1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
___________________________________________________________________
IX. volebné obdobie
Číslo: KNR-VVMS-12442/2025
812a
Spoločná správa
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vo výboroch v druhom čítaní (tlač 812a)
___________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením z 5. júna 2025 č.976 sa uzniesla prerokovať vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 812) vo výboroch v druhom čítaní a prideliť ho týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky
a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch.
Ako gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch a určila lehoty na jeho prerokovanie.
Určené výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote.
Iné výbory o návrhu zákona nerokovali.
II.
Gestorský výbor konštatuje, že do začatia rokovania o návrhu zákona nedostal žiadne stanoviská od poslancov podané podľa § 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
2
III.
K vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 812) zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky v uznesení č 319 z 5. júna 2025
a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch v uznesení č. 92 z 5. júna 2025
odporúčali návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi uvedenými v časti IV. spoločnej správy.
IV.
Z uznesení výborov uvedených v III. časti tejto spoločnej správy vyplýva tento pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I sa za bod 6 vkladá nový bod 7, ktorý znie:
„7. Za § 149a sa vkladá § 149b, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 149b
Štipendium poskytované Ministerstvom obrany Slovenskej republiky
(1) Ministerstvo obrany Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo obrany“) môže žiakovi strednej školy poskytovať štipendium, ak sa zákonný zástupca neplnoletého žiaka alebo plnoletý žiak v zmluve o poskytovaní štipendia uzavretej medzi ministerstvom obrany a zákonným zástupcom neplnoletého žiaka alebo plnoletým žiakom zaviaže, že
a)najneskôr do 15 dní od ukončenia vzdelávania v strednej škole požiada o prijatie do štátnej služby profesionálneho vojaka a
b)zotrvá v služobnom pomere po dohodnutú dobu.
(2) Štipendium sa poskytuje podľa štipendijného programu schváleného ministerstvom obrany.
(3) Zmluva o poskytovaní štipendia podľa odseku 1 obsahuje najmä
a)výšku štipendia,
b)dobu zotrvania v služobnom pomere,
c)podmienky poskytovania štipendia,
d)dôvody zániku nároku na vyplácanie štipendia,
e)podmienky vrátenia štipendia.
3
(4) Doba zotrvania v služobnom pomere dohodnutá podľa odseku 3 písm. b) nesmie byť dlhšia ako dvojnásobok doby, počas ktorej bolo žiakovi poskytované štipendium.
(5) Ministerstvo obrany môže poveriť strednú školu organizačným zabezpečením poskytovania a vyplácania štipendia podľa odseku 1 na základe zmluvy, ktorá obsahuje najmä
a)objem finančných prostriedkov určených na poskytovanie štipendia,
b)obdobie, za ktoré sa štipendium poskytuje,
c)spôsob poskytovania a vyplácania finančných prostriedkov,
d)termín, do ktorého stredná škola predloží ministerstvu obrany vyúčtovanie finančných prostriedkov podľa písmena a).
(6) Ministerstvo obrany schvaľuje a zverejňuje na svojom webovom sídle
a)štipendijné programy
b)podmienky poskytovania štipendia, ktorými sú najmä
1.počet žiakov, ktorým sa poskytne štipendium,
2.študijné výsledky požadované na poskytnutie štipendia,
3.lehota na podávanie žiadosti o poskytovanie štipendia,
4.spôsob a kritériá vyhodnocovania žiadostí o poskytovanie štipendia.
(7) Na poskytovanie štipendia nie je právny nárok.“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Novo vložený bod 7 nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Navrhuje sa poskytovať štipendium žiakom stredných škôl v priebehu ich štúdia ako určitú formu motivačného príspevku za protihodnotu v podobe záväzku týchto žiakov stať sa súčasťou ozbrojených síl Slovenskej republiky a vykonávať štátnu službu profesionálneho vojaka po dobu dohodnutú v zmluve o poskytovaní štipendia. Štipendium sa bude poskytovať vo vybraných študijných a učebných odboroch vzdelávania z rozpočtu Ministerstva obrany Slovenskej republiky. Cieľom poskytovania štipendia je podporiť záujem žiakov stredných škôl o vzdelávanie vo vybraných odboroch vzdelávania, motivovať ich k dosahovaniu kvalitných študijných výsledkov a po skončení ich štúdia k výkonu štátnej služby profesionálneho vojaka v služobnom pomere k Slovenskej republike. Prínosom bude získanie kvalitného personálu vo vybraných vojenských odbornostiach a doplnenie ozbrojených síl Slovenskej republiky. Výška štipendia bude závisieť od hodnotenia žiaka za predchádzajúci školský polrok, pričom za obdobie letných prázdnin sa štipendiu nebude poskytovať. Podmienky poskytovania štipendiu budú uvedené v zmluve o poskytovaní štipendia, ako aj zverejnené na webovom sídle Ministerstva obrany Slovenskej republiky.
