Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2025
2026
2027
2028
Príjmy verejnej správy celkom
0
150 000
150 000
150 000
v tom: MŠVVM SR
0
150 000
150 000
150 000
z toho:
- vplyv na ŠR
0
150 000
150 000
150 000
Rozpočtové prostriedky
0
150 000
150 000
150 000
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
19 312 023,95
12 940 856,35
20 069 823
44 845 432
v tom: MŠVVM SR
19 312 023,95
12 940 856,35
z toho:
- vplyv na ŠR
19 312 023,95
12 940 856,35
Rozpočtové prostriedky
10 088 226,15
10 964 329,15
EÚ zdroje/Plán obnovy a odolnosti
7 906 112,4
1 976 527,2
z toho DPH
1 317 685,4
329 421,2
spolufinancovanie
0
0
- vplyv na obce
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
v tom: cirkevné školy
súkromné školy
Vplyv na počet zamestnancov
2
3
472
1 142
- vplyv na ŠR
2
3
14
30
- vplyv na obce
0
0
416
1 014
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
42
98
v tom: cirkevné školy
0
0
18
42
súkromné školy
0
0
24
56
Vplyv na mzdové výdavky
66 243
99 364
10 945 342
27 215 514
- vplyv na ŠR
66 243
99 364
742 161
- vplyv na obce
0
0
24 137 532
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy:
0
0
2 335 821
v tom: cirkevné školy
0
0
999 411
súkromné školy
0
0
1 336 410
Financovanie zabezpečené v rozpočte
17 889 280,55
10 814 329,15
19 919 823
17 500 000
v tom: MŠVVM SR
11 405 911,55
8 837 801,95
19 919 823
17 500 000
EÚ zdroje/POO
7 906 112,4
1 976 527,2
0
Príloha č. 2
2
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
27 195 432
Tabuľka č. 1/B
2025
2026
2027
2028
Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)
0
0
0
-27 195 432
v tom: MŠVVM SR
0
0
z toho:
vplyv na limit verejných výdavkov ŠR
0
0
vplyv na limit verejných výdavkov ostatných subjekty verejnej správy/obce
0
0
vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy
0
0
v tom: cirkevné školy
0
0
súkromné školy
0
0
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Predpokladané zvýšené výdavky verejnej správy vyčíslené v návrhu 2.2.1. sú čiastočne rozpočtovo kryté. Dofinancovanie návrhu bude zabezpečené prostredníctvom zvýšených príjmov štátneho rozpočtu.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrhom novely zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa upravia tie oblasti a problematiky rezortu školstva, ktoré vyplývajú z Programového vyhlásenia vlády na roky 2023 2027, z návrhu koncepcie rozvoja špeciálnych výchovných zariadení na Slovensku na roky 2024 2027, a ktorých úpravu si vyžaduje najmä aplikačná prax, ako aj právne úpravy vo viacerých všeobecne záväzných právnych predpisoch.
A.Prijatím novely zákona v navrhovanom znení dopad na zapracovanie zmeny do informačných systémov jednotlivých registrov a spôsobu zberu údajov zo strany škôl a školských zariadení. Zmeny budú zapracúvané hlavne v Rezortnom informačnom systéme, ktorý pokrýva tri kľúčové registre regionálneho školstva:
-Register škôl a školských zariadení
-Register pedagogických, odborných a iných zamestnancov a
-Register detí, žiakov a poslucháčov.
Príloha č. 2
3
Na úpravy v registroch nadväzujú úpravy v rezortných číselníkoch a v spôsobe zberu údajov od škôl a školských zariadení.
