Ďakujem veľmi pekne za slovo pán predsedajúci. Pán podpredseda, vystihli ste jednu skvelú vec, ktorá ukazuje na takú malosť Progresívneho Slovenska, ktoré je zdesené z Európskej únie a z Európskej komisie. Viete, oni nám tu tak hovoria, že tá Slovenská republika má niekde čušať naboku Európskej únie a nemať na nič vlastný názor a všetko len v hlbokom predklone schváliť, čo nám pošlú. Ale ja som presvedčený, že tak ako hrdý pronárodní politici, keď Slovenská republika vstupovala do EÚ a bojovali za naše jadrové elektrárne, z ktorých dnes táto krajina vysoko profituje. Tak, ako hrdí pronárodní politici vetovali povinné kvóty na migrantov v roku 2015 a obránili našu krajinu, tak som presvedčený, že aj budúcnosť nám dá za pravdu a potvrdí, že je správne, ak hrdí pronárodní a suverénni politici v roku 2025 zakotvia do Ústavy, že Slovenská republika pozná len dve pohlavia, muž a ženu, pretože tak je to správne a zdravé a je to prospešné pre budúcnosť Slovenskej republiky, hrdú a suverénnu v Európskej únii. Ďakujem.
|
Ďakujem veľmi pekne.
Vážený pán predseda výboru, vážený pán kolega Kéry, plne sa stotožňujem s tvojimi slovami, ktoré si povedal aj o tom kultúrnom dedičstve. A keď si tak rozprával o pánovi Mikloškovi, tak som prišiel na takú jednu myšlienku, kde som si uvedomil, že časť kresťanskej opozície povýšila nenávisť voči Robertovi Ficovi a tejto vládnej koalícii nad kresťanské hodnoty. Tak potom akí sú to katolíci a kresťania, keď nenávisť povyšujú nad kresťanské hodnoty? Myslím si, že to je pre nich obrovské zrkadlo a ja ďakujem každému jednému poslancovi KDH, ktorý zahlasuje za túto správnu vec, a ďakujem každému jednému poslancovi aj Kresťanskej únie, ktorý tak urobí, pretože ako si povedal, pán predseda, je to správne, že Slovenská republika bude mať aj v tomto svoj suverénny, hrdý postoj, ktorý nám nikto v Európskej únii nemôže vytýkať.
Ďakujem.
|
Ďakujem veľmi pekne. Pani kolegyňa Jurík, iba na dovysvetlenie, ja som sa nesmial na vás, ja si vás vážim ako kolegyňu aj ako poslankyňu, mňa len tak pobavilo, že ako dokážete v rozprave o novelizácii ústavy zamotať úvahy o tvare Zeme a váš kolega Lackovič o menštruácii. Ale čo chcem povedať vecne, čo sa týka toho návrhu o novele ústavy a nášho pozmeňovacieho návrhu, veď ten neznamená automatickú zmenu volebného systému, my len odstraňujeme krivdu, ktorú na ústave zanechal Igor Matovič, ktorý bez akejkoľvek diskusie, bez akejkoľvek predchádzajúcej vôle občanov zaviedol jeho, Matovičovu vetu strachu do ústavy o tom, že Slovensko je jeden volebný obvod. Nič viac, nič menej. V podstate my ešte očisťujeme ústavu, za čo by ste nám mohli aj v Progresívnom Slovensku zatlieskať a máme aj veľmi náš jasný názor o tom, že podporíme ukotvenie muža a ženy do ústavy, my to nepodmieňujeme, prosím, aj my máme našu politickú agendu, kde dlhodobo hovoríme o tom, že poďme na Slovensku rozprávať o zmene volebného systému a pokiaľ by sa to nepodarilo aj teraz, my v strane HLAS budeme s týmito aktivitami pokračovať, pretože som presvedčený, že čo Slovenskej republike môže pomôcť, je práve zmena volebného systému taká, aby sme dali konečne moc do rúk regiónom.
