Page 13 - ´výročna správa final.cdr
P. 13
vykázanie poslanca z rokovacej sály, disciplinárne konanie za narušenie poriadku
v rokovacej sále), dĺžky rečníckeho času (obmedzenie dĺžky rečníckeho času), rozpravy
(napr. možnosť vystúpiť v rozprave len raz, možnosť voľby len jedného spôsobu
prihlasovania sa do rozpravy, vystúpenie rečníka bez možnosti zvukovej prezentácie,
obrazovej prezentácie a obrazovo-zvukovej prezentácie), spôsobu zisťovania
prítomnosti poslancov národnej rady, účasti iných osôb na rokovaní národnej rady
(vystúpenie významných osobností politického života), pozmeňujúcich
a doplňujúcich návrhov (ich odovzdanie najneskôr pred ich prednesením) a vrátenia
zákona prezidentom (možnosť zmeny ustanovenia o účinnosti zákona a ustanovení
súvisiacich s účinnosťou);
ź zákon č. 340/2016 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej
republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov
Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré
zákony neuplatňuje na rok 2017 zvýšenie platu ústavných činiteľov podľa § 2 zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých
ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov pre poslancov,
prezidenta, členov vlády, predsedu a podpredsedov kontrolného úradu, verejného
ochrancu práv. Uvedené sa súčasne vzťahuje aj na riaditeľa Národného bezpečnostného
úradu, štátneho zamestnanca vo verejnej funkcii v služobnom úrade, ktorým je
ministerstvo, vedúceho ostatného ústredného orgánu štátnej správy, komisára pre deti
a komisára pre osoby so zdravotným postihnutím, ktorých platové pomery sú naviazané
na platové pomery poslanca. Výška ich platových pomerov sa ponecháva na úrovni roka
2016. Na platové náležitosti generálneho prokurátora Slovenskej republiky, predsedu
Súdnej rady Slovenskej republiky, sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky
a ostatných sudcov Slovenskej republiky, na platy ktorých sú naviazané platy
prokurátorov, sa pozastavenie ich rastu v roku 2017 nevzťahuje;
ź zákon č. 171/2016 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii
činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov a
ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony zriaďuje nový ústredný orgán štátnej
správy pod koordinačnou úlohou podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície
a informatizáciu. Zmena predstavuje centralizáciu výkonu kompetencií v oblasti
informatizácie spoločnosti, ktorá bola doteraz rozdelená medzi viaceré ústredné orgány
štátnej správy a predstavuje reálny nástroj na posilnenie princípov transparentnosti,
efektívnosti, účelovosti a výsledkovej orientácie pri využívaní fondov EÚ
prostredníctvom účinných opatrení na posilnenie riadiacich, koordinačných
a kontrolných kompetencií podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície.
Zákon č. 171/2016 Z. z. súčasne novelizuje aj zákon č. 90/2008 Z. z. o európskom
zoskupení územnej spolupráce a o doplnení zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike
v znení neskorších predpisov ako národného implementačného opatrenia a zákon
č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných
fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, čím
dochádza k výraznému posilneniu úloh Centrálneho koordinačného orgánu, ktorého
úlohy bude plniť novo zriaďovaný ústredný orgán štátnej správy v oblasti riadenia,
koordinácie a dohľadu nad využívaním fondov Európskej únie, a sú vytvorené
predpoklady na naplnenie cieľa riadneho a včasného čerpania finančných prostriedkov
z fondov Európskej únie. Zároveň sa završuje proces presunu agendy ľudských práv
z Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky na
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky presunom agendy poskytovania dotácií
v oblasti ochrany ľudských práv na Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky;
13