Kľúčové zmeny v návrhu zákonov, ktoré budú vyžadovať úpravy v informačných systémoch:
-evidencia obvyklého pobytu
-zavedenie nového druhu školy – stredná priemyselná škola
-program na získanie nižšieho primárneho vzdelávania
-zmeny vo vzdelávaní a financovaní žiakov so zdravotným znevýhodnením a nadaním
-vytvorenie systému pre zber údajov z výchovných zariadení
ovytvorenie zberového mechanizmu od výchovných zariadení
orozšírenie Registra detí, žiakov a poslucháčov o nové atribúty a zverejňovanie daných údajov
-proaktívne zdieľanie údajov ohľadom vymeškaných hodín/dní (neospravedlnených) s ÚPSVaR a obcami.
B.Implementáciou podregistra prijímania na vzdelávanie bude možné podať prihlášku na materskú školu, prihlášku na základnú školu a prihlášku na strednú školu. Zmena služby nastáva v rozsahu elektronického podania jednej prihlášky na viac ako jednu školu, čím sa šetrí čas na vyplnenie podania občanom. Druhá výhoda je zabezpečená vďaka identifikácií a autentifikácií občana a validácie údajov so štátnymi registrami. Validácia umožní predvyplnenie údajov o dieťati a zákonných zástupcoch. Zmena nastáva aj v rozsahu doručovania, ktorá sa harmonizuje naprieč druhmi škôl. V prípade rozhodnutia o prijatí bude miesto a spôsob doručenia len výveska školy dostupná online na mieste určenom Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva“), fyzicky na škole a na webovej stránke školy. Podregister uľahčí školám spracovanie prihlášok doručených listinne predvyplnením údajov a skrátením potrebného času na prepísanie všetkých údajov uvedených na prihláške. Zákonný zástupcovia, ktorých prihlášky prejdú validáciou údajov nebudú musieť listinne predkladať prihlášky a prílohy.
C.Ďalšou oblasťou, ktorá sa upraví navrhovanou novelou školského zákona, je systém schvaľovania a financovania edukačných publikácií. Navrhované zmeny sprehľadňujú financovanie odborného posúdenia edukačných publikácií. Namiesto priamej úhrady recenzentovi vydavateľom bude poplatok uhrádzaný ministerstvu školstva, ktoré zabezpečí financovanie recenzných posudkov.
D.Očakávame, že v dôsledku reformy vzrastie miera zaškolenosti na úroveň 93 % v roku 2027 a 94 % v roku 2028 pre 4-ročné a na 90 % v roku 2028 pre 3-ročné deti. Za týchto predpokladov reforma povedie k nárastu počtu zaškolených detí o 4 598 v roku 2027 a o 11 204 v roku 2028 (Tabuľka 7 a 8).
E.Legislatívna úprava zavedie druhošancové vzdelávanie na získanie primárneho vzdelania pre tých, ktorí neukončili úspešne 1. stupeň základnej školy, či pre žiakov s mentálnym postihnutím variantu A, ktorí neukončili úspešne 1. alebo 2. stupeň v špeciálnej základnej škole.
F.Cieľom návrhu novely školského zákona je aj zefektívniť proces prijímania detí do reedukačných centier prostredníctvom povinnej komplexnej diagnostiky, spresniť podmienky pobytu v zariadení vrátane vylúčenia detí s ťažkými duševnými poruchami, zaviesť typológiu režimov v RC, zabezpečiť transparentnosť kapacity zariadení
Príloha č. 2
4
a zefektívniť evidenciu v jednotnom informačnom systéme. Návrh tiež stanovuje maximálnu dĺžku pobytu v diagnostickom centre na 12 týždňov a presne určuje vekové rozpätie prijímaných detí (12 – 18 rokov).
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
K bodu B.
Pri počte prihlášok na materskú školu, základnú školu a strednú školu sa vychádzalo z odhadovanej populácie počtu živonarodených detí za rok 2024. Výpočet výdavkov bol stanovený zo schváleného rozpočtu uvedeného v zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu. Zmluva je uzatvorená medzi Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR a Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR na dobu určitú, do 03/2026. Zmluva č. /0061/2024 je dostupná v centrálnom registri zmlúv:
https://www.crz.gov.sk/zmluva/9150187/
.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2025
2026
2027
2028
Prihláška na materskú školu
46 000
46 000
46 000
46 000
Prihláška na základnú školu
46 000
46 000
46 000
46 000
Prihláška na strednú školu
46 000
46 000
46 000
46 000
zdroj: počet živonarodených detí za rok 2024 predstavuje odhadovanú populáciu
K bodu D.
