Page 36 - \Výročná správa 2007
P. 36

3.5.2. Sťažnosti a iné podnety



                     Sťažnosti a podnety občanov sa týkali širokého okruhu problémov spoločenského života. V sociálnej sfére
                občania prezentovali najmä nesúhlas s výškou priznaných starobných a invalidných dôchodkov. Vyjadrovali tiež
                obavy nad dostupnosťou zdravotnej starostlivosti. V oblasti súdnictva, prokuratúry a polície občania poukazovali
                na prieťahy v súdnych konaniach, vyjadrovali nesúhlas s rozhodnutiami súdov alebo s konaním konkrétnych
                sudcov, prípadne príslušníkov iného orgánu činného v trestnom konaní. Kritizovali tiež nedostatočnosť zákonných
                noriem a postupov úradov  z hľadiska vyššej vymožiteľnosti práva.
                     Viacerí občania zaslali svoje pripomienky a námietky voči ustanoveniam niektorých zákonov, napr. o pamäti
                národa,  o sociálnom poistení,  o cenách. Poukazovali aj na potrebu novelizácie zákonov súvisiacich s odškod-
                nením občanov, ukrivdených bývalým totalitným režimom. Časť sťažností sa týkala pôsobenia  samosprávy
                a špecializovanej štátnej správy, nedostatočnej a nekvalitnej práce niektorých starostov a primátorov, nedostat-
                kov v hospodárení s majetkom obcí a miest, rozhodnutí  samosprávnych orgánov v oblasti miestnych poplatkov
                a stavebných konaní, ale tiež postupu obvodných pozemkových úradov a katastrálnych úradov.

                     Na ďalšie prešetrenie iným príslušným orgánom a inštitúciám bolo postúpených celkom 13 sťažností. Spolu
                29 podnetov a sťažností bolo adresovaných, prípadne postúpených na vedomie alebo ďalšie riešenie niektorému
                z výborov Národnej rady SR.



                4. Organizačný rozvoj Kancelárie

                  Národnej rady Slovenskej republiky





                4.1. Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako služobný úrad

                      s osobitným postavením a starostlivosť o jej zamestnancov



                     Kancelária Národnej rady SR  ako služobný úrad s osobitným postavením má kompetenciu prijímať vlastné
       VÝROČNÁ SPRÁVA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY ZA ROK 2007
                služobné predpisy, upravujúce výkon štátnej služby, najmä pri určovaní odborov štátnej služby vykonávaných
                v rámci jej pôsobnosti, pri výbere štátnych zamestnancov, ich služobnom hodnotení a pri vzdelávaní.

                     V priebehu minulého roka organizovala 8 výberových konaní na neobsadené miesta v štátnej službe.

                     Na rok 2007 mala Kancelária Národnej rady SR schválených 170 štátno-zamestnaneckých miest a 281
                miest na výkon prác vo verejnom záujme.
                     Plnila povinný podiel zamestnávania občanov so zdravotným postihnutím v zmysle zákona č. 5/2004 Z. z.
                o službách zamestnanosti.

                     Kancelária Národnej rady SR požiadala  Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
                o poskytnutie nenávratného fi nančného príspevku z Európskeho sociálneho fondu (ESF) na vzdelávací projekt
                s názvom „Nový prístup ku vzdelávaniu zamestnancov Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky s dôrazom
                na  zvyšovanie  kvality  práce  jej  zamestnancov  a  zvyšovanie  úrovne  manažérskych  kompetencií  a  zručností
                vedúcich zamestnancov“.
                     V rámci tohto projektu naplánovala vzdelávanie v nasledovných tematických okruhoch: manažérstvo kva-
                lity, osvojovanie si a implementácia prvkov EFQM, procesné a nákladové riadenie, manažérske kompetencie
                a manažérske zručnosti, komunikačné zručnosti a spôsobilosti zamestnancov, kurzy v anglickom, francúzskom
                a nemeckom jazyku.

                     Po schválení predloženého projektu v príslušných orgánoch ministerstva, Kancelária Národnej rady SR 16. júla
                podpísala s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky zmluvu o poskytnutí nenávratného
                fi nančného príspevku na realizáciu uvedeného projektu. Tá sa začala v novembri vzdelávaním v oblasti riadenia
                procesov a kvality – praktickými cvičeniami na tému Princípy modelu excelentnosti, ktoré absolvovalo asi
                40 zamestnancov. Jazykových kurzov sa zúčastnilo vyše 100 zamestnancov.



     34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41