Ďakujem.
|
Ďakujem, veľmi pekne za slovo pán predseda, pán kolega Čellár, ďakujem za tvoje naozaj vecné a odborné vystúpenie a potvrdzujem a podpisujem aj krvou a nájdime v tomto pléne Národnej rady Slovenskej republiky odvahu na to, aby sme z Ústavy odstránili Matovičovú vetu strachu o jednom volebnom obvode na Slovensku. Lebo to je neuveriteľné farizejstvo a pokrytectvo, keď kandiduje do pléna Národnej rady, dáva občanom Slovenskej republiky jasné slovo, že zmení ten kvázi zlý Mečiarov volebný systém, ktorý tu máme. Dostane sa k moci, a nakoniec ten zlý Mečiarov volebný systém, o ktorom aj Mečiar povedal, že má byť len na krátke prechodné obdobie, že to nemá byť nejaká norma. Tak nakoniec Matovič jeho vetou strachu tento volebný systém ukotví v Ústave Slovenskej republiky. Naberme odvahu a dajme moc slovenským regiónom od východu až na západ. Je to správne. A vieš pán kolega Čellár, mňa tak udivuje keď kolegovia z Progresívneho Slovenska stále niečo rozprávajú, že sa máme zosúlaďovať s právnym poriadkom v Západnej Európe. Tak prečo sa nepozrieme aj na tie volebné systémy, ktoré majú aj práve v Západnej Európe? Pretože Slovenská republika je jedna z posledných, ktorá má tento typ volebného systému. Tak naberme tú odvahu a konečne dajme moc do rúk regiónom. A súhlasím aj s tou tvojou poznámkou, o tom KDH. Keď na jednej strane my pripravíme, naozaj myslím si, že veľmi vyvážený návrh novely Ústavy, príde KDH, ktoré predloží násobne konzervatívnejšie a tvrdšie návrhy a potom ich poslanec Fero Majerský povie, že: "On za ne zahlasuje, za tie konzervatívnejšie, ale celok nepodporí.". Je to....
|
Ďakujem veľmi pekne. Pán kolega, mňa zaujala jedna vaša pasáž, kde hovoríte, že vládna koalícia má potrebu stále niekde vytvárať nepriateľa a tak som si spomenul na to zlaté biblické, že smietku v oka blížneho svojho vidíte a brvno vo svojom nevidíte, pretože ja nemám pocit, že vy by ste boli nejaký svätý. Veď kto vytvára na Slovensku nepriateľa č. 1 napríklad z Roberta Fica. A teraz to hovorím ako koaličný poslanec, nie zo stany SMER, ale hovorím to aj z istého nadhľadu, pretože vy tu z neho už roky, desaťročia robíte démona č. 1, na námestiach kričíte, že narazí a nebude to semafor. Na námestí ani mesiac po voľbách nebolo a kričali ste tam spoločne, že Pellegrini a Fico do basy, tak kto akého nepriateľa na Slovensku vytvára. Zamyslite sa. Ďakujem.(Potlesk.)
|
...pretože je to zdravé a keď vy vyhovoríte, že prečo to tam dávame, že je to niečo bežné, že to nemusíme dávať do ústavy, tak keď je to tak bežné, prečo máte problém za to zahlasovať? Veď dajme to tam, ochráňme našu národnú identitu. Povedzme my jasne, že na Slovensku v tom máme jasno. Muž a žena, matka je hlava rodiny, muž je tiež hlava rodiny a spoločne tvoria manželstvo. Jediné, ktoré už aj v ústave máme. Toto sú normálne veci. Toto sú zdravé hodnoty, za ktoré sa musí každý normálne zmýšľajúci politik pobiť. Ďakujem. (Potlesk.)
|
Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán predsedajúci.
