Page 111 - Výročná správa NR SR a K NR SR 2020
P. 111
a registratúrach v znení neskorších predpisov. Parlamentný archív poskytoval aj všetky
archívno-registratúrne služby v súlade s Registratúrnym poriadkom Kancelárie Národnej rady
SR a Bádateľským poriadkom Kancelárie Národnej rady SR. Pre poslancov, ich asistentov
a zamestnancov Kancelárie Národnej rady SR vyhľadával požadované archívne materiály,
predovšetkým parlamentné tlače s dôvodovými správami, pozmeňujúce návrhy, rôzne časti
rozpravy v stenografických záznamoch zo schôdzí Národnej rady SR, hlasovania na schôdzach
Národnej rady SR, v menšej miere sa vyhľadávala spisová dokumentácia z produkcie útvarov
a projektová technická dokumentácia stavieb. Ďalšie požiadavky na Parlamentný archív boli zo
strany odbornej či laickej verejnosti, prostredníctvom Odboru komunikácie s médiami
a verejnosťou Kancelárie Národnej rady SR. Dokopy išlo o 49 daných požiadaviek za rok 2020.
Požadované dokumenty sa z dôvodu pandemickej situácie poskytovali oproti iným rokom
predovšetkým v elektronickej podobe (z digitálneho archívu), menej vo forme xerokópii.
Rok 2020 bol rokom volebným, kedy Parlamentný archív preberal z dôvodu ukončenia
VII. volebného obdobia NR SR do registratúrneho strediska z celej Kancelárie Národnej rady
SR a orgánov Národnej rady SR všetky archívne písomnosti. Konkrétne boli na trvalú úschovu
prebrané archívne materiály v počte 426 balíkov z výborov Národnej rady SR, odborov
a oddelení Kancelárie Národnej rady SR. K prevzatým a spracovaným materiálom sa
vyhotovovali odovzdávacie zoznamy. Ďalej registratúrne stredisko zabezpečovalo vybavovanie
žiadaniek na výpožičku materiálov z registratúrneho strediska spolu so žiadosťami vybavenými
telefonicky. Prepisovaním programov a uznesení zo schôdzí Národnej rady SR za VII. volebné
obdobie sa vytvárali inventárne zoznamy zo schôdzí Národnej rady SR a začalo sa aj s tvorbou
inventárneho zoznamu pre VIII. volebné obdobie. Poskytovali sa aj metodické usmerňovanie
referentov z jednotlivých organizačných útvarov Kancelárie Národnej rady SR zodpovedných
za spracovanie a odovzdávanie materiálov – usmernenie k odovzdávaniu materiálov za
VII. volebné obdobie NR SR. Priebežne sa preberali a spracovávali odovzdané materiály
z jednotlivých organizačných útvarov Kancelárie Národnej rady SR na základe
vnútroorganizačného predpisu Registratúrny poriadok (korešpondencia + písomnosti
jednotlivých organizačných útvarov za rok 2018). Spracovávali sa v registratúrnom stredisku
aj Zbierky zákonov. Odovzdávanie ďalších archívnych písomností do registratúrneho strediska
priebežne pokračuje.
Okrem týchto písomností spracoval Parlamentný archív odovzdanú projektovú
dokumentáciu stavieb, ktoré spravuje Kancelária Národnej rady SR a dopĺňali sa zoznamy
projektovej dokumentácie v projektovom archíve. Skartovali sa písomnosti určené na
archivovanie, ktorým uplynuli lehoty uloženia v registratúrnom stredisku a priebežne sa k nim
vyhotovovali a dopĺňali inventárne zoznamy.
Parlamentný archív po parlamentných voľbách zaškolil nových zamestnancov
Kancelárie Národnej rady SR na prácu s e-registratúrou Kancelárie Národnej rady SR. Išlo
najmä o pracovníkov sekretariátu predsedu a podpredsedov Národnej rady SR. Zároveň sa
pripravovali podklady pre nový registratúrny poriadok a plán Kancelárie Národnej rady SR
a podklady pre výber nového dodávateľa elektronickej registratúry pre Kanceláriu Národnej
109