Page 63 - ´výročna správa final.cdr
P. 63

Rada Európskej únie pre zahraničné veci (FAC)
                     ź Informácia o neformálnom zasadnutí ministrov zahraničných vecí EÚ, ktoré sa
                        uskutočnilo 2. a 3. septembra 2016 (Gymnich) (ex- post).
                     ź Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci (obchod), ktoré sa
                        uskutočnilo 18. októbra 2016.
                     ź Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci, ktoré sa uskutočnilo
                        17. októbra 2016.
               Rada Európskej únie pre životné prostredie (ENVI)

                     ź Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre životné prostredie, ktoré sa
                        uskutočnilo 17. októbra 2016.

                     K  ostatným  zasadnutiam  Rady  Európskej  únie  boli  stanoviská  Slovenskej  republiky
               schválené formou tzv. tichej procedúry v zmysle čl. 2 ods. 4 ústavného zákona č. 397/2004 Z. z.
               o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach
               Európskej únie.
                     Pokiaľ ide o súlad návrhov legislatívnych aktov Európskej únie so zásadou subsidiarity,
                                   3
               Lisabonská  zmluva   (2009)  zaviedla  mechanizmus  kontroly  subsidiarity,  ktorý  umožňuje
               národným parlamentom Európskej únie prijímať odôvodnené stanoviská, ak sa domnievajú, že
               návrh legislatívneho aktu Európskej únie porušuje zásadu subsidiarity. V sledovanom období
               Výbor Národnej rady SR pre európske záležitosti uplatnil toto právo prijatím odôvodneného
               stanoviska  k  návrhu  smernice  Európskeho  parlamentu  a  Rady,  ktorou  sa  mení  smernica
               Európskeho parlamentu a Rady 96/71/ES zo 16. decembra 1996 o vysielaní pracovníkov v rámci
                                                     4
               poskytovania služieb, KOM(2016)128  a k návrhu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady,
               ktorým sa stanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie
               žiadosti o medzinárodnú ochranu podanej štátnym príslušníkom tretej krajiny alebo osobou bez
                                                                                                    5
               štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov (prepracované znenie), KOM(2016)270 . Výbor
               Národnej rady SR pre európske záležitosti sa uzniesol na tom, že návrhy nie sú v súlade so zásadou
               subsidiarity a zaslal svoje odôvodnené stanoviská príslušným inštitúciám Európskej únie.
                     Okrem toho Výbor Národnej rady SR pre európske záležitosti využil možnosť vyjadriť sa k
               vecnému obsahu návrhov v zmysle mechanizmu politického dialógu, ktorý ponúkla Európska
               komisia národným parlamentom; informoval Komisiu o svojich prioritách vzhľadom na Pracovný
                                                       6
               program Komisie 2016, KOM (2015) 610 . Spomedzi nových iniciatív Komisie schválil výbor ako
               iniciatívy s vysokou prioritou nasledovné: program pre nové zručnosti pre Európu, nový začiatok
               pre  pracujúcich  rodičov,  súbor  opatrení  v  oblasti  obehového  hospodárstva,  preskúmanie
               viacročného finančného rámca (VFR) na roky 2014 – 2020, ďalšie kroky smerom k udržateľnej
               európskej budúcnosti, vykonávanie stratégie pre jednotný digitálny trh, súbor opatrení v oblasti
               energetickej únie, súbor opatrení v oblasti mobility pracovnej sily, nadviazanie na stratégiu pre
               jednotný trh, akčný plán v oblasti európskej obrany, akčný plán v oblasti DPH, súbor opatrení
               zameraných na daň z príjmu právnických osôb, vesmírna stratégia pre Európu, pilier sociálnych
               práv, európsky bankový systém ochrany vkladov/dobudovanie bankovej únie, nadviazanie na
               obchodnú a investičnú stratégiu, vykonávanie európskeho programu v oblasti bezpečnosti, lepšie
               riadenie  migrácie,  súbor  opatrení  v  oblasti  riadenia  hraníc,  budovanie  kapacít  v  sektore
               bezpečnosti, príspevok Komisie ku globálnej stratégii.




               3
                 Lisabonská zmluva, ktorou sa mení a dopĺňa Zmluva o Európskej únii a Zmluva o založení spoločenstva
                podpísaná v Lisabone 13. decembra 2007. Úradný vestník Európskej únie, 17. 12. 2007, 2007/C 306/01.
               4
                 Uznesenie Výboru Národnej rady SR pre európske záležitosti č. 9 z 10. mája 2016.
               5
                 Uznesenie Výboru Národnej rady SR pre európske záležitosti č. 24 zo 7. septembra 2016.
               6
                 Listom, ktorý zaslal Komisii v mene viacerých parlamentov predseda Výboru pre európske záležitosti
                 holandského Senátu dňa 19. mája 2016.

                                                                                                          63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68