Vyhľadávanie v prepise rozpravy

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
14. 6. 2023 9:56:16 - 9:57:20 94. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1748 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
22.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán poslanec Schlosár, vieš, mne to je také veľmi zaujímavé, pretože už od včera sa tu ten Soros, ten starý vydriduch, tu spomína už niekoľko hodín, ale mňa zaujíma len, že prečo tí, tí noví ministri alebo všetci tí, čo preňho robia, prečo sa za neho vlastne hanbia, za svojho šéfa. Pretože včera tu sedel vedľa toho tzv. nového premiéra nejaký tam minister a záhadne si zrazu zo svojho facebooku vymazal fotky, kde sám, samotný George mu odovzdáva titul. Tak potom prečo? Hanbíte sa za neho? Alebo hanbíte sa za jeho politiku? Alebo za jeho činy? Pretože akonáhle niekto spomenie toto meno, tak všetci sa dištancujú, zrazu nikto ho nepozná, nikto s ním nerobí a potom vidíme, kde idú milióny zo štátneho rozpočtu. Tak aspoň sa nehanbite, aspoň sa priznajte, že s takýmto človekom spolupracujete a podporujete jeho zvrhlé návrhy. To je celé. Dík.
4. 5. 2023 15:40:06 - 15:42:08 90. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1589 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR -   (text neprešiel jazykovou úpravou)
64.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán Valášek, ja len fakt z tej vašej rozpravy, čo ste mali, pretože vy stále niekoho označujete za fašistov, ale veď vy ste sám fašista. Pretože ak niekto podporuje bojové skupiny, ktoré sú priamo neonacistické ako je batalión Azov, kde jednoznačne je možné povedať, že to je nacistický prápor, tak vy ho podporujete a nás označujete za fašistov. Nám je ľúto každej jednej obete, či je tá obeť na ukrajinskej strane alebo je na strane ruskej, alebo je na stane irackej, líbyjskej, alebo vietnamskej.
Hovorili ste o rasistických útokoch alebo nejakých výrokoch tuto pána poslanca, ale Irak vám nevadí. Lebo je to ďaleko, to sa nás netýka. Ale váš priamy nadriadený z USA, keď tam vyvraždí celé, celé mestá, to je v poriadku, lebo je to ďaleko, rasistické to nie je, lebo to urobili vaši. Spýtajte sa niekoho, kto bol vo Vietnamskej vojne, ako tam trpeli deti, keď vaši Američania, vaši spojenci tam púšťali napalm a boli zhorené, zhorené obete po uliciach. Ako, ako trpeli ľudia v Sýrii, keď tam americká demokracia vstupovala. Ľudia boli po uliciach mŕtvi, ja som sa bavil priamo so Sýrčanmi, bavil som sa aj s Vietnamcami a bavil som sa s ľuďmi z Líbye. A tak ďaleko nebola ani Juhoslávia, pár kilometrov je to. To vám tiež nevadilo. Keď bez požehnania si tam Amerika robila, čo chcela. To vám nevadí, to je v poriadku. Všetci sú fašisti, všetci sú extrémisti, ale vy keď robíte takéto činy napriamo, to je všetko v poriadku. To je tá vaša demokracia.
4. 5. 2023 15:16:45 - 15:17:54 90. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 1589 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
48.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán Mizík to zhrnul, jednoznačne je to tak, proste to je jedno, ktorá vláda tu bola, ale zahraničná politika od toho ´93 je presne tá istá, pretože či tu boli socialisti, alebo tu boli tzv. demokrati, alebo tu boli červení, alebo tu boli modrí, tak vždy hlasovali len tak, aby to Washingtonu alebo Bruselu vyhovovalo. A takisto aj táto súčasná vláda je vláda, ktorá podporuje NATO, ktorá podporuje EÚ, čiže sa nemôžme ani diviť, že obranná zmluva s USA, ktorá tu bola v minulosti predložená, jednoznačne prešla, takisto aj vyslania vojakov na cudzie hranice, či už našich, alebo prijímanie vojakov iných, z rôznych iných štátov, vždy to bolo schválené, pretože tak to bolo naplánované, tak to bolo dané a tí poslanci, či už to boli za SMER alebo to boli za OĽANO, za SaS, vždy hlasovali v prospech NATO a v prospech EÚ, čiže v tomto prípade sa nemôžme absolútne diviť.
3. 5. 2023 12:27:02 - 12:28:15 90. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1528 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
52.
Ďakujem za slovo.
Vidím, že rozprava pána Schlosára celkom niektorých poslancov nabudila a asi sa aj našli v tom Trestnom poriadku. Ale ja by som na jednu vec chcel reagovať, pretože mnohí poslanci tu hovorili o tom, že niekto za nejakú trávu, teda marihuanu, za nejaký jeden joint bude sedieť s nejakými pedofilmi v kriminále, ale to vôbec tak nie je, lebo podľa tejto novely Trestného zákona sú to ľudia, ktorí budú mať pri sebe tvrdé drogy ako heroín, ktorý... takíto díleri zničili mnohým ľuďom životy a nie je to nejaký držiteľ jedného-dvoch jointov, čiže v tomto je veľký rozdiel. A ďalšia vec je, za takéto trestné činy prechovávania a predávania heroínu sa v prvom rade ani po novom nemusí dostať na výkon trestu, ale môže dostať podmienečný trest.
A keď už vraveli o tých pedofiloch, tak si zoberte, že niekto, kto bude vytvárať detskú pornografiu, tak tiež môže obísť len s minimálnym trestom, a dopustí sa takého závažného trestného činu.
