Hodina otázok

Otázka od: Miroslav Sopko

Stav otázky: zodpovedaná
Dátum zadania 27. 4. 2016 
Zadávateľ Miroslav Sopko 
Otázka Ministerstvo plánuje do 20. mája 2016 realizovať okrúhle stoly o pripravenom pláne konkrétnych úloh a opatrení. Moja otázka znie, či budú na (ňu) ne prizvaní i zástupcovia opozície?  
Adresát minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR Peter Plavčan 
Dátum odpovede 28. 4. 2016 
Zodpovedal minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR Peter Plavčan 
Odpoveď Ďakujem za slovo. Ak dovolíte, ja spojím otázku 14 a 15 pretože sú približne rovnaké a v zásade ten obsah by bol rovnaký. Idem rovno k faktom. V úzkom vedení úradu sme si pred dvoma, troma dňami odsúhlasili plán ako sprocesovať to, čo som už uviedol vo výbore aj v Národnej rade k postupu reformy výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike. Tak isto som mal konzultáciu, myslím pred dvoma, včera to bolo alebo predvčerom so školskými odbormi k tejto oblasti, pretože tam nechcem spájať dve zložky. Jedna je reforma a druhá je požiadavky, deklarácie a tak isto školských odborov. Ale prerokovali sme okrajovo aj záležitosť reformy výchovy a vzdelávania. Viac sme sa zaoberali otázkou deklarácie, plnenia požiadaviek školských a ostatných iniciatív a združení, ktorí sú tam podpísaní. A dospeli sme k akejsi zhode, že ministerstvo do 16. mája, lebo som viackrát deklaroval, že do mesiaca predložím zoznam úloh, ktoré je možné splniť už v tomto roku. Takže do 16. mája skupina odborníkov, ktorú som zriadil pred niekoľkými dňami, pripravuje dokument, ktorý by mal obsahovať skupinu úloh, ktorú je možné z Programového vyhlásenia vlády splniť už v tomto roku. Ďalej, na 19. mája som zvolal dva okrúhle stoly. Jeden sa bude týkať regionálneho školstva, druhý sa bude týkať vysokého školstva, kde budú prizvaní všetci tí, ktorí sa podieľali na príprave Programového vyhlásenia vlády. To znamená, všetci tí, ktorí boli pri tých tuším 8. okrúhlych stoloch, takmer tri desiatky, školské odbory, združenia a iniciatívy a opripomienkujeme tento dokument. Potom som tak isto chcel, tak ako som povedal vo výbore pre vzdelanie, predložiť tento dokument aj výboru, prípadne vyzvať výbor, aby jednotlivé politické strany nominovali svojich zástupcov, aby sme si prerokovali tento dokument a následne príde samozrejme k plneniu tohto dokumentu. Tak ako som deklaroval bude verejne prístupný a tak isto ku každej tej úlohe, ktorá bude, budú vyzvaní pri tých okrúhlych stoloch zástupcovia jednotlivých iniciatív, združení a školských odborov, aby ak majú záujem sa podieľali na plnení týchto úloh a budeme to jednoducho odpočtovať do konca roka. Takže, takto sme sa, takto som informoval aj školské odbory a tak isto aj v pondelok sa uskutoční moje stretnutie ===== združenia školských odborov, aby ak majú záujem sa podieľali na plnení týchto úloh a budeme to jednoducho odpočtovať do konca roka. Takže takto sa informovali aj školské odbory a takisto v pondelok sa uskutočnilo aj stretnutie so zástupcami Iniciatívy slovenských učiteľov. Viem, že sa mi ohlásili, takže takisto by som ich podrobnejšie informoval o tomto zámere tak ako vás aj v priebehu pondelka na tomto stretnutí. Ďakujem za pozornosť.  
Doplňujúca otázka Ďakujem za odpoveď. Len práve teraz som to dosť dobre nepochopil, či naozaj nejedná sa mi, samozrejme, o moju osobu. Jedná sa mi skôr o to, že i opozícia disponuje expertami, ktorí či môžu byť vôbec nominovaní na týchto prípravách. Lebo vieme, že základom pre nás je vytvorenie toho Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania a myslím si, že by sme tých ľudí, ktorých máme my k dispozícii mohli posunúť pri prípravách k tomuto dokumentu, pretože ak máme vytvoriť dokument, ktorý má byť prijatý naprieč celým politickým spektrom, mali by sme sa zúčastňovať už samotného počiatku jeho vytvárania.  
Doplňujúca odpoveď Ďakujem za pripomienku. To znamená, že cez predsedu výboru pána Petráka si vyžiadam, aby on mi predložil za jednotlivé, on osloví, predpokladám, príslušné politické strany, veď všetky sú vo výbore a nech pošle expertov a ich prizveme už ku okrúhlym stolom, ktoré budú 19. mája