Vyhľadávanie v prepise rozpravy

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
20. 5. 2022 14:19:43 - 14:29:50 65. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1028 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Po jeho aplikácii v praxi, pretože určite z toho vyjdú možno nejaké ďalšie, ďalšie myšlienky. Ale pokiaľ mi nevadí to, že bude podporovaná voľnočasová aktivita detí, tak predsa nemôžem mať problém s tým samotným systémom, keď mám možnosť aj sám nejakým spôsobom vylepšiť alebo dať nejaké návrhy na jeho zmeny.
My teda využijeme príležitosť pomôcť rodinám. Sami sme, my sme sami tiež navrhovali v minulosti zvyšovanie daňového bonusu. Navrhovali sme to veľmi podrobne ako to dnes hovoril minister Sulík, neviem či sa on teda inšpiroval našim návrhom, ale aj v minulom volebnom období sme tiež navrhovali, aby daňový bonus bol nastavený podľa počtu detí. Pri troch sme tiež na navrhovali najvyššiu výšku, takisto sme navrhovali automat, aby sa to každoročne na základe priemernej mzdy zvyšovalo. Takže to sú všetko veci ktoré sa dajú nadstaviť aj v tomto zákone.
Takisto tu boli spomenuté tie samotné samosprávy. Ja chcem povedať hlavne to, že keď kričia samosprávy, že b, že budú mať nejaké problémy, tak netreba počúvať len tie samosprávy, lebo ja samozrejme chápem, že predstaviteľ akejkoľvek inštitúcie alebo organizácie keby mu chcú zobrať peniaze bez ohľadu na to či ich má dosť alebo nie, tak bude kričať. Veď to je samozrejme úplne logické. Ale my sme ako poslanci dostali list napríklad od pána župana Drobu, kde nám teda písal, aké to bude mať dopad na rozpočet Bratislavského samosprávneho kraja. Len pán Droba tam síce písal o nejakom výpadku nejakých deviatich miliónov, len už zabudol tam akosik napísať nejakú bilanciu rozpočtu ktorú si, ale môžeme nájsť na stránke Bratislavského samosprávneho kraja. Tak, aby ste mali teda predstavu ako sú na tom vyššie územné celky.
Napríklad konkrétny prípad je Bratislavskej VÚC-ky bilancia bežného rozpočtu 2022 je 3,7 milióna teda plus. 2023 je 17,2 milióna plus. 2024 je 24,9 milióna plus, ktoré sú teda v pluse. Pri kapitálových bilanciách kapitálového rozpočtu v roku 2022 je mínus 50 miliónov, ale rozumieme, že idú voľby takže samozrejme vtedy samosprávy najviac dávajú investícií do, do svojich miest alebo do svojich samospráv. Pretože chcú byť za pekných za svojich pre svojich voličov, ale dá sa to samozrejme rozumieť. A potom sa to už znižuje pri roku 2023, 2024 je to mínus 21, mínus 16 miliónov, ale bilancia rozpočtu celkom teda ide potom do plusu. Napríklad v roku 2024 počítajú s plusom osem miliónov eur, ale je treba povedať, že to sú všetko tiež iba prognózy a vieme dobre, že už aj v tomto roku máme vyšší výber a takisto sa to bude týkať aj samospráv.
Čiže ono reálne tie čísla budú oveľa lepšie. Takže nie pán župan Droba žiadne problémy vy nebudete mať. Pretože VÚC-ky sú podľa môjho názoru hlboko prefinancované a majú peňazí naozaj skutočne dosť. Ak chce pán Droba nejaké návrhy na to, kde môže šetriť, nech sa páči, môže mi zavolať. Veľmi rád sa s ním stretnem mám skúsenosti z VÚC-ky takže rád mu ukážem akým spôsobom môže peniaze vo svojom rozpočte ešte ušetriť. Pri väčších mestách takisto nepredpokladám nejaké finančné problémy, pri menších obciach samozrejme problémy môžu byť, ale my sme tiež prišli s nejakým návrhom, ktorý môže toto pomôcť. A tiež treba povedať, že nie sú vyčíslené pozitívne vplyvy napríklad tých krúžkov. Pretože tým pádom budú môcť samosprávy znížiť dotácie na podporu rôznych aktivít, občianskych združení, a to nebolo vyčíslené. Čiže v reálnom dôsledku ten finančný dopad bude oveľa nižší.
No a na záver, aby som teda ešte stihol teda aspoň ten koniec. Ja som teda rád, že teda pokračujeme budúci týždeň a chcem za to poďakovať, že nejdeme teda dneska až do úplného konca, pretože ten víkend, pondelok bude určite dôležitý aj na to, aby každý z nás kto má záujem, aby ten zákon bol čo najlepší, aby sme čo najviac pomohli rodinám, aby teda popo popremýšľal nad tým akým spôsobom to ešte môžeme vylepšiť.
A čo sa týka štrukturálneho deficitu o ktorom tu hovoril minister Sulík, keby neblokovali tie výdavkové limity, už mohli byť zavedené aj v tomto volebnom období. Mohla byť už spustená aj konsolidácia, takže v konečnom dôsledku by sme na tom boli finančne lepšie, ale minimálne viem, že sa chystá v júni jeho ústavné zakotvenie. Takže môžeme sa kľudne baviť aj o tejto téme a verím, že to všetko dopadne tak, aby ľudia boli spokojní. Aby sme pomohli hlavne rodinám.
Áno, ja som za to, aby sme pomohli aj dôchodcom, aby sme pomohli aj tým, ktorí deti nemajú, ale tento balík o pomoci rodinám, takže ja by som bol rád, keby sme neplietli hrušky s jablkami.
Ďakujem veľmi pekne za pozornosť.
20. 5. 2022 14:19:43 - 14:29:50 65. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1028 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Po jeho aplikácii v praxi, pretože určite z toho vyjdú možno nejaké ďalšie, ďalšie myšlienky. Ale pokiaľ mi nevadí to, že bude podporovaná voľnočasová aktivita detí, tak predsa nemôžem mať problém s tým samotným systémom, keď mám možnosť aj sám nejakým spôsobom vylepšiť alebo dať nejaké návrhy na jeho zmeny.
