Page 80 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2012
P. 80
Výbor NR SR pre sociálne veci a bývanie 4
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo 3
a životné prostredie
Výbor NR SR pre ľudské práva, národnosti 2
a postavenie žien
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti 2
Výbor NR SR pre kultúru a médiá 2
Ústavnoprávny výbor NR SR 1
5. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej
republiky
5.1 Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej
rady Slovenskej republiky
Kancelária NR SR je štátna rozpočtová organizácia zriadená na základe zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej
rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné,
organizačné a technické úlohy pri zabezpečovaní činnosti Národnej rady SR, jej výborov,
osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri zabezpečovaní parlamentnej
dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária NR SR plní aj úlohy vyplývajúce z ďalších
právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania
prostriedkov štátneho rozpočtu ako správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania
pracovnoprávnych a obdobných vzťahov poslancov Národnej rady SR, štátnych
zamestnancov a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.
Na začiatku roka 2014 mala Kancelária NR SR schválený počet 378 pracovných
miest (z toho 161 štátnozamestnaneckých miest a 217 miest na výkon prác vo verejnom
záujme). V priebehu kalendárneho roka sa uskutočnilo niekoľko organizačných zmien,
ktorých cieľom bola racionalizácia, zvýšenie alebo zabezpečenie efektívnosti práce
jednotlivých útvarov Kancelárie NR SR. Organizačná štruktúra - počet organizačných
78