4
Nové ustanovenie § 149b zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude tvoriť právny základ na poskytovanie štipendia žiakom stredných škôl podľa vyššie uvedených podmienok, pričom Ministerstvo obrany Slovenskej republiky plánuje poskytovať predmetné štipendiá od 1. septembra 2026. Navrhované opatrenie si nevyžiada dodatočné navýšenie finančných zdrojov rozpočtovej kapitoly Ministerstva obrany Slovenskej republiky.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť
2.Za čl. I sa vkladajú nové čl. II až V, ktoré znejú:
Čl. II
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 123/1996 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 224/1996 Z. z., zákona č. 70/1997 Z. z., zákona č. 1/1998 Z. z., zákona č. 232/1999 Z. z., zákona č. 3/2000 Z. z., zákona č. 142/2000 Z. z., zákona č. 211/2000 Z. z., zákona č. 468/2000 Z. z., zákona č. 553/2001 Z. z., zákona č. 96/2002 Z. z., zákona č. 118/2002 Z. z., zákona č. 215/2002 Z. z., zákona č. 237/2002 Z. z., zákona č. 418/2002 Z. z., zákona č. 457/2002 Z. z., zákona č. 465/2002 Z. z., zákona č. 477/2002 Z. z., zákona č. 480/2002 Z. z., zákona č. 190/2003 Z. z., zákona č. 217/2003 Z. z., zákona č. 245/2003 Z. z., zákona č. 450/2003 Z. z., zákona č. 469/2003 Z. z., zákona č. 583/2003 Z. z., zákona č. 5/2004 Z. z., zákona č. 199/2004 Z. z., zákona č. 204/2004 Z. z., zákona č. 347/2004 Z. z., zákona č. 382/2004 Z. z., zákona č. 434/2004 Z. z., zákona č. 533/2004 Z. z., zákona č. 541/2004 Z. z., zákona č. 572/2004 Z. z., zákona č. 578/2004 Z. z., zákona č. 581/2004 Z. z., zákona č. 633/2004 Z. z., zákona č. 653/2004 Z. z., zákona č. 656/2004 Z. z., zákona č. 725/2004 Z. z., zákona č. 5/2005 Z. z., zákona č. 8/2005 Z. z., zákona č. 15/2005 Z. z., zákona č. 93/2005 Z. z., zákona č. 171/2005 Z. z., zákona č. 308/2005 Z. z., zákona č. 331/2005 Z. z., zákona č. 341/2005 Z. z., zákona č. 342/2005 Z. z., zákona č. 468/2005 Z. z., zákona č. 473/2005 Z. z., zákona č. 491/2005 Z. z., zákona č. 538/2005 Z. z., zákona č. 558/2005 Z. z., zákona č. 572/2005 Z. z., zákona č. 573/2005 Z. z., zákona č. 610/2005 Z. z., zákona č. 14/2006 Z. z., zákona č. 15/2006 Z. z., zákona č. 24/2006 Z. z., zákona č. 117/2006 Z. z., zákona č. 124/2006 Z. z., zákona č. 126/2006 Z. z., zákona č. 224/2006 Z. z., zákona č. 342/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 693/2006 Z. z., zákona č. 21/2007 Z. z., zákona č. 43/2007 Z. z., zákona č. 95/2007 Z. z., zákona č. 193/2007 Z. z., zákona č. 220/2007 Z. z., zákona č. 279/2007 Z. z., zákona č. 295/2007 Z. z., zákona č.
5
309/2007 Z. z., zákona č. 342/2007 Z. z., zákona č. 343/2007 Z. z., zákona č. 344/2007 Z. z., zákona č. 355/2007 Z. z., zákona č. 358/2007 Z. z., zákona č. 359/2007 Z. z., zákona č. 460/2007 Z. z., zákona č. 517/2007 Z. z., zákona č. 537/2007 Z. z., zákona č. 548/2007 Z. z., zákona č. 571/2007 Z. z., zákona č. 577/2007 Z. z., zákona č. 647/2007 Z. z., zákona č. 661/2007 Z. z., zákona č. 92/2008 Z. z., zákona č. 112/2008 Z. z., zákona č. 167/2008 Z. z., zákona č. 214/2008 Z. z., zákona č. 264/2008 Z. z., zákona č. 405/2008 Z. z., zákona č. 408/2008 Z. z., zákona č. 451/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 495/2008 Z. z., zákona č. 514/2008 Z. z., zákona č. 8/2009 Z. z., zákona č. 45/2009 Z. z., zákona č. 188/2009 Z. z., zákona č. 191/2009 Z. z., zákona č. 274/2009 Z. z., zákona č. 292/2009 Z. z., zákona č. 304/2009 Z. z., zákona č. 305/2009 Z. z., zákona č. 307/2009 Z. z., zákona č. 465/2009 Z. z., zákona č. 478/2009 Z. z., zákona č. 513/2009 Z. z., zákona č. 568/2009 Z. z., zákona č. 570/2009 Z. z., zákona č. 594/2009 Z. z., zákona č. 67/2010 Z. z., zákona č. 92/2010 Z. z., zákona č. 136/2010 Z. z., zákona č. 144/2010 Z. z., zákona č. 514/2010 Z. z., zákona č. 556/2010 Z. z., zákona č. 39/2011 Z. z., zákona č. 119/2011 Z. z., zákona č. 200/2011 Z. z., zákona č. 223/2011 Z. z., zákona č. 254/2011 Z. z., zákona č. 256/2011 Z. z., zákona č. 258/2011 Z. z., zákona č. 324/2011 Z. z., zákona č. 342/2011 Z. z., zákona č. 363/2011 Z. z., zákona č. 381/2011 Z. z., zákona č. 392/2011 Z. z., zákona č. 404/2011 Z. z., zákona č. 405/2011 Z. z., zákona č. 409/2011 Z. z., zákona č. 519/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 49/2012 Z. z., zákona č. 96/2012 