15. 3. 2023 10:59:03 - 11:01:03 88. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
18.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán kolega Viskupič, za chvíľu máme voľby. Ak by sme my tie poplatky vrátili na tú starú hodnotu 33 a 66, tak ľudia vás nedajú za nič a váš volič bude skákať, nielen váš, ale aj náš a každý jeden volič bude najšťastnejší na svete. Lebo keď si pozrieme vaše poplatky plus poplatky pána Kremského, tak jednoznačne vaše poplatky sú o polovicu nižšie, to je jasné, ale aj jedna tabuľka, aj druhá tabuľka uprednostňuje práve tie nové vozidlá, lebo ak si zoberieme modelovú situáciu a chceme prihlásiť vozidlo z nejakého roku 2010, ktoré má výkon, ja neviem, 160 kW, tak podľa tabuľky a koeficientu pána Kremského bude stáť poplatok 840 eur. Podľa vašej tabuľky, pán Viskupič, bude stáť 420 eur. Hej? Čiže je to polovica, okej. Pri tých nových autách, samozrejme, ten poplatok je nastavený ešte inak. Ale keď si zobereme modelovú situáciu podľa súčasného stavu, tak vozidlo s výkonom 160 kW a rokom výroby 2010 je poplatok 1 100 eur. Ale ak ho vynásobíme koeficientom, ktorý je v tabuľke 0,1, tak takýto poplatok je v súčasnosti 110 eur. Čiže tie poplatky v reále podľa tých euronoriem sa aj tak zdvihnú. Čiže, čiže zas to bude, aj váš návrh je lepší, samozrejme, ako ten od 1. 4. a lepší ako pána Kremského, ale nie je lepší ako ten súčasný návrh, ktorý je podľa koeficientu veku. A Slováci, ja si myslím, že nemajú na to peniaze, čiže nejaké dočasné riešenie by sme mali vymyslieť, ale v budúcnosti to treba nastaviť inak, aby sme sa dostali na tie poplatky, ako sú v Českej republike alebo v Nemecku, lebo tam štát tiež z niečoho musí žiť a nežije z poplatkov, ktoré vyberá priamo za prihlasovanie.
15. 3. 2023 10:43:06 - 10:44:58 88. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
14.
Ďakujem za slovo. Jednoznačne potom poprosím aj pána spravodajcu, aby to upresnil, ako to je, pretože jasne, ak by to platilo od 1. 1., to je nezmysel, hej? Ale ak sa to posunie a bude napríklad od toho 1. júna alebo od 1. 1. ´24, tak sa tie poplatky znížia. Ale viete, povedali ste, že ako napríklad armáda. To nie je len armáda, polícia a rôzne zbory, čo majú pridelené značky. Ako funguje odpredaj na takýchto inštitúciách? Buď ide súťažou, alebo ide vyhlásený majetok za prebytočný. A no neviem si predstaviť, lebo oni, oni ak ten majetok vyradia alebo ho označia za prebytočný, tak sa predáva za nejakú zostatkovú cenu. Čiže tam o nejakom obchodovaní s tými, s tým hnuteľným majetkom sa nedá rozprávať. Čiže podľa mňa to na toto viazať nemá nejaký význam. A povedzme si, že ten poplatok je o-pa-ko-va-teľ-ný. Čiže ak niekto vozidlo dovezie, musí zaplatiť plnú sumu, pretože 70 % sa na neho nebude vzťahovať, ale následne ten poplatok pri prevode majetku bude opäť, ale môže byť znížený o tých 70 %. Čiže sa to nebude týkať ani nových vozidiel, ani dovezených vozidiel, ani vozidiel tých, ktorý mus... ktoré musia mať vymenené tie poznávacie značky. Čiže na tomto ja by som nejako popracoval, pretože tí ľudia naozaj, ktorí si tie značky musia vymeniť, budú mať plnú hodnotu poplatku. A ja si myslím, že tento zákon skončí na Ústavnom súde, pretože bude napadnuteľný a bude diskriminačný a to nám určite vykričí aj Európska únia.
15. 3. 2023 10:34:56 - 10:41:04 88. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
10.
Ďakujem pekne. Vážené poslankyne, vážení poslanci, máme tu opäť tento zákon, ktorý je veľmi pálčivá téma, pretože prihlasovanie vozidiel sa stalo naozaj takým nástrojom vyberania peňazí od občanov, ale ak si dobre pamätáte, tak ten starý spôsob, ktorý tu niekedy fungoval, kde poplatok bol 33 eur a 66, ak išlo vozidlo z okresu, tak vidíme, že pravdepodobne tento spôsob bol asi naozaj najlepší, pretože tým, že sa zaviedli tie poplatky, ktoré sú aj teraz v súčasnosti vysoké a viažu sa na vek vozidiel, tak teraz to chceme nejako zmeniť.
Máme tu nejaké pozmeňovacie návrhy k týmto, k týmto, k týmto poplatkom, ale povedzme si, že bol tu pozmeňovací návrh, ktorý znižuje tento poplatok o 70 %, ak vozidlo nevymení poznávacie značky. Ale musíme si povedať, že tento návrh je naozaj diskriminačný. Pretože tie vozidlá, ktoré tie poznávacie značky napríklad nemajú a musia mať nové poznávacie značky, tak tento, toto zníženie poplatku si občania nemôžu uplatniť. Pretože ak je vozidlo nové alebo je vozidlo dovezené, alebo je vozidlo zakúpené, pričom musí dôjsť k výmene poznávacích značiek, tak vlastne poplatok sa nezníži. A keď si niekto kúpi vozidlo napríklad od ozbrojených síl, od polície alebo od nejakého veľvyslanca, tak takéto vozidlo musí mať vymenené značky a tým pádom ten poplatok bude bez tej zľavy. Čiže toto nie je dobré riešenie a ja si dovolím povedať, že takýto zákon by skončil na Ústavnom súde, pretože je diskriminačný a ja si myslím, že aj Európska komisia a takisto aj prezidentka bude mať k tomuto výhrady. Čiže zbytočne tu o tom budeme rozprávať.
Ale ako pán predkladateľ včera povedal, že, že nejaký úrad, ak by takéto vozidlo predával, tak by značky vymenil. Tak neviem, akým spôsobom by ste chceli donútiť napríklad ozbrojené sily, políciu alebo samosprávne kraje, alebo obce, ktoré majú pridelené nejaké špeciálne značky, akým spôsobom ich donútite, aby pri predaji vozidiel najprv vymenili značky za klasické a potom vozidlo odpredávali. Toto je absolútne neriešiteľné.
Ale poďme na tie pozmeňovacie návrhy. Máme tu dva pozmeňovacie návrhy. Jeden je pána poslanca Viskupiča. V tomto pozmeňovacom návrhu, samozrejme, tie poplatky sú opäť viazané na koeficiente euronormy. V súčasnosti to máme na vek. Bude sa to meniť na, tým pádom na euronormu. Tieto poplatky sa jednoznačne oproti tomu návrhu, ktorý mal platiť od 1. apríla, podstatne znížili, aj keď nedostávame sa v žiadnom prípade na tie poplatky, ako boli v minulosti. Ale jednoznačne aspoň sa tie poplatky znížia.
