Page 37 - Obsah
P. 37
Výbor NR SR pre zdravotníctvo 1
Osobitný kontrolný výbor na kontrolu činnosti SIS 1
4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky
4.1. Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady Slovenskej
republiky
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na
základe zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení
neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné a technické úlohy pri zabezpečovaní
činnosti Národnej rady SR, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií a tiež pri
zabezpečovaní parlamentnej dokumentácie a tlačovej služby. Kancelária plní aj úlohy, vyplývajúce
z ďalších právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania
prostriedkov štátneho rozpočtu, ako správca rozpočtovej kapitoly a v oblasti spravovania
pracovnoprávnych a obdobných vzťahov poslancov Národnej rady SR, štátnych zamestnancov
a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.
Na začiatku roka 2011 mala kancelária schválený počet 426 pracovných miest (z toho 164
štátnozamestnaneckých miest a 262 miest na výkon prác vo verejnom záujme).
V roku 2011 pokračovala Kancelária Národnej rady SR v zámere znížiť mzdové výdavky.
V priebehu roka realizovala niekoľko organizačných zmien, ktorých cieľom bola
racionalizácia, zvýšenie alebo zabezpečenie efektívnosti práce jednotlivých útvarov kancelárie.
V rámci plnenia tohto cieľa znížila počet plánovaných pracovných miest z 426 na 378 (161
štátnozamestnaneckých miest a 217 miest na výkon prác vo verejnom záujme). V priebehu roka
skončila kancelária pracovnoprávny vzťah s 59 zamestnancami z dôvodu organizačnej zmeny. Okrem
toho na vlastnú žiadosť odišlo z kancelárie 36 zamestnancov. V tom istom období začalo pracovať v
kancelárii 56 nových zamestnancov, z nich 4 boli odborníci, vykonávajúci úlohy pre predsedu
a podpredsedov NR SR. Celkovo sa znížil počet zamestnancov kancelárie o 39.
V priebehu roku 2011 kancelária realizovala 6 výberových konaní na funkcie vedúcich štátnych
zamestnancov a 13 výberov na prijatie štátneho zamestnanca do stálej štátnej služby.
4.2. Starostlivosť o zamestnancov Kancelárie Národnej rady SR a jej účelové zariadenia
V Kancelárii Národnej rady SR pôsobí dlhodobo ako zástupca zamestnancov odborová
organizácia. Vzájomné vzťahy medzi kanceláriou a zamestnancami sa riešia prostredníctvom
kolektívneho vyjednávania. V roku 2011 bol v Kancelárii Národnej rady SR dohodnutý 37,5-hodinový
pracovný týždep pre zamestnancov v jednozmennej prevádzke, 36,25-hodinový pracovný týždep pre
zamestnancov v dvojzmennej prevádzke a 35-hodinový pracovný týždep na pracoviskách
s nepretržitým režimom práce.