Tabuľka 7: Vstupné údaje pre výpočet vplyvov reformy
rok
vek
populácia
miera zaškolenosti (bez reformy)
miera zaškolenosti (po reforme)
počet zaškolených(bez reformy)
počet zaškolených (po reforme)
prírastok zaškolených (dopad)
2024
57237
76%
76%
43537
43537
0
2025
55779
76%
76%
42428
42428
0
2026
51231
76%
76%
38969
38969
0
2027
47386
76%
76%
36044
36044
0
2028
3
46482
76%
90%
35356
41834
6478
2024
57752
84%
84%
48526
48526
0
2025
58514
84%
84%
49166
49166
0
2026
55779
84%
84%
46868
46868
0
2027
51231
84%
93%
43047
47645
4598
2028
4
47386
84%
94%
39816
44543
4727
Zdroje: Výpočty IVP podľa RFO (2024), RIS MŠVVaM (2024)
Tabuľka 8: Prírastok zaškolených detí v dôsledku reformy podľa typu školy a zriaďovateľa
Príloha č. 2
5
rok
spolu
(obecné)
(súkromné)
(cirkevné)
ŠMŠ(štátne)
ŠMŠ(súkromné)
ŠMŠ (cirkevné)
2025
0
2026
0
0
0
2027
4598
4159
214
164
52
6
3
2028
11204
10130
522
400
128
16
8
Zdroje: Výpočty IVP podľa RFO (2024), RIS MŠVVaM (2024)
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Výpočet vplyvu na príjmy:
1.Pozitívny vplyv na príjmy verejnej správy zavedenie poplatku za posúdenie edukačnej publikácie na účely vydania certifikátu (navrhovaný § 13).
Poplatok za vydanie certifikátu predpokladáme vo výške 100 % sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu (cca 300 EUR). Odhadovaný počet podaných žiadostí za rok je 500 žiadostí, čo činí 500 x 300 = 150 000 EUR.
Výšku poplatku navrhujeme na základe analýzy výšky poplatkov za činnosti rovnakého alebo podobného charakteru realizovaných ministerstvom školstva, priamo riadenými organizáciami ministerstva školstva, vysokými školami ako aj výškou poplatkov ustanovených v legislatíve pre profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov a vzdelávania dospelých.
Výpočty dopadov na výdavky verejnej správy:
K bodu A.
Prácnosť úprav Rezortného informačného systému (ďalej len „RIS“) boli na základe návrhu zákona odhadnuté na 2650 osobodní, ktoré budú musieť byť obstarané dodávateľsky. Pri výpočte sme použili cenu rozvoja 605 EUR bez DPH za osobodeň, ktorú ministerstvo školstva vysúťaženú v platnej servisnej dohode o rozvoji a údržbe informačného systému RIS.
Bude potrebné rozšíriť interné kapacity o biznis analytika a dátového špecialistu v roku 2025 a 2026 počas obdobia implementácie a zavádzania zmien. Vo výpočtoch sa vychádzalo zo mzdy v 9. platovej triede (1416,00 EUR) a maximálnym osobným ohodnotením.
K bodu B.
Výpočet výdavkov bol stanovený zo schváleného rozpočtu uvedeného v zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu. Zmluva je uzatvorená medzi Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR a Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR na dobu určitú, do 03/2026. Zmluva č. /0061/2024 je dostupná v centrálnom registri zmlúv:
https://www.crz.gov.sk/zmluva/9150187/
.