Potom v druhom pozmeňovacom návrhu zákonu, kde pán, kde pán Kremský predkladá, tak tieto poplatky, ak si to pozrieme, sú omnoho vyššie, sú dvojnásobné. Opäť sú viazané na euronormu. Ale máme tu, máme tu takzvané zníženie poplatku, ak je vozidlo staršie ako 20 rokov. Opäť musím sčasti s týmto nesúhlasiť, pretože ak my chceme priemerný vek vozidiel znižovať, lebo súčasnosti je vek vozidiel 14 rokov a ak my poplatok nastavíme na to, že ak je vozidlo staršie ako 20 rokov, bude mať ten poplatok nižší, tak potom občanov to bude motivovať k tomu, aby si kupovali tým pádom vozidlá staršie, a nie mladšie. Čiže toto opäť nie je riešenie nejaké globálne.
Čiže my osobne budeme podporovať pozmeňovací návrh pána poslanca Mariána Viskupiča, pretože tie poplatky sú tam podstatne nižšie.
Vážení, ak chceme odbremeniť Slovákov a ľudí od takýchto nezmyselných poplatkov, tak sa vráťme k tomu pôvodnému, ktorý tu bol. Pretože ten občanov až tak nezaťažil. Teraz ak nie sú, nie je potrebná zmena poznávacích značiek pri prevode vozidla z okresu do okresu, tak ten poplatok by bol iba 33 eur. Vy hovoríte o tom, ako to zaťaží štátny rozpočet alebo koľko štát vyberie menej peňazí, ale povedzme si, že opäť budeme finančné prostriedky vyberať iba od občanov. Pretože počas tejto vlády, ktorá tu je, ale, samozrejme, aj tej vlády minulej, kde boli tieto poplatky zavedené, sa urobilo veľa zlého. A ak chceme tie peniaze, ktoré sa minuli na rôzne nezmyselné lotérie, teraz vyberať opäť od občanov, tak je to absolútna hlúposť.
Preto podporíme, aby sa tie poplatky znížili, ale ak chceme naozaj ľudí odbremeniť, vráťme sa k tomu pôvodnému 33- a 66-eurovému poplatku a verte mi, že všetci občania Slovenskej republiky budú šťastní a pocítia to vo svojich peňaženkách. Pretože teraz tie poplatky, ako sú nastavené v súčasnosti, sú likvidačné pre tých ľudí, ale aj po tomto novom, samozrejme, poplatky sa znížia, ale nebudú také, ako boli v minulosti.
Ďakujem pekne.
14. 3. 2023 18:55:28 - 18:56:59 88. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
173.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Áno, má to negatívny dopad na výber poplatkov, ale bude to mať aj negatívny vplyv na bezpečnosť šoférov aj posádok, pretože zoberte si vozidlo z roku 2003, ktoré používajú dajme tomu v tých obciach aj na prácu, ale používajú aj na prepravu do práce aj na také všeobecné používanie, tak takéto vozidlo pri, v súčasnej dobe pri crashtestoch by nezískalo ani jednu hviezdičku. A tí ľudia, keď budú motivovaní tým, že nebudú mať poplatok na vozidlo, ktoré je staršie ako 20 rokov, tak on si kúpi radšej vozidlo, ktoré bude mať 20 rokov, ako si kúpi vozidlo, ktoré má 15 rokov. A keď si zoberete vozidlo z roku 2003, ktoré je konštrukčne možno vozidlom z roku ´97, a zoberete si vozidlo z roku 2008, ktoré bolo konštrukčne 2006, tak to je veľký rozdiel. Čiže podľa mňa tu by sme mali na tom zapracovať, lebo nejde podľa mňa len o peniaze pre štát, ale ide aj o bezpečnosť tých ľudí, ktorí si takéto vozidlá budú kupovať. A ťažko niekomu poviete, že kúpte si dvadsaťročné vozidlo, oldtimer, ktoré budete mať niekde odložené pod plachtou a budete si ho hýčkať, ale vozidlo nepoužívajte do bežnej prevádzky. Čiže podľa mňa, ak chceme, tak tú hranicu by sme mali posunúť na úplne nejaké iné číslo, nie na vek 20 rokov.
14. 3. 2023 18:45:17 - 18:47:17 88. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
165.
Ďakujem za slovo.
Pán Viskupič, som rád, že ste si priznali, že ten váš prvý návrh, ktorý prešiel, to bol úplný nezmysel, lebo do toho sa nikto nevyznal ani, dokonca ani tí policajti, ale treba si povedať, ak chceme ekológiu, tak musíme brať aj bezpečnosť. Pretože ten priemerný vek vozidiel na Slovensku je štrnásť rokov, no a ak chceme tento vek zmeniť, tak musíme aj takýmto spôsobom nejako tých ľudí motivovať. A podľa mňa ten starý spôsob, samozrejme, pre štátny rozpočet to nebolo také, ako je to teraz, ale Slováci na to nemajú, lebo ten poplatok niekedy bol 33 a 66 eur, čiže keby sme sa k tomu vrátili, Slováci by boli určite najšťastnejší a keď to funguje tak v Českej republike aj v Nemecku, tak podľa mňa by sme mali nájsť tú cestu.
A potom na druhej strane ľutujem, že niektorí poslanci, ktorí sa tu tvária veľmi múdro a budú si svoje faktické nahrávať na facebooky a podobne, tak absolútne nesledovali a nepočúvali váš pozmeňovák, lebo ja som si ho prečítal, ja som si ho pozrel a porovnal som si ho so súčasnými poplatkami, ktoré sú, a vlastne tie sú veľmi podobné tým poplatkom, ktoré sú v súčasnosti podľa toho starého režimu, len teraz vlastne nie sú podľa veku, ale podľa euronormy. Čiže v niektorých tých situáciách a výpočtoch sa tie poplatky zmenia. A keď bereme tých ľudí, že aké majú tie vozidlá, majú tie vozidlá tie klasické, octávie a fábie, pretože väčšina ľudí mimo Bratislavy chodí aj na starých vozidlách, tak tých sa tie poplatky, poplatky nejako nedotknú.
A za druhé, mali by sme urobiť aj to, aby ten poplatok nebol opakovaný, pretože ak niekto dovezie vozidlo a raz poplatok zaplatí a potom ho predá, tak ten nový majiteľ ten poplatok musí zaplatiť znovu, čiže aj toto by sme mali zrušiť.
