Page 42 - NRSR_vyrocna_sprava.indd
P. 42
Výročná správa Národnej rady Slovenskej republiky 2009
správy, kde kritizovali nedostatočnú a nekvalitnú prácu niektorých starostov a primátorov, nedostatky v hospodárení
s majetkom obcí a miest a vyjadrovali svoju nespokojnosť s rozhodnutiami samosprávnych orgánov v oblasti miest-
nych poplatkov a stavebných konaniach, ako i s postupom obvodných pozemkových úradov a katastrálnych úradov.
Celkom 20 sťažností bolo postúpených na ďalšie prešetrenie iným vecne príslušným orgánom a inštitúciám.
Dvadsaťosem podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne postúpených na vedomie alebo ďalšie riešenie
niektorému z výborov NR SR podľa nasledujúcej tabuľky (2 podnety boli postúpené súčasne dvom výborom):
Výbor NR SR pre sociálne veci a bývanie 7
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo, životné prostredie a ochranu prírody 5
Výbor NR SR pre financie, rozpočet a menu 5
Výbor NR SR pre ľudské práva, národnosti a postavenie žien 4
Ústavnoprávny výbor NR SR 2
Zahraničný výbor NR SR 1
Výbor NR SR pre hospodársku politiku 1
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť 1
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj 1
Výbor NR SR pre zdravotníctvo 1
4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky
4.1. Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako služobný úrad s osobitým postavením
a starostlivosť o jej zamestnancov
Kancelária NR SR je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na základe zákona č. 350/1996 o rokovacom po-
riadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné
a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti NR SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri
zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária plní aj ďalšie úlohy, vyplývajúce z ďalších
právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania prostriedkov štátneho roz-
počtu, ako správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych a obdobných vzťahov poslancov
NR SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.
Na začiatku roka 2009 mala kancelária schválený počet 451 pracovných miest (z toho 170 štátno-zamestna-
neckých miest a 281 miest na výkon prác vo verejnom záujme). Po nadobudnutí účinnosti nového zákona č. 400/2009
Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov od 1. 11. 2009, bola činnosť právneho zastupovania
vyhradená, ktorú možno vykonávať v služobnom úrade len v štátnej službe. Preto sa od tohto termínu zvýšil počet
štátno-zamestnaneckých miest o 5 na 175. Zároveň bol o 5 miest na 187 znížený počet miest na vykonávanie práce
vo verejnom záujme, takže celkový počet plánovaných miest v kancelárii sa nezmenil.
V priebehu roku 2009 kancelária realizovala 2 výberové konania do prípravnej štátnej služby a 1 výberové
konanie na funkciu predstaveného do stálej štátnej služby.
V oblasti vzdelávania zamestnancov sa kancelária v roku 2009 okrem zabezpečovania špecifického odbor-
42