My teda využijeme príležitosť pomôcť rodinám. Sami sme, my sme sami tiež navrhovali v minulosti zvyšovanie daňového bonusu. Navrhovali sme to veľmi podrobne ako to dnes hovoril minister Sulík, neviem či sa on teda inšpiroval našim návrhom, ale aj v minulom volebnom období sme tiež navrhovali, aby daňový bonus bol nastavený podľa počtu detí. Pri troch sme tiež na navrhovali najvyššiu výšku, takisto sme navrhovali automat, aby sa to každoročne na základe priemernej mzdy zvyšovalo. Takže to sú všetko veci ktoré sa dajú nadstaviť aj v tomto zákone.
Takisto tu boli spomenuté tie samotné samosprávy. Ja chcem povedať hlavne to, že keď kričia samosprávy, že b, že budú mať nejaké problémy, tak netreba počúvať len tie samosprávy, lebo ja samozrejme chápem, že predstaviteľ akejkoľvek inštitúcie alebo organizácie keby mu chcú zobrať peniaze bez ohľadu na to či ich má dosť alebo nie, tak bude kričať. Veď to je samozrejme úplne logické. Ale my sme ako poslanci dostali list napríklad od pána župana Drobu, kde nám teda písal, aké to bude mať dopad na rozpočet Bratislavského samosprávneho kraja. Len pán Droba tam síce písal o nejakom výpadku nejakých deviatich miliónov, len už zabudol tam akosik napísať nejakú bilanciu rozpočtu ktorú si, ale môžeme nájsť na stránke Bratislavského samosprávneho kraja. Tak, aby ste mali teda predstavu ako sú na tom vyššie územné celky.
Napríklad konkrétny prípad je Bratislavskej VÚC-ky bilancia bežného rozpočtu 2022 je 3,7 milióna teda plus. 2023 je 17,2 milióna plus. 2024 je 24,9 milióna plus, ktoré sú teda v pluse. Pri kapitálových bilanciách kapitálového rozpočtu v roku 2022 je mínus 50 miliónov, ale rozumieme, že idú voľby takže samozrejme vtedy samosprávy najviac dávajú investícií do, do svojich miest alebo do svojich samospráv. Pretože chcú byť za pekných za svojich pre svojich voličov, ale dá sa to samozrejme rozumieť. A potom sa to už znižuje pri roku 2023, 2024 je to mínus 21, mínus 16 miliónov, ale bilancia rozpočtu celkom teda ide potom do plusu. Napríklad v roku 2024 počítajú s plusom osem miliónov eur, ale je treba povedať, že to sú všetko tiež iba prognózy a vieme dobre, že už aj v tomto roku máme vyšší výber a takisto sa to bude týkať aj samospráv.
Čiže ono reálne tie čísla budú oveľa lepšie. Takže nie pán župan Droba žiadne problémy vy nebudete mať. Pretože VÚC-ky sú podľa môjho názoru hlboko prefinancované a majú peňazí naozaj skutočne dosť. Ak chce pán Droba nejaké návrhy na to, kde môže šetriť, nech sa páči, môže mi zavolať. Veľmi rád sa s ním stretnem mám skúsenosti z VÚC-ky takže rád mu ukážem akým spôsobom môže peniaze vo svojom rozpočte ešte ušetriť. Pri väčších mestách takisto nepredpokladám nejaké finančné problémy, pri menších obciach samozrejme problémy môžu byť, ale my sme tiež prišli s nejakým návrhom, ktorý môže toto pomôcť. A tiež treba povedať, že nie sú vyčíslené pozitívne vplyvy napríklad tých krúžkov. Pretože tým pádom budú môcť samosprávy znížiť dotácie na podporu rôznych aktivít, občianskych združení, a to nebolo vyčíslené. Čiže v reálnom dôsledku ten finančný dopad bude oveľa nižší.
No a na záver, aby som teda ešte stihol teda aspoň ten koniec. Ja som teda rád, že teda pokračujeme budúci týždeň a chcem za to poďakovať, že nejdeme teda dneska až do úplného konca, pretože ten víkend, pondelok bude určite dôležitý aj na to, aby každý z nás kto má záujem, aby ten zákon bol čo najlepší, aby sme čo najviac pomohli rodinám, aby teda popo popremýšľal nad tým akým spôsobom to ešte môžeme vylepšiť.
A čo sa týka štrukturálneho deficitu o ktorom tu hovoril minister Sulík, keby neblokovali tie výdavkové limity, už mohli byť zavedené aj v tomto volebnom období. Mohla byť už spustená aj konsolidácia, takže v konečnom dôsledku by sme na tom boli finančne lepšie, ale minimálne viem, že sa chystá v júni jeho ústavné zakotvenie. Takže môžeme sa kľudne baviť aj o tejto téme a verím, že to všetko dopadne tak, aby ľudia boli spokojní. Aby sme pomohli hlavne rodinám.
Áno, ja som za to, aby sme pomohli aj dôchodcom, aby sme pomohli aj tým, ktorí deti nemajú, ale tento balík o pomoci rodinám, takže ja by som bol rád, keby sme neplietli hrušky s jablkami.
Ďakujem veľmi pekne za pozornosť.
20. 5. 2022 14:19:43 - 14:29:50 65. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1028 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Po jeho aplikácii v praxi, pretože určite z toho vyjdú možno nejaké ďalšie, ďalšie myšlienky. Ale pokiaľ mi nevadí to, že bude podporovaná voľnočasová aktivita detí, tak predsa nemôžem mať problém s tým samotným systémom, keď mám možnosť aj sám nejakým spôsobom vylepšiť alebo dať nejaké návrhy na jeho zmeny.
My teda využijeme príležitosť pomôcť rodinám. Sami sme, my sme sami tiež navrhovali v minulosti zvyšovanie daňového bonusu. Navrhovali sme to veľmi podrobne ako to dnes hovoril minister Sulík, neviem či sa on teda inšpiroval našim návrhom, ale aj v minulom volebnom období sme tiež navrhovali, aby daňový bonus bol nastavený podľa počtu detí. Pri troch sme tiež na navrhovali najvyššiu výšku, takisto sme navrhovali automat, aby sa to každoročne na základe priemernej mzdy zvyšovalo. Takže to sú všetko veci ktoré sa dajú nadstaviť aj v tomto zákone.
