KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D D E L E N I E V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
k CRD - 156/2024  
OZNÁMENIE O ZAČATÍ PRÍPRAVNÝCH TRHOVÝCH KONZULTÁCIÍ  
ZA ÚČELOM PRÍPRAVY A INFORMOVANIA HOSPODÁRSKYCH SUBJEKTOV  
O PLÁNOVANOM POSTUPE VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA  
so zreteľom na § 25 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých  
zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej v texte len „zákon o verejnom obstarávaní“)  
Plánovaný postup verejného obstarávania na predmet budúcej zákazky:  
Informačný systém Prepisy“.  
Identifikácia verejného obstarávateľa:  
Názov:  
Organizačný útvar:  
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky  
Odbor informačných a komunikačných technológií, Organizačný odbor  
a Oddelenie verejného obstarávania  
Námestie Alexandra Dubčeka 1  
Sídlo:  
812 80 Bratislava  
Slovenská republika  
00151491  
IČO:  
DIČ:  
Zastúpený:  
2020845046  
Ing. Daniel Guspan, vedúci Kancelárie Národnej rady Slovenskej  
republiky.  
Zatriedenie verejného  
obstarávateľa:  
podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.  
Predpokladaný dátum odoslania predbežného oznámenia na uverejnenie v Úradnom vestníku  
európskej únie a vo Vestníku verejného obstarávania:  
Verejný obstarávateľ predpokladaná odoslanie predbežného oznámenia dňa 23.01.2024.  
Stručný opis predmetu budúcej zákazky:  
Predmetom budúcej zákazky (predmetom projektu META IS – Projekt_2257) je vybudovanie  
Informačného systému Prepisy (IS Prepisy). Projekt IS Prepisy sa týka výlučne Kancelárie Národnej rady  
Slovenskej republiky (K NR SR) a zameriava sa na odborných zamestnancov K NR SR zabezpečujúcich  
prepisy z rokovaní Národnej rady Slovenskej republiky a jej výborov a korektorov týchto prepisov. IS  
Prepisy bude slúžiť primárne podľa požiadaviek zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku  
Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov na zabezpečenie odborných,  
organizačných a technických úloh spojených so zabezpečovaním činnosti Národnej rady Slovenskej  
republiky, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií vrátane parlamentnej dokumentácie  
a tlačovej služby, čím sleduje elektronickú podporu pôsobnosti Národnej rady Slovenskej republiky v  
oblasti zákonodarstva, kontroly a vnútornej i zahraničnej politiky. IS Prepisy je zložený zo 4  
komponentov, ktoré sú uvedené v rámci Aplikačnej architektúry, funkcionality systému sú podrobne  
uvedené v katalógu požiadaviek. Implementáciou nástroja (IS Prepisy) sa umožní:  
Zefektívnenie práce prepisovateľov/-liek a jazykových redaktorov/-iek.;  
Zníženie času potrebného pre spracovanie textov – rýchlejšie publikovanie prepísaných textov na  
Webovom portáli Národnej rady Slovenskej republiky.;  
Zlepšená podpora pre prepis rozsiahlych schôdzí.;  
Integrácia so systémom SSLP prostredníctvom integračného rozhrania.;  
Strana 1 z 5  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D D E L E N I E V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Integračné rozhranie s využitím webových služieb.;  
Podpora / automatizácia procesov autorizácie textov.;  
Automatické titulkovanie prebiehajúceho rokovania Národnej rady Slovenskej republiky (variantne  
aj v cudzích jazykoch).;  
Automatický prepis prebiehajúceho rokovania Národnej rady Slovenskej republiky.  
Predmet budúcej plánovanej zákazky (IS Prepisy) a všetky dôležité súvisiace informácie sú  
sumarizované v rámci projektových dokumentov, ktoré tvoria Prílohu č. 1 tohto oznámenia a sú  
poskytované v nasledovnom rozsahu: Projektový zámer, Prístup k projektu, CBA, Katalóg požiadaviek.  
Hlavné miesto dodania:  
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky , Námestie Alexandra Dubčeka 1 , 812 80 Bratislava,  
Slovenská republika.  
Spoločný slovník obstarávania (CPV):  
Hlavný kód CPV: 72000000-5 Služby informačných technológií: konzultácie, vývoj softvéru, internet  
a podpora.  
Účel, cieľ prípravných trhových konzultácií a predbežné zapojenie záujemcov:  
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky ako verejný obstarávateľ podľa § 7 ods. 1 písm. a)  
zákona o verejnom obstarávaní uskutočňuje toho času prípravné trhové konzultácie podľa § 25 zákona  
o verejnom obstarávaní na plánovaný predmet budúcej zákazky: „Informačný systém Prepisy“.  
