Page 112 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2021
P. 112

pričom 6 z nich opakovane, nakoľko boli prezidentkou SR vrátené do NR SR na ich opätovné
              prerokovanie.

                  3.  Zúčastňovanie sa štátnych zamestnancov OLAP-u (osobne) na zasadnutiach Komisie
              pre  tvorbu  práva  Ústavnoprávneho  výboru  NR  SR,  ktorá  zaujíma  odborné  ústavnoprávne
              a teoretickoprávne názory na problematiku upravovanú vo vybraných návrhoch zákonov pred
              ich prerokovaním vo výboroch NR SR, na ktorej zasadnutiach mali možnosť bližšie odôvodniť
              alebo vysvetliť navrhované znenie stanoviska.

                  4.  Zúčastňovanie sa štátnych zamestnancov OLAP-u (osobne) na zasadnutiach všetkých
              výborov,  ktorým  boli  návrhy  zákonov  pridelené,  a objasnenie/vysvetlenie  pripomienok
              a konkrétnych návrhov z písomného stanoviska, príp. aj navrhovanie úprav na ich riešenie.
              Určení štátni zamestnanci OLAP-u sa zúčastňujú aj na zasadnutiach pléna Národnej rady SR
              pri  prerokúvaní  návrhov  zákonov  v druhom  a  treťom  čítaní  vrátane  zákonov  vrátených
              prezidentkou  SR,  pričom  sledujú  jeho  priebeh  po  procedurálnej  stránke,  ako  aj časovú
              postupnosť prednesu pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov (§ 83 ods. 4 zákona o rokovacom
              poriadku), posudzujú predložené pozmeňujúce a doplňujúce návrhy po legislatívno-technickej
              stránke  a  ich  obsahovej  súvislosti  (§  94  ods.  3  zákona  o  rokovacom  poriadku),  či  už
              s prerokúvaným návrhom zákona alebo aj s viacerými návrhmi zákona v rôznych tlačiach, resp.
              s platným zákonom, ako aj prípadnú kolíziu predložených pozmeňujúcich návrhov navzájom,
              a zaujímajú stanoviská k priebežným legislatívno-právnym problémom.


                  5.  Spolupráca  s tajomníkmi  výborov  NR  SR  a určenými  spravodajcami  k návrhom
              zákonov  a  zákonov  vrátených  prezidentkou  SR  počas  rokovania  výborov,  pri  príprave
              spoločnej správy a pri rokovaní gestorského výboru k nim. Poskytovanie odbornej pomoci aj
              poslancom ako navrhovateľom jednotlivých návrhov zákonov pri ich príprave, pri príprave
              pozmeňujúcich  návrhov,  ako  aj  počas  celého  priebehu  ich  schvaľovania,  a  poskytovanie
              nepretržitej konzultačnej služby a poradenstva k legislatívnym a procedurálnym otázkam, ktoré
              sa vyskytujú v priebehu legislatívneho procesu v Národnej rade SR (napr. súlad prednesenia
              pozmeňujúceho  návrhu  s jeho  písomným  vyhotovením,  dodržanie  lehôt  na  hlasovanie
              o pozmeňujúcich  návrhoch,  príp.  ich  vzájomné  kolízie  alebo  odklad  hlasovania  o návrhu
              zákona z dôvodu potreby konzultácie – vyjadrenia Európskej komisie).

                  6.  Vypracovanie čistopisu zákona (t. j. jeho konečného znenia po zapracovaní všetkých
              schválených pozmeňujúcich návrhov) a jeho uverejnenie na webovom sídle Národnej rady SR.
              Po schválení návrhu zákona Národnou radou SR a kontrole jeho spracovaného znenia určeným
              zamestnancom  príslušného  ministerstva,  vlády  SR  alebo  poslancom  navrhovateľom  OLAP
              zabezpečuje jeho podpísanie príslušnými ústavnými činiteľmi (čl. 87 ods. 3 Ústavy SR) a jeho
              doručenie do Zbierky zákonov SR (§ 93 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku a § 21 ods. 1
              zákona č. 400/2015 Z. z. o tvorbe právnych predpisov a o Zbierke zákonov v znení neskorších
              predpisov),  kde  poverený  zamestnanec  OLAP-u  pred  jeho  vyhlásením  vykoná  aj  autorskú
              korektúru zákona (t. j. kontrola znenia pripraveného na uverejnenie s doslovne schváleným
              znením).

                  7.  Vypracovanie  návrhov  vyjadrení  Národnej  rady  SR  (ako  účastníka  konania)  ku
              konaniam  vedeným  na  Ústavnom  súde  Slovenskej  republiky  o  súlade  zákonov  s  Ústavou
              Slovenskej republiky a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná,
              ktorých v roku 2021 bolo 8 (napr. o referende, o ochrane verejného zdravia, Zákonník práce,


                                                          110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117