Z. z., zákona č. 251/2012 Z. z., zákona č. 286/2012 Z. z., zákona č. 336/2012 Z. z., zákona č. 339/2012 Z. z., zákona č. 351/2012 Z. z., zákona č. 439/2012 Z. z., zákona č. 447/2012 Z. z., zákona č. 459/2012 Z. z., zákona č. 8/2013 Z. z., zákona č. 39/2013 Z. z., zákona č. 40/2013 Z. z., zákona č. 72/2013 Z. z., zákona č. 75/2013 Z. z., zákona č. 94/2013 Z. z., zákona č. 96/2013 Z. z., zákona č. 122/2013 Z. z., zákona č. 144/2013 Z. z., zákona č. 154/2013 Z. z., zákona č. 213/2013 Z. z., zákona č. 311/2013 Z. z., zákona č. 319/2013 Z. z., zákona č. 347/2013 Z. z., zákona č. 387/2013 Z. z., zákona č. 388/2013 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona č. 506/2013 Z. z., zákona č. 35/2014 Z. z., zákona č. 58/2014 Z. z., zákona č. 84/2014 Z. z., zákona č. 152/2014 Z. z., zákona č. 162/2014 Z. z., zákona č. 182/2014 Z. z., zákona č. 204/2014 Z. z., zákona č. 262/2014 Z. z., zákona č. 293/2014 Z. z., zákona č. 335/2014 Z. z., zákona č. 399/2014 Z. z., zákona č. 40/2015 Z. z., zákona č. 79/2015 Z. z., zákona č. 120/2015 Z. z., zákona č. 128/2015 Z. z., zákona č. 129/2015 Z. z., zákona č. 247/2015 Z. z., zákona č. 253/2015 Z. z., zákona č. 259/2015 Z. z., zákona č. 262/2015 Z. z., zákona č. 273/2015 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 403/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 272/2016 Z. z., zákona č. 342/2016 Z. z., zákona č. 386/2016 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z., zákona č. 238/2017 Z. z., zákona č. 242/2017 Z. z., zákona č. 276/2017 Z. z., zákona č. 292/2017 Z. z., zákona č. 293/2017 Z. z., zákona č. 336/2017 Z. z., zákona č. 17/2018 Z. z., zákona č. 18/2018 Z. z., zákona č. 49/2018 Z. z., zákona č. 52/2018 Z. z., zákona č. 56/2018 Z. z., zákona č. 87/2018 Z. z., zákona č.
6
106/2018 Z. z., zákona č. 108/2018 Z. z., zákona č. 110/2018 Z. z., zákona č. 156/2018 Z. z., zákona č. 157/2018 Z. z., zákona č. 212/2018 Z. z., zákona č. 215/2018 Z. z., zákona č. 284/2018 Z. z., zákona č. 312/2018 Z. z., zákona č. 346/2018 Z. z., zákona č. 9/2019 Z. z., zákona č. 30/2019 Z. z., zákona č. 150/2019 Z. z., zákona č. 156/2019 Z. z., zákona č. 158/2019 Z. z., zákona č. 211/2019 Z. z., zákona č. 213/2019 Z. z., zákona č. 216/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 234/2019 Z. z., zákona č. 356/2019 Z. z., zákona č. 364/2019 Z. z., zákona č. 383/2019 Z. z., zákona č. 386/2019 Z. z., zákona č. 390/2019 Z. z., zákona č. 395/2019 Z. z., zákona č. 460/2019 Z. z., zákona č. 165/2020 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z., zákona č. 310/2020 Z. z., zákona č. 128/2021 Z. z., zákona č. 149/2021 Z. z., zákona č. 259/2021 Z. z., zákona č. 287/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 372/2021 Z. z., zákona č. 378/2021 Z. z., zákona č. 395/2021 Z. z., zákona č. 402/2021 Z. z., zákona č. 404/2021 Z. z., zákona č. 455/2021 Z. z., zákona č. 490/2021 Z. z., zákona č. 500/2021 Z. z., zákona č. 532/2021 Z. z., zákona č. 540/2021 Z. z., zákona č. 111/2022 Z. z., zákona č. 114/2022 Z. z., zákona č. 122/2022 Z. z., zákona č. 180/2022 Z. z., zákona č. 181/2022 Z. z., zákona č. 246/2022 Z. z., zákona č. 249/2022 Z. z., zákona č. 253/2022 Z. z., zákona č. 264/2022 Z. z., zákona č. 265/2022 Z. z., zákona č. 266/2022 Z. z., zákona č. 325/2022 Z. z., zákona č. 408/2022 Z. z., zákona č. 427/2022 Z. z., zákona č. 429/2022 Z. z., zákona č. 59/2023 Z. z., zákona č. 109/2023 Z. z., zákona č. 119/2023 Z. z., zákona č. 135/2023 Z. z., zákona č. 146/2023 Z. z., zákona č. 183/2023 Z. z., zákona č. 192/2023 Z. z., zákona č. 287/2023 Z. z., zákona č. 293/2023 Z. z., zákona č. 309/2023 Z. z., zákona č. 331/2023 Z. z., zákona č. 332/2023 Z. z., zákona č. 530/2023 Z. z., zákona č. 120/2024 Z. z., zákona č. 142/2024 Z. z., zákona č. 160/2024 Z. z., zákona č. 161/2024 Z. z., zákona č. 162/2024 Z. z., zákona č. 246/2024 Z. z., zákona č. 292/2024 Z. z., zákona č. 307/2024 Z. z., zákona č. 364/2024 Z. z., zákona č. 366/2024 Z. z., zákona č. 377/2024 Z. z., zákona č. 378/2024 Z. z., zákona č. 26/2025 Z. z. a zákona č. 98/2025 Z. z. sa mení takto:
V sadzobníku správnych poplatkov časti VIII. Finančná správa a obchodná činnosť položke 152b písm. b) sa za slovom „nemocnice“ vypúšťa čiarka a slová „o žiadosti o počte lôžok“.
