Áno, má pozitívny vplyv.
Zvýšenie celkovej zaškolenosti detí v materských školách a zlepšenie dostupnosti kvalitného predprimárneho vzdelávania znižuje stres rodičov pri zabezpečovaní starostlivosti, čím im ostáva viac času a energie na spoločný rodinný život.
Pozitívne sociálne vplyvy sú spojené taktiež napr. s požadovanými úpravami týkajúcimi sa maloletých cudzincov bez sprievodu zákonných zástupcov, podporných nástrojov, ktoré vedú k spolupráci rodiny dieťaťa v reedukačnom procese, rozšírenia možnosti navýšenia počtu detí v triedach materských škôl pri akejkoľvek zmene pobytu navyše, zvýšenia dostupnosti materských škôl pre deti, ktorým sa poskytuje starostlivosť v centre pre deti a rodiny pobytovou formou na základe rozhodnutia súdu, vytvorením podmienok pre motiváciu detí v reedukačnom procese a iné.