14. 3. 2023 18:15:57 - 18:17:24 88. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1379 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
155.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán predkladateľ, ja som, však vieme, minule bola k tomu taká plodná debata, k tomuto zákonu, ale povedzme si na rovinu, tento zákon, ak by prešiel, ak je tam aj tých 70 %, to je tá prvá vec, tak tento zákon jednoducho by vám ani prezidentka nepodpísala a určite sa to vráti, lebo je to diskriminačné. Pretože ak tam zavádzame niečo, že nemôže niekto vymeniť značky, ale zoberte si do úvahy to, ak si kúpi niekto vozidlo, kde tie značky musí vymeniť, že on si nemôže vybrať, či tie značky si chce nechať, ale ich musí vymeniť, lebo ak napríklad kúpi niekto vozidlo od ozbrojených síl, tak tú ŠPZ-ku si nechať nemôže. Takisto keď kúpi zna... kúpi vozidlo napríklad od polície alebo kúpi vozidlo s nejakými špeciálnymi značkami, alebo kúpi vozidlo z veľvyslanectva, kde tie značky musia byť vymenené, a takýto, takýto občan alebo nový vlastník vozidla bude vlastne o takúto, o takúto zľavu ukrátený. Čiže podľa mňa je to jednoznačne diskriminačné. Ja som za, ak chceme tie poplatky znižovať, lebo teraz sú likvidačné pre tých ľudí, ale mali by sme sa aj na toto pozrieť, aby potom napríklad niektoré takéto veci neskončili na Ústavnom súde.
Ďakujem pekne.
16. 2. 2023 9:40:03 - 9:40:03 83. schôdza NR SR - 10.deň - A. dopoludnia Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
54.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Mne je len, mňa len zaráža to, že riešime tu nejaké limity o rozpočtovej zodpovednosti, ale tu sa ľudia vyjadrujú k jednému, k druhému, k tretiemu, čiže nevidím, že niektorí títo poslanci asi v tom nemajú úplne jasno.
Ale určite ja si myslím, že tie limity by mali byť aspoň nejako správne nastavené, pretože vidíme teraz, ako to funguje, a po novom, aj keď majú tie limity na nákup vozidiel, či už je to nejakých ekologických, alebo sú to vozidlá, ktoré sú so spaľovacím motorom, tak jednoducho takéto organizácie to obchádzajú takým spôsobom, že využívajú vozidlá cez operatívny leasing. A keď má takáto organizácia vozidlo cez operatívny leasing, tak vtedy sa na ňu nevzťahuje tá rozpočtová zodpovednosť na nákup, lebo takéto vozidlo si nenakúpi a iba ho používa. Čiže mali by sme podľa mňa nejakým spôsobom nájsť cestu ako, či už sú to úrady, alebo organizácie, im nastaviť ten vozový park, pretože tie vozidlá sa veľakrát nakupujú nezmyselne a nakupujú sa podľa emócií vedenia danej organizácie alebo daného úradu.
Ďakujem.
15. 2. 2023 10:55:11 - 10:55:11 83. schôdza NR SR - 9.deň - A. dopoludnia Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
104.
Ďakujem za slovo.
Pán Pollák, treba si povedať, že každá jedna vražda je odsúdeniahodná a pred tým si nezatvárajme oči. Kto to spácha, samozrejme, každá jedna vražda, ale veď my máme v podstate takú istú agendu, lebo ak vravíte, že vy ste ich zamestnali, však to isté chceme aj my. Pretože ak budú nezamestnaní, fetovať, vysedávať, popíjať niekde v osadách, tak život sa im nejako nezmení a takýto ľudia práve potom vymýšľajú, ako idú získať prostriedky, potom páchajú tú kriminalitu. Čiže ak ich začleníme do nejakého pracovného procesu najjednoduchších prác, tam vieme, že ich môžme zamestnať niekoľko tisíc, pretože nemusia nám výkopové práce robiť rôzne rakúske firmy, keď máme dostatok nezamestnaných.
Pán Benčík, veď sám ste povedali trestný čin istej komunity, ja som vravel o každom jednom trestnom čine a každej jednej vražde, že je odsúdeniahodná. Ale vy ste povedali trestný čin istej komunity. Potom a ja som reagoval na to, čo ste porozprával o tých Michalovciach, lebo ja som tam bol, fyzicky som sa tam zapojil a videl som, ako to tam naozaj bolo, nie tak, ako ste to povedali.
Pani Garstková, na toto jednoducho musí byť komplexné riešenie, pretože deti nemajú výchovu v tých osadách a my sme v minulosti hovorili o internátnych školách, ktoré by mohli takýmto deťom pomôcť. Lenže potom vznikla veľká vlna odporu, pretože tí rodičia by nedostali dávky na tie deti, ktoré by boli v internátnych školách.
A ďalšia vec je, my ich musíme zamestnať, ale sú tam ľudia, ktorí sú naozaj nezamestnateľní, ktorých jemnej motorike by ste učili veľmi dlho a práve takýchto by sme chceli použiť na tú najjednoduchšiu pracovnú činnosť, ktorú by dokázali vykonávať okamžite.
Ďakujem pekne.
15. 2. 2023 10:48:45 - 10:57:30 83. schôdza NR SR - 9.deň - A. dopoludnia Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
92.
Vážené pani poslankyne, páni poslanci, máme tu teda takú zaujímavú debatu, ale treba si v prvom prípade povedať, že každý jeden ľudský život, ktorý prišiel márne na stratu, si musíme uvedomiť, že prečo sa to stalo a je to veľmi smutné, či už išlo o takého človeka alebo o iného, o slušného alebo menej slušného, je to odsúdeniahodné, ale treba si povedať, že aj táto vražda sestričky Eriky nám ukázala, že akým smerom sa to všetko uberá a vidíme, že tie trestné činy naberajú. Ale nemôžme hovoriť, že tie trestné činy sú iba páchané jedným etnikom.
Povieme si áno, sú aj také vraždy, aj také vraždy, ale musím tu zareagovať aj niektorých tých pánov poslancov, čo tu rozprávajú, pretože pán Benčík, ako sme zvykli, hneď zastáva toto etnikum. Ale v tomto tu nejde o odsúdenie vraždy za to, že to spáchal nejaký miestny cigán z osady, ale ide o to, že bola spáchaná vražda, ktorú odsudzujeme. Povedali ste na margo tých Michaloviec. Ja som tam osobne bol. Povedali ste, že tam bolo pár ľudí a potom Kotleba z tade ušiel, pretože tam prišli miestni cigáni a viete, ako to bolo. Prosím vás, keď niečo hovoríte, hovorte o faktoch, ktoré ste zažili alebo priamo ste tam. Lebo vy ste už ako televízia Markíza. Vy to prekrútite z minúty na minútu a popri tom tam bolo tisíce ľudí, tisíce ľudí a nielen z Michaloviec, ale aj z okolia a cigáni, ktorí tam boli navození, sa vyhrážali nám zabitím. Vyhrážali sa nám cez facebook, cez sociálne siete.