Účelom prípravných trhových konzultácií je príprava a informovanie oprávnených potenciálnych  
hospodárskych subjektov o plánovanom postupe verejného obstarávania na identifikovaný predmet  
budúcej zákazky a overenie reálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek/podmienok na plnenie  
predmetu zákazky u oprávnených hospodárskych subjektov.  
Verejný obstarávateľ týmto oslovuje oprávnené potenciálne hospodárske subjekty, ktoré sa zaoberajú  
predmetom zákazky, s cieľom stanoviť objektívne a nediskriminačné parametre a požiadavky na  
predmet budúcej zákazky a taktiež stanoviť (vymedziť) ďalšie relevantné skutočnosti plánovaného  
verejného obstarávania tak, aby boli dodržané princípy/zásady verejného obstarávania a aby sa  
plánovaného verejného obstarávania zúčastnil čo najväčší počet oprávnených potenciálnych  
hospodárskych subjektov pôsobiacich na relevantnom trhu. Získanie spätnej väzby zo strany  
oprávnených potenciálnych hospodárskych subjektov a v prípade „relevantnosti“ jej zapracovanie  
s cieľom jednoznačného, úplného a nestranného zadefinovania opisu predmetu budúcej zákazky  
predstavuje jeden z najdôležitejších očakávaných atribútov. Účelom prípravných trhových konzultácií  
je aj overenie správnosti určenia, resp. určenie, predpokladanej hodnoty zákazky (úsilie získať  
indikatívnu cenu), ako aj „validácia“ navrhovaného a sprístupneného spôsobu riešenia.  
Oprávnenosť hospodárskych subjektov zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií, komunikácia  
a ďalšie, súvisiace informácie:  
Do prípravných trhových konzultácií sa môže zapojiť ktorýkoľvek oprávnený potenciálny hospodársky  
subjekt sobiaci na relevantnom trhu, resp. nezávislý expert v danej oblasti predmetu obstarávania.  
Verejný obstarávateľ sa s ohľadom na vedomosti a skúsenosti relevantných hospodárskych subjektov,  
ktoré majú záujem zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií, rozhodol aplikovať nasledovné  
podmienky a požadovať splnenie nasledovných požiadaviek:  
Strana 2 z 5  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D D E L E N I E V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
1) Rozhodnutie hospodárskeho subjektu zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií musí byť  
slobodné a vážne. Účasť je dobrovoľná bez nároku na finančnú kompenzáciu.;  
2) Hospodársky subjekt zúčastňujúci sa prípravných trhových konzultácií je povinný predložiť  
identifikačné údaje (identifikáciu) a stručné informácie (tzv. písomná prezentácia), z ktorých bude  
možné zistiť a vyhodnotiť, aké skúsenosti a znalosť má hospodársky subjekt v danej oblasti  
obstarávania.;  
3) Hospodársky subjekt si musí byť vedomý zákonnej úpravy prípravných trhových konzultácií, a to  
najmä dôsledkov vyplývajúcich z účasti hospodárskeho subjektu na prípravných trhových  
konzultáciách so zreteľom na § 25 a § 40 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní. Účasťou  
hospodárskeho subjektu v rámci prípravných trhových konzultácií má verejný obstarávateľ zato, že  
dôsledky v zmysle vyššie uvedeného sú každému hospodárskemu subjektu dostatočne jasné  
a zrozumiteľné, pričom každá fyzická osoba podieľajúca sa na účasti hospodárskeho subjektu  
v rámci prípravných trhových konzultácií bola o týchto skutočnostiach náležite poučená. Účasť  
hospodárskeho subjektu v rámci prípravných trhových konzultácií nepredstavuje nemožnosť  
(obmedzenie) zúčastniť sa budúceho oficiálneho („ostrého“) verejného obstarávania a tým  
oprávnenie hospodárskeho subjektu predložiť súťažnú ponuku v budúcnosti nie je dotknuté.;  
4) Verejný obstarávateľ stanovil v priebehu prípravných trhových konzultácií písomnú formu  
komunikácie, ktorá bude prebiehať elektronicky (e-mailom) prostredníctvom e-mailovej adresy  
kontaktnej osoby verejného obstarávateľa: martin.durech@nrsr.sk.;  
5) Verejný obstarávateľ s cieľom osloviť čo najviac relevantných oprávnených hospodárskych  
subjektov zverejní všetky dokumenty a informácie o prípravných trhových konzultáciách  
v súvislosti s plánovaných postupom verejného obstarávania na vyššie identifikovaný predmet  
-
Priebeh prípravných trhových konzultácií:  
1) Celá písomná komunikácia v priebehu prípravných trhových konzultácií bude prebiehať  
elektronicky (e-mailom) prostredníctvom e-mailovej adresy kontaktnej osoby verejného  
2) Počas celého trvania prípravných trhových konzultácií môžu hospodárske subjekty zasielať svoje  
otázky, návrhy alebo pripomienky. ;  
3) Verejný obstarávateľ zverejní na svojom profile, ktorý je zriadený na webovom sídle Úradu pre  
verejné obstarávanie, všetky potrebné dokumenty a informácie, ktoré budú počas celého trvania  
prípravných trhových konzultácií všetkým hospodárskym subjektom priamo, bez obmedzení  
prístupné. Verejný obstarávateľ zverejní na svojom profile aj:  
a) Prílohu č. 1 - Projektové dokumenty,  
b) Prílohu č. 2 - Okruh otázok (formulár),  
c) Prílohu č. 3 - Indikatívna cena (formulár).  