Čl. III
Zákon č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 719/2004 Z. z., zákona č. 353/2005 Z. z., zákona č. 538/2005 Z. z., zákona č. 660/2005 Z. z., zákona č. 25/2006 Z. z., zákona č. 282/2006 Z. z., zákona č. 522/2006 Z. z., zákona č. 12/2007 Z. z., zákona č. 215/2007 Z. z., zákona č. 309/2007 Z. z., zákona č. 330/2007 Z. z., zákona č. 358/2007 Z. z., zákona č. 530/2007 Z. z., zákona č. 594/2007 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z., zákona č. 297/2008 Z. z., zákona č. 461/2008 Z. z., zákona č. 581/2008 Z. z., zákona č.
7
192/2009 Z. z., zákona č. 533/2009 Z. z., zákona č. 121/2010 Z. z., zákona č. 34/2011 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 79/2011 Z. z., zákona č. 97/2011 Z. z., zákona č. 133/2011 Z. z., zákona č. 250/2011 Z. z., zákona č. 362/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 185/2012 Z. z., zákona č. 313/2012 Z. z., zákona č. 421/2012 Z. z., zákona č. 41/2013 Z. z., zákona č. 153/2013 Z. z., zákona č. 220/2013 Z. z., zákona č. 338/2013 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona č. 185/2014 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č. 140/2015 Z. z., zákona č. 265/2015 Z. z., zákona č. 429/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 286/2016 Z. z., zákona č. 315/2016 Z. z., zákona č. 317/2016 Z. z., zákona č. 356/2016 Z. z., zákona č. 41/2017 Z. z., zákona č. 238/2017 Z. z., zákona č. 257/2017 Z. z., zákona č. 266/2017 Z. z., zákona č. 336/2017 Z. z., zákona č. 351/2017 Z. z., zákona č. 87/2018 Z. z., zákona č. 109/2018 Z. z., zákona č. 156/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 192/2018 Z. z., zákona č. 345/2018 Z. z., zákona č. 351/2018 Z. z., zákona č. 35/2019 Z. z., zákona č. 139/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 231/2019 Z. z., zákona č. 398/2019 Z. z., zákona č. 125/2020 Z. z., zákona č. 264/2020 Z. z., zákona č. 392/2020 Z. z., zákona č. 81/2021 Z. z., zákona č. 133/2021 Z. z., zákona č. 252/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 358/2021 Z. z., zákona č. 540/2021 Z. z., zákona č. 2/2022 Z. z., zákona č. 67/2022 Z. z., zákona č. 125/2022 Z. z., zákona č. 266/2022 Z. z., zákona č. 267/2022 Z. z., zákona č. 390/2022 Z. z., zákona č. 392/2022 Z. z., zákona č. 420/2022 Z. z., zákona č. 518/2022 Z. z., zákona č. 285/2023 Z. z., zákona č. 293/2023 Z. z., zákona č. 309/2023 Z. z., zákona č. 530/2023 Z. z., zákona č. 7/2024 Z. z., zákona č. 175/2024 Z. z., zákona č. 360/2024 Z. z., zákona č. 361/2024 Z. z., zákona č. 362/2024 Z. z., zákona č. 363/2024 Z. z. a zákona č. 23/2025 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 16 ods. 6 sa slová „g) až k)“ nahrádzajú slovami „h) až k)“.
2.V § 67b ods. 1 písm. a) a d) sa vypúšťa slovo „ústavnej“.
3.V § 67b ods. 1 písm. p) sa slovo „hospitalizačného“ nahrádza slovom „klasifikačného“ a vypúšťa sa slovo „ústavnej“.
4.V § 67b odsek 2 znie:
„(2) Užívateľmi klasifikačného systému poskytovatelia ústavnej zdravotnej starostlivosti, ktorí držiteľmi povolenia na prevádzkovanie všeobecnej nemocnice alebo povolenia na prevádzkovanie špecializovanej nemocnice, poskytovatelia jednodňovej zdravotnej starostlivosti (ďalej len „poskytovatelia užívajúci klasifikačný systém“), zdravotné poisťovne a ministerstvo zdravotníctva.“.
