systém akreditácií pre zástupcov médií, ktorý bol úspešne
zavedený ešte v roku 2014 a počas jeho používania v práci s médiami na pôde parlamentu sa
osvedčil. Zavedený systém akreditácie vyžaduje, aby mediálni pracovníci, ktorí majú záujem
pokrývať spravodajstvo z parlamentu, požiadali o udelenie akreditácie a následné vydanie
akreditačného preukazu prostredníctvom webového formulára. Po doručení vyplneného webového
formulára, je osoba žiadateľa bezpečnostne preverovaná na základe uvedených údajov v žiadosti.
Zároveň je Kancelária NR SR oprávnená vyžiadať si od žiadateľa o akreditáciu prehľad jeho
publikačnej činnosti a novinárskych aktivít, ktoré sa týkajú informovania o dianí a činnosti
Národnej rady SR. Na základe poskytnutých materiálov sa následne posudzuje jeho žiadosť
o akreditáciu. Vstup do budovy parlamentu je povolený len zástupcom médií s platnou akreditáciou.
Akreditačný preukaz, ktorý je vydávaný na redakciu, a nie na meno mediálneho pracovníka
ako tomu bolo predtým, si redaktori, kameramani, fotoreportéri a technickí pracovníci vyzdvihujú
pri každom vstupe do budovy parlamentu na recepcii na základe overenia totožnosti podľa čísla
občianskeho preukazu, resp. pasu. Akreditačný preukaz je neprenosný, preto je nutné preukaz pred
opustením budovy parlamentu vrátiť, tak aby mohol byť vydaný pri najbližšej návšteve ostatným
akreditovaným kolegom z redakcie. Mediálny pracovník je povinný pri zmene redakcie zažiadať
o novú akreditáciu, čím sa dosiahol prehľad a aktuálnosť v udelených novinárskych akreditáciách.
Kancelária NR SR zároveň stanovila celkový počet akreditovaných novinárov a technických
pracovníkov za danú redakciu, ktorým bude v jednej chvíli umožnený vstup do budovy parlamentu
nasledovne:
– Redakcia audio – vizuálne spravodajstvo: 6 osôb
– Redakcia tlačené periodikum: 3 osoby
69