Finančné a ekonomické prínosy vypočítané v Analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana. Ide najmä o finančnú úsporu na strane škôl v hodnote 441 600 EUR ročne znížením výdavkov na doručovanie rozhodnutí o prijatí a ekonomické úspory na strane občanov digitalizáciou procesu a odstránenia osobného doručovania prihlášok a jej príloh.
Príloha č. 2
6
K bodu C.
Predpokladáme priemernú výšku odmeny za vypracovanie recenzného posudku 200 EUR, pri odhadovanom počte 500 recenzovaných edukačných publikácií ročne, celkové ročné náklady na recenzné posudky budú vo výške 135 900 EUR (vrátane odvodov za zamestnávateľa).
Navrhovaná zmena vo financovaní recenzných posudkov k edukačným publikáciám bude vyžadovať zvýšenie personálnych kapacít ministerstva minimálne o jedného zamestnanca, čo predstavuje predpokladané ročné náklady 32 635 EUR (mzda vrátane odvodov zamestnávateľa).
K bodu D.
Zavedenie povinného predprimárneho vzdelávania (PPV) spôsobí nárast počtu detí v materských školách o približne 11-tisíc v roku 2028. Očakávame, že v dôsledku reformy vzrastie miera zaškolenosti na úroveň 93 % v roku 2027 a 94 % v roku 2028 pre 4-ročné a na 90 % v roku 2028 pre 3-ročné deti. Za týchto predpokladov reforma povedie k nárastu počtu zaškolených detí o 4 598 v roku 2027 a o 11 204 v roku 2028 (Tabuľka 7).
Väčšina detí nastúpi do bežných materských škôl zriaďovaných obcou. Predpokladáme, že prírastok detí z hľadiska typu školy a zriaďovateľa bude rovnaký ako v súčasnosti sledujeme pri 5-ročných deťoch. Drvivá väčšina 5-ročných (90,4 %) navštevuje bežné materské školy zriaďované obcami a mestami. Menšia časť navštevuje bežné súkromné školy (4,7 %) a bežné cirkevné školy (3,6 %). Zanedbateľný počet detí navštevuje školy pre deti s špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠMŠ), z toho drvivá väčšina školy zriaďované štátom, resp. regionálnymi úradmi školskej správy. Z 11-tisíc detí v roku 2028 preto predpokladáme, že vyše 10-tisíc nastúpi do obecných materských škôl (Tabuľka 8).
Reforma prinesie zvýšenie nákladov na normatívne financovanie o 17,5 mil. v roku 2027 a 43,5 mil. v roku 2028 (Tabuľka 10). Výpočty vychádzajú z predpokladaných nákladov na jedno dieťa v materskej škole, pričom sa opierajú o výšku normatívu v roku 2024, ktorý predstavoval 3 523 v a 8 557 € v ŠMŠ. Očakávame každoročný nárast normatívu o 2 %.
Väčšina normatívneho financovania pôjde do obecných škôl a na osobné náklady. Normatívne financovanie môžeme rozdeliť na osobné a prevádzkové náklady. Pri ich výpočte sme použili pomer 85,1 % na osobné a 14,9 % na prevádzkové náklady v súlade s §3 ods. 2 súlade s nariadením vlády č. 630/2008 Z. z. V roku 2027 pôjde z 17,5 miliónov na zvýšené normatívne financovanie väčšina (15,5) mil. €) na financovanie bežných zriaďovaných obcou, z toho prevažná časť (13,2 mil. €) na ich osobné náklady. Iba 1,4 mil. pôjde na bežné súkromné a cirkevné a 553-tisíc na ŠMŠ. V roku 2028 pôjde na zvýšené normatívne financovanie 43,5 mil. z toho 32,8 mil. na osobné náklady v školách zriaďovaných obcou.