Pán Benčík, keby toto vám niekto urobil, tak priletí vrtuľník, NAKA a neviem aká každá policajná zložka, aby vás ochránili. Nám, keď niečo vypisujú, tak nebudeme nariekať, ale ideme to riešiť. Išli sme tam, postavili sme sa za slušných ľudí, postavili sme sa za to, aby tí ľudia konečne sa mohli bezpečne cítiť, aby sa dokázali spojiť. Pretože ja som v tých Michalovciach bol viackrát a to nieže táto vražda sa tam stala. Tí miestni z osady tam otravujú ľudí už pri obchodných domoch, žiadajú o peniaze, páchajú kriminalitu a záhada to je, že z kade tí ľudia peniaze na tieto všetky činy majú, keď dokážu chodiť po krčmách, dokážu hrať automaty, tak, samozrejme, je to aj z dávok a je to aj z úžery. Pretože mnohí tí Rómovia, ktorí sú v tých osadách, tak sú na PN, ale nie sú na PN na Slovensku, lebo sú na PN v Anglicku. Z tade ich organizovaná skupina prevezie do Belgicka a z tade do Holandska. Čiže oni dokážu poberať PN z viacerých štátoch naraz a potom na Slovensku ešte majú tú drzosť žiadať dávky od sociálnej poisťovne.
Ďalšou vecou, pozor drogy. V tých osadách sú strašne rozšírené drogy. Úžerníci cez svojich ľudí tam distribuujú drogy, na ktorých zarábajú. Títo ľudia sa dostanú do takého kolobehu a potom nevedia sa z toho dostať a darmo my tu môžme robiť rôzne projekty, rôzne kadejaké centrá na to, aby sme to zmenili, ale to sa zmeniť jednoducho nedá. Pretože tí ľudia, ktorí sú v tých osadách, tak oni sú nezamestnateľní. Takých ľudí, ktorých nedokážete zamestnať v normálnom zamestnaní, tak darmo im budete robiť projekty cez Európsku úniu a utopíte tam milióny eur, keď takéhoto človeka nedokážete zamestnať. Čiže pre takýchto ľudí treba urobiť taký projekt, kde sa dokážu zamestnať. Čiže najjednoduchšie práce, ktoré môžu vykonávať, čiže výkopové práce, stavebné práce a takéto jednoduché práce, na ktorých naozaj by získali tie návyky. Pretože tí ľudia, ktorí generácie nemajú pracovné návyky a nemajú to klasické fungovanie a zodpovednosť, tak takých projektami cez Európsku úniu a cez komunitné centrá nenaučíte pracovať. Čiže na tomto si treba, k tomuto si treba sadnúť a vymyslieť jednotný projekt, aby tí ľudia, ktorí naozaj ten intelekt nemajú na to, aby vykonávali iné roboty dokázali tie najjednoduchšie práce robiť.
Pán Pollák, na vás osobne, proti vám nič nemám. Ja som za to, ak budeme riešiť problémy tejto skupiny, ale ja som navštívil, možno mi to neuveríte, ale viaceré tie osady a ja som sa bavil aj s tými ľuďmi, ktorí sú tam v osadách, lebo niektorí sú tam naozaj normálni a, bohužiaľ, osud to zariadil tak, že sa tam narodili. Ja som sa s nimi bavil, lenže oni niektorí si aj uvedomujú, že tie peniaze z Európskej únie, ktoré boli vyčlenené na riešenie tohto problému, sa len ukradnú. Zneužili a tie peniaze, ktoré, teraz je momentálne na riešenie tohto problému vyčlenených 900 mil. eur a 500 mil. je priamo na splnomocnenca vlády pre rómsku komunitu. Čiže ak vy tieto peniaze dokážete použiť na to, aby sa nezamestnateľní ľudia stali opäť zamestnateľnými, tak ja som za. Lenže oni si dobre uvedomujú, že či už to bol váš otec alebo to boli iní splnomocnenci, tak jednoducho tieto peniaze len ulievali takým smerom a nedostalo sa to priamo k tým ľuďom.
Táto vražda, ktorá bola expresne rýchlo vyšetrená, tak jednoducho týmto ľuďom život nevráti a nesmieme si predtým zatvárať oči. Keď som bol v televíznej debate, tak tam ma upozornili na to, že percentuálne nie je možné a je to zakázané uverejňovať, aká je kriminalita podľa etnika. Čiže nemôže žiadny denník, žiadna, žiadny úrad zverejňovať to, koľko percent sa stalo kriminality, či už to boli cigáni, či už to boli bieli, či už to boli Rusíni, to je jedno aká menšina. Nemôže sa to uverejňovať, ale pre všetkých, ktorí tu budú hovoriť o tom, že ako tu v skutočnosti je, že nie je tak, ako sa nám tu snažia nejakí extrémisti nahovoriť, tak urobme poslanecký prieskum, pán Benčík. Poďte, pôjdeme spolu, urobme poslanecký prieskum a poďme sa pozrieť do výkonu trestu. Poďme sa pozrieť do Ilavy, poďme sa pozrieť do Leopoldova, poďme sa pozrieť do iných väzníc a keď tam priamo budeme, tak ja som zvedavý, či niekto z vás si povie, že naozaj toto etnikum nemá väčšie percento páchania kriminality. Ak ste za, ja budem veľmi rád. Každý jeden poslanec, ktorý bude ochotný urobiť poslanecký prieskum, navštíviť takéto výkony trestu, tak potom nech reprodukuje, čo tam videl, pretože aj niektorí ľudia, ktorí priamo sú v tých výkonoch trestov, tak zažívajú to priamo aj tam.
Riešili sa tu väzby, rieši sa tu výkon trestu, teraz tam budú ďalšie komisie, lenže tak ako policajti si neodvážia v dnešnej dobe otvoriť ústa, ani takýto problém riešiť, tak takisto si to už ani referenti, ktorí sú vo výkonoch trestoch ako zamestnanci, sa tam už aj boja pracovať. Pretože nie, že niekomu len niečo by povedali, ale nebodaj že by niečo ešte museli zasiahnuť, tak ich vyrieši inšpekcia a po novom ich vyrieši aj Európska komisia.
