Page 77 - Výročná správa Kancelárie NR SR
P. 77

Rada  Európskej  únie  pre  zamestnanosť,  sociálnu  politiku,  zdravie
                     a spotrebiteľské záležitosti (EPSCO)

                          Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zamestnanosť, sociálnu politiku,
                            zdravie a spotrebiteľské záležitosti, ktorá sa uskutočnila 9. marca 2015 (ex-post).
                          Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zamestnanosť, sociálnu politiku,
                            zdravie a spotrebiteľské záležitosti, ktorá sa uskutočnila 18. júna 2015.
                          Informácia  o  rokovaní  Rady  Európskej  únie  pre  zamestnanosť,  sociálne  veci,
                            zdravie a spotrebiteľské záležitosti, ktorá sa uskutočnila 7. a 8. decembra 2015.


                            Rada Európskej únie pre konkurencieschopnosť (COMPET)

                          Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre konkurencieschopnosť, ktorá sa
                            uskutočnila 28. a 29. mája 2015.

                            Rada Európskej únie pre zahraničné veci (FAC)


                          Informácia  o  rokovaní  Rady  Európskej  únie  pre  zahraničné  veci,  ktorá  sa
                            uskutočnila 16. marca 2015 (ex post).
                          Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci (obchod), ktorá
                            sa uskutočnila 7. mája 2015.
                          Informácia o rokovaní Rady Európskej únie pre zahraničné veci (obrana), ktorá
                            sa uskutočnila 18. mája 2015.



                            K ostatným  zasadnutiam  Rady  Európskej  únie  boli  stanoviská  Slovenskej
                     republiky schválené formou tzv. tichej procedúry v zmysle článku 2 ods. 4 ústavného
                     zákona  č.  397/2004  Z. z.  o spolupráci  Národnej  rady  Slovenskej  republiky  a vlády
                     Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie.

                            Pokiaľ ide o súlad návrhov legislatívnych aktov Európskej únie so zásadou
                                                     3
                     subsidiarity, Lisabonská zmluva  (2009) zaviedla mechanizmus kontroly subsidiarity,
                     ktorý umožňuje národným parlamentom Európskej únie prijímať odôvodnené stanoviská,
                     ak  sa  domnievajú,  že  návrh  legislatívneho  aktu  Európskej  únie  porušuje  zásadu
                     subsidiarity.  V sledovanom  období  Výbor  Národnej  rady  SR  pre  európske  záležitosti
                     uplatnil toto právo prijatím odôvodneného stanoviska k návrhu nariadenia Európskeho
                     parlamentu a Rady, ktorým  sa stanovuje krízový mechanizmus  premiestnenia a mení
                     nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 604/2013 z 26. júna 2013, ktorým sa
                     stanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie
                     žiadosti  o  medzinárodnú  ochranu  podanej  štátnym  príslušníkom  tretej  krajiny  alebo
                     osobou bez štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov, KOM (2015) 450 . Výbor
                                                                                                  4
                     Národnej rady SR pre európske záležitosti sa uzniesol na tom, že návrh nie je v súlade so


                     3  Lisabonská zmluva, ktorou sa mení a dopĺňa Zmluva o Európskej únii a Zmluva o založení spoločenstva,
                     podpísaná v Lisabone 13. decembra 2007. Úradný vestník Európskej únie, 17. 12. 2007, 2007/C 306/01.
                     4  Uznesenie Výboru Národnej rady SR pre európske záležitosti č. 203 z 30. septembra.
                                                                  73
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82