Page 36 - \Výročná správa 2007
P. 36
3.5.2. Sťažnosti a iné podnety
Sťažnosti a podnety občanov sa týkali širokého okruhu problémov spoločenského života. V sociálnej sfére
občania prezentovali najmä nesúhlas s výškou priznaných starobných a invalidných dôchodkov. Vyjadrovali tiež
obavy nad dostupnosťou zdravotnej starostlivosti. V oblasti súdnictva, prokuratúry a polície občania poukazovali
na prieťahy v súdnych konaniach, vyjadrovali nesúhlas s rozhodnutiami súdov alebo s konaním konkrétnych
sudcov, prípadne príslušníkov iného orgánu činného v trestnom konaní. Kritizovali tiež nedostatočnosť zákonných
noriem a postupov úradov z hľadiska vyššej vymožiteľnosti práva.
Viacerí občania zaslali svoje pripomienky a námietky voči ustanoveniam niektorých zákonov, napr. o pamäti
národa, o sociálnom poistení, o cenách. Poukazovali aj na potrebu novelizácie zákonov súvisiacich s odškod-
nením občanov, ukrivdených bývalým totalitným režimom. Časť sťažností sa týkala pôsobenia samosprávy
a špecializovanej štátnej správy, nedostatočnej a nekvalitnej práce niektorých starostov a primátorov, nedostat-
kov v hospodárení s majetkom obcí a miest, rozhodnutí samosprávnych orgánov v oblasti miestnych poplatkov
a stavebných konaní, ale tiež postupu obvodných pozemkových úradov a katastrálnych úradov.
Na ďalšie prešetrenie iným príslušným orgánom a inštitúciám bolo postúpených celkom 13 sťažností. Spolu
29 podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne postúpených na vedomie alebo ďalšie riešenie niektorému
z výborov Národnej rady SR.
4. Organizačný rozvoj Kancelárie
Národnej rady Slovenskej republiky
4.1. Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako služobný úrad
s osobitným postavením a starostlivosť o jej zamestnancov
Kancelária Národnej rady SR ako služobný úrad s osobitným postavením má kompetenciu prijímať vlastné
VÝROČNÁ SPRÁVA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY ZA ROK 2007
služobné predpisy, upravujúce výkon štátnej služby, najmä pri určovaní odborov štátnej služby vykonávaných
v rámci jej pôsobnosti, pri výbere štátnych zamestnancov, ich služobnom hodnotení a pri vzdelávaní.
V priebehu minulého roka organizovala 8 výberových konaní na neobsadené miesta v štátnej službe.
Na rok 2007 mala Kancelária Národnej rady SR schválených 170 štátno-zamestnaneckých miest a 281
miest na výkon prác vo verejnom záujme.
Plnila povinný podiel zamestnávania občanov so zdravotným postihnutím v zmysle zákona č. 5/2004 Z. z.
o službách zamestnanosti.
Kancelária Národnej rady SR požiadala Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
o poskytnutie nenávratného fi nančného príspevku z Európskeho sociálneho fondu (ESF) na vzdelávací projekt
s názvom „Nový prístup ku vzdelávaniu zamestnancov Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky s dôrazom
na zvyšovanie kvality práce jej zamestnancov a zvyšovanie úrovne manažérskych kompetencií a zručností
vedúcich zamestnancov“.
V rámci tohto projektu naplánovala vzdelávanie v nasledovných tematických okruhoch: manažérstvo kva-
lity, osvojovanie si a implementácia prvkov EFQM, procesné a nákladové riadenie, manažérske kompetencie
a manažérske zručnosti, komunikačné zručnosti a spôsobilosti zamestnancov, kurzy v anglickom, francúzskom
a nemeckom jazyku.
Po schválení predloženého projektu v príslušných orgánoch ministerstva, Kancelária Národnej rady SR 16. júla
podpísala s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky zmluvu o poskytnutí nenávratného
fi nančného príspevku na realizáciu uvedeného projektu. Tá sa začala v novembri vzdelávaním v oblasti riadenia
procesov a kvality – praktickými cvičeniami na tému Princípy modelu excelentnosti, ktoré absolvovalo asi
40 zamestnancov. Jazykových kurzov sa zúčastnilo vyše 100 zamestnancov.
34