5. V § 67b ods. 3 písmeno e) znie:
„e) pravidlá pre výpočet prípadových paušálov definujúce výpočet
prípadového paušálu a pravidlá pre zlučovanie pre klasifikačné prípady, ktoré
zahŕňajú zdravotnú starostlivosť poskytnutú poskytovateľmi užívajúcimi
klasifikačný systém,“.
8
6. V § 67b ods. 3 písm. g) prvom bode sa slová „ústavnej zdravotnej starostlivosti“ nahrádzajú slovami „užívajúceho klasifikačný systém“.
7. V § 67b ods. 3 písm. j) sa na konci pripájajú tieto slová: „a zoznam zdravotných výkonov odporúčaných pre jednodňovú zdravotnú starostlivosť“.
8. V § 67b sa odsek 3 dopĺňa písmenom k), ktoré znie:
„k) číselník markerov.“.
Čl. IV
Zákon č. 153/2013 Z. z. o národnom zdravotníckom informačnom systéme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 185/2014 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č. 148/2015 Z. z., zákona č. 167/2016 Z. z., zákona č. 41/2017 Z. z., zákona č. 351/2017 Z. z., zákona č. 374/2018 Z. z., zákona č. 125/2020 Z. z., zákona č. 243/2020 Z. z., zákona č. 286/2020 Z. z., zákona č. 392/2020 Z. z., zákona č. 252/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 532/2021 Z. z., zákona č. 540/2021 Z. z., zákona č. 67/2022 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 125/2022 Z. z., zákona č. 390/2022 Z. z., zákona č. 518/2022 Z. z., zákona č. 293/2023 Z. z., zákona č. 529/2023 Z. z. a zákona č. 361/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 3a odsek 22 znie:
„(22) Národné centrum poskytuje zdravotným poisťovniam a ministerstvu zdravotníctva súhrnný zoznam poistencov čakajúcich na poskytnutie plánovanej zdravotnej starostlivosti v rozsahu údajov podľa § 12 ods. 3 písm. v) druhého bodu štyridsiateho tretieho bodu, a to za všetky zdravotné poisťovne. Národné centrum poskytuje úradu pre dohľad zoznam čakajúcich poistencov v rozsahu údajov podľa § 12 ods. 3 písm. v) prvého bodu štyridsiateho tretieho bodu.“.
2.V § 12 ods. 3 písm. v) úvodnej vete sa vypúšťa bodkočiarka a slová „súhrnný zoznam zverejňuje na svojom webovom sídle“.
3.V § 12 ods. 3 písm. v) sa vkladá nový prvý bod, ktorý znie:
„1. rodné číslo alebo bezvýznamové identifikačné číslo poistenca alebo identifikačné číslo dokladu poistenca,“.
Doterajší prvý bod štyridsiaty druhý bod sa označujú ako druhý bod štyridsiaty tretí bod.
4.V § 12 ods. 3 sa za písmeno v) vkladá nové písmeno w), ktoré znie:
9
„w) zverejňuje súhrnný zoznam na svojom webovom sídle v rozsahu údajov podľa písmena v) druhého bodu až štyridsiateho tretieho bodu.“.
Doterajšie písmená w) až ab) sa označujú ako písmená x) až ac).
Čl. V
Zákon č. 540/2021 Z. z. o kategorizácii ústavnej zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 518/2022 Z. z., zákona č. 454/2023 Z. z., zákona č. 125/2024 Z. z., zákona č. 360/2024 Z. z. a zákona č. 363/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:  
1. V § 2 ods. 8 sa vypúšťa slovo „zdravotnej”.
2. V § 2 ods. 10 sa vypúšťa druhá veta.
3. V § 3 ods. 1 písm. b) siedmom bode, v nadpise § 13, § 13 ods. 2 úvodnej vete a písm. g), nadpise § 17 a § 17 ods. 1 3 sa za slovom „prevádzkovania“ vypúšťa čiarka a slová „o počte lôžok”.
4. V § 3 ods. 1 písm. c) štvrtom bode sa vypúšťajú slová „a § 40 ods. 18“.
5. V § 3 ods. 1 písm. c) ôsmy bod znie:
„8. odborné stanovisko Kategorizačnej komisie pre ústavnú zdravotnú
starostlivosť (ďalej len „kategorizačná komisia pre ústavnú starostlivosť“)
podľa § 4 ods. 7, spolu s údajmi o počte zdravotných výkonov, diagnóz a
klasifikačných prípadov zaradených do medicínskych služieb a
medicínskych programov, na poskytovateľa zdravotnej starostlivosti za predchádzajúci kalendárny rok,“.
6. V § 3 ods. 6 písmeno d) znie:
„d) jeden člen navrhnutý za každý z vyšších územných celkov; na rokovaní sa zúčastňuje člen navrhnutý tým vyšším územným celkom, v územnom obvode ktorého sa nachádza nemocnica, o ktorej sa rozhoduje,“.
7. V § 8 ods. 1 až 5 sa vypúšťa písmeno c).
8. V § 9 ods. 5 písm. a) sa vypúšťa tretí bod.
Doterajší štvrtý bod a piaty bod sa označujú ako tretí bod a štvrtý bod.
9. V § 10 ods.1 sa vypúšťa písmeno e).
10
Doterajšie písmená f) a g) sa označujú ako písmená e) a f).