Čiže, vážení poslanci, ak chceme tento problém riešiť, nemôžme si predtým zatvárať oči, nemôžme teraz otvárať nové komunitné centrá, robiť krásne projekty, ale musíme sa snažiť urobiť to, aby sme tých nezamestnateľných ľudí, ktorí naozaj nemôžu ísť do možno normálnej práce, aby sme im dokázali dať prácu najjednoduchšiu, aby sme ich naučili pracovným návykom a verte mi, že ak takýto ľudia budú mať svoju prácu, budú mať svoj príjem, tak je to určite lepšie, ako keď budú sedieť niekde v osade a špekulovať, ako idú prežiť ďalší mesiac.
Ak budú pracovať, budú normálne platiť odvody, budú normálne žiť, môžu vychovávať svoje deti a dokážu sa začleniť do spoločnosti. Ale ak bude opäť len kradnutie peňazí z Európskej únie a peniaze štátu, nevyrieši sa nikdy nič.
Ďakujem.
15. 2. 2023 10:40:11 - 10:41:59 83. schôdza NR SR - 9.deň - A. dopoludnia Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
82.
Pán poslanec Potocký, aj keď polícia tento prípad veľmi rýchlo vyšetrila a nikomu to, bohužiaľ, život už nevráti. Čiže chváliť za to políciu podľa mňa nemá absolútny žiadny zmysel. Mala by tam byť prevencia a na strane druhej sa ani nemôžme diviť tým policajtom, ktorí majú, dajme tomu, takéto etnikum na starosti, že sa boja zakročiť. Pretože akonáhle by zakročili, tak všetky mimovládky, ktoré sú financované aj z Európskej únie a takisto inšpekcia z ministerstva vnútra začne voči takémuto policajtovi konanie. Každý policajt si najprv rozmyslí, či niečo také spraví a či mu to stojí za tie problémy, pretože z tých policajtov sa tiež iba stali iba tzv. úveroví otroci, pretože každý z nich má rodinu, každý z nich má hypotéku a nikto si nechce dovoliť a to je veľký rozdiel oproti policajtom alebo VB, ktorá bola možno pred ´89 rokom a policajtami, ktorí sú teraz. Čiže to je ten problém.
A ďalšia vec, hovorili ste o tej úžere. Samozrejme, úžera je veľký problém. Lenže ten, ktorý si požičia, v živote nenahlási toho úžerníka, lebo on od toho úžerníka potrebuje stále nové a nové nejaké pôžičky alebo nejaké prostriedky na to, aby ďalší mesiac alebo pár dní do tých dávok vedel prežiť a samotné toto etnikum sa stalo tzv. nejakým nástrojom úžery štátu alebo peňazí z Európskej únie. Pretože každá jedna vláda, ktorá tu bola od ´93 roku, dostávala z Európskej únie a mala na takéto problémy vyriešené milióny eur. Ak tie eurá sa nedajú na tie správne veci, stále sa to bude rabovať iba dookola, dookola, tak tento problém sa žiadnym spôsobom neposunie dopredu.
8. 2. 2023 9:14:03 - 9:16:03 83. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
4.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán predseda výboru, ja sa dotknem iba k tým veciam, že naozaj tie elektromobily nabíjať z uhoľnej elektrárne je nezmysel, ale keď sme v tej Európskej únii, tak my na Slovensku si tu budeme zase, budeme mať nejaké poplatky, budeme si tu škrtiť, budeme si škrtiť, ale choďte sa pozrieť napríklad do Bulharska. Bulharsko je tiež člen Európskej únie a myslím, že nejaké emisné normy ich tam absolútne nezaujímajú. Čiže na toto by sme sa tiež tak triezvo mali pozerať.
Druhá vec je, druhá vec je tie samotné poplatky, dobre, že ste to povedali, lebo veľa ľudí na to zabudlo a teraz ide tu všetkých lynčovať za poplatky, ktoré sú na dopravných inšpektorátoch, ale treba si povedať, že to zaviedol Kažimír s jeho ministerstvom počas vlády SMER-u. Čiže ťažko sa to ministerstvo bude teraz vzdávať tých peňazí, ktoré oni nadobudli. Ale ak sa chceme priblížiť ostatným krajinám alebo ostatným štátom aspoň našim okolitým, tak či je to Česká republika, alebo je to Nemecko, tak ony absolútne takéto poplatky nemajú a celý ten systém je tam zjednodušený.
Potom spomínali ste kolkomaty, v tých kolkomatoch je strašne veľa premenných. Čiže keď v súčasnosti sa prihlasuje vozidlo podľa výkonu a veku, tak ten dotyčný človek veľmi ťažko si tam ten správny kolok nastaví, aby si ho vedel aj vytlačiť, preto samotní pracovníci ODI dávajú priamo kód tomu človeku, ktorý si vozidlo prihlasuje, čiže takto im to zjednodušili. Ale v tomto prípade, v tomto novom, vlastne budeme mať tiež premenné, bude ich menej, ale tiež budú musieť euronormu zadávať, zadávať výkon, čiže predpokladám, že takisto ten pracovník ODI im dá nejaký kód, podľa ktorého to bude. Ale ak to bude fungovať podľa návrhu pána predkladateľa, tak tam bude ďalšia premena, kde sa bude ten poplatok znižovať. Čiže tento zákon, návrh, návrh zákona musíme podporiť, pretože celkovo opäť uľahčí ľuďom živ... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
7. 2. 2023 19:02:48 - 19:04:35 83. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
177.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Povedzme si, jak som aj v rozprave povedal, že niekedy tie poplatky neboli, a teda, samozrejme, tomu ministerstvu sa ťažko bude vzdávať tých peňazí, ktoré má, ale niekedy to bolo 33 až 66 eur a všetko fungovalo. Samozrejme, prišla nová daň, prišiel koeficient, ľudia mali z toho taký hokej trošku, no ale nejako sa z toho žilo a teraz máme nové koeficienty a pre príklad si povedzme, že ideme vraj do nejakej ekologickej dani, ale ak si niekto v Bratislave kúpi hybridný Lexus za 60-tisíc, tak v reále s tým koeficientom, ktorý by mal zaplatiť vlastne najvyšší poplatok podľa výkonu, ale tým, že má tú euro normu najnižšiu, tak zaplatí poplatok možno ešte nižší ako, keď si kúpi niekto, ja neviem, v Rimavskej Sobote, nejakú benzínovú Toyotu, ale bude mať desať rokov.