Takisto tu boli spomenuté tie samotné samosprávy. Ja chcem povedať hlavne to, že keď kričia samosprávy, že b, že budú mať nejaké problémy, tak netreba počúvať len tie samosprávy, lebo ja samozrejme chápem, že predstaviteľ akejkoľvek inštitúcie alebo organizácie keby mu chcú zobrať peniaze bez ohľadu na to či ich má dosť alebo nie, tak bude kričať. Veď to je samozrejme úplne logické. Ale my sme ako poslanci dostali list napríklad od pána župana Drobu, kde nám teda písal, aké to bude mať dopad na rozpočet Bratislavského samosprávneho kraja. Len pán Droba tam síce písal o nejakom výpadku nejakých deviatich miliónov, len už zabudol tam akosik napísať nejakú bilanciu rozpočtu ktorú si, ale môžeme nájsť na stránke Bratislavského samosprávneho kraja. Tak, aby ste mali teda predstavu ako sú na tom vyššie územné celky.
Napríklad konkrétny prípad je Bratislavskej VÚC-ky bilancia bežného rozpočtu 2022 je 3,7 milióna teda plus. 2023 je 17,2 milióna plus. 2024 je 24,9 milióna plus, ktoré sú teda v pluse. Pri kapitálových bilanciách kapitálového rozpočtu v roku 2022 je mínus 50 miliónov, ale rozumieme, že idú voľby takže samozrejme vtedy samosprávy najviac dávajú investícií do, do svojich miest alebo do svojich samospráv. Pretože chcú byť za pekných za svojich pre svojich voličov, ale dá sa to samozrejme rozumieť. A potom sa to už znižuje pri roku 2023, 2024 je to mínus 21, mínus 16 miliónov, ale bilancia rozpočtu celkom teda ide potom do plusu. Napríklad v roku 2024 počítajú s plusom osem miliónov eur, ale je treba povedať, že to sú všetko tiež iba prognózy a vieme dobre, že už aj v tomto roku máme vyšší výber a takisto sa to bude týkať aj samospráv.
Čiže ono reálne tie čísla budú oveľa lepšie. Takže nie pán župan Droba žiadne problémy vy nebudete mať. Pretože VÚC-ky sú podľa môjho názoru hlboko prefinancované a majú peňazí naozaj skutočne dosť. Ak chce pán Droba nejaké návrhy na to, kde môže šetriť, nech sa páči, môže mi zavolať. Veľmi rád sa s ním stretnem mám skúsenosti z VÚC-ky takže rád mu ukážem akým spôsobom môže peniaze vo svojom rozpočte ešte ušetriť. Pri väčších mestách takisto nepredpokladám nejaké finančné problémy, pri menších obciach samozrejme problémy môžu byť, ale my sme tiež prišli s nejakým návrhom, ktorý môže toto pomôcť. A tiež treba povedať, že nie sú vyčíslené pozitívne vplyvy napríklad tých krúžkov. Pretože tým pádom budú môcť samosprávy znížiť dotácie na podporu rôznych aktivít, občianskych združení, a to nebolo vyčíslené. Čiže v reálnom dôsledku ten finančný dopad bude oveľa nižší.
No a na záver, aby som teda ešte stihol teda aspoň ten koniec. Ja som teda rád, že teda pokračujeme budúci týždeň a chcem za to poďakovať, že nejdeme teda dneska až do úplného konca, pretože ten víkend, pondelok bude určite dôležitý aj na to, aby každý z nás kto má záujem, aby ten zákon bol čo najlepší, aby sme čo najviac pomohli rodinám, aby teda popo popremýšľal nad tým akým spôsobom to ešte môžeme vylepšiť.
A čo sa týka štrukturálneho deficitu o ktorom tu hovoril minister Sulík, keby neblokovali tie výdavkové limity, už mohli byť zavedené aj v tomto volebnom období. Mohla byť už spustená aj konsolidácia, takže v konečnom dôsledku by sme na tom boli finančne lepšie, ale minimálne viem, že sa chystá v júni jeho ústavné zakotvenie. Takže môžeme sa kľudne baviť aj o tejto téme a verím, že to všetko dopadne tak, aby ľudia boli spokojní. Aby sme pomohli hlavne rodinám.
Áno, ja som za to, aby sme pomohli aj dôchodcom, aby sme pomohli aj tým, ktorí deti nemajú, ale tento balík o pomoci rodinám, takže ja by som bol rád, keby sme neplietli hrušky s jablkami.
Ďakujem veľmi pekne za pozornosť.
20. 5. 2022 14:19:43 - 14:29:50 65. schôdza NR SR - 12.deň - A. dopoludnia Tlač 1028 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Po jeho aplikácii v praxi, pretože určite z toho vyjdú možno nejaké ďalšie, ďalšie myšlienky. Ale pokiaľ mi nevadí to, že bude podporovaná voľnočasová aktivita detí, tak predsa nemôžem mať problém s tým samotným systémom, keď mám možnosť aj sám nejakým spôsobom vylepšiť alebo dať nejaké návrhy na jeho zmeny.
My teda využijeme príležitosť pomôcť rodinám. Sami sme, my sme sami tiež navrhovali v minulosti zvyšovanie daňového bonusu. Navrhovali sme to veľmi podrobne ako to dnes hovoril minister Sulík, neviem či sa on teda inšpiroval našim návrhom, ale aj v minulom volebnom období sme tiež navrhovali, aby daňový bonus bol nastavený podľa počtu detí. Pri troch sme tiež na navrhovali najvyššiu výšku, takisto sme navrhovali automat, aby sa to každoročne na základe priemernej mzdy zvyšovalo. Takže to sú všetko veci ktoré sa dajú nadstaviť aj v tomto zákone.
Takisto tu boli spomenuté tie samotné samosprávy. Ja chcem povedať hlavne to, že keď kričia samosprávy, že b, že budú mať nejaké problémy, tak netreba počúvať len tie samosprávy, lebo ja samozrejme chápem, že predstaviteľ akejkoľvek inštitúcie alebo organizácie keby mu chcú zobrať peniaze bez ohľadu na to či ich má dosť alebo nie, tak bude kričať. Veď to je samozrejme úplne logické. Ale my sme ako poslanci dostali list napríklad od pána župana Drobu, kde nám teda písal, aké to bude mať dopad na rozpočet Bratislavského samosprávneho kraja. Len pán Droba tam síce písal o nejakom výpadku nejakých deviatich miliónov, len už zabudol tam akosik napísať nejakú bilanciu rozpočtu ktorú si, ale môžeme nájsť na stránke Bratislavského samosprávneho kraja. Tak, aby ste mali teda predstavu ako sú na tom vyššie územné celky.
