Page 36 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2012
P. 36
4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej
republiky
4.1 Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady
Slovenskej republiky
Kancelária NR SR je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na základe zákona Národnej
rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej
republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné a technické
úlohy pri zabezpečovaní činnosti Národnej rady SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov
a komisií a tieţ pri zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej sluţby. Kancelária NR
SR plní aj úlohy, vyplývajúce z ďalších právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany
majetku štátu a v oblasti pouţívania prostriedkov štátneho rozpočtu, ako správca rozpočtovej
kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych a obdobných vzťahov poslancov Národnej
rady SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom
záujme.
Na začiatku roka 2012 mala Kancelária NR SR schválený počet 378 pracovných miest (z
toho 161 štátnozamestnaneckých miest a 217 miest na výkon prác vo verejnom záujme). Po
marcových voľbách do Národnej rady SR sa uskutočnilo niekoľko organizačných zmien, ktorých
cieľom bola racionalizácia, zvýšenie alebo zabezpečenie efektívnosti práce jednotlivých útvarov
Kancelárie NR SR. V rámci organizačnej zmeny pripravovanej v prvej polovici roka 2012 boli
zrušené tri sekcie a počet odborov sa zvýšil z 11 na 12. V priebehu roka bolo prijatých do
kancelárie 69 nových zamestnancov. Zo 70 zamestnancami bol skončený pracovnoprávny vzťah,
alebo boli preradení do iných sluţobných úradov. V priebehu roku 2012 Kancelária NR SR
realizovala 10 výberových konaní na funkcie vedúcich štátnych zamestnancov a 8 výberov na
prijatie štátneho zamestnanca do stálej štátnej sluţby.
4.2 Starostlivosť o zamestnancov Kancelárie Národnej rady SR a jej účelové
zariadenia
V Kancelárii NR SR pôsobí dlhodobo ako zástupca zamestnancov odborová organizácia.
Vzájomné vzťahy medzi Kanceláriou NR SR a zamestnancami sa riešia prostredníctvom
kolektívneho vyjednávania. V roku 2012 bol v Kancelárii NR SR dohodnutý 37,5-hodinový
pracovný týţdeň pre zamestnancov v jednozmennej prevádzke, 36,25-hodinový pracovný týţdeň
pre zamestnancov v dvojzmennej prevádzke a 35-hodinový pracovný týţdeň na pracoviskách
s nepretrţitým reţimom práce.
Zamestnanci majú moţnosť vyuţívať účelové zariadenie Kancelárie NR SR v Častej –
Papierničke. V záujme upevňovania vzťahov medzi zamestnancami a zlepšovania pracovnej
atmosféry Kancelária NR SR spolu s odborovou organizáciou pravidelne kaţdý rok usporadúva
tematicko-športový deň. Hlavnou náplňou je súťaţ o Putovný pohár vedúceho Kancelárie NR SR
vo viacerých športových disciplínach. V roku 2012 sa v Častej – Papierničke uskutočnil uţ jeho
XV. ročník a zúčastnilo sa ho 130 zamestnancov Kancelárie NR SR.
Účelové zariadenie Častá – Papiernička poskytovalo sluţby najmä pre podujatia, ktoré
organizovali poslanecké výbory a kluby. Účelové zariadenie vyuţili na rekondičné pobyty
členovia Zdruţenia občanov Slovenska postihnutých epilepsiou. Nadviazalo sa tieţ na dlhoročnú
tradíciu medzinárodných konferencií organizovaných Spoločnosťou priateľov detí z detských
35