Page 86 - elektr. Výročná správa NR SR a K NR SR 2019.pdf v roku 2020
P. 86

a doplňujúcich návrhov (§ 83 ods. 4 zákona o rokovacom poriadku NR SR),
                              posudzovanie  predložených  pozmeňujúcich  a doplňujúcich  návrhov  po
                              legislatívno-technickej  stránke  ako  aj  ich  obsahovej  súvislosti  (§  94  ods.  3
                              zákona  o  rokovacom  poriadku  NR  SR)  a  ich  prípadnej  kolízie  navzájom,  či
                              s  predloženým  návrhom  zákona,  resp.  s platným  zákonom,  a zaujímanie
                              stanovísk k priebežným legislatívno-právnym problémom.

                            spolupráca s tajomníkmi výborov NR SR a určenými spravodajcami k návrhom
                              zákonov a zákonov vrátených prezidentkou SR počas rokovania výborov, pri
                              príprave  spoločnej  správy  a pri  rokovaní  gestorského  výboru  k nim.
                              Poskytovanie odbornej pomoci navrhovateľom jednotlivých návrhov zákonov
                              pri  ich  príprave,  pri  príprave  pozmeňujúcich  návrhov,  ako  aj  počas  celého
                              priebehu  ich  schvaľovania  a  poskytovanie  nepretržitej  konzultačnej  služby
                              a  poradenstva  k legislatívnym  a procedurálnym  otázkam,  ktoré  sa  vyskytnú
                              v priebehu legislatívneho procesu v NR SR.


                            vypracúvanie  čistopisov  zákonov  po  ich  schválení  (zapracovaním  všetkých
                              schválených  pozmeňujúcich  návrhov),  zabezpečovanie  ich  podpísania
                              príslušnými ústavnými činiteľmi a ich uverejnenia na webovom sídle NR SR
                              a  v  Zbierke  zákonov  SR  a  vykonávanie  ich  autorskej  korektúry  v Zbierke
                              zákonov SR.

                            spracúvanie odborných podkladov pre potreby vedenia NR SR a poskytovanie
                              odborných  konzultácií  k  aktuálnym  ústavným,  právnym  a  spoločenským
                              problémom, ako aj iným záležitostiam patriacim do pôsobnosti NR SR (napr.
                              k  voľbe  prezidenta  SR,  k rokovaniu  so  zástupcami Benátskej  komisie,
                              k problematike  štátnej  služby,  k otázkam  antisemitizmu  či  k Istanbulskému
                              dohovoru).


                            vypracúvanie návrhov vyjadrení NR SR ako účastníka konania ku konaniam
                              vedeným na Ústavnom súde Slovenskej republiky o súlade zákonov s Ústavou
                              Slovenskej  republiky  a  medzinárodnými  zmluvami,  ktorými  je  Slovenská
                              republika viazaná, ktorých v roku 2019 bolo 13. Okrem toho bola NR SR (po
                              prvýkrát) zapojená aj do konania pred Súdnym dvorom Európskej únie vo veci
                              návrhu na začatie prejudiciálneho konania.

                            poskytovanie odbornej súčinnosti a spolupráca s inými organizačnými útvarmi
                              Kancelárie NR SR, najmä posudzovaním návrhov služobných predpisov a iných
                              dokumentov,  poskytovaním  informácií  o zákonoch  a preberaných  právne
                              záväzných aktoch Európskej únie, a aktívna účasť na realizácii twinningového
                              projektu  pre  parlament  Moldavskej  republiky,  ktorý  bol  zabezpečovaný
                              Kanceláriou NR SR ako účastníkom konzorcia.


                            štátni zamestnanci OLAP v rámci svojej činnosti priebežne sledujú judikatúru
                              Ústavného  súdu  Slovenskej  republiky,  Európskeho  súdu  pre  ľudské  práva


                                                           84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91