Napríklad konkrétny prípad je Bratislavskej VÚC-ky bilancia bežného rozpočtu 2022 je 3,7 milióna teda plus. 2023 je 17,2 milióna plus. 2024 je 24,9 milióna plus, ktoré sú teda v pluse. Pri kapitálových bilanciách kapitálového rozpočtu v roku 2022 je mínus 50 miliónov, ale rozumieme, že idú voľby takže samozrejme vtedy samosprávy najviac dávajú investícií do, do svojich miest alebo do svojich samospráv. Pretože chcú byť za pekných za svojich pre svojich voličov, ale dá sa to samozrejme rozumieť. A potom sa to už znižuje pri roku 2023, 2024 je to mínus 21, mínus 16 miliónov, ale bilancia rozpočtu celkom teda ide potom do plusu. Napríklad v roku 2024 počítajú s plusom osem miliónov eur, ale je treba povedať, že to sú všetko tiež iba prognózy a vieme dobre, že už aj v tomto roku máme vyšší výber a takisto sa to bude týkať aj samospráv.
Čiže ono reálne tie čísla budú oveľa lepšie. Takže nie pán župan Droba žiadne problémy vy nebudete mať. Pretože VÚC-ky sú podľa môjho názoru hlboko prefinancované a majú peňazí naozaj skutočne dosť. Ak chce pán Droba nejaké návrhy na to, kde môže šetriť, nech sa páči, môže mi zavolať. Veľmi rád sa s ním stretnem mám skúsenosti z VÚC-ky takže rád mu ukážem akým spôsobom môže peniaze vo svojom rozpočte ešte ušetriť. Pri väčších mestách takisto nepredpokladám nejaké finančné problémy, pri menších obciach samozrejme problémy môžu byť, ale my sme tiež prišli s nejakým návrhom, ktorý môže toto pomôcť. A tiež treba povedať, že nie sú vyčíslené pozitívne vplyvy napríklad tých krúžkov. Pretože tým pádom budú môcť samosprávy znížiť dotácie na podporu rôznych aktivít, občianskych združení, a to nebolo vyčíslené. Čiže v reálnom dôsledku ten finančný dopad bude oveľa nižší.
No a na záver, aby som teda ešte stihol teda aspoň ten koniec. Ja som teda rád, že teda pokračujeme budúci týždeň a chcem za to poďakovať, že nejdeme teda dneska až do úplného konca, pretože ten víkend, pondelok bude určite dôležitý aj na to, aby každý z nás kto má záujem, aby ten zákon bol čo najlepší, aby sme čo najviac pomohli rodinám, aby teda popo popremýšľal nad tým akým spôsobom to ešte môžeme vylepšiť.
A čo sa týka štrukturálneho deficitu o ktorom tu hovoril minister Sulík, keby neblokovali tie výdavkové limity, už mohli byť zavedené aj v tomto volebnom období. Mohla byť už spustená aj konsolidácia, takže v konečnom dôsledku by sme na tom boli finančne lepšie, ale minimálne viem, že sa chystá v júni jeho ústavné zakotvenie. Takže môžeme sa kľudne baviť aj o tejto téme a verím, že to všetko dopadne tak, aby ľudia boli spokojní. Aby sme pomohli hlavne rodinám.
Áno, ja som za to, aby sme pomohli aj dôchodcom, aby sme pomohli aj tým, ktorí deti nemajú, ale tento balík o pomoci rodinám, takže ja by som bol rád, keby sme neplietli hrušky s jablkami.
Ďakujem veľmi pekne za pozornosť.
6. 5. 2022 13:46:25 - 13:47:18 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 986 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR -  
Ďakujem pekne, pán podpredseda. Vidím, že nie je teda záujem znova otvárať tú diskusiu, avšak samozrejme to chápem. Ja len technicky teda navrhujem v zmysle § 73 ods. 3 písm. d) zákona o rokovacom poriadku, aby si, pán navrhovateľ, dal hlasovať o tom, že tá novela zákona sa prerokuje v druhom čítaní a ešte k tým vašim výtkam. Samozrejme vy ste tu mali aj nejaké iné argumenty, ale to neznamená, že čokoľvek, keď poviete, tak to musíme akceptovať. Tak niečo sme akceptovali, to sme tam pridali, avšak ak bude teda vrátený tento zákon na dopracovanie, tak ja teda ho nebudem znovu ho predkladať, aby sme tu urobili nejakú lokáciu, keďže viem, že prichádza ďalšia novela aj druhého piliera a videl som dnes aj na ministrovi Krajniakovi, že je tam otvorenosť nejakej diskusie aj s opozíciou, takže ak nejaký priestor bude vytvorený, tak ho samozrejme využijeme a budem sa tešiť na spoluprácu aj s vami, pán poslanec.
6. 5. 2022 13:43:29 - 13:44:39 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 986 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR -  
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Tento návrh zákona, ktorým sa mení zákon o starobnom dôchodkovom sporení a takisto zákon o sociálnom poistení, alebo resp. zmeny v druhom pilieri, skrátene povedané, sme predložili už aj na poslednej parlamentnej schôdzi bol návrh, bol tento návrh vrátený na dopracovanie, ja ho preto nebudem obšírnejšie už nejakým spôsobom predstavovať, pretože je vlastne takmer identický s tým predchádzajúcim návrhom, okrem vlastne jednej zmeny, a to je ten spomenutý zákon o sociálnom poistení na návrh pána poslanca Cmoreja, tou treťou zmenou sa rušia poplatky z príspevkov na starobné dôchodkové sporenie z celkovej výšky 0,5 %, ktoré si berie Sociálna poisťovňa. Z výšky 0,25 % sa podľa súčasného zákona tvorí správny fond, v minulosti to bolo 0,5. 0,25 sú príjmami Slociálnej poisťovne, v minulosti to bolo taktiež 0,5 %, čiže dokopy 0,5.
Táto zmena bude mať pozitívny vplyv na zvýšenie dôchodkov budúcich dôchodcov, ostatné zmeny sme nechali tak, ja teraz nechám priestor v rozprave, ak budú nejaké otázky, budem rád odpovedať. Ďakujem pekne.
