Page 49 - Rokovací poriadok október 2023.cdr
P. 49
§ 68
(1) Návrh zákona obsahuje jeho paragrafové znenie a dôvodovú
správu.
(2) Znenie návrhu zákona musí byť zrozumiteľné a musí byť z neho
zrejmé, čo sa má zákonom dosiahnuť.
(3) Dôvodová správa musí obsahovať náležitosti podľa osobitného
54)
zákona, doložku zlučiteľnosti návrhu zákona s právom Európskej únie
54a)
a doložku vybraných vplyvov. Ministerstvá a ostatné ústredné orgány
štátnej správy sú povinné poskytnúť poslancom a výborom súčinnosť pri
vypracovávaní doložky vybraných vplyvov formou zaslania potrebných
podkladov. Pri návrhu zákona podanom výborom alebo poslancom treba
návrh zákona vždy vopred prerokovať s Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo hospodárstva“) z hľadiska
jeho vplyvu na podnikateľské prostredie; súčasťou stanoviska
ministerstva hospodárstva k návrhu zákona je aj vyčíslenie vplyvov na
podnikateľské prostredie.
(4) Ak sa má podľa zákona vydať vykonávací predpis, predseda
národnej rady môže vyžiadať od navrhovateľa zákona jeho návrh. Návrh
vykonávacieho predpisu predloží navrhovateľ zákona vždy, ak má
vykonávací predpis nadobudnúť účinnosť súčasne so zákonom, podľa
ktorého má byť vydaný.
(5) Ak podaniu návrhu zákona predchádzala verejná diskusia,
navrhovateľ zákona predloží jej zhodnotenie.
§ 69
(1) Spôsob tvorby zákonov, podrobnosti o postupe pri ich príprave,
predkladaní a prerokúvaní a o ich forme upravia legislatívne pravidlá,
ktoré schváli národná rada uznesením.
(2) Legislatívne pravidlá sú pre navrhovateľa zákona záväzné.
§ 70
(1) Ak návrh zákona nespĺňa náležitosti podľa tohto zákona alebo
podľa legislatívnych pravidiel (§ 69), predseda národnej rady odporučí
navrhovateľovi zákona, aby nedostatky odstránil. Ak navrhovateľ
zákona s odporúčaním nesúhlasí, predloží predseda národnej rady svoje
odporúčanie spolu so stanoviskom navrhovateľa zákona na najbližšiu
schôdzu národnej rady, ktorá o nich rozhodne bez rozpravy.
47