10. V § 10 odsek 5 znie:
„(5) Ministerstvo zdravotníctva určí nemocnici podľa odseku 4 písm. a) a b) úroveň nemocnice na minimálne II. úrovni 7), ak nemocnica plní všetky povinné programy vyšších úrovní; ministerstvo zdravotníctva nemocnici pridelí vyššiu úroveň a zároveň jej povolí poskytovať doplnkové programy, ktoré prevádzkovateľ nemocnice uviedol v žiadosti, aj ak nemocnica neplní podmienky na poskytovanie doplnkového programu podľa § 19 ods. 6 8. Ministerstvo zdravotníctva pri rozhodovaní o povolení poskytovať doplnkové programy podľa prvej vety nie je viazané programovým profilom nemocnice ustanoveným všeobecne záväzným právnym predpisom vydaným podľa § 44 ods. 2. Programy, ktoré sa v tejto nemocnici neposkytujú pre verejnosť, sa nezohľadňujú vo vyhodnotení siete podľa § 9.“.
11. V § 10 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:
„(6) Ministerstvo zdravotníctva nemocnici podľa odseku 4 písm. c) povolí poskytovať všetky programy a všetky úrovne programov uvedené vo všeobecne záväznom právnom predpise vydanom podľa § 44 ods. 2 písm. a) prvého bodu. Podmienky pre programy uvedené vo všeobecne záväznom právnom predpise podľa § 44 ods. 2 písm. a) štvrtého bodu a piateho bodu a písm. b) a c) sa na nemocnicu podľa prvej vety nevzťahujú.“.
Doterajšie odseky 6 a 7 sa označujú ako odseky 7 a 8.
12. V § 12 odsek 1 znie:
„(1) Ak v druhej vete nie je ustanovené inak, žiadosť o podmienené zaradenie nemocnice do siete, žiadosť o podmienené zvýšenie úrovne nemocnice zaradenej do siete a žiadosť o podmienené poskytovanie doplnkového programu podáva ministerstvu zdravotníctva prevádzkovateľ nemocnice za každú nemocnicu osobitne do 30. apríla kalendárneho roka. Ak ide o prípad hodný osobitného zreteľa žiadosti podľa prvej vety možno podať do 31. júla kalendárneho roka. Žiadosť o podmienené zaradenie nemocnice do siete je oprávnená v lehote podľa prvej vety alebo podľa druhej vety podať osoba, ktorá podala žiadosť o vydanie povolenia na prevádzkovanie všeobecnej nemocnice alebo špecializovanej nemocnice podľa osobitného predpisu17) alebo ktorej sa vydalo územné rozhodnutie na účel výstavby nemocnice18) (ďalej len „budúci prevádzkovateľ nemocnice“).“.
11
13. V § 12 ods. 2 sa vypúšťa písmeno f).
Doterajšie písmená g) až k) sa označujú ako písmená f) až j).
14. V § 12 ods. 3 sa slová „f), j) a k)“ nahrádzajú slovami „i) a j)“.
15. V § 13 odsek 1 znie:
„(1) Ak v druhej vete nie je ustanovené inak, žiadosť o zmenu údajov o mieste prevádzkovania a o rozdelení povinných programov medzi hlavnou nemocnicou a partnerskou nemocnicou podáva ministerstvu zdravotníctva prevádzkovateľ nemocnice do 30. apríla kalendárneho roka. Ak ide o prípad hodný osobitného zreteľa žiadosti podľa prvej vety možno podať do 31. júla kalendárneho roka.“.
16. V § 13 ods. 2 sa vypúšťa písmeno c).
Doterajšie písmená d) až g) sa označujú ako písmená c) až f).
17. V § 14 odsek 1 znie:
„(1) Ak v druhej vete nie je ustanovené inak, žiadosť o zníženie úrovne nemocnice zaradenej do siete, žiadosť o zrušenie doplnkového programu v nemocnici zaradenej do siete a žiadosť o vyradenie nemocnice zo siete podáva ministerstvu zdravotníctva prevádzkovateľ nemocnice do 30. apríla kalendárneho roka. Ak ide o prípad hodný osobitného zreteľa žiadosti podľa prvej vety možno podať do 31. júla kalendárneho roka.“.
18. V § 14 ods. 2 sa vypúšťa písmeno f).
Doterajšie písmená g) až j) sa označujú ako písmená f) až i).
19. V § 14 ods. 3 sa slová „d), f) a j)“ nahrádzajú slovami „d) a i)“.
20. V § 14 ods. 4 sa slová „a j)“ nahrádzajú slovami „a i)“.
21. V § 15 ods. 11 sa slová „písm. k)“ nahrádzajú slovami „písm. j)“.
22. V § 32 ods. 1 písm. d) tretí bod a štvrtý bod znejú:
„3. zoznam povinných programov alebo odkaz na povinné programy uvedené vo všeobecne záväznom právnom predpise vydanom podľa § 44 ods. 2,
4. zoznam doplnkových programov, ak ministerstvo zdravotníctva rozhodlo o ich poskytovaní, alebo odkaz na doplnkové programy uvedené vo všeobecne
12
záväznom právnom predpise vydanom podľa § 44 ods. 2,“.
23. V § 36 ods. 1 písm. c) sa nad slovo „situácii“ umiestňuje odkaz „23a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 23a znie:
23a) § 2 písm. a) zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu.“.