6. 5. 2022 13:38:34 - 13:39:57 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 984 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Ja by som len chcel doplniť, že pri tom súčasnom veľkom pokroku, ktorý sledujeme posledné desaťročia, najmä teda tá informačná revolúcia je až zarážajúce, že čím ďalej tým viacej sa objavujú také spiatočnícke trendy, napríklad to, že dnes na svete existuje obrovská komunita ľudí, ktorá verí tomu, že zem je vlastne ploská, že neni guľatá a tak isto sú ľudia, ktorí si myslia, že keď sa raz niekto narodí ako muž, tak on si vlastne počas toho života to môže zmeniť. Takže to sú naozaj choré trendy, ktoré by nemali v spoločnosti existovať. Bohužiaľ, existujú aj v našom súčasnom právnom poriadku ako upozornil poslanec Medvecký, pretože ak tu existuje nejaká povinnosť, ktorú má proste muž zo zákona, teda brániť svoju vlasť, tak nemôže sa tejto povinnosti vyhnúť len preto, že si povie, že je žena, bohužiaľ, to tak dnes napísané je, ale správne pán poslanec Medvecký upozornil, že ak by nejaký lekár alebo psychiater diagnostikoval u tohto človeka nejakú duševnú poruchu, ktorá môže, nemusí byť, tak v tom prípade sa samozrejme tej povinnosti vyhne podľa súčasnej legislatívy, čiže tá zmena pohlavia tam je naozaj nadbytočná a verím, že konzervatívne spektrum aj koalície podporí tento náš jednoduchý legislatívny návrh, ktorý zvráti tieto trendy aj v našej spoločnosti. Ďakujem.
6. 5. 2022 13:13:50 - 13:15:43 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 984 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo.
Pán poslanec Lehotský, v prvom rade chcem oceniť váš príspevok a hlavne z pohľadu tej formy, lebo to bolo veľmi slušné, aj ste podľa mňa argumentovali legitímnymi, legitímnymi argumentami teda. Ja rešpektujem to, že vy máte svoj názor ohľadne neutrality, veď v konečnom dôsledku o tom má byť aj to hlasovanie v tom pléne, nech sa teda vyjadrí väčšina, ako, ako to vníma. Ale myslím si, pán poslanec, že tie vaše argumenty, alebo nielen vaše argumenty, ale vôbec argumenty všetkých politikov, ktorí zastávajú názor toho zachovania status quo, v prvom rade by tí politici mali presviedčať občanov Slovenskej republiky, lebo viete, aké sú nálady a viete, že ľudia nie sú naklonení tohto vojenského paktu na, NATO. My sme vám, pán poslanec, v minulosti, bolo to asi pred dvomi alebo tromi schôdzami, dali možnosť zatvoriť ústa, pretože sme navrhli, aby bolo referendum o tom, či Slovenská republika zostane ako členská krajina NATO a my by sme tým pádom, keby občania sa vyjadrili negatívne, teda súhlasili by s tým, aby sme tam zostali, tak vy by ste nám zatvorili ústa, pretože by sme vlastne nemohli nič iné povedať, pretože by sme museli tento názor rešpektovať. Ale vy ste referendum nechceli, tak tým pádom ten názor občanov prostredníctvom referenda nepoznáme.
Súhlasím s vaším argumentom, že neutralita stojí viacej peňazí, to je pravda, ale to podľa mňa nie je argument proti neutralite.
A čo sa týka toho vášho tvrdenia, že skutočný, skutočným cieľom je, aby sme nepomáhali Ukrajine, no, pán poslanec, my máme neutralitu v našom programe od vzniku strany, od roku 2010, teda už dvanásť rokov sa snažíme bojovať za neutralitu aj prostredníctvom zbierania podpisov pod petíciu, aj cez legislatívu, čiže určite to s Ukrajinou nemá žiadny súvis.
6. 5. 2022 13:13:36 - 13:13:50 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 984 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
6. 5. 2022 12:48:18 - 12:49:07 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 983 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Uvádzajúci uvádza bod  
Ďakujem. Ja už len v krátkosti. V čase, keď sme pripravovali tento legislatívny návrh aj keď sme ho predložili do parlamentu, tak neexistovala ešte iná legislatívna iniciatíva a tým chcem deklarovať za navrhovateľov, že keď bude vrátený tento návrh zákona na dopracovanie, my nebudeme za každú cenu vyvíjať teraz nejakú snahu o nejaké blokovanie, šesťmesačnú lehotu a pod. keďže už tu existuje nejaká ďalšia legislatívna iniciatíva, ktorá je stará iba tri dni zo strany Národného bezpečnostného úradu, ktorá sa, ktorá ide teda dobrým smerom. Sú tam tie veci, ktoré sme my navrhovali, takže ak bude vrátený na dopracovanie, tak ho nepredložíme znovu práve kvôli tomu, aby sme využili priestor alebo vlastne umožnili vytvoriť priestor na rokovanie o tomto legislatívnom návrhu. Ďakujem.
6. 5. 2022 12:41:10 - 12:43:10 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 983 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Ďakujem poslancovi Milanovi Mazurekovi za vystúpenie aj vyjadrenie podpory. No a treba ešte pripomenúť aj to, že keď sa rokovalo o tom balíku tých zákonov k tej Ukrajine, kde bola teda aj kybernetická bezpečnosť, tak bol tam pripojený aj návrh vyhlášky NBÚ, teda nejaké podrobnejšie pravidlá, akým spôsobom má k tomu blokovaniu prísť a tam bola možnosť tých prevádzkovateľov tých webov, aby odstránili ten nevhodný obsah teda, ktorý NBÚ alebo niekto považuje za nevhodný. Bohužiaľ, neexistencia tejto vyhlášky spôsobila to, že tie pravidlá sa neuplatnili. Ja som to veľmi kritizoval aj na kontrolnom výbore a môžem konštatovať, že tá vyhláška sa ani nerobí už momentálne, pretože sa pripravuje nová legislatíva, takže niekoľko mesiacov budeme v takom vákuu takých neistých pravidiel, ktoré sa dajú jednoducho zneužiť. A treba povedať aj to, že aj tie tzv. mienkotvorné médiá alebo tie hlavné médiá alebo ako ich nazveme, tiež v prípade Ukrajiny šírili dezinformácie. Pred tým si netreba zakrývať oči proste. Áno, jedna strana aj druhá strana sa snaží prikrášľovať tú situáciu o šírení rôznych informácií, ktoré sú nepravdivé, teda sú dezinformácie. Otázka je, či teda keď príde nejaká ďalšia vláda, či má tento inštitút blokovania využiť a zablokovať Denník N, zablokovať SME-čko, zablokovať Aktuality, lebo v podstate to isté bolo robené za tejto vládnej garnitúry.