No, pani kolegyňa, hovorili ste, že nejakým spôsobom tápame v otázke identity. No, žiaľ, jediný, kto tu tápa v otázke identity, ste vy v Progresívnom Slovensku. Pretože vy hovoríte, že popri mužovi, žene, máme ešte vrtuľník a neviem, aké iné pohlavie. My jasne hovoríme, pani kolegyňa, že nie je normálne, ak niekto v západnej Európe chodí po štyroch na vodítku a breše, že to je normálna zdravá súčasť spoločnosti. To je choré, zvrhlé a zvrátené. Aj naša otázka, našich kultúrno-etických záležitostí je tá, že jasne budeme odmietať tieto sociálne pokusy, ktoré ohrozujú slovenskú republiku, ohrozujú našich mladých ľudí. Vy idete niečo hovoriť o národnom sebavedomí? Vy, ktorí hlavný program máte v Progresívnom Slovensku škodiť, ako to povedal váš predseda Šimečka? Alebo vaša prezidentka Čaputová, ktorá hovorila, že nerozumie krajine, v ktorej žije? Ako vy chcete nabádať mladých ľudí na zdravé slovenské sebavedomie, keď vy ho ničíte, pošliapavate a tejto krajine škodíte, kade chodíte. Takže toto sú, pani kolegyňa, fakty. A je správne a vždy budem hrdý za to a poďakujem aj kolegom z KDH, aj z Kresťanskej únie, že sa rozhodli podporiť túto novelu ústavy, za ktorou stojíme, pretože je to zdravé. A keď vy vyhovoríte, že prečo to tam dávame, že je to niečo bežné, že to nemusíme dávať do ústavy, tak keď je to tak bežné, prečo máte problém za to zahlasovať? Veď dajme to tam, ochráňme našu národnú identitu. Povedzme my jasne, že na Slovensku v tom máme jasno. Muž a žena, matka je hlava ...
=====
|
Ďakujem veľmi pekne.
Vážený pán predsedajúci, dovoľte mi ako určenému spravodajcovi výboru predniesť informáciu Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť o výsledku prerokovania mimoriadnej správy verejného ochrancu práv o skutočnostiach nasvedčujúcich závažnému porušeniu základných práv a slobôd konaním Policajného zboru, tlač 767, vo výboroch Národnej rady. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto informáciu.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 821 z 1. apríla 2025 pridelil mimoriadnu správu verejného ochrancu práv, tlač 767, na prerokovanie Výboru Národnej rady pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Oba výbory prerokovali mimoriadnu správu verejného ochranu práv, tlač 767, v určenej lehote, ale neprijali k nemu platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných členov výboru podľa § 52 ods. 4 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky. Návrh správy o výsledku prerokovania mimoriadnej správy verejného ochrancu práv, tlač 767a, prerokoval Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť na 58. schôdzi 27. mája 2025. Správa výboru nebola schválená, keďže návrh správy nezískal súhlas potrebnej väčšiny členov výboru.
Predseda Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť ma poveril, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku prerokovania mimoriadnej správy verejného ochrancu práv o skutočnostiach nasvedčujúcich závažnému porušeniu ľudských práv a slobôd konaním Policajného zboru vo výboroch Národnej rady a tiež, aby som plnil úlohu spravodajcu. Prílohu tejto informácie je uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem. Skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
|
Ďakujem veľmi pekne. Ja zareagujem teda, keď som bol vyzvaný pánom Hargašom. A viete, ja mám taký pocit mierneho déja vu, keď sa rozprávame o otázkach prílevu migrantov alebo teda zahraničných pracovníkov na Slovensku a vždy si spomeniem na rok 2015, tých najväčších imigračných kríz, kedy sme počuli, ako príliv migrantov do Európy vyrieši všetky naše problémy, že budú prichádzať len vysoko špecializovaní lekári, informatici, IT-čkári, no a dnes, v roku 2025, vidíme výsledky, že tomu tak nie je a naozaj aj také ekonomiky ako Nemecko majú enormný problém s prílivom imigrantov, od ktorých očakávali, že budú prínosom pre danú ekonomiku, žiaľ, nestalo sa tomu tak v drvivej väčšine, samozrejme česť výnimkám.
Takže ja nezdieľam, pán Hargaš, váš pohľad na to, prijímať na Slovensko každého jedného a desaťtisíce odborníkov, pretože tých desaťtisíce odborníkov reálne na tom trhu v tom zahraničí ani nemáme takých, pre ktorých by Slovenská republika bola v tejto chvíli zaujímavá, a práve preto musíme robiť všetko, aby sme si nedostatkové profesie dokázali vychovať my z vlastných ľudí. Máme historicky najnižšiu zamestnanosť, nezamestnanosť v rámci Slovenskej republiky, čo sú dobré čísla a teda robme pre to, aby sme naozaj v súčinnosti s ministerstvom vnútra, s ministerstvom školstva dokázali robiť aj atraktívne odbory práve na tie profesie, ktoré nás tlačia v topánke.
