4.
Priebeh PTK:
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky, Nám. Alexandra Dubčeka 1, 812 80
Bratislava, ako verejný obstarávateľ podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona č. 343/2015 Z. z.
o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov (ďalej len ako „zákon o verejnom obstarávaní“) uplatnila prípravné trhové
konzultácie podľa ustanovenia § 25 zákona o verejnom obstarávaní na predmet zákazky:
„Agendový elektronický informačný systém Dochádzka“. Verejný obstarávateľ zverejnil
Oznámenie o začatí prípravných trhových konzultácií (ďalej aj ako „Oznámenie“) vrátane
Prílohy č. 1 – Základný opis predmetu zákazky a Prílohy č. 2 – ocenenie predmetu zákazky
podľa bodu 2. tejto Zápisnice dňa 20.08.2020 a zároveň zaslal Oznámenie spolu
s prílohami vrátane sprievodného listu piatim vybratým hospodárskym subjektom.
Z oslovených subjektov prejavili záujem zúčastniť sa prípravných trhových konzultácií tri
hospodárske subjekty, pričom ďalšie tri hospodárske subjekty prejavili záujem na základe
zverejnených informácií. Celkový počet hospodárskych subjektov, ktorí sa zapojili do
prípravných trhových konzultácií bol šesť. Verejný obstarávateľ uskutočnil v dňoch
16.09.2020, 17.09.2020 a 23.09.2020 osobné stretnutia s hospodárskymi subjektami, ktoré
sa slobodne a vážne rozhodli zúčastniť sa na konzultáciách v lehote stanovenej v Oznámení
o začatí prípravných trhových konzultácií a v Predbežnom oznámení zverejnenom
v Úradnom vestníku Európskej únie zo dňa 25.08.2020 pod číslom 2020/S 164-398691
a vo Vestníku verejného obstarávania č. 181/2020 zo dňa 26.08.2020 pod značkou 31524 –
POS. Za verejného obstarávateľa boli zúčastnené nasledovné osoby: Mgr. Martin Roman,
vedúci oddelenia informačných systémov, poskytovaných elektronických služieb
a bezpečnosti informačno-komunikačných technológií, Mgr. Ján Guliš, špecialista
počítačových systémov, JUDr. Monika Kiklicová, riaditeľka osobného úradu, Mgr. Jakub
Brezina, hlavný radca, JUDr. Ivan Kanda, štátny radca a JUDr. Martina Čaplová, vedúca
oddelenia verejného obstarávania. Verejný obstarávateľ konzultoval s hospodárskymi
subjektami obsah zverejnených informácií. Na základe osobných konzultácií verejný
obstarávateľ upravil Prílohu č. 1., pričom doplnil základný opis predmetu zákazky
o informácie, ktoré vyžadovali hospodárske subjekty a Prílohu č. 2 prioritne za účelom
určenia (zistenia) predpokladanej hodnoty zákazky. Tieto informácie sa týkali najmä
funkčnosti dochádzkového systému a to, čo verejný obstarávateľ vyžaduje v rámci
špecifických požiadaviek na dochádzkový systém. Hospodárske subjekty boli informované,
že rozhodnutie zúčastniť sa na konzultáciách musí byť slobodné a vážne a hospodársky
subjekt si musí byť vedomý zákonnej úpravy prípravnej trhovej konzultácie, najmä
dôsledkov vyplývajúcich z účasti hospodárskeho subjektu na prípravnej trhovej konzultácii
a súhlasí s nimi (ustanovenia § 25 a § 40 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní). Osoby
zúčastnené za verejného obstarávateľa počas celého trvania prípravných konzultácií boli
upovedomení a podpísali v zmysle § 23 zákona o verejnom obstarávaní čestné vyhlásenia
ku možnému konfliktu záujmov, ktorý by mohol narušiť alebo obmedziť hospodársku
súťaž alebo porušiť princíp transparentnosti a princíp rovnakého zaobchádzania.
5.
Záver
Verejný obstarávateľ týmto zápisom ukončuje predmetné PTK. Verejný obstarávateľ na
základe prípravných trhových konzultácií použije na predmet zákazky postup zadávania
zákazky s nízkou hodnotou podľa § 117 zákona o verejnom obstarávaní a v zmysle
zachovania princípu transparentnosti a rovnakého zaobchádzania vyzve na predloženie
ponuky všetky hospodárske subjekty, ktoré sa zapojili do prípravných trhových konzultácií.
2