Page 17 - Vyročna správa 2018.cdr
P. 17

1.2. Schôdze Národnej rady Slovenskej republiky
                     Predseda Národnej rady SR v roku 2018 zvolal 14 schôdzí Národnej rady SR 26. – 39.
               schôdza), ktoré trvali spolu 63 kalendárnych dní. Z toho 5 schôdzí zvolal na základe žiadostí skupiny
               poslancov podľa § 17 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady SR a ich programom bolo:
               27. schôdza Národnej rady SR: návrh skupiny poslancov Národnej rady SR na prijatie uznesenia
               Národnej rady SR k dlhodobému plánu a aktuálnemu stavu modernizácie Ozbrojených síl SR,
               29.  schôdza  Národnej  rady  SR:  vyslovenie  nedôvery  predsedovi  vlády  SR  Robertovi  Ficovi
               (schôdza bolo zrušená na základe rozhodnutia predsedu Národnej rady SR č. 943 zo 16. 3. 2018),
               32.  schôdza  Národnej  rady  SR:  vyslovenie  nedôvery  podpredsedníčke  vlády  SR  a  ministerke
               pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriele Matečnej,
               36. schôdza Národnej rady SR: odvolanie Andreja Danka z funkcie predsedu Národnej rady SR
               (program nebol schválený),
               37. schôdza Národnej rady SR: odvolanie Andreja Danka z funkcie predsedu Národnej rady SR.



               1.3. Hlavné oblasti činnosti Národnej rady Slovenskej republiky


               1.3.1  Legislatívna činnosť Národnej rady Slovenskej republiky

                     V roku 2018 bolo Národnej rade SR predložených celkom 331 návrhov zákonov, z toho 86
               predložila vláda a 245 poslanci Národnej rady SR. Národná rada SR za uvedené obdobie schválila
               119 návrhov zákonov, z nich 87 predložila vláda SR a 32 poslanci Národnej rady SR. V skrátenom
               legislatívnom konaní boli schválené 3 návrhy zákonov.
               Prehľad ústavných zákonov a najdôležitejších zákonov prijatých Národnou radou Slovenskej
               republiky v roku 2018:
                     ź zákon č. 370/2018 Z. z. z 5. decembra 2018  o štátnom rozpočte na rok 2019: vládny
                        návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2019 bol predložený do Národnej rady SR v rámci
                        návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2019 až 2021. Národná rada Slovenskej republiky
                        sa uzniesla na zákone o štátnom rozpočte na r. 2019 nasledovne: celkové príjmy štátneho
                        rozpočtu na rok 2019 sa rozpočtujú sumou 15 497 653 878 eur,  celkové výdavky štátneho
                        rozpočtu na rok 2019 sa určujú sumou 17 538 901 300 eur a schodok štátneho rozpočtu na
                        rok 2019 sa určuje sumou 2 041 247 422 eur.
                     ź zákon č. 368/2018 Z. z. zo 4. decembra 2018, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č.
                        289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení
                        zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o
                        zmenách  v  sústave  územných  finančných  orgánov  v  znení  neskorších  predpisov
                        a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony: Národná rada SR sa uzniesla na zákone
                        č.  368/2018  o  používaní  elektronickej  registračnej  pokladnice.  Tento  zákon  vytvoril
                        podmienky na rozšírenie priameho elektronického prepojenia jednotlivých registračných
                        pokladníc s finančnou správou. Podnikatelia sú povinní na účely evidencie prijatých tržieb
                        používať registračnú pokladnicu, tzv. pokladnicu e-kasa klient, ktorá bude prepojená
                        so  systémami  finančnej  správy.    Rozšírenie  priameho  elektronického  prepojenia  dá
                        väčšie  možnosti  finančnej  správe  zefektívniť  kontroly  a  účinnejšie    bojovať    proti
                        daňovým únikom.  Zavedenie systému e-kasa znamená aj pre podnikateľov veľa výhod,
                        napr.: zníženie administratívnej záťaže pri obstarávaní hardvéru, zníženie nákladov pri
                        prevádzke, kontinuálny prechod medzi účtovnými dňami, export dát na zjednodušenie
                        podávania  kontrolného  výkazu  na  účely  DPH,  dostupnosť  dát  počas  archivácie.
                        Zákazníkom systém umožní overenie pravosti pokladničných dokladov v reálnom čase.




                                                                                                          17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22