Pán poslanec Krúpa, on predložil ten procedurálny návrh a ja som to teda tak vycítil, že oni teda akože súhlasia s tými navrhnutými zmenami, veď o tom je aj tá nová legislatívna iniciatíva NBÚ. A teda oni sa vlastne takto filištínsky vyhli tomu, že by za to hlasovali ´za´, pretože týmto pádom budú hlasovať za dopracovanie. Budú sa tváriť, že je to dobré, len treba to dopracovať a nevyužijú tú možnosť ukázať, že sú proti tomu... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
6. 5. 2022 12:25:02 - 12:26:47 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 983 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
... tak isto NBÚ to navrhuje nepridať, takže budem sa tešiť na ďalšiu diskusiu o kybernetickej bezpečnosti a jej budúcnosti a ďakujem pekne za pozornosť.
6. 5. 2022 12:14:33 - 12:25:15 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 983 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Uvádzajúci uvádza bod  
Ďakujem pekne. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi teraz trošku obšírnejšie opísať tento návrh zákona. Situácia na východnej hranici Slovenska si vyžiadala nutnosť urýchleného prijatia viacerých zákonov v skrátenom legislatívnom konaní, ktoré boli prijaté v balíku pod názvom návrh zákona o niektorých opatreniach v súvislosti so situáciou na Ukrajine. Vojna prirodzene vyústila do masovej migrácie cudzincov aj na naše územie. V dôsledku toho bolo potrebné realizovať opatrenia hospodárskej mobilizácie, a to najmä vecné plnenia s ohľadom na potrebu zabezpečenia ubytovania cudzincov, organizáciu dopravného značenia, zabezpečenia, organizáciu zdravotníckeho zabezpečenia a podobne. Tak isto sa umožnilo vláde Slovenskej republiky vyhlásiť poskytovanie dočasného útočiska aj bez rozhodnutia Rady Európskej únie. V skrátenom legislatívnom konaní bola však prijatá aj novela zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorej cieľom malo byť zamedziť šíreniu škodlivého obsahu na internete prostredníctvom nového inštitútu „blokovania“. V ňom sa za škodlivú aktivitu zadefinovalo aj šírenie závažných dezinformácií a iné forma hybridnej vojny. Pritom 29. júna 2021 bola v Národnej rade Slovenskej republiky schválená novela zákona o kybernetickej bezpečnosti, v ktorej sa na návrh koaličných poslancov konkrétne pána poslanca Kúpu bol inštitút blokovania vyradený. Tento zákon s parlamentnou tlačou 441 prešiel riadnym medzirezortným pripomienkovým konaním a bol schválený aj legislatívnou radou vlády. Výsledkom konsenzu sa v tomto zákone škodlivá aktivita definovala ako akákoľvek činnosť, ktorá zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť kybernetický bezpečnostný incident, ako podvodná činnosť, odcudzenie osobných údajov alebo citlivých údajov.
Celospoločenskou diskusiou neprešiel návrh, aby sa ako škodlivá aktivita definovalo aj šírenie závažných dezinformácií alebo iné formy hybridnej vojny. Bez riadnej odbornej diskusie a jasnej definície vznikol v právnom poriadku Slovenskej republiky inštitút a nástroj, ktorý by sa dal jednoducho politicky zneužiť. Súčasná vládna koalícia tak do právneho poriadku zaviedla precedens, podľa ktorého si môže ktokoľvek, kto bude aktuálne pri moci, zadefinovať šírenie závažných dezinformácií podľa svojho úsudku a zablokovať tak kritické alebo znepriatelené médiá. Ako argument neprejde ani fakt, že inštitút blokovania je možné využiť podľa súčasne platného zákona do 30. júna 2022 teda už po schválenej novele zatiaľ v prvom čítaní do 30. septembra. Obnovenie tohto inštitútu bude na rozhodnutí vládnej koalícii, a tá si ho bude môcť aktivovať jednoduchou novelou zákona o kybernetickej bezpečnosti. Inštitút blokovania ako celok by sa podľa navrhovateľov tohto zákona nemal vypnúť úplne. V pôvodnom znení návrhu zákona o niektorých opatreniach v súvislosti so situáciou na Ukrajine sa navrhovalo, aby rozhodnutie o blokovaní škodlivej aktivity, ktorou je závažná dezinformácia alebo iná forma hybridných hrozieb bolo možné len s platnosťou do 31. decembra 2022. To znamená, že sa pôvodne navrhovalo iba dočasné využitie blokovania závažnej dezinformácie a iných foriem hybridnej vojny, avšak ostatné škodlivé aktivity a škodlivý obsah by bolo možné blokovať aj naďalej.
Slovensko je a bude aj naďalej vystavené kybernetickým bezpečnostným incidentom, a preto by štát prostredníctvom Národného bezpečnostného úradu SR mal mať naďalej nástroj na jeho odstránenie. Škodlivých aktivít na internete z roka na rok pribúda. Zároveň rastie sofistikovanosť útokov a s neustále prebiehajúcou informatizáciou spoločnosti aj riziká spojené s úspešne vykonanými útokmi. Reakcie na rôzne typy škodlivých aktivít spadajú do kompetencie rôznych štátnych orgánov. Množstvo útokov je vykonateľných buď vykonaných buď plošne napr. phishingové kampane lákajúce veľké množstvo používateľov kliknúť na rozoslaný link, alebo na svoju činnosť využíva identifikovateľný škodlivý obsah alebo sieťovú infraštruktúru napr. riadiace servery botnet sietí, DNS servery k nim smerujúce, zariadenia vykonávajúce DDOS útoky a pod. Z tohto dôvodu mnohé krajiny zavádzajú legislatívne podmienky a technické prostriedky na blokovanie nežiadúceho obsahu, IP adries, domén, URL, súborov a podobne. Blokovanie infikovaných domén a IP adries je nutné považovať za reaktívne opatrenie vedúce k zamedzeniu prístupu k škodlivému obsahu. Dôvody, prečo využiť tento prostriedok, je možné zhrnúť do niekoľkých bodov:
1. Ochrana používateľov napadnutých služieb a nevedomých používateľov podvodných služieb - ak je na šírenie škodlivého obsahu, vylákanie údajov alebo na ilegálne aktivity zneužitá legitímna doména alebo služba, zablokovanie obsahu alebo konkrétneho URL zabezpečí ochranu používateľov, ktorí túto službu alebo doménu využívajú.