A keď sa pýtate, čo sme my urobili napríklad pre to, a... však počúvajte vy teraz, keď sa vy ma pýtate, čo sme my napríklad urobili pre to, aby sme mali viac informatikov, tak vás pozývam napríklad na trenčiansku župu do Handlovej, kde vznikol jeden špičkový odbor pre IT-čkárov. Pán rektor Trenčianskej univerzity, môj kolega z trenčianskeho zastupiteľstva to rozhodne podporí, kde naozaj vznikla špičková škola, ktorá bude chrliť profesionálov v odbore IT a podobne a takto by som mohol pokračovať. Takže naozaj my nesedíme a aj na trenčianskej župe robíme všetko pre to, keď vidíme nedostatkové odbory, tak sa ich snažíme nejakým spôsobom aj vypĺňať atraktívnymi odbormi, napríklad ako aj IT-čkári a IT-mechanici.
Ďakujem.
|
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci dovoľte mi ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu Výboru Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky. Národná rada uznesením č. 964 z 3. júna 2025 pridelila návrh zákona tlač 863 na prerokovanie týmto výborom. Ústavnoprávnemu výboru, Výboru pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výboru pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému s lehotou na prerokovanie ihneď. Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výboru, ktorým bol návrh zákona pridelený neoznámili v určenej lehote gestorského výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Výbor Národnej rady, ktorý bol návrh zákona pridelený zaujali nasledujúce stanoviská. Ústavnoprávny výbor odporučil návrh zákona schváliť. Výbor Národnej rady pre ľudské práva a národnostné menšiny odporučil návrh zákona schváliť. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť odporučil návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. S uznesením výborov vyplývajú pozmeňujúce návrhy, ktoré sú zapracované v spoločnej správe. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona tlač 863 vyjadrený v ich uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrený v rozprave k tomuto návrh zákona odporúča hlasovať o bodoch zo spoločnej správy takto. O bodoch č. 1 a 2 hlasovať spoločne a tieto schváliť. Zároveň odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe. Gestorský výbor ma ako spoločného spravodajcu určil vystúpiť na schôdzi Národnej rady k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru. Spoločná správa výborov bola schválená uznesením výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť č. 123 na svojej 60-tej schôdzi. Ďakujem pán predsedajúci, skončil som. Otvorte prosím rozpravu.
|
Ďakujem veľmi pekne.
Vážený pán predseda, dovoľte mi, aby som v zmysle § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku Národnej rady vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca k uvedenému návrhu zákona. Predmetný vládny návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady s tým, že vláda požiadala prerokovať tento vládny návrh zákona prostredníctvom skráteného legislatívneho konania. Predseda Národnej rady postúpil uvedený návrh podľa § 70 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku a podľa legislatívnych pravidiel a zaradil ho na rokovanie 35. schôdze Národnej rady. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, výbor pre ľudské práva a národnostné menšiny a výbor pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali ihneď.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
|
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predseda dajte, prosím hlasovať o tom, že Národná rada prerokuje tento vládny návrh zákona v skrátenom legislatívnom konaní.
Raši, Richard,
Prosím prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) Konštatujem, že prítomných bolo 145 poslancov, 77 za, 5 proti, 61 poslancov sa zdržalo hlasovania, 2 nehlasovali. Konštatujem, že prerokujeme tento návrh zákona v skrátenom legislatívnom konaní.
Na základe rozhodnutia Národnej rady o skrátenom legislatívnom konaní.
