•počet žiadostí o registráciu (prevádzok, subjektov, činností, osoby): 5000
•počet žiadostí o registráciu chovného zariadenia na chov alebo držanie hospodárskych zvierat: 1019 (odhadnutý počet novovzniknutých fariem v roku 2024 z Centrálneho registra hospodárskych zvierat)
Nepriame finančné náklady (úspora): materiálové náklady na 1 podanie v listinnej podobe sú poštovné (list 1,20 € alebo doporučený list 2,70 €, oba do 50 g) priemerne 1,95 € + tlač 0,04 € + papier 0,01 € + obálka 0,15 €; spolu 2,15 €.
Pri kvantifikácii administratívnych nákladov (úspora) bol zvolený postup na základe alternatívy č. 1. Priemerná odhadovaná časová úspora bola určená rozdielom časovej náročnosti medzi úkonom v listinnej podobe (90 minút) a úkonom v elektronickej podobe prostredníctvom určených portálov (30 minút) pri frekvencii raz za rok.
Zavedenie tejto povinnosti znižuje náklady podnikateľským subjektom v hodnote 15 € /podanie ročne.
Regulácia 2: Povinnosť doručovať žiadosti, týkajúce sa certifikácie pre vývoz do 3. krajín a žiadosti, týkajúce sa vnútrospoločenského obchodu v elektronickej podobe prostredníctvom určených portálov
Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky v zmysle zákona č. 39/2007 Z. z. o veterinárnej starostlivosti v znení neskorších predpisov vykonáva veterinárne kontroly ochrany zvierat pri vývoze do tretích krajín a evidenciu veterinárnej certifikácie zásielok zvierat a produktov určených na obchod v rámci Európskej únie a na vývoz do tretích krajín.
Regionálna veterinárna a potravinová správa
· vydáva rozhodnutie o schválení, pozastavuje a zrušuje rozhodnutie o schválení pre vykonávanie činností súvisiacich so sprostredkovaním nákupu a predaja zvierat právnickými osobami a fyzickými osobami – podnikateľmi pri obchode a vývoze do tretích krajín,
· vykonáva prostredníctvom úradných veterinárnych lekárov certifikáciu pri obchode s členskými štátmi a pri vývoze do tretích krajín.
Spracovanie žiadostí o vývoz v súčasnosti neprebieha prostredníctvom informačného systému.
Vplyv povinného elektronického vypĺňania žiadostí prostredníctvom inteligentných formulárov (predvyplnenie dostupných informácií, výber z prednastavených možností a pod.) pre podnikateľské prostredie sme odhadli nasledovne:
Počet dotknutých podnikateľských subjektov: FO – podnikateľov a PO sme nahradili početnosťou podaní/transakcií.
Početnosť podaní/transakcií:
•podávanie žiadosti o stanovenie veterinárnych podmienok pre vývoz zo SR pre komodity, na ktoré EK nestanovila harmonizovaný vzor certifikátu: 3 400
•vnútrospoločenský obchod - vyplnenie žiadosti o vývoz zo strany žiadateľa: 16 000
Nepriame finančné náklady (úspora): materiálové náklady na 1 podanie v listinnej podobe sú poštovné (list 1,20 € alebo doporučený list 2,70 €, oba do 50 g) priemerne 1,95 € + tlač 0,04 € + papier 0,01 € + obálka 0,15 €; spolu 2,15 €.
Pri kvantifikácii administratívnych nákladov (úspora) bol zvolený postup na základe alternatívy č. 1. Priemerná odhadovaná časová úspora bola určená rozdielom časovej náročnosti medzi úkonom v listinnej podobe (90 minút) a úkonom v elektronickej podobe prostredníctvom určených portálov (30 minút) pri frekvencii raz za rok.
Zavedenie tejto povinnosti znižuje náklady podnikateľským subjektom v hodnote 15 € /podanie ročne.
Regulácia 3: Povinnosť doručovať podnety a podania v elektronickej podobe prostredníctvom určených portálov
Podnet možno podať písomne, ústne (osobne), telefonicky alebo elektronickou formou. Podnet musí byť čitateľný