Page 70 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2020
P. 70

určuje aj výška kompenzačných kreditov, ktoré si letecké spoločnosti majú kúpiť na splnenie
               tohto  cieľa.  Podľa  pozície  Európskej  únie  stanovenej  v  rozhodnutí,  by  zmenené  základné
               obdobie týkajúce sa emisných hodnôt, ktoré sa majú použiť na výpočet faktorov rastu, malo
               odkazovať na úrovne emisií v roku 2019.


                      Počas  rokovania  Rady  vydali  ministri  vyhlásenie,  v  ktorom  vyzvali  na  vytvorenie
               platformy na uľahčenie spolupráce medzi členskými štátmi a krajinami mimo Európskej únie
               v úzkej spolupráci s Komisiou s cieľom zlepšiť medzinárodnú osobnú železničnú prepravu.
               Uvedená platforma by úzko spolupracovala so sektorom železničnej dopravy a organizáciami
               cestujúcich.


                      Dňa 24. júla 2020 prijala Rada v rámci reakcie Európskej únie na pandémiu COVID-19
               závery, ktorých cieľom je obnoviť dôveru cestujúcich a pracovníkov minimalizáciou rizika
               infekcie  v  systémoch  cezhraničnej  hromadnej  osobnej  dopravy.  V  záveroch  sa  presadzuje
               niekoľko základných opatrení v oblasti hygieny a kontroly infekcií, ktoré by sa mali uplatňovať
               na všetky cezhraničné služby hromadnej osobnej dopravy.


                      Dňa 23. septembra 2020 prijala Rada núdzové opatrenia na pomoc odvetviu železničnej
               dopravy.  Tieto  opatrenia  umožnia  členským  štátom  poskytnúť  železničným  spoločnostiam
               úľavu od určitých poplatkov za infraštruktúru a zároveň zabezpečiť včasnú kompenzáciu pre
               jej poskytovateľov.


                      Smerovanie v súvislosti s pandemickým pohotovostným plánom pre európske odvetvie
               nákladnej dopravy sa stalo hlavným bodom Rady, ktorá zasadala 28. septembra 2020. Ministri
               si na nej tiež vypočuli informáciu Komisie o zmenenom návrhu jednotného európskeho neba.

                      Neformálna Rada sa 8. decembra 2020 začala diskusiou o smerovaní v súvislosti so
               smernicou Eurovignette a pokračovala diskusiou o smerovaní v súvislosti s návrhmi Komisie
               o jednotnom európskom nebi. Tu sa viacerí ministri vyslovili za dosahovanie cieľov, ktoré
               zohľadňujú záujmy všetkých zainteresovaných strán a neprinášajú nadbytočnú administratívnu
               záťaž, či  náklady. Rada  sa zhodla na potrebe zníženia emisií CO2  v leteckej  doprave, hoci
               niekoľko delegácií uviedlo, že určité opatrenia, ako napríklad povinná úprava poplatkov na
               európskej úrovni alebo spoločná jednotková sadzba, by si vyžadovali ďalšiu analýzu nákladov
               a prínosov.


                      Rozhodnutie  o tom,  že  rok  2021  bude  Európskym  rokom  železníc  prijala  Rada
               17.  decembra  2020.  Medzi  ciele  Európskeho  roka  železníc  okrem  podpory  železníc  ako
               udržateľného spôsobu dopravy, patrí aj zvyšovanie informovanosti o cezhraničnom európskom
               rozmere  železničnej  dopravy  a  zvyšovanie  jej  príspevku  k  hospodárstvu,  priemyslu
               a spoločnosti Európskej únie.


               3.6.2 Telekomunikácie

                      Rada  EÚ  pre  dopravu,  telekomunikácie  a  energetiku  vo  formáte  ministrov
               zodpovedných za telekomunikácie otvorila 5. mája 2020 otázku úlohy digitálneho sektora pri



                                                           68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75