=====
|
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, dovoľte aby som predniesol správu výboru Národnej rady o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu, tlač 818. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 899 z 15. mája 2025 pridelil návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu, tlač 818 na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre obranu a bezpečnosť, ústavnoprávnemu výboru. Za gestorský výbor určil výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Uvedené výbory prerokovali predmetný návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady s uvedeným návrhom v stanovenom termíne. K predmetnému návrhu zaujali výbory Národnej rady toto stanovisko. Odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky s Dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu vysloviť súhlas a rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá ma prednosť pred zákonmi. Z uznesenia výboru Národnej rady uvedených pod bodom 2 tejto správy nevyplynuli iné návrhy. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu, vyjadrených v uznesení uvedeného pod bodom 2 tejto správy odporúča Národnej rade Slovenskej republiky podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas Národnej rady s Dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu a rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá ma prednosť pred zákonmi. Predmetná správa výborov Národnej rady o návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohovorom o policajnej spolupráci pre juhovýchodnú Európu bola schválená uznesením gestorského výboru č. 119 z 27. mája 2025. Výbor ma poveril za spravodajcu a zároveň ma poveril predniesť správu na schôdzi Národnej rady a navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní. Návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky je prílohou tejto správy. Ďakujem pán predseda, skončil som, otvorte prosím rozpravu.
|
Ďakujem veľmi pekne za slovo. No, pán kolega Mikulec, vy ste naozaj unikátom v tom, že vy dokážete predať aj obyčajnú vodu a myslíte si, že vám to niekto zožerie. Ale občania Slovenskej republiky nie sú padnutí na hlavu. A keď vy sa tvárite, že za vášho pôsobenia neboli na cudzineckej polícii problémy tak pevne verím, že pán Krúpa, ktorý momentálne odchádza, vám pripomenie, ako vás v septembri roku 2022 ako váš partner kritizoval za to, že cudzinecká polícia pod vašim vedením absolútne zlyháva. Pamätáte si, ako nám Česi zavádzali kontroly napríklad na hraniciach, pretože vaša cudzinecká polícia a vaše manažovanie rezortu. Tak sa netvárte, a tá veta čo ste vy povedali, že za vás bolo všetko v poriadku, vy ste to manažovali tip-top. Prosím vás, občania Slovenskej republiky nie sú padnutí na hlavu. Vy a čo ste na rezorte vnútra siahli to ste pokafrali. Ďakujem.
|
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 918 z 28. mája 2025 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 Z. z . o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 862) na prerokovanie Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť s tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť prerokoval návrh vlády na skrátené legislatívne konanie na svojej 59. schôdzi dňa 3. júna 2025 a prijal uznesenie č. 120, ktorým odporúča Národnej rade vysloviť súhlas s prerokovaním vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v skrátenom legislatívnom konaní na 35. schôdzi Národnej rady. Vážený pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
|
|
263.
Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán predsedajúci.
No, pán Dubéci, chceli ste byť vtipný a kričali ste ako Jarmilka na splave, ale, žiaľ, je to práve vaša strana, vaše Progresívne Slovensko, ktoré podlo zneužíva mimovládny sektor. A viete prečo? Pretože vždy keď neviete, vždy keď tápate, tak politicky motivované mimovládky vám prídu na pomoc a protestujú pred Národnou radou s tým, že ideme schvaľovať nejaký ruský zákon. Potom vám vytvoria ďalšiu tému, že vyťahujeme Slovensko z EÚ a NATO a keď chceme obstarať pre našu armádu kvalitné, kvalitnú letku na prepravu vojakov, tak vy vykrikujete, že nie, to nerobte, lebo konsolidujte. Ale však chceme byť zodpovedný partner NATO, tak aj naše ozbrojené sily tomu jednoznačne prispôsobujeme. Spomínate Sorosa, že sa tu veľmi veľa o ňom rozprávate, teda vy hovoríte, že je to nejaký dobrý deduško a že my z neho robíme nejakého démona, ale stretával sa s ním aj Kiska, keď bol na návšteve v Spojených štátoch amerických. A pre mňa je veľmi zaujímavé, keď Elon Musk povie nejaké hodnotenie európskej politiky v Nemecku alebo v Rumunsku, tak to už škriekate v tom Progresívnom Slovensku, aké je to vstupovanie do vnútorných záležitostí Európskej únie. Ale keď Soros celé roky financuje a podporuje revolúcie v rôznych krajinách a podporuje kvázi ten demokratický rozvoj, to vám nevadí, tomu práve zatlieskate. A čo sa týka tých odborníkov, ktorých vy máte z mimovládneho sektora, mne sa hnusia takí odborníci ako váš kolega Kišš, ktorý celý život robil alebo v tej organizácii Útvar hodnoty za peniaze, kde bol nadstranícky, skvelý, úžasný a bol teda absolútne bohorovný a potom prišiel do vášho Progresívneho Slovenska ako veľký expert. Tak aké objektívne hodnotenia dával pán Kišš v Útvare hodnoty za peniaze, keď nakoniec skončil ako váš politický lokaj?