24. § 36 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4) Ak ministerstvo zdravotníctva rozhodne o zmene kategorizácie ústavnej starostlivosti podľa odseku 1, rozhodnutie vydané podľa § 31 sa v čase, na ktorý sa vydalo rozhodnutie podľa odseku 1, neuplatňuje.“.
25. V § 39 ods. 1 písm. a) bode 2a sa slovo „ústavnej“ nahrádza slovom „zdravotnej“ a slovo „hospitalizačný“ sa nahrádza slovom „klasifikačný“.
26. V § 39 ods. 1 písm. a) šiestom bode úvodnej vete a bode 6b sa slovo „hospitalizačného“ nahrádza slovom „klasifikačného“.
27. V § 39 ods. 1 sa vypúšťa písmeno e).
Doterajšie písmeno f) sa označuje ako písmeno e).
28. V § 40 sa vypúšťajú odseky 18 a 23.
Doterajšie odseky 19 až 22 sa označujú ako odseky 18 až 21.
29. V § 40 ods. 18 sa slová „až 18” nahrádzajú slovami „až 17”.
30. V § 42 odsek 2 znie:
„(2) Ak poistenec so zaradením do zoznamu čakajúcich poistencov súhlasí, prevádzkovateľ nemocnice a poskytovateľ jednodňovej zdravotnej starostlivosti vyhotoví návrh na plánovanú starostlivosť do nasledujúceho pracovného dňa od indikácie plánovanej starostlivosti a pridelí návrhu identifikátor návrhu; prevádzkovateľ nemocnice a poskytovateľ jednodňovej zdravotnej starostlivosti vydá poistencovi kópiu návrhu na plánovanú starostlivosť, ak o ňu poistenec požiada, a poučí ho o jeho právach a povinnostiach. Postup podľa prvej vety sa nevzťahuje na poistenca, ktorého zdravotný stav spĺňa kritériá na poskytnutie neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Písomný súhlas poistenca sa vyžaduje, ak predpokladaný dátum poskytnutia plánovanej starostlivosti prekračuje lehotu časovej dostupnosti. Poistenec písomný súhlas podľa prvej vety potvrdzuje prevádzkovateľovi nemocnice alebo poskytovateľovi jednodňovej zdravotnej
13
starostlivosti podpisom do zdravotnej dokumentácie poistenca, prostredníctvom elektronickej komunikácie, krátkej textovej správy alebo v listinnej podobe.“.
31. V § 42 ods. 4 sa vypúšťa písmeno e).
32. Za § 45c sa vkladá § 45d, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 45d
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. júla 2025
(1) Ustanovenie § 38 ods. 4 sa od 1. júla 2025 do 30. septembra 2025 neuplatňuje.
(2) Ministerstvo zdravotníctva konania o žiadostiach o zmene údajov o počte lôžok podľa § 13 podaných do 30. apríla 2025, o ktorých nerozhodlo do 30. júna 2025, zastaví.“.“
Čl. II, III a V nadobúdajú účinnosť 1. júla 2025, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Čl. IV nadobúda účinnosť 1. januára 2026, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Nasledujúci článok sa primerane preznačí.
V súvislosti s navrhovanou úpravou sa primerane upraví názov zákona.
K čl. II
Legislatívno-technická úprava; vzhľadom na úpravy v zákone č. 540/2024 a zrušenie žiadostí o počte lôžok je potrebné vykonať úpravu aj v zákone o správnych poplatkoch.
K čl. III
K bodu 1: Zdravotné poisťovne poskytujú NCZI
kompletné údaje o zozname čakajúcich poistencov na zdravotnú starostlivosť. Základným princípom digitalizácie v zdravotníctve je poskytnúť údaje jedenkrát a následná distribúcia údajov prebiehať automatizovanie prostredníctvom na to určenej inštitúcie, ktorou je NCZI. V súlade s uvedeným princípom zdravotné poisťovne, ktoré dnes odovzdávajú údaje NCZI nebudú zasielať rovnakú údaje aj na iné inštitúcie.
K bodu 2 8: Legislatívno-technické zosúlaďovanie
textu, keďže užívateľmi systému dlhodobo aj
14
poskytovatelia jednodňovej zdravotnej starostlivosti a klasifikačný systém zahŕňa aj prípady jednodňovej zdravotnej starostlivosti je potrebné ich názvoslovie zosúladiť a označovať ich nie ako hospitalizačné alebo ústavné prípady ale ako klasifikačné prípady, spolu so zoznamom ich výkonov.
K čl. IV:
Zdravotné poisťovne poskytujú NCZI kompletné údaje o zozname čakajúcich poistencov na zdravotnú starostlivosť. Základným princípom digitalizácie v zdravotníctve je poskytnúť údaje jedenkrát a následná distribúcia údajov prebiehať automatizovanie prostredníctvom na to určenej inštitúcie, ktorou je NCZI. V súlade s uvedeným princípom zdravotné poisťovne, ktoré dnes odovzdávajú údaje NCZI nebudú zasielať rovnakú údaje aj na iné inštitúcie. Účinnosť uvedeného vzhľadom na potrebu technickej prípravy sa navrhuje od 1. 1. 2026.
K čl. V:
K bodu 1, 2, 4, 14, 19 21 a 29: Legislatívno-
technická úprava; zosúlaďovanie skratiek, odkazov a odstraňovanie legislatívno-právnych nezrovnalostí.
