Page 42 - Obsah
P. 42

4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky




               4.1. Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady Slovenskej republiky

                     Kancelária Národnej rady SSR je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na základe zákona č.
               350/1996 o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
               Jej  poslaním  je  plniť  odborné,  organizačné  a technické  úlohy  pri  zabezpečovaní  činnosti  Národnej
               rady SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní parlamentnej
               dokumentácie  a tlačovej  služby.  Kancelária  plní  aj  ďalšie  úlohy,  vyplývajúce  z ďalších  právnych
               predpisov,  najmä  v  oblasti  správy  a ochrany  majetku  štátu  a  v oblasti  používania  prostriedkov
               štátneho  rozpočtu,  ako  správca  rozpočtovej  kapitoly  a  v  oblasti spravovania  pracovnoprávnych
               a obdobných  vzťahov  poslancov  Národnej  rady  SR,  štátnych  zamestnancov  a zamestnancov,  ktorí
               v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.


                     Na  začiatku  roka  2010  mala  kancelária  schválený  počet  451  pracovných  miest  (z  toho  175
               štátnozamestnaneckých miest a 276 miest na výkon prác vo verejnom záujme).

                     Od začiatku V. volebného obdobia začala Kancelária Národnej rady SR plniť zámer znížiť
               mzdové výdavky o 10%. V II. polroku 2010 realizovala niekoľko organizačných zmien, ktorých cieľom
               bola racionalizácia a zvýšenie efektívnosti práce jednotlivých útvarov kancelárie. V rámci plnenia
               tohto cieľa znížila počet plánovaných  pracovných miest zo 451 na 426 (164 štátnozamestnaneckých
               miest a 262 miest na výkon prác vo verejnom záujme). Znamenalo to uvoľnenie 18 zamestnancov
               z dôvodu organizačnej zmeny.  Okrem toho na vlastnú žiadosť odišlo z kancelárie 18 zamestnancov.
               V tom istom období začalo pracovať v kancelárii 22 nových zamestnancov, z nich 12 sú odborníci,
               vykonávajúci úlohy pre predsedu a podpredsedov NR SR. To znamená, že od začiatku volebného
               obdobia do konca roka 2010 sa znížil počet zamestnancov kancelárie o 14. Proces zvyšovania
               efektívnosti práce kancelárie tým neskočil, ale pokračuje ďalšou etapou organizačných zmien, ktoré
               sa uskutočnia v I. polroku 2011. V súvislosti s tým kancelária vyhlásila 23. 12. 2010 hromadné
               prepúšťanie 44 svojich zamestnancov v období od  februára do konca júna 2011.

                     V priebehu roku 2010 kancelária realizovala 4 výberové konania na funkcie vedúcich štátnych
               zamestnancov a 1 výber na prijatie zamestnanca do stálej štátnej služby.

                     V oblasti vzdelávania zamestnancov Kancelária Národnej rady SR v roku 2010 začala realizovať
               dva zrkadlové vzdelávacie projekty s finančnou podporu Európskeho sociálneho fondu „Zvyšovanie
               kvality verejnej správy vzdelávaním zamestnancov Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky“ a
               „Zvyšovanie  kvality  verejnej  správy  v BSK  vzdelávaním  zamestnancov  Kancelárie  Národnej  rady
               Slovenskej republiky“, v rámci ktorých sa vzdeláva až 180 zamestnancov. Projekty sa začali realizovať
               v marci 2010. Oprávnené výdavky na ich realizáciu v období od marca 2010 do marca 2012, hradené
               z nenávratného  finančného  príspevku  ESF,  dosiahnu  výšku  667  809,55  €.  Vzhľadom  na
               uskutočňované organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady SR bola realizácia oboch vzdelávacích
               projektoch koncom roka 2010 pozastavená.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47