Príloha č. 2
7
Tabuľka 9: Fiškálne náklady zavedenia reformy podľa roku, druhu školy a zriaďovateľa
rok
druh školy
zriaďovateľ
normatív (spolu)
normatív(osobné náklady)
normatív (prevádzkové náklady)
obec
15,549,617 €
13,232,724 €
2,316,893 €
súkromník
800,100 €
680,886 €
119,214 €
cirkev
613,161 €
521,800 €
91,361 €
súkromník
54,486 €
46,368 €
8,118 €
cirkev
27,243 €
23,184 €
4,059 €
2027
ŠMŠ
štát
472,216 €
401,856 €
70,360 €
obec
38,631,396 €
32,875,318 €
5,756,078 €
súkromník
1,990,680 €
1,694,069 €
296,611 €
cirkev
1,525,425 €
1,298,137 €
227,288 €
súkromník
148,203 €
126,121 €
22,082 €
cirkev
74,102 €
63,061 €
11,041 €
2028
ŠMŠ
štát
1,185,626 €
1,008,968 €
176,658 €
Zdroje: Výpočty IVP podľa RFO (2024), RIS MŠVVaM (2024)
Tabuľka 10: Fiškálne náklady zavedenia reformy podľa roku
rok
normatív (spolu)
normatív(osobné náklady)
normatív (prevádzkový)
2025
- €
- €
- €
2026
- €
- €
- €
2027
17,516,823 €
14,906,818 €
2,610,005 €
2028
43,555,432 €
37,065,674 €
6,489,758 €
Zdroje: Výpočty IVP podľa RFO (2024), RIS MŠVVaM (2024)
Zavedenie PPV si pravdepodobne nevyžiada dodatočné investície do kapacít materských škôl, a to z dôvodu klesajúcej populácie. Predpokladáme, že počet detí v populácii bude v čase zavedenia reformy výrazne nižší ako v súčasnosti. V roku 2024 malo podľa Registra fyzických osôb (RFO) trvalý pobyt na Slovensku približne 115-tisíc detí vo veku 3 4 rokov. V roku 2028 ich podľa odhadov Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP), založených na údajoch z RFO, bude len 94-tisíc, čo je dôsledkom poklesu pôrodnosti v rokoch 2022 2024. V populácii tak bude o 21-tisíc detí menej, resp. o 17-tisíc menej potenciálne zaškolených detí. Očakávame preto uvoľnenie približne 17-tisíc kapacít v materských školách, ktoré v kombinácii s novými kapacitami vybudovanými prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti považujeme za dostatočné na pokrytie zvýšeného dopytu spôsobeného zavedením reformy.
K bodu E.
Pri odhade nákladov pre zavedenie programu vzdelávania na získanie primárneho vzdelania sa vychádzalo z:
Príloha č. 2
8
počtu žiakov, ktorí neukončili úspešne 1. stupeň v školskom roku 2023/2024
neukončilo úspešne 1. stupeň 654 žiakov. Z nich 554 zrušilo svoj pobyt na Slovensku a 100 ukončilo vzdelávanie predčasne.
Pokiaľ by všetci žiaci absolvovali program vzdelávania na získanie primárneho vzdelania, pri súčasnom normatíve na vo výške 2517 EUR by náklad na jedného žiaka predstavoval sumu 252 EUR (10% z celkovej sumy normatívu) a celkové náklady by boli 164 808 EUR.
počtu žiakov s mentálnym postihnutím podľa § 97 ods. 5, ktorí neukončili 9., resp. 10-ročné vzdelávanie v základnej škole pre žiakov so zdravotným znevýhodnením.
V školskom roku 2023/2024 neukončilo úspešne vzdelávanie v špeciálnej základnej škole 1. alebo 2.stupeň s MP variant A 603 žiakov. Pokiaľ by sa všetci zúčastnili programu vzdelávania na získanie primárneho vzdelania, celkové náklady na týchto žiakov by boli vo výške 151 956 EUR.
Celkové ročné náklady pre všetkých neúspešných žiakov zo a ŠZŠ na program vzdelávania na získanie primárneho vzdelania predstavujú sumu 316 764 EUR. Je to však iba teoretické číslo, skutočný počet žiakov, ktorí sa do testovania zapoja nevieme odhadnúť. Skutočné náklady budú preto nižšie a suma vyjadruje maximálny strop.
