Predseda komisie M. Vetrák uviedol, že takto až sudca môže pribrať znalca, až vo fáze na súde, a uvažoval nad úpravou, aby znalec mohol do toho vstúpiť skôr. Berie to ako otvorenú otázku. A ak je prehliadok u advokátov 5-6 ročne, je to zvládnuteľné aj pre súdy.
M. Hanáková poukázala na skutočnosť, že znalec v danom odbore nemusí byť vždy hneď k dispozícii. Na druhej strane, znalec, ktorý bol (ak bol) na mieste pri prehliadke, môže byť iný ako znalec, ktorého priberie sudca.
M. Dilong doplnil, že potom by OČTK museli lepšie plánovať a pripravovať prehliadky, keby chceli znalca, aby ten bol v danom čase k dispozícii. Pôsobí pri zaisťovaní a správe majetku a vedia, že treba s ním nakladať tak, aby sa nepoškodil a nestrácal hodnotu. V niektorých prípadoch prišiel zaistiť majetok dokonca sudca sám, a aj si to sám spísal.
Poslanec L. Kyselica navrhol, aby o tom diskutovali zástupcovia SAK, aj prokuratúry. M. Vetrák doplnil, že ešte bude aj stretnutie s ministrom. Bude potrebné tento návrh zákona zaradiť na koniec novembrovej schôdze.
Predseda komisie M. Vetrák zhrnul, že v danom návrhu sa zatiaľ dohodlo preformulovať ods. 1, uvažovať o pribratí znalca skôr ako až na súde, vylepšiť ods. 2, a poslanec Kyselica a P. Erdös si pošlú možné zmeny – úpravy a po ich zhode sa to pošle na MS SR.
A. Vika za OLAP upozornil, že pri pozmeňujúcom návrhu treba brať do úvahy aj pripomienky z časti C. ich stanoviska, aby sa jednotlivé body nevylučovali.
R. Procházka sa pozastavil nad tým, ako vznikajú zákony. Aj keď sa prijme táto úprava. Bude sa to porušovať a nikto s tým nič neurobí. Niet toho, kto by to OČTK efektívne vytkol, ich pochybenia. Za slabého fungovania našich opravných prostriedkov sa to aj tak dostane do Štrasburgu, t. j. predtým musí zlyhať veľa inštitúcií, čo je smutné. Aj teraz je ten trestný poriadok dobrý, ale nedodržiava sa. Vyslovil názor, že pokiaľ advokát nie je podozrivý/obvinený, nemajú OČTK mať právo vôbec robiť prehliadku v priestoroch jeho kancelárie. Advokátske tajomstvo musí byť chránené, jediné prelomenie je, ak by to mohlo prekaziť spáchanie trestného činu do budúcna. Má klienta, advokáta, ktorému vzali OČTK počítač aj mobil a rok sa k nim nevie dostať, až po 8 mesiacoch od zaistenia to dali preskúmať znalcovi, čo robili tých 8 mesiacov? Rok to trvá a nemá mu kto pomôcť. Neexistuje žiadna zodpovednosť, ako sa nakladá s pravidlami. Takto nebude fungovať ani navrhovaná úprava. Nad OČTK nie je žiadny dozor. Máme pravidlá, máme judikatúru. Zlyhanie nie je na strane normotvorcu, ale na strane orgánov aplikácie práva. Vychádza sa z toho, že problém je na strane zákona, ale keby sa už doterajší zákon aplikoval poriadne, nemuseli by sme to tu riešiť.
Poslanec L. Kyselica poukázal, že ak je niekto obvinený, v zásade nikto nejde na prehliadku k jeho advokátovi. A ak by platil absolútny zákaz prehliadať kancelárie advokátov,