Page 19 - Výročná správa Kancelárie NR SR
P. 19

ktorý vykonáva funkciu poslanca a inú funkciu vo verejnej správe (napríklad funkciu
                     starostu),  štatutára  alebo  člena  štatutárneho  orgánu  verejnoprávnej  inštitúcie  alebo
                     právnickej osoby zriadenej subjektom verejnej správy, dostával v plnej výške len plat
                     poslanca a za výkon každej ďalšej funkcie príjem najviac v sume minimálnej mzdy. Nová
                     právna úprava sa vzťahuje aj na poslancov zastupiteľstiev samosprávnych krajov, ktorí
                     poberajú odmenu od samosprávnych krajov za výkon funkcie poslanca zastupiteľstva a
                     sú  zároveň  starostami  alebo  primátormi.  Títo  poslanci  zastupiteľstiev  budú  poberať
                     v plnej  výške  len  plat  starostu  alebo  primátora  a odmenu  za  výkon  funkcie  poslanca
                     zastupiteľstva najviac v sume minimálnej mzdy. Nová právna úprava sa nevzťahuje na
                     poslancov  obecných  zastupiteľstiev,  mestských  zastupiteľstiev,  vrátane  poslancov
                     zastupiteľstiev mestských častí hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ako aj
                     mesta Košice, ktorí nepoberajú za výkon tejto funkcie mzdu alebo plat;

                           zákon  č.  338/2015  Z.z.,  ktorým  sa  mení  a  dopĺňa  zákon  Národnej  rady
                     Slovenskej republiky č. 120/1993 Z.z. o platových pomeroch niektorých ústavných
                     činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú
                     niektoré zákony, ktorý ustanovuje neuplatňovanie zvýšenia platu ústavných činiteľov
                     podľa § 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. na rok 2016.
                     Uvedené sa súčasne vzťahuje aj na subjekty, ktorých platové pomery sú naviazané na
                     platové pomery poslanca. Výška ich platových pomerov sa navrhuje ponechať na úrovni
                     roka  2015.  Na  platové  náležitosti  generálneho  prokurátora  Slovenskej  republiky,
                     predsedu  Súdnej  rady  Slovenskej  republiky,  sudcov  Ústavného  súdu  Slovenskej
                     republiky, ostatných sudcov Slovenskej republiky, na platy ktorých sú naviazané platy
                     prokurátorov, sa pozastavenie ich rastu v roku 2016 nevzťahuje;

                           zákon č. 272/2015 Z.z. o registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov
                     verejnej  moci  a  o  zmene  a  doplnení  niektorých  zákonov,  ktorý  zriaďuje  Register
                     právnických  osôb  (RPI),  ktorý  vytvára  podmienky  na  plnenie  globálneho  cieľa
                     Operačného programu informatizácie spoločnosti, ktorým je efektívna verejná správa.
                     RPI umožní identifikáciu každej právnickej osoby a podnikateľa, ktorí prichádzajú do
                     styku  s  verejnou  správou.  Právne  subjekty  evidované  v  RPI  budú  jednoznačne
                     identifikované   prostredníctvom    identifikátora,   ktorého   generovanie   zostáva
                     zodpovednosťou Štatistického úradu Slovenskej republiky;

                           zákon č. 172/2015 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z.z. o
                     organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
                     predpisov  a  ktorým  sa  mení  zákon  č.  513/1991  Zb.  Obchodný  zákonník  v  znení
                     neskorších predpisov, ktorý upravuje generálnu kompetenciu tvorby a realizácie štátnej
                     politiky v oblasti ľudských práv a zveruje ju do pôsobnosti Ministerstva spravodlivosti
                     Slovenskej  republiky,  a to  vrátane  doterajšej  koordinačnej  kompetencie,  ktorú
                     vykonávalo  Ministerstvo  zahraničných  vecí  a európskych  záležitostí  Slovenskej
                     republiky,  ktorému  zostáva  zachovaná  kompetencia  poskytovania  dotácií  v oblasti
                     ľudských  práv.   Dôvodom  presunu  kompetencií  medzi  rezortmi  je   blížiace  sa
                     predsedníctvo Slovenskej republiky v Rade Európskej Únie;

                                                                  15
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24