Expertný odhad na nasledujúce 3 roky:
Počet žiakov na a ŠZŠ sa podľa nášho mikrosimulačného modelu bude v priebehu 3 rokov len mierne zvyšovať a preto predpokladáme, že to nebude mať takmer žiadny efekt na súčasný odhad.
K bodu F.
Cieľom návrhu novely školského zákona je aj zefektívniť proces prijímania detí do reedukačných centier prostredníctvom povinnej komplexnej diagnostiky, spresniť podmienky pobytu v zariadení vrátane vylúčenia detí s ťažkými duševnými poruchami, zaviesť typológiu režimov v RC, zabezpečiť transparentnosť kapacity zariadení a zefektívniť evidenciu v jednotnom informačnom systéme. Návrh tiež stanovuje maximálnu dĺžku pobytu v diagnostickom centre na 12 týždňov a presne určuje vekové rozpätie prijímaných detí (12 18 rokov).
Príloha č. 2
9
Tabuľka č. 11
Predpokladaný rozpočet k „Návrhu koncepcie rozvoja špeciálnych výchovných zariadení na roky 2024-2027
Štátny rozpočet
TEMATICKÁ OBLASŤ
2025
2026
2027
2028
1 PRIJÍMANIE DETÍ DO ŠVZ
Cieľ 1
Vytvorenie prehľadného procesu prijímania detí do DC, ktorý umožní ďalšie efektívne začleňovanie detí do RC alebo LVS.
0
0
0
0
Cieľ 2
Nastavenie diagnostického procesu v DC.
0
0
0
0
Cieľ 3
Zabezpečenie softvérového systému.
0
400.000
10.000
10.000
2 VONKAJŠIA A VNÚTORNÁ DIFERENCIÁCIA RC
Cieľ 1
Vytvorenie vonkajšej diferenciácie RC. – tvorba jednotlivých oddelení v RC, rekonštrukcia budov
0
150.000
150.000
0
Cieľ 2
Vytvorenie vnútornej diferenciácie, v každom RC. – rekonštrukcia budovy
0
550.000
550.000
550.000
Cieľ 3
Vybudovanie špecializovaných RC. - stavba
0
610.000
610.000
0
3 VÝCHOVNO-VZDELÁVACIA ČINNOSŤ A PRÁVA A POVINNOSTI DETI V ŠVZ
Cieľ 1
Nastavenie výchovno-vzdelávacej činnosti v ŠVZ. (NIVaM z PO a VÚDPaP z NP)
0
0
0
0
Cieľ 2
Realizovanie supervízie minimálne raz do roka vo všetkých ŠVZ. (VÚDPaP z NP)
0
0
0
0
Cieľ 3
Utváranie participačných práv dieťaťa. (zavedenie SOS linky vo všetkých ŠVZ)- zabezpečenie infolinky cez občianske združenie, suma vyčlenených (pc, tablet, psychológ) – 10 000 a mzda na rok na 1 os.