Príloha č. 2 - Okruh otázok (formulár) a Príloha č. 3 - Indikatívna cena (formulár), ktoré poskytuje  
verejný obstarávateľ v editovateľnej podobe, sledujú splnenie cieľu a účelu týchto prípravných  
trhových konzultácií a to najmä zistiť, či trh dokáže zabezpečiť verejným obstarávateľom  
Strana 3 z 5  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D D E L E N I E V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
požadované riešenie, resp. či existuje iné vhodné riešenie, a overenie správnosti určenia  
predpokladanej hodnoty zákazky. Okruh otázok, ktorý definoval verejný obstarávateľ v rámci  
formalizovanej Prílohy č. 2 nie je absolútny, avšak predstavuje minimálnu úroveň, ktorú považuje  
verejný obstarávateľ za nevyhnutné s trhom (hospodárskymi subjektmi) konzultovať.;  
4) Účasť na prípravných trhových konzultáciách je dobrovoľná a hospodársky subjekt sa môže  
slobodne rozhodnúť, či využije/nevyužije možnosť zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií.;  
5) Hospodársky subjekt, ktorý má záujem zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií, je povinný  
zaslať verejnému obstarávateľovi svoje identifikačné údaje (identifikáciu), stručné informácie (tzv.  
stručná písomná prezentácia) a taktiež je povinný zaslať vyplnenú Prílohu č. 2 - Okruh otázok  
a vyplnenú Prílohu č. 3 - Indikatívna cena na e-mailovú adresu kontaktnej osoby verejného  
obstarávateľa: martin.durech@nrsr.sk a to najneskôr do 22.02.2024 (štvrtok) do 16:00 hod.  
miestneho času.;  
6) Všetky náklady a výdavky spojené s prípravnými trhovými konzultáciami znáša hospodársky  
subjekt bez akéhokoľvek finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi.;  
7) Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo upravovať a/alebo meniť informácie, podmienky  
týkajúce sa priebehu a obsahu prípravných trhových konzultácií kedykoľvek počas ich trvania.  
O prípadných zmenách a/alebo úpravách bude verejný obstarávateľ informovať hospodárske  
subjekty dostatočne vopred. Verejný obstarávateľ si taktiež vyhradzuje právo uskutočniť prípravné  
trhové konzultácie aj vo viacerých po sebe nasledujúcich procesných etapách (tzv. viackolové PTK)  
a to v závislosti od očakávanej spätnej väzby hospodárskych subjektov, od dosiahnutia  
očakávaných výsledkov prípravných trhových konzultácií, ako aj v závislosti od iných okolností a  
skutočností, ak ďalšie procesné etapy prípravných trhových konzultácií vyhodnotí/posúdi verejný  
obstarávateľ za nevyhnutné, potrebné, žiadúce a/alebo vhodné. Verejný obstarávateľ si taktiež  
vyhradzuje právo uskutočniť v prípade odôvodnenej potreby, okrem písomnej formy komunikácie,  
aj osobnú prezenčnú konzultáciu s hospodárskym subjektom, ktorý sa zúčastňuje prípravných  
trhových konzultácií alebo dištančnú konzultáciu s hospodárskym subjektom, ktorý sa zúčastňuje  
prípravných trhových konzultácií, prostredníctvom videokonferencie, resp. prostredníctvom iných  
komunikačných nástrojov.;  
8) Verejný obstarávateľ príjme primerané opatrenia na zabezpečenie ochrany dôverných informácií,  
ktoré môžu byť v rámci prípravných trhových konzultácií poskytnuté (konzultované). Hospodársky  
subjekt je oprávnený označiť informácie, ktoré považuje za dôverné, a ktoré si vyžadujú primerané  
zaobchádzanie.;  
9) Komunikácia v priebehu prípravných trhových konzultácií sa uskutoční v slovenskom jazyku;  
verejný obstarávateľ bude akceptovať ako komunikačný jazyk aj český jazyk.;  
10) Verejný obstarávateľ spracuje a zverejní po ukončení prípravných trhových konzultácií zápisnicu  
