Page 14 - Obsah
P. 14

Poskytovateľ  dotácie  môže  ustanovené  podmienky podrobnejšie  určiť,  prípadne  môže  určiť  ďalšie
               podmienky, ktorými sa zabezpečí maximálna hospodárnosť a efektívnosť použitia dotácie.

                      Dôležité  zmeny  priniesol  aj  vládny  návrh  zákona  o poskytovaní  dotácií  v pôsobnosti
               Ministerstva zahraničných vecí SR, ktorý rozširuje možnosti poskytovania dotácií v pôsobnosti tohto
               ministerstva  aj  na  podporu  študijno-vedecko-výskumných  aktivít  v oblasti  zahraničnej  politiky  SR.
               Konkrétne umožňuje alokáciu zdrojov Ministerstva zahraničných vecí SR do organizácie vedeckých
               a odborných  podujatí  a analyticko-výskumnej  činnosti  spojenej  s medzinárodnými  vzťahmi
               a zahraničnými  vecami  a  do  spoločných  projektov  SR  a Organizácie  pre  ekonomickú  spoluprácu
               a rozvoj (OECD). Prostredníctvom legislatívneho spresnenia dotačného systému zlepšuje podmienky
               rozvoja občianskej spoločnosti s cieľom lepšej informovanosti verejnosti a jej zapojenia do činností
               v oblasti  zahraničnej  politiky  štátu.  V sfére  oficiálnej  rozvojovej  pomoci  zákon  upravuje  predmet
               poskytnutia dotácie, ďalšie podmienky poskytovania dotácie a atribúty spolufinancovania projektov
               oficiálnej rozvojovej pomoci.

                      Mimoriadny  záujem  verejnej  mienky  o legislatívne  zmeny  v oblasti  kultúry  počas  V.
               volebného obdobia vyvolalo prijatie  zákona  č. 532/2010 Z.z. o Rozhlase a televízii Slovenska a o
               zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon kreuje nový legislatívny rámec fungovania, organizácie
               a financovania  verejnoprávnych  médií  s cieľom  zefektívnenia  ich  činnosti, konsolidácie  rozpočtu
               a kontroly  týchto  inštitúcií  a zlepšenia  ich  obrazu  v očiach  verejnej  mienky.  Základnou  premisou
               zákona  je  spojenie  Slovenského  rozhlasu  a   Slovenskej  televízie.  Preto  zákon  špecifikuje  fukčno-
               organizačné,   materiálno-technické   a kompetečno-interné   náležitosti   uvedenej   integrácie
               verejnoprávnych  médií.  Integrácia  dosiaľ  duálneho  systému  verejnoprávneho  vysielania  rieši
               diskrepanciu  medzi  pokračujúcim  legislatívnym  rozširovaním  povinností  STV  a SRo  a kontinuálnym
               zvyšovaním vstupných nákladov na výrobu programov. Zákon v tomto kontexte prináša možnosti pre
               finančné úspory v rovine personálnej, v rovine obslužných činností hlavných organizačných procesov
               a činností,  ako  aj  v rovine  výroby  programov  a servisných  výkonov,  techniky  a nových  technológií
               cestou zjednotenia priestorových, personálnych, technologických a databázických atribútov činnosti
               verejnoprávnych médií.


                      V roku 2010 prezident SR vrátil Národnej rade SR na opätovné prerokovanie 16 zákonov. Vo
               IV. volebnom období ich bolo 7, z nich však 2 Národná rada SR opätovne schválila, a to novelu zákona
               o obecnom zriadení a novelu zákon o vysokých školách. Zvyšných 5 zákonov, ktoré prezident SR vrátil
               Národnej rade SR na opätovné prerokovanie, Národná rada SR neschválila.



                      V priebehu V. volebného obdobia v roku 2010 prezident vrátil Národnej rade SR na opätovné
               prerokovanie 9 zákonov. Z toho 4 zákony Národná rada SR opätovne schválila, a to novelu zákona o
               organizácii  činnosti  vlády  a  organizácii  ústrednej  štátnej  správy,  novelu  zákona  o Súdnej  rade
               Slovenskej republiky, zákon o Rozhlase a televízii Slovenska a novelu zákona  o dani z príjmov. Ďalších
               5 vrátených zákonov bolo zaradených  na program schôdze so začiatkom 1. februára 2011.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19