Ďakujem. (Potlesk.)
|
61.
Ďakujem veľmi pekne za všetky konštruktívne faktické poznámky.
Pán kolega Šmilňák, povedali ste, že či sa toto opatrenie oplatí, alebo že či je to naozaj dobrý nástroj. Ja si osobne myslím, že v tejto ekonomickej situácii každý jeden nástroj, ktorý dá možnosť ekonomike rásť, je dobrý a naozaj aj ten výnos je z neho značný.
Pán Viskupič, na vás budem reagovať, veď vy veľmi dobre viete, že je to len jedna z možností, že to nie je nič povinné, že tie dôchodcovské správcovské nezačnú automaticky, ale je to len možnosť, a ony stále budú bdieť nad tými financiami. To sa asi obaja zhodneme, že je to len doplnok, o čom všetci hovoríme, tak preto nemaľujme, prosím, čerta na štenu.
K pani poslankyni... čerta na stenu, k pani poslankyni Petrík, som veľmi rád teda, že dôkladne pozná moje sociálne siete. Ja by som opäť povedal, že Donald Trump je určite lepšia voľba ako Kamala Harrisová a pevne verím, že sa mu podarí ukončiť aj ten konflikt na Ukrajine. V tejto téme sa asi my nezhodneme, pretože zakiaľ vy v PS-ku hovoríte len zbrojiť, zbrojiť, my sme hovorili mier. A práve preto som aj vyjadril v tom statuse, a reagujem na vás, dámy z PS-ka, na vašu kolegyňu, lebo tá to spomínala, tak práve preto som aj rád, že Trump naozaj kráča k tomu, aby ten mier nejakým spôsobom nastolil.
Pán Dubovický, no, ja súhlasím s vami, že musíme zvýšiť to čerpanie eurofondov, a ja som naozaj preto veľmi rád, že tandem Raši, Mišo Kaliňák na MIRRI naozaj značnú časť tých eurofondov presunuli do regiónov. Ja neviem, vy ste tuším z Prešovského kraja, veď sa opýtajte aj vášho župana Fera Majerského, ktorý naozaj už môže cítiť to... či neviem, odkiaľ je, prepáčte. (Reakcie z pléna.) Milana, tak som si ho pomýlil, nech sa na mňa nehnevá, meno mu darujem. Milan, Fero, ale Majerský, priezvisko sedí, čiže opýtajte sa jeho, že má, že má naozaj možnosť, ako tie eurofondy šíriť.
A k pánovi Pročkovi využijem teda len citát pána Žigu, aj teraz, keď sa usmieva, tak prázdne sudy robia najväčší hluk.
Ďakujem.
|
43.
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán minister, dámy a kolegyne, kolegovia, aj teda na potešenie pani Petrík som sa rozhodol, že vystúpim v tejto rozprave k dôvodu, prečo podporiť toto skrátené legislatívne konanie.
