Page 37 - Obsah
P. 37

Výbor NR SR pre zdravotníctvo                                                         1

               Osobitný kontrolný výbor na kontrolu činnosti SIS                                     1







               4. Organizačný rozvoj Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky

                     4.1. Postavenie, pôsobnosť a organizačné zmeny v Kancelárii Národnej rady Slovenskej
                           republiky

                     Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky je štátna rozpočtová organizácia, zriadená na
               základe zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení
               neskorších predpisov. Jej poslaním je plniť odborné, organizačné a technické úlohy pri zabezpečovaní
               činnosti  Národnej  rady  SR,  jej  výborov,  osobitných  kontrolných  výborov  a komisií  a tiež  pri
               zabezpečovaní  parlamentnej  dokumentácie  a tlačovej  služby.  Kancelária  plní  aj  úlohy,  vyplývajúce
               z ďalších právnych predpisov, najmä v oblasti správy a ochrany majetku štátu a v oblasti používania
               prostriedkov  štátneho  rozpočtu,  ako  správca  rozpočtovej  kapitoly  a  v  oblasti spravovania
               pracovnoprávnych  a obdobných  vzťahov  poslancov  Národnej  rady  SR,  štátnych  zamestnancov
               a zamestnancov, ktorí v kancelárii vykonávajú práce vo verejnom záujme.

                     Na  začiatku  roka    2011 mala  kancelária  schválený  počet  426  pracovných  miest  (z  toho 164
               štátnozamestnaneckých miest a  262 miest na výkon prác vo verejnom záujme).

                     V roku  2011    pokračovala  Kancelária  Národnej  rady  SR    v  zámere  znížiť  mzdové  výdavky.
               V    priebehu   roka   realizovala   niekoľko   organizačných  zmien,   ktorých  cieľom   bola
               racionalizácia, zvýšenie  alebo  zabezpečenie  efektívnosti  práce  jednotlivých  útvarov  kancelárie.
               V rámci  plnenia  tohto  cieľa  znížila  počet  plánovaných    pracovných  miest  z    426  na  378  (161
               štátnozamestnaneckých  miest  a 217  miest  na  výkon  prác  vo  verejnom  záujme).  V priebehu  roka
               skončila kancelária pracovnoprávny vzťah s 59 zamestnancami z dôvodu organizačnej zmeny.  Okrem
               toho na vlastnú žiadosť odišlo z kancelárie 36 zamestnancov. V tom istom období začalo pracovať v
               kancelárii  56  nových  zamestnancov,  z nich  4  boli  odborníci,  vykonávajúci  úlohy  pre  predsedu
               a podpredsedov NR SR. Celkovo sa znížil počet zamestnancov kancelárie o 39.

                     V priebehu roku 2011  kancelária realizovala 6 výberových konaní na funkcie vedúcich štátnych
               zamestnancov a 13 výberov na prijatie štátneho zamestnanca do stálej štátnej služby.



                   4.2.  Starostlivosť o zamestnancov Kancelárie Národnej rady SR a jej účelové zariadenia

                      V Kancelárii  Národnej  rady  SR  pôsobí    dlhodobo  ako  zástupca  zamestnancov  odborová
               organizácia.  Vzájomné  vzťahy  medzi  kanceláriou  a zamestnancami  sa  riešia  prostredníctvom
               kolektívneho vyjednávania. V roku 2011 bol v Kancelárii Národnej rady SR dohodnutý 37,5-hodinový
               pracovný týždep pre zamestnancov v jednozmennej prevádzke, 36,25-hodinový pracovný týždep pre
               zamestnancov  v dvojzmennej  prevádzke  a 35-hodinový  pracovný  týždep  na  pracoviskách
               s nepretržitým režimom práce.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42