Čiže toto mi nepríde trošku také spravodlivé a popritom, keď si zoberiete, že ten hybrid alebo nejaké elektrické vozidlo, ale berme ten hybrid, tak on síce má nízku spotrebu, ale on má nízku spotrebu iba dovtedy, kým má nabité batérie a ako náhle, keď je to hybrid, má dojazd, ja neviem, sto kilometrov, a ten dotyčný pôjde na tom benzínovom Lexuse hybridnom do Tatier z Bratislavy, kde elektrina mu dôjde niekde možno pred Nitrou, auto si nenabije a ide ďalej, tak to vozidlo má mnohokrát vyššiu spotrebu, ako to staré benzínové. Čiže takisto je úplne jasné, že tú emisnú, tie emisie musí plodiť oveľa vyššie ako to vozidlo, ktoré bolo, dajme tomu, z roku 2010 a poplatok má ten istý.
Ďakujem.
7. 2. 2023 18:54:51 - 18:56:51 83. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
171.
Ďakujem za slovo.
Pán Potocký, ďakujem za štatistiku a tu aj vidno, že jednoducho ľudia na to nemajú. Je veľký rozdiel, aká priemerná mzda je napríklad v Bratislave, kde si možno kúpi nejaký hybrid, ktorý má výkon možno 140 kW, ale je nemožné, aby si niekto pracujúci napríklad vo Veľkom Krtíši takéto vozidlo kúpil. Čiže opäť, kúpi si len staršie vozidlo, ktoré bude mať možno podobný výkon, lenže bude mať 10 rokov a koeficient bude taký, že bude platiť oveľa väčší poplatok ako ten v Bratislave, čo má oveľa vyššiu mzdu. Čiže na tomto treba popracovať.
Pán Svrček, ja budem rád, keď si k tomu sadneme a spolu na niečo prídeme a dáme hlavy dokopy, pretože odvtedy, ako sa zaviedol ten prvotný poplatok, ktorý bol naviazaný na počet rokov, tak mne je úplne jasné, že žiadne ministerstvo si takýto poplatok nezrušilo, pretože tie poplatky boli vysoké a každé jedno ministerstvo malo alebo teda tá vláda, ktorá vtedy vládla, a ten zákon fungoval, tak z toho získavala peniaze.
Pán Schlosár, ďakujem, musíme na tom popracovať a ešte by som chcel aj všetkým povedať, že keď to funguje naozaj v Českej republike, dlhodobo, je to tam jednoduché, jednoduchý systém, tak takýto systém skúsme zaviesť aj na Slovensku, pretože tieto motanice na tých dopravných inšpektorátoch, tie tabuľky, to zaťažuje nielen tých ľudí, ktorí tam prídu tie vozidlá si prihlásiť, ale aj tých samotných pracovníkov na dopravných inšpektorátoch, pretože s tým majú strašné naťahovačky, každé jedno auto ma iný koeficient a je to, je to strašná komplikácia a dôležitá vec je, na ktoré musím ešte popracovať, keď už toto máme otvorené, aby sme dokázali konečne prísť na spôsob, ako sa vozidlá zo Slovenska aj dajú vyviezť, pretože v dnešnej dobe je to takmer nereálne.
Ďakujem.
7. 2. 2023 18:45:24 - 18:51:38 83. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
163.
Ďakujem za slovo.
Vážení poslanci, vážená pani poslankyňa, povedzme si, že ľudia sa preľakli toho, čo má prihlásiť od 1. apríla 2023, pretože tieto poplatky, ktoré sa menili, tie koeficienty a zaviedla sa tzv. tabuľka podľa euronoriem, ľudí vyplašila, pretože povedzme si, ako to bolo dávnejšie. Pretože niekedy boli dva poplatky za prihlásenie motorového vozidla a to bola suma 33 eur, ktorá bola za predpis vozidla v okrese, kde sa nemenila značka, potom 66 keď išla mimo okresu, kde sa vlastne poznávacia značka musela meniť. Potom Kažimír zaviedol tzv. poplatok, ktorý bol podľa kW vozidla a vtedy bol taký prvý šok tých ľudí, pretože podľa toho výkonu tie poplatky boli naozaj vysoké. Potom sa zaviedol koeficient podľa veku vozidla. Každým rokom čím bolo vozidlo staršie, tak to vozidlo sa nejakou úmerou, ten poplatok na to vozidlo sa znižoval, no a teraz vláda zaviedla ten nový poplatok, ktorý mnohých vystrašil a zaviedli tam tzv. tú euronormu, ale povedzme si, že ľudia na Slovensku nemajú prostriedky na to, aby si kúpili vozidlo, ktoré má tú najvyššiu alebo teda najnovšiu euronormu, ale väčšinou sú to vozidlá staršie, ako bolo aj povedané, tie vozidlá priemerný vek majú okolo 14 rokov. A práve na tieto vozidlá, ktoré majú nejakú normu možno Euro 5, tak práve na tieto vozidlá vznikne ten poplatok, kde bude navýšenie podstatne vyššie, ako to bolo podľa toho koeficientu veku.
Čiže my ak by sme chceli toto prihlasovanie vozidiel zmeniť, tak my by sme museli začať úplne od začiatku a celé to prekopať, pretože keď to napríklad funguje v Českej republike, kde za prihlásenie vozidla zaplatíte niekoľko 100 českých korún a na Slovensku za to isté vozidlo zaplatíte 1 900 eur, tak to je naozaj na zamyslenie a celkovo aj to prihlásenie vozidla staršieho zo zahraničia je komplikované, pretože všetci tí ľudia, ktorí si auto dovezú, tak musia celú tú tortúru okolo toho absolvovať, ako ide o tú kontrolu originality, ktorá aj tak človeku nič negarantuje a vozidlo, ktoré aj prešlo kontrolou originality, mu môže byť v neskoršom čase zabavené. Nakoľko v Českej republike je kontrola originality iba dobrovoľná, na Slovensku je kontrola originality povinná.