Viete, ja tak trošku sa začínam strácať v tej slovenskej opozícii. Na jednej strane hovoríte, že nám tu začína, čo je pravda, zúriť obchodná vojna. Vidíme, ako Donald Trump dnes povedal, že Číne možno chce recipročne zaviesť clá o ďalších 50 %, a naozaj tá obchodná vojna môže byť skôr či neskôr na spadnutie. A tu minister práce, sociálnych vecí Erik Tomáš prinesie skutočne dobré opatrenie, o ktorom sa roky hovorí, naozaj, ja si pamätám ešte ako študent, že príliš sa o tomto hovorilo, čo s tým, ako ďalej, ako naozaj ten II. pilier nastaviť tak, aby bol prospešný, aby sa tie peniaze neinvestovali len niekde v Spojených štátoch, v zahraničí a na západných burzách, ale aby sa slovenské peniaze točili aj na Slovensku. A vy tu opäť vytvárate dojem, že chceme v skrátenom legislatívnom konaní vyťahovať peniaze z II. piliera, že vláda chce tie peniaze vytiahnuť. A ja neviem, pani, napríklad kolegyňa Petrík, či dobre pozeráte tie tlačové besedy ministra práce Erika Tomáša, pretože ja som videl aj šéfa dôchodcovských správcovských spoločností, ktorý stál za ním a povedal, že takto, ako je to nastavené, plne toto podporuje, pretože je to na báze dobrovoľnosti. A ja absolútne som za, aby sme vo chvíli, kedy nás čakajú neľahké ekonomické časy vzhľadom na to, čo všetko sa okolo nás deje, aby sme mali aj takúto možnosť ako jeden z nástrojov, a teraz si pomôžem k potešeniu saskárov ich marketérskym sloganom, aby sme zvýšili ekonomický rast.
A toto je jedno naozaj dobré opatrenie, ktoré môže pomôcť, a ja ďakujem aj kolegovi Viskupičovi, ktorý taktiež pochválil tieto iniciatívy. A osobne som presvedčený aj o tom, že toto skrátené legislatívne konanie v tejto chvíli je skutočne namieste, a vítam aj ten dialóg ministra, pretože je v úzuse aj s dôchodcovskými správcovskými spoločnosťami, čo samy potvrdili aj na tej tlačovej konferencii, kedy sa za neho postavili a povedali, že kvitujú, že boli aj zohľadnené tie ich pripomienky na dobrovoľnosť. A keď sa za to podarí stavať slovenské nájomné bývanie, diaľnice, nemocnice, tak pomôže to aj k tomu ekonomickému rastu tejto krajiny, čo bytostne potrebujeme. A tiež ja tomu nerozumiem, že máme tu diskusiu o skrátenom legislatívnom konaní a kolegovia z PS zase začínajú splietať transakčnú daň a neviem čo všetko do tohto ešte zamotajú.
Čiže naozaj, pán minister, za nás máš absolútnu podporu a aj toto skrátené legislatívne konanie je absolútne namieste.
Ďakujem.
|
34.
Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán predsedajúci.
Pán Mikulec, no opäť sa potvrdilo, že vy v OĽANO ste majstrami politickej demagógie a nebojte sa, ľudia naozaj nezabúdajú. Ľudia nezabúdajú to, ako ste ich hnali do dlhých radov v sychravom počasí. Na ten nezmysel s názvom antigénové celoplošné testovanie, na ktoré ste rozhajdákali miliardy. Rozflákali ste verejné financie tejto krajiny. A pri tejto novele zákona sa opierame o nález Ústavného súdu aj na to, čo hovorí verejný ochranca práv, že ste porušovali práva ľudí. O toto sa opierame a snáď nechcete spochybňovať Ústavný súd?
Pán Mikulec, ako vám tí ľudia mali dôverovať, keď ste sa za deň tri až štyrikrát postavili na tlačovku a menili ste opatrenia na hodinovej báze? Ráno boli jedny poobede druhé a večer už nikto, ani Krajčí, ani vy, nevedel, čo platí. Tak ako ste mali vy vtedy chcieť dôveru od ľudí? Ako vám mohli dôverovať, keď videli túto demagógiu a potom počuli vášho ministra zdravotníctva, ktorý sa rozplakal na vláde? Toto bol obraz vašeho spackaného manažovania covidovej krízy, tak sa tu teraz nevyhovárajte! Naozaj že komu teraz vy, pán Mikulec, prospejete týmto, že chcete očistiť svoje meno, ale ľudia a Slovenská republika nezabudla, že počas covidu ste pokazili všetko, na čo ste siahli.
Ďakujem.
|