Page 42 - Obsah
P. 42
4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky
4.1. Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady Slovenskej republiky
Kancelária Národnej rady SSR je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na základe zákona č.
350/1996 o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Jej poslaním je plniť odborné, organizačné a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti Národnej
rady SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní parlamentnej
dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária plní aj ďalšie úlohy, vyplývajúce z ďalších právnych
predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania prostriedkov
štátneho rozpočtu, ako správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania pracovnoprávnych
a obdobných vzťahov poslancov Národnej rady SR, štátnych zamestnancov a zamestnancov, ktorí
v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.
Na začiatku roka 2010 mala kancelária schválený počet 451 pracovných miest (z toho 175
štátnozamestnaneckých miest a 276 miest na výkon prác vo verejnom záujme).
Od začiatku V. volebného obdobia začala Kancelária Národnej rady SR plniť zámer znížiť
mzdové výdavky o 10%. V II. polroku 2010 realizovala niekoľko organizačných zmien, ktorých cieľom
bola racionalizácia a zvýšenie efektívnosti práce jednotlivých útvarov kancelárie. V rámci plnenia
tohto cieľa znížila počet plánovaných pracovných miest zo 451 na 426 (164 štátnozamestnaneckých
miest a 262 miest na výkon prác vo verejnom záujme). Znamenalo to uvoľnenie 18 zamestnancov
z dôvodu organizačnej zmeny. Okrem toho na vlastnú žiadosť odišlo z kancelárie 18 zamestnancov.
V tom istom období začalo pracovať v kancelárii 22 nových zamestnancov, z nich 12 sú odborníci,
vykonávajúci úlohy pre predsedu a podpredsedov NR SR. To znamená, že od začiatku volebného
obdobia do konca roka 2010 sa znížil počet zamestnancov kancelárie o 14. Proces zvyšovania
efektívnosti práce kancelárie tým neskočil, ale pokračuje ďalšou etapou organizačných zmien, ktoré
sa uskutočnia v I. polroku 2011. V súvislosti s tým kancelária vyhlásila 23. 12. 2010 hromadné
prepúšťanie 44 svojich zamestnancov v období od februára do konca júna 2011.
V priebehu roku 2010 kancelária realizovala 4 výberové konania na funkcie vedúcich štátnych
zamestnancov a 1 výber na prijatie zamestnanca do stálej štátnej služby.
V oblasti vzdelávania zamestnancov Kancelária Národnej rady SR v roku 2010 začala realizovať
dva zrkadlové vzdelávacie projekty s finančnou podporu Európskeho sociálneho fondu „Zvyšovanie
kvality verejnej správy vzdelávaním zamestnancov Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky“ a
„Zvyšovanie kvality verejnej správy v BSK vzdelávaním zamestnancov Kancelárie Národnej rady
Slovenskej republiky“, v rámci ktorých sa vzdeláva až 180 zamestnancov. Projekty sa začali realizovať
v marci 2010. Oprávnené výdavky na ich realizáciu v období od marca 2010 do marca 2012, hradené
z nenávratného finančného príspevku ESF, dosiahnu výšku 667 809,55 €. Vzhľadom na
uskutočňované organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady SR bola realizácia oboch vzdelávacích
projektoch koncom roka 2010 pozastavená.