15.000
5.000
5.000
5.000
4 ODBORNÉ ČINNOSTI S DEŤMI A S RODINOU
Cieľ
Posilnenie práce s dieťaťom a rodinou. (víkendové pobyty a pod.) – náklady pre pobyt ZZ v RC, ubytovanie + strava pre ZZ
0
70.000
70.000
70.000
5 BEZPEČNOSŤ V ŠVZ
Cieľ
Vybavenie ŠVZ bezpečnostnými prvkami – kamerové systémy (antivandal systém) = kapitálové
0
1.203.000
1.203.000
700 000
SPOLU
15.000
2 988 000
2 598 000
1335 000
Príloha č. 2
10
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2025
2026
2027
2028
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
0
150 000
150 000
150 000
v tom:
220 Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
0
150 000
150 000
150 000
zavedenie poplatku za posúdenie edukačnej publikácie na účely vydania certifikátu
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Vplyv na príjmy verejnej správy celkom
0
150 000
150 000
150 000
Príloha č. 2
11
Tabuľka č. 4/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2025
2026
2027
2028
poznámka
Bežné výdavky (600)
105 058
210 086
17 516 823
43 555 432
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
66 243
99 364
295 591
742 161
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
23 815
35 722
106 265
266 807
Tovary a služby (630)2
15 000
75 000
70 360
176 658
Bežné transfery (640)2
0
0
17 044 607
42 369 806
Bežné transfery (641 013)
0
0
15 549 617
38 631 396
Bežné transfery (641 014)
0
0
0
0
Bežné transfery (642 004)
0
0
640 404
1 599 527
Bežné transfery (642 005)
0
0
854 586
2 138 883
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
19 206 965,95
12 730 770,35
2 553 000
1 290 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
19 206 965,95
12 730 770,35
2 553 000
1 290 000
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Príloha č. 2
12
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
19 312 023,95
12 940 856,35
20 069 823
44 845 432
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Príloha č. 2
13
Tabuľka č. 4/B
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
Vplyvy (v metodike ESA 2010)
2025
2026
2027
2028
poznámka
Bežné výdavky (600)
105 058
210 086
17 516 823
43 555 432
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
66 243
99 364
295 591
742 161
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
23 815
35 722
106 265
266 807
Tovary a služby (630)2
15 000
75 000
70 360
176 658
Bežné transfery (640)2
0
0
17 044 607
42 369 806
Bežné transfery (641 013)
0
0
15 549 617
38 631 396
Bežné transfery (641 014)
0
0
0
0
Bežné transfery (642 004)
0
0
640 404
1 599 527
Bežné transfery (642 005)
0
0
854 586
2 138 883
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
19 206 965,95
12 730 770,35
2 553 000
1 290 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
19 206 965,95
12 730 770,35
2 553 000
1 290 000
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Príloha č. 2
14
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
19 312 023,95
12 940 856,35
20 069 823
44 845 432
2 – výdavky rozpísať až do podpoložiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Príloha č. 2
15
Tabuľka č. 5
Zamestnanosť
Vplyv na rozpočet verejnej správy
poznámka
2025
2026
2027
2028
Počet zamestnancov celkom
2
3
472
1142
z toho vplyv na ŠR
2
3
472
1142
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
1 932,4
1 986,0
IT – priemerný mzdový výdavok informatika – 3752, 4 € (2 zamestnanci)
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky celkom (v eurách)
90 058
135 086
14 906 818
37 065 674
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
66 243
99 364
295 591
742 161
z toho vplyv na ŠR
66 243
99 364
295 591
742 161
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
23 815
35 722
106 265
266 807
z toho vplyv na ŠR
23 815
35 722
106 265
266 807