2. Zmiernenie alebo zamedzenie škodlivých následkov - blokovaním domén a IP adries so škodlivým obsahom či phishingom je takisto možné dosiahnuť zmiernenie následkov v podobe menšieho dopadu na potenciálne obete, resp. zasiahnutých používateľov. Rovnako aj včasným blokovaním možno zabezpečiť úplné zamedzenie škodlivých následkov, pretože nemusí dôjsť napríklad k stiahnutiu škodlivého obsahu alebo k dokončeniu všetkých fáz phishingovej kampane.
3. Zastavenie šírenia škodlivého obsahu - v tomto bode ide najmä o šírenie malvéru, existenciu riadiacich serverov pre botnety, phishingové stránky a pod. Domény a IP adresy s takýmto obsahom sú využívané útočníkmi na nelegálne ciele a ich blokovanie bráni ďalšiemu šíreniu takéhoto škodlivého obsahu.
Samozrejme, ide o krajný prostriedok, nástroj, ktorý presadzuje zásah do práv subjektov, ale zároveň predstavuje aj riešenie kybernetického bezpečnostného incidentu v prípade, kedy sú iné nástroje neúčinné a protiprávna, resp. škodlivá aktivita naďalej pokračuje a ohrozuje konečného užívateľa. Národný bezpečnostný úrad Slovenskej republiky od prijatia novely zákona o kybernetickej bezpečnosti využil, tu je informácia aktuálna k 31. marcu tohto roka, inštitút blokovania s cieľom zamedzenia šírenia závažných dezinformácií v 4 prípadoch: hlavnespravy.sk, armadnymagazin.sk, hlavnydennik.sk, infovojna.bz s platnosťou do 30. 6. 2022.
Podľa § 32 písm. j) zákona č. 69/2018 o kybernetickej bezpečnosti je NBÚ povinný ustanoviť všeobecne záväzným predpisom pravidlá blokovania. Všetky 4 weby však boli zablokované v čase, kedy ešte vyhláška NBÚ nebolo platná, čo spôsobilo problém v kontrole vykonania týchto rozhodnutí, kedy neexistovali podrobnejšie pravidlá a inštitúty, ktoré by bol NBÚ povinný využiť pred samotným blokovaním. A teraz vzhľadom na všetky uvedené informácie prichádzajú navrhovatelia s novelou zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorá zavádza nasledovné hlavné zmeny:
1. V § 3 sa pridávajú nové definície, najmä čo sa rozumie pod pojmom hybridná hrozba a závažná dezinformácia, ktorá doteraz v legislatíve chýbali.
2. V § 27b to je ten inštitút blokovania, sa škodlivá aktivita definuje ako akákoľvek činnosť, ktorá zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť kybernetický bezpečnostný incident, ako podvodná činnosť, odcudzenie osobných údajov alebo citlivých údajov alebo hybridná hrozba. Teda už nie závažné dezinformácie.
3. Zavádza sa nový odsek, ktorý určuje postup NBÚ pred využitím samotného blokovania, najmä umožnenie držiteľovi alebo prevádzkovateľovi infraštruktúry odstránenie škodlivého obsahu z dotknutej domény v určenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 72 hodín.
4. Využitie inštitútu blokovania hybridnej hrozby bude možné až po súhlase vecne príslušného krajského súdu. A zavádza sa povinnosť NBÚ rozhodnutie o blokovaní zverejniť na svojom webovom sídle.
Vážené panie poslankyne, páni poslanci, toľko k predloženému návrhu zákona ako som to už spomenul v reakcii na pána poslanca Krúpu pod č. LP/2022/245 si môžete nájsť medzirezortné pripomienkové konanie, ktoré bolo 3. 5. 2022 teda pred tromi dňami dané do procesu, v ktorom NBÚ taktiež navrhuje novelizovať zákon o kybernetickej bezpečnosti. Zatiaľ je to surová, zatiaľ je to surový materiál, ktorý teda prejde ešte nejakými pripomienkami ale už teraz môžem pozitívne ohodnotiť tento návrh pretože sa v mnohom v mnohých veciach zhoduje s našou legislatívnou s našim legislatívnym návrhom. Pretože napríklad to blokovanie bude možné využiť len v prípade ak bude ohrozená bezpečnostná zahranično-politické alebo hospodárske záujmy Slovenskej republiky súborom koordinovaných aktivít, ktoré sú realizované štátnymi neštátnymi subjektmi oslabenia Slovenskej republiky bez formálneho vyhlásenia vojny teda už úplne vypadli tieto závažné dezinformácie, ktoré nielenže nemali žiadnu definíciu ale boli veľmi jednoducho zneužiteľné na blokovanie webov, ktoré štátna alebo vládna moc aktuálne považovala za nejakým spôsobom znepriatelené. Taktiež sa tu zavádza predchádzajúci súhlas súdu, to znamená, že a tak ako to navrhujeme aj my a blokovanie bude možné vykonať len v prípade, že o tom rozhodne najprv súd a nie opačne ako to je teraz, že ste zablokovaný a potom máte možnosť obrátiť sa na súd, ktorý môže rozhodovať niekoľko mesiacov alebo rokov. V tomto prípade najprv musí rozhodnúť súd a potom sa bude môcť využiť možnosť blokovania. Tak isto NBÚ si dáva kompetenciu zverejniť rozhodnutie o blokovaní na svojom webovom sídle pretože ako viete tieto štyri weby, ktoré boli zablokované rozhodnutia síce neobsahovali žiadne utajované skutočnosti, neboli zverejnené iba z toho dôvodu, že nemal NBÚ v zákone takéto zmocnenie. Tak isto ako my, tak isto NBÚ navrhuje to pridať takže budem sa tešiť na ďalšiu diskusiu o kybernetickej bezpečnosti aj v budúcnosti. Ďakujem pekne za pozornosť.
6. 5. 2022 12:13:08 - 12:13:56 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 983 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem pekne. Pán poslanec, priznám sa, že tešil som sa na vaše vystúpenie pretože patríte k poslancom, ktorí sa ku kybernetickej bezpečnosti venujú, avšak v podstate k obsahu zákona nepovedali nič, že teraz neviem či súhlasíte s tými navrhovanými zmenami alebo nie. A tak isto nerozumiem ani vlastne navrhnutému tomuto procedurálnemu návrhu, čo vlastne aké máte výčitky, ktoré tam treba dopracovať alebo či to navrhujete kvôli tomu že nechcete, aby plynula šesťmesačná lehota pretože teda viem, že už je pripravovaný nový návrh zákona od 3. 5. v medzirezortnom pripomienkovom konaní. Ak to je kvôli tomu tak vás prosím, keby ste to povedali, aby sme vedeli či máme ten zákon teda dopracovávať na základe nejakých pripomienok alebo nie. Ďakujem.