Takisto na Slovensku neplatia kontroly STK a emisné kontroly, čiže ten človek, ktorý si dovezie vozidlo, musí toto vozidlo podrobiť týmto kontrolám, potom následne musí zaplatiť recyklačný poplatok, všetky tieto papiere musí odniesť na obvodný úrad, ktorý mu vydá rozhodnutie a potom s tým rozhodnutím, kde, samozrejme, opäť zaplatí nejaký poplatok, tak potom s týmto rozhodnutím vozidlo konečne môže prihlásiť na dopravnom inšpektoráte, kde opäť zaplatí za poznávacie značky a zaplatí ten poplatok do apríla 2023 podľa veku vozidla, ale od apríla 2023 zaplatí podľa tej EKO normy, čiže toto sa musí jednoznačne zmeniť, ak chceme nejako ľuďom pomôcť. Ale k samotnému návrhu sa píše, že toto prihlásenie vozidla, citujem z návrhu. Predkladatelia návrh preto prišli s riešením, aby sa poplatok výrazne znížil, ak neprichádza k zmene evidenčného čísla vozidla pri prepise na nového majiteľa. V prípade ak sa nemení evidenčné číslo, odpadajú nielen náklady na vyhotovenie nových tabuliek, ale sa znižuje aj náročnosť procesu pri príslušné orgány. Je preto vhodné, aby pri takomto zápise bolo približne dobré administratívnu nákladnosť správneho orgánu vykonávajúceho zápis nového vozidla. Čiže zníženie tohto poplatku o tých 70 %, ako píšete v návrhu, je viazané na výmenu poznávacej značky.
Áno, áno, ale práve preto, že keď sa meniť nebude, tak poplatok sa zníži o 70 %. Lenže ako ste sami povedali, tak ten poplatok za poznávaciu značku bol 33 eur, ale pri týchto, pri týchto, áno, ale pri týchto poplatkoch, ktoré budú na tie euronormy, vlastne ide o tých 33 eur. Čiže on či si tú , keď si tú ŠPZ tzv. povedané nechá, bude mať z nížený poplatok o 70 %. Ale akonáhle si ju vymení, tak zaplatí plnú sumu pri prihlásení vozidla. To mi príde trošku také naviazať tento zákon na tú výmenu, pretože tá výmena samotnej poznávacej značky je iba 33 eur, oproti tomu poplatku, dajme tomu, 1 900 euro je to podľa mňa taká zanedbateľná čiastka a v tom prípade podľa mňa by sme celý tento systém prihlasovania vozidiel aj tých poplatkov mali úplne prekopať.
Ja tento návrh zákona podporím, ale s tým, dúfam, že to pôjde do druhého čítania, že si k tomu sadneme a skúsime nájsť nejaký spôsob, aby sme tých ľudí odbremenili od všetkých týchto možných poplatkov a nezmyslov, ktoré ich komplexne zaťažujú a niektorí naozaj ani nevedia, ako a čo všetko musia absolvovať, ak by vozidlo, ktoré napríklad z dovozu chceli prihlásiť. Preto ja budem rád za to, ak všetci ľudia budú chodiť na najbezpečnejších autách, najekologickejších, ale v prvom rade Slováci na to musia mať a na to musí byť nastavený aj systém.
Ďakujem pekne.
7. 2. 2023 18:33:32 - 18:35:30 83. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
149.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Pán Viskupič, ja by som bol najradšej, keby si ľudia kupovali najbezpečnejšie a najekologickejšie autá, len, bohužiaľ, Európska únia nás do toho tlačí, ale veď my sme chudákmi Európy. Ľudia si nemôžu dovoliť také vozidlá, ako majú v Nemecku alebo v Belgicku. Ak oni tam majú nejakú daň zavedenú a majú tam plat 4 - 5-tisíc eur, tak je to úplne niečo iné, ako keď niekde na strednom Slovensku alebo na východnom zarábajú 600 eur. A takíto ľudia sú šťastní, že si vôbec nejaké vozidlo po dlhodobom šetrení finančných prostriedkov môžu zakúpiť.
A ďalšia vec je to zaťaženie, aké je celkovo, pretože ak sa pozrieme iba napríklad, ako bolo spomenuté, do Nemecka alebo do Českej republiky, kde človek vybaví prihlásenie auta alebo odhlásenie na úrade za päť minút a bez nejakých poplatkov, kde poplatok je pár korún v Čechách, tak u nás zaťažujeme ľudí pri prihlásení auta takýmito poplatkami za, za značku, za registračný poplatok a keď si ho, nebodaj, dovezie zo zahraničia, tak tam máme ešte kontrolu originality, recyklačný fond, STK-čku a emisnú, pretože STK-čka a emisná nám zo zahraničia neplatí. Kontrola originality napríklad v Čechách je iba dobrovoľná. Na Slovensku je kontrola originality povinná a nič negarantuje. Čiže človek keď si aj kontrolu originality urobí, tak polícia mu môže následne na to za dva, tri, päť, desať rokov auto zadržať, pretože tá kontrola originality mu absolútne nič negarantuje. A toto všetko my máme na našich občanoch zavedené v týchto poplatkoch.
Čiže ak má prísť nejaká modernizácia alebo novela tohto zákona, tak musí vyjsť úplne rozsiahla, aby sme sa priblížili aspoň k tej Českej republike. Pretože platy nemáme ako, dajme tomu, v Nemecku, ale poplatky za takéto evidenčné úkony máme niekoľkokrát, násobne vyššie.
7. 2. 2023 18:08:50 - 18:10:11 83. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 1317 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kotleba, Marek (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
135.
Ďakujem za slovo, pán podpredseda.
Musíme, prosím vás, tento zákon musíme prerobiť alebo túto, tento pozmeňovák alebo čo to chceme spraviť, musíme pomeniť úplne. Lebo aj v tom návrhu, čo je napísané, je napísané, že je viazaný na zmenu ŠPZ, čiže ak on si nezmení tú značku, ostane mu značka, tak bude mať o 70 % znížený ten poplatok. Lenže pri každom jednom prihlasovaní, keď si ten človek tú značku menil, tak mal tam ten poplatok 33 eur. Čiže tam sa jedná o nejakých 33 eur za tú zmenu značky, lenže pri tých poplatkoch podľa tej novej tabuľky, môže to ísť až do hodnoty 3 900 eur. Čiže podľa mňa tých 33 eur za tú značku, ktorá by sa menila alebo nemenila, by nehral nejakú podstatnú rolu. Čiže ja ten zákon, samozrejme, podporím, ale potom by sme si mohli k tomu sadnúť, aby sme našli nejaké riešenie. Pretože ten aprílový termín sa nám blíži, to prihlasovanie za tie autá, to bude brutálne a ľudia po celom Slovensku nežijú ako niektorí v Nemecku, v Rakúsku, že si môžu kúpiť každé štyri, päť rokov nové auto, ale majú autá od roku napríklad 2005, ktoré sú nejaká euronorma, a koeficient je taký, že to prihlásenie bude likvidačné pre tých ľudí.