Page 42 - untitled
P. 42

41/42















                    4.1. Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny Kancelárie NR SR


                    Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky je štátna rozpočtová organizácia zriadená na základe
                    zákona  č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších
                    predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti Národnej
                    rady Slovenskej republiky, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní
                    parlamentnej dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária plní aj ďalšie úlohy vyplývajúce z iných právnych
                    predpisov, najmä v pracovnoprávnych a obdobných vzťahoch štátnych zamestnancov a zamestnancov,
                    v správe a ochrane majetku štátu a v používaní prostriedkov štátneho rozpočtu, ako správca rozpočtovej
                    kapitoly.
                    Kanceláriu riadi a vystupuje v jej mene vedúci kancelárie. V roku 2003 došlo k zmene v osobe vedúceho
                    kancelárie. Do 5. mája 2003 vykonával funkciu vedúceho kancelárie JUDr. Vladislav Dzúrik, CSc. Od 6. mája
                    2003 vymenoval predseda Národnej rady Slovenskej republiky nového vedúceho kancelárie – Ing. Miroslava
                    Záluszkého.
                    4.2. Kancelária NR SR ako služobný úrad s osobitným postavením

                    Rok 2003 je druhým rokom uplatňovania zákona o štátnej službe a v jeho priebehu boli prijaté viaceré
                    súvisiace služobné predpisy (napríklad služobné hodnotenie). Kancelária v priebehu roku 2003 realizovala
                    celkom 37 výberových konaní na neobsadené miesta. Vzdelávanie zamestnancov sa orientovalo na dve
                    hlavné priority, ktorými sú jazyková príprava a príprava na kvalifi kačné skúšky. Odborná príprava štátnych
                    zamestnancov sa realizovala externou formou vzdelávacích aktivít na Slovensku i v zahraničí. V priebehu
                    roku 2003 všetci štátni zamestnanci, ktorí boli po nadobudnutí účinnosti zákona o štátnej službe vymenovaní
                    do prípravnej alebo dočasnej štátnej služby, úspešne vykonali kvalifi kačné skúšky a boli vymenovaní do stálej
                    štátnej služby.
                    Po prvýkrát sa uskutočnilo služobné hodnotenie štátnych zamestnancov podľa služobného predpisu a kritérií
                    stanovených zákonom o štátnej službe. Hodnotených bolo 130 štátnych zamestnancov v stálej štátnej službe,
    VÝROČNÁ SPRÁVA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY ZA ROK 2003
                    z nich 116 dosiahlo mimoriadne výsledky pri výkone štátnej služby.
                    4.3.. Aktivity Kancelárie NR SR podporujúce kvalitu práce poslancov
                    Koncom marca 2003 bola kolaudovaná budova na Západnej terase Bratislavského hradu, kde sa rekonštrukciou
                    pôvodného barokového objektu vytvorili podmienky na prácu poslancov a ich asistentov. Nachádzajú sa tam
                    kancelárie poslancov, priestory na rokovanie poslaneckých a politických klubov a Návštevno-informačné
                    centrum NR SR. Poslanci majú možnosť zriadiť si poslanecké kancelárie aj vo svojich regiónoch a zamestnať
                    asistentov. Náklady na kancelárie a asistentov sú fi nančne limitované (prenájom kancelárie do 27 000 Sk
                    mesačne, asistent maximálne 80 % platu poslanca). Asistenti pracujú ako živnostníci na základe zmluvy
                    s kanceláriou, ich činnosť riadia poslanci, ktorí si ich aj vyberajú. Na skvalitnenie odbornej činnosti poslancov
                    boli k dispozícii útvary parlamentného inštitútu. Odbor legislatívy a aproximácie práva významne prispieval
                    k zlepšeniu kvality práce poslancov tým, že posudzoval všetky návrhy zákonov predložené do Národnej rady
                    SR z hľadiska splnenia náležitostí stanovených rokovacím poriadkom NR SR na postup do prvého čítania. Ku
                    všetkým návrhom zákonov, ktoré postúpili do druhého čítania, vypracoval stanovisko obsahujúce najmä ich
                    posúdenie s Ústavou SR a ostatnými zákonmi, ich vyváženosti s celým právnym poriadkom, ich kompatibility
                    s právom Európskej únie a súladu s medzinárodnými zmluvami. Vypracúval konkrétne pozmeňujúce
                    a doplňujúce návrhy k predloženým návrhom zákonov z hľadiska legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
                    Priebežne poskytoval odbornú pomoc poslancom, ktorá sa týkala dodržiavania procedurálneho postupu
                    pri prerokovaní návrhov zákonov Národnou radou SR.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47