6. 5. 2022 12:08:44 - 12:09:59 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 972 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie  
Ďakujem za slovo pán podpredseda. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, predkladám vám návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č.69/2018 o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Predložený návrh zákona má za cieľ odstrániť zneužiteľnosť nedemokratického nástroja blokovania informácie, ktorej bol delegovaný Národnému bezpečnostnému úradu Slovenskej republiky novelou zákona prijatého vo februári 2022 Národnou radou Slovenskej republiky. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, inými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Prijatie návrhu zákona nebude mať žiaden vplyv na rozpočet verejnej správy, žiadny vplyv na podnikateľské prostredie, na informatizáciu spoločnosti, sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, na služby verejnosti, verejnej správy pre občana na manželstvo, rodičovstvo a rodinu. Viacej uvediem v rozprave, do ktorej sa hlásim ako prvý.
6. 5. 2022 9:42:49 - 9:44:50 65. schôdza NR SR - 8.deň - A. dopoludnia Tlač 972 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Cmorej, ako opozičný poslanec by som asi mal mať radosť, že tu v koalícii proste to medzi vami vrie, ale priznám sa, že nemám, lebo práve pri tomto spore sú rukojemníci nielen súčasní, ale hlavne teda tí budúci dôchodcovia, čo mňa teda osobne mrzí, že rokujeme o dôležitom zákone a v tej koalícii nemáte to úplne vyjasnené tie postoje, ani ten ďalší postup. Vy ste dali, dali ste nejaké alternatívy, aj ste teda hovorili nejaké konkrétne veci, len ma mrzí teda, že to nebolo ešte pred týmto prvým čítaním, ale v poriadku, však na to máme v parlamente čítania, takže budem zvedaví ako sa to bude ďalej vyvíjať. Možno úplne ideálne by bolo z pohľadu tej dlhodobej udržateľnosti vrátiť sa do roku 2018 a potom tam pridávať nejaké ďalšie zmeny alebo nadstavby ako ten rodičovský bonus a podobne. Vy ste hovorili o tom ústavnom zákone hlavne kvôli tomu, aby sa v budúcnosti to nebolo jednoduché zmeniť. Ja s tým samozrejme súhlasím ono najhoršie je pri tých dôchodkoch prvom a druhom pilieri sú tie neustále zmeny a to by sa dalo vyriešiť práve nejakou dohodou cez celé politické spektrum, teda aj opozícia, potom v budúcnosti by podľa mňa nebol nejaký záujem o nejaké ďalšie zmeny. Tiež ste spomínali nejaký návrh SaS-ky, tiež by ma zaujímalo, či by ste vedeli nejaký takýto návrh poslať, že ako to vlastne vy navrhujete, aby sme si to vedeli naštudovať. Trošku vás poupravím, lebo ste hovorili, že tento návrh, že tých najbližších trinásť rokov zhoršuje udržateľnosť a potom ju zlepšuje, ale tá udržateľnosť ona sa vlastne nemení, lebo ona je daná vlastne už tou legislatívou, ono sa mení len ten záťaž na verejné financie. Ak sa mám ešte vyjadriť k tomu rodičovskému bonusu. Ja s tým nemám osobne nejaký zásadný problém, ale vadí mi to nekrytie tých výdavkov alebo výpadku tých výdavkov, teda príjmov samospráv ... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
29. 4. 2022 9:48:40 - 9:49:17 65. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom  
Pán podpredseda, ja si len dovolím pripomenúť podľa § 66 ods. 4, že poslanecké grémium môžu požiadať na zvolanie dva poslanecké kluby, nie tri. Čiže platí slovo pána predsedu, tak máte dva kluby, čiže malo by sa počkať na zvolanie poslaneckého grémia.
28. 4. 2022 17:50:17 - 17:50:24 65. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1010 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Šeliga, mňa na tom vašom vystúpení zaujalo jedno tvrdenie, ktoré ste povedali a v ktorom ste ubezpečovali plénum Národnej rady alebo nás opozičných poslancov, že nikto z koalície nechodí za prokurátormi a neovplyvňuje v ich činnosti, resp. nikto nerobí žiadnu politickú objednávku a všetky tie trestné konania sú de fakto zákonné alebo legálne. Ale pán poslanec Šeliga, pri všetkej úcte ja môžem veriť tomu, že vy to nerobíte alebo, že vy neviete o tom, že by to niekto z koalície robil, ale ako si môžte byť istý tvrdením, že to nikto v koalícii nerobí. Veď predsa ak by to niekto robil, tak určite by sa s tým nechválil, pretože minimálne je to amorálne ak nie rovno nelegálne. Takže by ste mali minimálne to svoje tvrdenie poopraviť, pretože už dnes dobre vieme a je to všeobecne známe, že minister vnútra Mikulec si vyžadoval spisy na naštudovanie, že policajný prezident Hamran vie o rôznych stíhaniach a obvineniach ešte predtým ako reálne sú spravené. Takže, takže nejaká pochybnosť o tom, že tu niekto z koalície môže ovplyvňovať prokurátorov hlavne teda hovoríme o špeciálnych prokurátoroch, pretože na čele tohto orgánu je váš politický spolupracovník. Tak pán poslanec Šeliga, chcel by som, aby ste poopravili to vaše tvrdenie, že nie že nikto z koalície nechodí, ale že o tom vy neviete, lebo tak by to bolo správne.
27. 4. 2022 12:19:55 - 12:20:06 65. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 917 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom  
Ďakujem. Osobitný kontrolný výbor na kontrolu činnosti NBÚ bude o 12.30 v miestnosti -213, to je na Západnej terase. Ďakujem.
27. 4. 2022 12:03:42 - 12:04:03 65. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 832 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Beluský, Martin (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom  
Ďakujem za slovo, pán predseda. Ja si len dovolím pripomenúť členom osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Kollár, Boris, predseda NR SR
Ešte ideme hlasovať, pán kolega.

Beluský, Martin, poslanec NR SR
Tak, ale už je prestávka?

Kollár, Boris, predseda NR SR
Neni. Ešte ideme hlasovať, len som vám dal slovo. Nech sa páči, dokončite to už.

Beluský, Martin, poslanec NR SR
Tak ale 12.15 to a si nestíhame tým pádom. Ja sa potom prihlásim.