Bežné transfery (640)
0
0
14 504 962
36 056 706
z toho vplyv na ŠR
0
0
14 504 962
36 056 706
Príloha č. 2
16
EK 610EK 620EKA 630EK 640SpolumzdypoistnéVVŠ-PO-prenesený výkon štátnej správy (školské úrady)---z toho: EK 641013-EK 641014-RO+aparát-z toho: RO-RÚŠS-aparát-RŠ295 591106 26570 36017 044 60717 516 823z toho: RO 295 591106 26570 360472 216PO 641001---Obce 64101315 549 61715 549 6179 715 6563 517 068cir.školy 642004640 404640 404400 135144 849súkr.školy 642005854 586854 586533 960193 294VÚC 641014---10 945 3423 961 476Sumár295 591,00106 26570 36017 044 60717 516 8232027 - zavedenie PPV pre 3. a 4. ročné deti
Príloha č. 2
17
EK 610EK 620EKA 630EK 640SpolumzdypoistnéVVŠ-PO-prenesený výkon štátnej správy (školské úrady)---z toho: EK 641013-EK 641014-RO+aparát-z toho: RO-RÚŠS-aparát-RŠ742 161266 807176 65842 369 80643 555 432z toho: RO 742 161266 807176 6581 185 626PO 641001---Obce 64101338 631 39638 631 39624 137 5328 737 786cir.školy 6420041 599 5271 599 527999 411361 787súkr.školy 6420052 138 8832 138 8831 336 410483 780VÚC 641014---27 215 5149 850 160Sumár742 161,00266 807176 65842 369 80643 555 4322028 - zavedenie PPV pre 3. a 4. ročné deti
Príloha č. 2
18
pedag.+ odb.zamestnancinepedagogickízamestnanciSpolupedag.+ odb.zamestnancinepedagogickízamestnanciSpolu1414610620295 591295 591106 265106 26535,95k401 856295 591106 265401 856401 856o13 232 7249 715 6563 517 0680c544 984400 135144 84900s727 254533 960193 2940014 906 81810 945 3423 961 4764164169 715 6569 715 6563 517 0683 517 06836,2013 232 72413 232 724detitriedyped1818k52514400 135400 135144 849144 84936,20s612544 984544 984c3122424o4159208416533 960533 960193 294193 29436,20s2141122727 254727 254c1648160000sumárk1400o416472472c1810 945 342010 945 3423 961 47603 961 47636,19s241 932,4#DELENIENULOU!1 932,414 906 818014 906 818472šmš 10 deti/triedamš 20 detí/trieda2027 - zavedenie PPV pre 3.r. a 4.r.MŠVVaŠ SRSUMÁRRegionálne školstvoMzdové prostriedkyPoistnéMŠVVaŠ SRRO610PO641001Obce641013cirkevné školy642004súkromné školy642005VÚC641014
Príloha č. 2
19
pedag.+ odb.zamestnancinepedagogickízamestnanciSpolupedag.+ odb.zamestnancinepedagogickízamestnanciSpolu3030610620742 161742 161266 807266 80735,95k1 008 968742 161266 8071 008 9681 008 968o32 875 31824 137 5328 737 7860c1 361 198999 411361 78700s1 820 1901 336 410483 7800037 065 67427 215 5149 850 1601 0141 01424 137 53224 137 5328 737 7868 737 78636,2032 875 31832 875 318detitriedyped4242k1281330999 411999 411361 787361 78736,20s16241 361 1981 361 198c8125656o1013050710141 336 4101 336 410483 780483 78036,20s52226521 820 1901 820 190c4002040011204000sumárk3000o10141 1421 142c4227 215 514027 215 5149 850 16009 850 16036,19s561 9861 98637 065 674037 065 6741142šmš 10 deti/triedamš 20 detí/triedaVÚC641014MŠVVaŠ SRSUMÁR2028 - zavedenie PPV pre 3.r. a 4.r.Regionálne školstvoMzdové prostriedkyPoistnéMŠVVaŠ SRRO610PO641001Obce641013cirkevné školy642004súkromné školy642005
Príloha č. 2
20
2.2.5. Výpočet vplyvov na dlhodobú udržateľnosť verejných financií
Uveďte model, ktorý bol použitý na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky v dlhodobom horizonte, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali a boli v modeli zahrnuté. Popíšte použitý model spolu s jeho modifikáciami, ak boli pri výpočte vykonané.
Tabuľka č. 6
Vplyv na verejné financie
Dlhodobá udržateľnosť
d
d + 10
d + 20
d + 30
d + 40
Poznámka
Vplyv na výdavky v p. b. HDP
Vplyv na príjmy v p. b. HDP
Vplyv na bilanciu v p. b. HDP
Poznámka:
Písmeno „d“ označuje prvý rok nasledujúcej dekády.
Tabuľka sa vypĺňa pre každé opatrenie samostatne. V prípade zavádzania viacerých opatrení sa vyplní aj tabuľka obsahujúca aj kumulatívny efekt zavedenia všetkých opatrení súčasne.“
Príloha č. 2
21