Page 73 - Vyročna správa 2017.cdr
P. 73
Niekoľkí občania vyjadrili tiež nesúhlas s rozhodnutiami súdov alebo s konaním konkrétnych
sudcov, prípadne tiež exekútorov a notárov. V sociálnej oblasti občania vyjadrovali najmä nesúhlas
s výškou priznaných starobných, vdovských a invalidných dôchodkov.
Viacerí občania vyjadrovali tiež svoje pripomienky a námietky voči ustanoveniam niektorých
zákonov, ako napríklad zákona č. 241/2001 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom
poistení v znení neskorších predpisov, zákona č. 475/2005 Z. z. o výkone trestu odňatia slobody
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2012 Z. z.
o regulácii v sieťových odvetviach v znení neskorších predpisov.
Časť sťažností smerovala k činnosti orgánov odvetvovej a miestnej štátnej správy, kde
občania vyjadrovali svoju nespokojnosť najmä s rozhodnutiami orgánov v stavebných konaniach,
obvodných úradov a obvodných pozemkových úradov.
Celkovo päť sťažností alebo iných podaní bolo postúpených na ďalšie prešetrenie iným vecne
príslušným orgánom verejnej správy. Taktiež päť podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne
postúpených na vedomie alebo ďalšie konanie, niektorému z výborov NR SR podľa nasledujúcej
tabuľky:
Počet sťažností a podnetov na jednotlivé výbory NR SR
Ústavnoprávny výbor NR SR 2
Výbor NR SR pre sociálne veci 1
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti 1
Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti SIS 1
5. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej
republiky
5.1 Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady
Slovenskej republiky
Kancelária Národnej rady SR je štátna rozpočtová organizácia zriadená na základe zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady
Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné
a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti Národnej rady SR, jej výborov, osobitných
kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej
služby. Kancelária Národnej rady SR plní aj úlohy vyplývajúce z ďalších právnych predpisov, najmä
v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania prostriedkov štátneho rozpočtu ako
správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych a obdobných vzťahov
poslancov Národnej rady SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí v Kancelárii Národnej
rady SR vykonávajú práce vo verejnom záujme.
Na začiatku roka 2017 mala Kancelária Národnej rady SR schválený počet 393 miest (z toho
155 štátnozamestnaneckých miest a 238 miest na výkon prác vo verejnom záujme). V priebehu
kalendárneho roka sa uskutočnilo niekoľko organizačných zmien, ktorých cieľom bola
racionalizácia, zvýšenie alebo zabezpečenie efektívnosti práce jednotlivých organizačných útvarov
Kancelárie Národnej rady SR. Organizačná štruktúra sa zmenila v jednom prípade, zrušením
jedného organizačného útvaru. V priebehu kalendárneho roka bolo prijatých do štátnej služby alebo
71