Page 47 - untitled
P. 47

ORGANIZAČNÝ ROZVOJ
                                                                                                        KANCELÁRIE
                                                                                                        NÁRODNEJ RADY
                                                                                                        SLOVENSKEJ REPUBLIKY


                                                                                                    46  47






          ciu prijímať vlastné služobné predpisy upravujúce výkon štátnej služby v kancelárii, najmä pri určovaní odborov štátnej služby
          vykonávaných v kancelárii, pri výbere štátnych zamestnancov, ich služobnom hodnotení a pri vzdelávaní.


          V priebehu roka 2005 kancelária realizovala celkovo 14 výberových konaní na neobsadené miesta v štátnej službe. Vzdelávanie
          zamestnancov sa orientovalo najmä na jazykovú prípravu a prehlbovanie kvalifi kácie štátnych zamestnancov a zamestnancov
          vykonávajúcich práce vo verejnom záujme formou kurzov, seminárov a konferencií.

          4.3.    Aktivity Kancelárie N á r o d n e j   r ady Slo v ensk ej r epubliky podporujúce
                  kvalitu práce poslancov


          Kancelária svojimi odbornými službami prispieva ku kvalite práce poslancov tým, že im poskytuje podporu a spoluprácu hlavne
          pri plnení legistlatívnych a kontrolných úloh. Odborné služby pre všetkých poslancov poskytujú predovšetkým odbor pre legis-
          latívu a aproximáciu práva a odbor parlamentný inštitút.

          4.3.1.  Odbor legisla tív y a apr oximácie pr á v a


          Odbor legislatívy a aproximácie práva v roku 2005 prispieval k zlepšeniu kvality práce poslancov hlavne tým, že posudzoval všet-
          ky návrhy zákonov (v celkovom počte 262) predložených do Národnej rady Slovenskej republiky z hľadiska plnenia náležitostí
          stanovených zákonom č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady SR. Následne ku všetkým návrhom zákonov,
          ktoré postúpili do druhého čítania, odbor vypracoval stanovisko obsahujúce najmä posúdenie ich súladu s Ústavou Sloven-
          skej republiky a ostatnými zákonmi, ich vyváženosti s celým právnym poriadkom, ich zlučiteľnosti s právom EÚ a ich súladu s
          medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Tieto stanoviská mali k dispozícii všetci poslanci a výbory
          NR SR. Ďalej poskytoval odbornú pomoc poslancom pri vypracúvaní konkrétnych pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov
          k predloženým návrhom zákonov z hľadiska požiadaviek, ktoré legislatívne pravidlá tvorby zákonov kladú na zákon. V prípa-
          de potreby poskytoval aj odbornú pomoc poslancom, ktorá sa týkala dodržiavania procedurálneho postupu pri prerokovaní
          návrhov zákonov v druhom a treťom čítaní. V priebehu roka 2005 odbor spracoval okolo 200 odborných stanovísk k návrhom
          zákonov predložených do Národnej rady SR.


          Významnou činnosťou odboru v roku 2005 bola spolupráca pri tvorbe poslaneckého návrhu novely Ústavy Slovenskej republiky,
          návrhu ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov a novely zákona o rokovacom
          poriadku Národnej rady SR. Odbor sa v značnej miere podieľal na dopracúvaní návrhov reformných zákonov z oblasti sociálnych

          vecí, zdravotníctva, verejných financií, fiškálnej decentralizácie a pri rekodifikácii trestných kódexov a zákona o rodine.


          Pre konania pred Ústavným súdom Slovenskej republiky, v ktorých je Národná rada SR účastníkom konania, odbor pripravil 25
          návrhov stanovísk o súlade zákonov s Ústavou Slovenskej republiky a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republi-
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52