Page 42 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2012
P. 42

a zamestnanosti v kontexte dobudovania jednotného trhu, znovunastolenie dôvery a udržanie
               stability EÚ, koordinácia procesu európskeho semestra, prehlbovanie hospodárskej a menovej
               únie, rozširovanie kandidátskych krajín a otváranie ďalších negociačných kapitol atď.)

                      Výbor  pre  európske  záležitosti  v  danom  období  prerokoval  informácie  o  nových
               návrhoch právnych aktov EÚ a o predbežných stanoviskách predložených v súlade s § 58a ods.
               8 rokovacieho poriadku Národnej  rady SR. K vybraným návrhom, predovšetkým k takým,
               ktorých  prijatie  má  pre  záujmy  Slovenskej  republiky  osobitný  význam,  výbor  požiadal

               o stanoviská jednotlivé vecné výbory.

                      Výbor taktiež schvaľoval návrhy stanovísk Slovenskej republiky k návrhom právnych
               aktov EÚ, o ktorých rokovali príslušné orgány EÚ (Európska rada a jednotlivé formácie Rady
               EÚ).

                      Vo  februári  2013  bol  vydaný  substantívny  návrh  na  zavedenie  dane  z  finančných
               transakcií  (FTT),  pričom  rozsah  a  ciele  vychádzajú  z  návrhu  smernice  Rady  o  spoločnom
               systéme  FTT,  ktorý  Európska  komisia  predložila  v  septembri  2011.  Výbor  pre  európske
               záležitosti požiadal o stanovisko výbor pre financie a rozpočet, ktorý k predmetnej smernici

               rokoval 23. 5. 2013.
                      Prioritnú tému v doprave predstavovala za dané obdobie železničná doprava, konkrétne
               štvrtý železničný balík, predložený Európskou komisiou v januári 2013. Výbor NR SR pre

               európske záležitosti požiadal na svojej schôdzi dňa 20. februára 2013 o stanovisko k celému
               balíku Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti.

                      Výbor  tiež  zobral  na  vedomie  Odporúčanie  Rady  EÚ  z  22.  apríla  2013  o  zavedení
               záruky pre mladých.

                      V rámci digitálnej agendy v danom období dominovala predovšetkým  problematika
               dobudovania  jednotného  digitálneho  trhu  (JDT)  do  roku  2015.  Politika  jednotného  trhu  sa
               prerokovávala  na  viacerých  zasadnutiach  Európskych  rád  v  rokoch  2012  a  2013;  ďalšími
               dôležitými témami boli obnoviteľné zdroje energie a vnútorný trh s energiou.

                      Výbor Národnej rady SR pre európske záležitosti dňa 13. mája 2013 prerokoval Správu
               o členstve Slovenskej republiky v Európskej únii za rok 2012, ktorú predložil štátny tajomník
               Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Peter Javorčík, ktorý v ten istý deň

               predstavil  členom  výboru  aj  Správu  o  stave  pripravenosti  Slovenskej  republiky  na  výkon
               predsedníctva SR v Rade Európskej únie v roku 2016.

                      V oblasti štrukturálnych fondov Partnerská dohoda SR na roky 2014 - 2020 („PD SR“)
               predstavuje hlavný strategický dokument na čerpanie Európskych štrukturálnych a investičných
               fondov („EŠIF“) v programovom období 2014 – 2020. Prvý návrh Partnerskej dohody SR na
               roky 2014 - 2020 bol predložený na posúdenie Európskej komisii dňa 28. 6. 2013. Dňa 9. 8.
               2013 prijala SR zo strany EK neformálne pripomienky k prvému  návrhu PD SR.  Poslanci
               Európskeho  parlamentu  (EP)  odobrili  výnimku  pre  Slovensko  a  Rumunsko,  ktorá  obom

               krajinám umožní dočerpať prostriedky z európskych fondov počas troch rokov namiesto dvoch

                                                           40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47