o ich priebehu, pričom oznámi najmä informácie, ktoré získal od účastníkov prípravných trhových  
konzultácií (zúčastnené hospodárske subjekty) a ktoré viedli k precizovaniu, zmene, prípadne  
úprave projektovej dokumentácie alebo ktoré viedli k zisteniu iných skutočností, ktoré majú  
dôležitý význam/vplyv na predmet budúcej zákazky. Verejný obstarávateľ oznamuje so zreteľom  
na spracovanie a zverejnenie príslušnej zápisnice, že hospodárske subjekty, ktoré sa  
zúčastnia/zúčastnili prípravných trhových konzultácií, nebudú v rámci zverejnenej zápisnice  
identifikované (tzn. uplatnenie pravidla anonymizácie vopred definovaného údaju; vopred  
Strana 4 z 5  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D D E L E N I E V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
definovaným údajom v tomto prípade je presná identifikácia hospodárskeho subjektu), nakoľko  
zverejnením presnej identifikácie hospodárskeho subjektu by mohlo dôjsť k narušeniu  
hospodárskej súťaže. Identické pravidlo (tzn. uplatnenie pravidla anonymizácie vopred  
definovaného údaju; vopred definovaným údajom v tomto prípade je akékoľvek finančné/cenové  
vyjadrenie, ktoré vyplýva z indikatívnej cenovej ponuky hospodárskeho subjektu) sa uplatní aj so  
zreteľom na zverejnenie indikatívnych cien, ktoré očakáva verejný obstarávateľ v súvislosti  
s realizáciou prípravných trhových konzultácií ako podklad pre overenie určenia/stanovenia  
predpokladanej hodnoty budúcej zákazky.  
Doplňujúce informácie:  
Príloha č. 1 k Oznámeniu o začatí prípravných trhových konzultácií za účelom prípravy  
a informovania hospodárskych subjektov o plánovanom postupe verejného obstarávania obsahuje  
informácie, ktoré majú predbežný charakter, môžu podliehať zmenám a/alebo úpravám, a nie je  
možné ich považovať za finálnu, záväznú verziu informácií nevyhnutných pre riadne spracovanie  
príslušných súťažných podkladov, pre oficiálne vyhlásenie budúceho verejného obstarávania, resp.  
pre účely predloženia cenovej ponuky.;  
Hospodársky subjekt, ktorý sa zúčastní prípravných trhových konzultácií, zároveň prehlasuje, že  
disponuje súhlasom alebo iným právnym základom podľa platných právnych predpisov na ochranu  
osobných údajov na to, že v rámci prípravných trhových konzultácií poskytuje verejnému  
obstarávateľovi osobné údaje dotknutých osôb a že je schopný na žiadosť verejného obstarávateľa  
kedykoľvek predmetný súhlas alebo iný právny základ predložiť. Predmetnou účasťou taktiež  
prehlasuje, že je dôkladne a dôsledne oboznámený s Informáciou o spracúvaní osobných údajov  
prevádzkovateľom, ktorá je zverejnená na www.nrsr.sk  
V Bratislave, dňa 23.01.2024  
........................................................  
Ing. Marek Piršel  
........................................................  
Ing. Ľubomír Šimášek  
vedúci oddelenia  
riaditeľ  
Oddelenie komunikačnej infraštruktúry,  
telekomunikačných služieb a medzinárodnej  
spolupráce  
Odbor informačných a komunikačných  
technológií  
Údaje pre vypracovanie oznámenia schválil.  
Údaje pre vypracovanie oznámenia poskytol.  
........................................................  
Mgr. Martin Ďurech  
vedúci referent verejného obstarávania,  
špecialista  
........................................................  
JUDr. Martina Čaplová  
vedúca oddelenia  
Oddelenie verejného obstarávania  
Predmetné oznámenie schválila.  
Oddelenie verejného obstarávania  
Predmetné oznámenie vypracoval.  
Prílohy:  
1) Príloha č. 1 - Projektové dokumenty,  
2) Príloha č. 2 - Okruh otázok (formulár),  
3) Prílohu č. 3 - Indikatívna cena (formulár).  
Strana 5 z 5