Page 42 - NRSR_vyrocna_sprava.indd
P. 42

Výročná správa Národnej rady Slovenskej republiky 2009










            správy, kde kritizovali nedostatočnú a nekvalitnú prácu niektorých starostov a primátorov, nedostatky v hospodárení
            s majetkom obcí a miest a vyjadrovali svoju nespokojnosť s rozhodnutiami samosprávnych orgánov v oblasti miest-
            nych poplatkov a stavebných konaniach, ako i s postupom obvodných pozemkových úradov a katastrálnych úradov.

                  Celkom 20 sťažností bolo postúpených na ďalšie prešetrenie iným vecne príslušným orgánom a inštitúciám.
            Dvadsaťosem podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne postúpených na vedomie alebo ďalšie riešenie
            niektorému z výborov NR SR podľa nasledujúcej tabuľky (2 podnety boli postúpené súčasne dvom výborom):




                          Výbor NR SR pre sociálne veci a bývanie                          7
                          Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody   5

                          Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu                        5
                          Výbor NR SR pre ľudské práva, národnosti a postavenie žien       4

                          Ústavnoprávny výbor NR SR                                        2
                          Zahraničný výbor NR SR                                           1

                          Výbor NR SR pre hospodársku politiku                             1
                          Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť                              1
                          Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj               1

                          Výbor NR SR pre zdravotníctvo                                    1




            4.    Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky


            4.1.   Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako služobný úrad s osobitým postavením
                  a starostlivosť o jej zamestnancov

                  Kancelária NR SR je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na základe zákona č. 350/1996 o rokovacom po-
            riadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné
            a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti NR SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri
            zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária plní aj ďalšie úlohy, vyplývajúce z ďalších
            právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania prostriedkov štátneho roz-
            počtu, ako správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych a obdobných vzťahov poslancov
            NR SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.
                  Na začiatku roka 2009 mala kancelária schválený počet 451 pracovných miest (z toho 170 štátno-zamestna-
            neckých miest a 281 miest na výkon prác vo verejnom záujme). Po nadobudnutí účinnosti nového zákona č. 400/2009
            Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov od 1. 11. 2009, bola činnosť právneho zastupovania
            vyhradená, ktorú možno vykonávať v služobnom úrade len v štátnej službe. Preto sa od tohto termínu zvýšil počet
            štátno-zamestnaneckých miest o 5 na 175. Zároveň bol o 5 miest na 187 znížený počet miest na vykonávanie práce
            vo verejnom záujme, takže celkový počet plánovaných miest v kancelárii sa nezmenil.

                  V priebehu roku 2009 kancelária realizovala 2 výberové konania do prípravnej štátnej služby a 1 výberové
            konanie na funkciu predstaveného do stálej štátnej služby.

                  V oblasti vzdelávania zamestnancov sa kancelária v roku 2009 okrem zabezpečovania špecifického odbor-



        42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47