1
Analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti
Budovanie základných pilierov informatizácie
Biznis vrstva
A – nová služba
B – zmena služby C-zvýšené používanie služby
Kód koncovej služby
Názov koncovej služby
Úroveň elektronizácie – pre C odhad počtu podaní
A
ks_381673
Prihláška na materskú školu
4
46 000 ročne, v závislosti od populácie v ročníku
A
ks_381671
Prihláška na základnú školu
4
46 000 ročne, v závislosti od populácie v ročníku
6.1. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúcich koncových služieb verejnej správy ,vytvorenie nových služieb pre občana alebo podnikateľa alebo má vplyv na zvýšené používanie existujúcich služieb?
A
ks_381675
Prihláška na strednú školu
4
46 000 ročne, v závislosti od populácie v ročníku
A
ks_381672
Odvolanie voči rozhodnutiu o prijatí na základnú školu
4
A
ks_381674
Odvolanie voči rozhodnutiu o prijatí na materskú školu
4
A
ks_381676
Odvolanie voči rozhodnutiu o prijatí na strednú školu
4
Aplikačná a technologická vrstva
A – nový systém
B – zmena systému
Kód systému
Názov systému
Vo vládnom cloude – áno / nie
6.2. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúceho alebo vytvorenie nového informačného systému verejnej správy? Predpokladá správca umiestnenie informačného systému vo vládnom cloude?
B
isvs_6092
RIS Rezortný informačný systém
Nie
Financovanie procesu informatizácie
Rezortná úroveň
Nadrezortná úroveň
A - z prostriedkov EÚ B - z ďalších zdrojov financovania
6.3. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
Prevádzka zo ŠR
Investícia z Plánu obnovy a odolnosti, Komponent 17
A – prostriedky
2
(Uveďte príslušnú úroveň financovania a kvantifikáciu finančných výdavkov uveďte v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy.)
B – ďalšie zdroje (napr. štátny rozpočet, spolufinancovanie)
Zjednodušenie prístupu ku konaniu a odstraňovanie byrokracie
Elektronické konanie
6.4.1. Predpokladá predložený návrh vedenie konania o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb?
Áno
Nie
Prijímanie na výchovu a vzdelávanie do MŠ, ZŠ, SŠ podľa správneho konania – od podania prihlášky až po vydávanie rozhodnutí
6.4.2. Je dané konanie možné v celku vykonať elektronicky?
Áno
Nie
6.4.3. Je úprava konania kompatibilná s inštitútmi zákona o e-Governmente a je na dané konanie zákon o e-Governmente možné použiť?
Áno
Nie
Používame IAM UPVS na registráciu a prihlásenie, eDESK UPVS na doručenie rozhodnutí občanom a ďalšie spoločné moduly UPVS (integračná platforma)
Zásada „jedenkrát a dosť“
6.5.1. Predpokladá predložený návrh predkladanie dokumentov, informácií alebo preukazovanie skutočností (ďalej len „údaje“) orgánu, ktorý konanie vedie?
Áno
Nie
V správnom konaní údaje o uchádzačoch (deťoch) a ich zákonných zástupcoch v rozsahu formuláru, ktorý zverejňuje ministerstvo
6.5.2. Predpokladá predložený návrh, aby sa predkladali údaje, ktoré sa nachádzajú v zákonom ustanovenej evidencii vedenej orgánom, ktorý konanie vedie alebo iným orgánom?
Áno
Nie
Centrálny register detí, žiakov a poslucháčov
6.5.3. Budú údaje poskytované režimom podľa zákona č. 177/2018 Z. z. v znení neskorších predpisov alebo iným obdobným spôsobom, ktorý zabezpečí, aby si údaje orgán, ktorý konanie vedie, získaval z úradnej moci a nemuseli mu byť predkladané subjektom súkromného práva, navrhovateľom, žiadateľom, účastníkom konania (ďalej len „účastník konania“)?
Áno
Nie
Integrácia na Register fyzických osôb Ministerstva vnútra SR a NZIS Ministerstva zdravotníctva SR zabezpečí predvyplnenie a validáciu údajov v prihláškach na materské, základné a stredné školy.
Údaje o navštevovanej škole (prijímanie na základné a stredné školy) a o výsledkoch vzdelávania (prijímanie na stredné školy) budú čerpané z údajov Centrálneho registra detí, žiakov a poslucháčov.
6.5.4. Ak si orgán, ktorý konanie vedie, údaje nebude získavať z úradnej moci ale mu budú predkladané účastníkom konania, je v návrhu upravené prechodné obdobie, po ktorého uplynutí si údaje orgán, ktorý konanie vedie, bude získavať z úradnej moci?
Áno
Nie
Výmena údajov medzi orgánmi verejnej moci
6.6.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov?
Áno
Nie
Centrálny register detí, žiakov a poslucháčov a jeho rozšírenie evidencie údajov uvedených v legislatívnom návrhu § 157 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“).
6.6.2. Umožňuje predložený návrh poskytovanie údajov z evidencie iným orgánom verejnej moci, resp. iným osobám na plnenie ich
Áno
Nie
Register detí, žiakov a poslucháčov je neverejný zo svojej podstaty. Údaje z tohto registra sa sprístupňujú výlučne na základe existencie
3
zákonom ustanovených úloh bez obmedzenia subjektu (teda vo všetkých prípadoch, kedy tieto údaje na plnenie zákonom ustanovených úloh potrebujú)?
zákonom ustanoveného dôvodu.
Podmienky, za ktorých Ministerstvo školstva sprístupňuje osobné údaje z centrálneho registra v nevyhnutnom rozsahu na dosiahnutie konkrétneho účelu, upravené v § 157 ods. 8 návrhu zákona. Uvedené ustanovenie vymedzuje situácie, v ktorých je výmena údajov medzi orgánmi verejnej moci zákonne umožnená.
6.6.3. Je zabezpečené poskytovanie údajov z evidencie elektronicky a automatizovaným spôsobom?
Áno
Nie
Výmena údajov je realizovaná prostredníctvom modulu integrácie údajov automatizovaným spôsobom s MV SR a bude priama integrácia na NZIS Národného centra zdravotníckych informácií pre odstránenie potreby predkladania potvrdenia o zdravotnej spôsobilosti dieťaťa vydávaného všeobecným lekárom pre deti a dorast v prípade materských škôl a niektorých prípadov základných a stredných škôl.
6.6.4. Je na poskytovanie údajov z evidencie využitý režim podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov?
Áno
Nie
Právo na využívanie údajov a účel ich spracúvania je ustanovený zákonom č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý upravuje podmienky na spracúvanie údajov za účelom zníženia administratívnej záťaže a výkonu verejnej správy v školstve.
Referenčné údaje
6.7.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov, ktoré budú navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
Áno
Nie
Súčasťou centrálneho registra návrhu zákona je vznik nového podregistra prijímania na vzdelávanie.
6.7.2. Kedy je plánované zaradenie údajov z evidencie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
Nie je naplánované