4.
Priebeh PTK:
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky, Nám. Alexandra Dubčeka 1, 812 80
Bratislava, ako verejný obstarávateľ podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona č. 343/2015 Z. z.
o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov (ďalej len ako „zákon o verejnom obstarávaní“) uplatnila prípravné trhové
konzultácie podľa ustanovenia § 25 zákona o verejnom obstarávaní na predmet zákazky:
„Softvér middleware“. Verejný obstarávateľ oslovil vybraté hospodárske subjekty
a zároveň uverejnil Predbežné oznámenie v Úradnom vestníku Európskej únie č. 2020/S
106-256775 zo dňa 03.06.2020 a vo Vestníku verejného obstarávania č. 119/2020 pod
značkou 21476-POS zo dňa 04.06.2020. Z celkového počtu 17 oslovených subjektov sa do
PTK zapojilo 9 subjektov a 4 subjekty sa do PTK zapojilo mimo okruh oslovených. Všetky
vybraté hospodárske subjekty boli oslovené prostredníctvom emailu dňa 29.05.2020
o 13:29 hod. miestneho času. Hospodárskym subjektom bolo zaslané Oznámenie o začatí
PTK, Príloha č. 1 – opis predmetu zákazky a Príloha č. 2 – okruh otázok spolu so
sprievodným listom. Verejný obstarávateľ súčasne zverejnil všetky informácie vrátane
podkladov na webových sídlach a odoslal Predbežné oznámenie podľa bodu 2. Verejný
obstarávateľ poskytoval neobmedzený a priamy prístup k podkladom PTK. Verejnému
obstarávateľovi boli do lehoty na zapojenie do PTK doručené 3 otázky od hospodárskeho
subjektu, pričom verejný obstarávateľ poskytol odpovede ich zverejnením na webových
sídlach podľa bodu 2, aby sa nenarušila hospodárska súťaž a každý záujemca o PTK mal
rovnaký rozsah informácií. Verejnému obstarávateľovi boli zo strany hospodárskych
subjektov, ktoré sa zapojili do PTK, doručené identifikačné údaje a Príloha č. 2 – okruh
otázok. Vzhľadom ku skutočnosti, že dĺžka trvania prípravných trhových konzultácií je
k dnešnému dňu značne rozsiahla a verejný obstarávateľ s prihliadnutím na už uskutočnené
prípravné trhové konzultácie v iných zákazkách, ktorých predmet ovplyvnil špecifikáciu
pôvodnej trhovej konzultácie na softvér middleware, pristupuje k zrušeniu uskutočnených
prípravných konzultácii a k zmene pôvodného opisu predmetu zákazky. Pôvodný opis
predmetu zákazky vrátane okruhu otázok už nereflektuje súčasný stav a cieľ PTK. Na
základe uvádzaných skutočností verejný obstarávateľ nevie naplniť cieľ zverejnených PTK
ruší pôvodné prípravné trhové konzultácie. Verejný obstarávateľ zároveň oznamuje
hospodárskym subjektom, že uplatní na daný predmet zákazky nové prípravné trhové
konzultácie, pričom osloví všetky hospodárske subjekty, ktoré ako záujemcovia prejavili
účasť v pôvodnom zadaní. Verejný obstarávateľ v súlade s princípmi verejného
obstarávania zverejní opätovne predbežné oznámenie v príslušných vestníkoch. Osoby
zúčastnené za verejného obstarávateľa počas celého trvania prípravných konzultácií boli
upovedomení a podpísali v zmysle § 23 zákona o verejnom obstarávaní čestné vyhlásenia
ku možnému konfliktu záujmov, ktorý by mohol narušiť alebo obmedziť hospodársku
súťaž alebo porušiť princíp transparentnosti a princíp rovnakého zaobchádzania.
5.
Záver
Verejný obstarávateľ týmto zápisom ukončuje predmetné PTK. Verejný obstarávateľ
zároveň oznámi hospodárskym subjektom, ktoré sa do PTK zapojili, že ruší pôvodné PTK,
pričom predmetné oznámenie zverejní aj na webovom sídle a profile zriadenom na
webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie.
V Bratislave dňa 20.09.2021
2