Page 73 - Vyročna správa 2017.cdr
P. 73

Niekoľkí občania vyjadrili tiež nesúhlas s rozhodnutiami súdov alebo s konaním konkrétnych
               sudcov, prípadne tiež exekútorov a notárov. V sociálnej oblasti občania vyjadrovali najmä nesúhlas
               s výškou priznaných starobných, vdovských a invalidných dôchodkov.
                     Viacerí občania vyjadrovali tiež svoje pripomienky a námietky voči ustanoveniam niektorých
               zákonov, ako napríklad zákona č. 241/2001 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene
               a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom
               poistení v znení neskorších predpisov, zákona č. 475/2005 Z. z. o výkone trestu odňatia slobody
               a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2012 Z. z.
               o regulácii v sieťových odvetviach v znení neskorších predpisov.
                     Časť  sťažností  smerovala  k  činnosti  orgánov  odvetvovej  a  miestnej  štátnej  správy,  kde
               občania vyjadrovali svoju nespokojnosť najmä s rozhodnutiami orgánov v stavebných konaniach,
               obvodných úradov a obvodných pozemkových úradov.
                     Celkovo päť sťažností alebo iných podaní bolo postúpených na ďalšie prešetrenie iným vecne
               príslušným orgánom verejnej správy. Taktiež päť podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne
               postúpených na vedomie alebo ďalšie konanie, niektorému z výborov NR SR podľa nasledujúcej
               tabuľky:

               Počet sťažností a podnetov na jednotlivé výbory NR SR
                Ústavnoprávny výbor NR SR                                  2
                 Výbor NR SR pre sociálne veci                             1

                Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti                    1

                Osobitný kontrolný  výbor NR SR na kontrolu činnosti SIS   1





                5. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej
                   republiky




               5.1 Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady
                   Slovenskej republiky

                     Kancelária Národnej rady SR je štátna rozpočtová organizácia zriadená na základe zákona
               Národnej  rady  Slovenskej  republiky  č.  350/1996  Z.  z.  o  rokovacom  poriadku  Národnej  rady
               Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné
               a  technické  úlohy  pri  zabezpečovaní  činnosti  Národnej  rady  SR,  jej  výborov,  osobitných
               kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej
               služby. Kancelária Národnej rady SR plní aj úlohy vyplývajúce z ďalších právnych predpisov, najmä
               v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania prostriedkov štátneho rozpočtu ako
               správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych a obdobných vzťahov
               poslancov Národnej rady SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí v Kancelárii Národnej
               rady SR vykonávajú práce vo verejnom záujme.

               Na začiatku roka 2017 mala Kancelária Národnej rady SR schválený počet 393 miest (z toho
               155 štátnozamestnaneckých miest a 238 miest na výkon prác vo verejnom záujme). V priebehu
               kalendárneho  roka  sa  uskutočnilo  niekoľko  organizačných  zmien,  ktorých  cieľom  bola
               racionalizácia, zvýšenie alebo zabezpečenie efektívnosti práce jednotlivých organizačných útvarov
               Kancelárie  Národnej  rady  SR.  Organizačná  štruktúra  sa  zmenila  v  jednom  prípade,  zrušením
               jedného organizačného útvaru. V priebehu kalendárneho roka bolo prijatých do štátnej služby alebo



                                                           71
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78