K bodu 3, 7 9, 13, 16, 18: Rozhodovanie
o zvyšovaní alebo znižovaní počtu lôžok v nemocniciach sa v praxi preukázalo ako nadbytočné a administratívne zaťažujúce. Počet lôžok najmä z pohľadu inovatívnych prístupov cez napr. plávajúce lôžka je organizačnou záležitosťou konkrétneho poskytovateľa, za ktorú plne zodpovedá vedenie konkrétnej nemocnice, pričom cieľom by malo byť najmä efektívne využívanie lôžkových kapacít. Zároveň zákon nemá slúžiť na vyhodnocovanie plnenia minimálneho počtu lôžok, ktoré je samo o sebe povinné iným právnym predpisom, keďže na uvedené slúžia iné mechanizmy.
K bodu 5, 25 a 26: Legislatívno-technické
zosúlaďovanie pojmov vzhľadom na úpravy v klasifikačnom systéme.
K bodu 6: Návrh zavádza možnosť striedania sa
členovia komisií, ktoré rozhodujú o kategorizácií nemocníc, zastupujúcich vyššie územné celky v súlade s ich miestnou pôsobnosťou.
K bodu 10 a 11: Prax preukázala potrebu zmeny
podmienok pre nemocnice plniace verejný záujem. Najmä nemocnica pre obvinených a odsúdených
15
potrebuje v zákone ustanoviť pridelenie plného spektra medicínskych programov, vzhľadom na jej špecifickú povahu a úlohy predelené inými právnymi predpismi.
K bodu 12, 15 a 17: Prax preukázala, že v prípadoch
hodných osobitného zreteľa je potrebné predĺženie lehôt na podávanie žiadostí nemocniciam, keďže sa opakovane stáva, že nemocnice z rôznych dôvodov žiadosti nepodajú. Účelom je aby kvôli procesným lehotám sa z titulu oneskoreného podania žiadosti nemocnicou nestala časť zdravotnej starostlivosti nedostupnou pre nasledujúci rok.
K bodu 22: Vzhľadom na to, že rozhodnutia
nemocniciam vystavované na niekoľko rokov, počas ktorých sa zoznamy povinných programov môžu meniť aj z dôvodu zmeny názvu programu, ako preukázala prax za posledné roky je vhodnejšie využívať odkazy na aktuálne platnú vyhlášku o kategorizácii ústavnej starostlivosti.
K bodu 23: Vzhľadom na požiadavku a nejasnosti
v zdravotníckom systéme bol legislatívne špecifikovaný a precizovaný právny pojem.
K bodu 24: Touto právnou úpravou sa navrhuje
doplniť právnu úpravu, ktorá sa vysporiada s aktuálnym legislatívnym nedostatkom týkajúcim sa vzťahu medzi pôvodným rozhodnutím o kategorizácii ústavnej zdravotnej starostlivosti vydaným podľa § 31 a novým rozhodnutím vydaným Ministerstvom zdravotníctva Slovenskej republiky vo verejnom záujme podľa § 36 ods. 1 písm. a) c). Súčasná právna úprava tento vzťah nijakým spôsobom neupravuje, čo môže spôsobovať interpretačné a aplikačné nejasnosti. Navrhovaná úprava by zabezpečila právnu istotu tým, že by výslovne stanovila, že nové rozhodnutie vydané podľa § 36 by po dobu jeho platnosti dočasne pozastavilo účinky pôvodného rozhodnutia vydaného podľa § 31. Tým sa predíde situáciám, v ktorých by mohli existovať dve rozhodnutia s odlišným obsahom, pričom nie je jednoznačne určené, ktoré z nich prednosť. Navrhovaná zmena prispeje k právnej istote a jednoznačnosti uplatňovania rozhodnutí o kategorizácii nemocníc.
K bodu 27 a 31: V praxi sa preukázal zber
uvedených údajov ako nadbytočný.
K bodu 28: Navrhovanou úpravou sa vypúšťa § 40
ods. 18 zo zákona č. 540/2021 Z. z. o kategorizácii ústavnej zdravotnej starostlivosti. Dôvodom je, že ustanovenie stratilo svoje opodstatnenie z dôvodu jeho nadbytočnosti alebo neaktuálnosti v kontexte
16
platnej právnej úpravy. V praxi sa preukázalo, že dané ustanovenie neplní dostatočne zamýšľaný účel, prípadne spôsobuje aplikačné nejasnosti, ktoré riešené inými právnymi mechanizmami. Jeho ponechanie v zákone by mohlo viesť k právnej neistote alebo duplicite právnych povinností. Vypustením predmetného ustanovenia sa zabezpečí jednoznačnosť a zrozumiteľnosť právnej úpravy. Legislatívno-technická úprava duplicitného ustanovenia upravujúceho rovnakú situáciu, tým pádom je vhodné vypustil duplicitné ustanovenie § 40 ods. 23 zákona.
K bodu 30: Písomný súhlas s dátumom plánovanej
starostlivosti od každého poistenca, ktorému bol dátum určený sa v praxi preukázal ako ťažko realizovateľný. Či pre pacientov, ale aj poskytovateľov je časovo a ekonomicky zaťažujúce odosielať a zhromažďovať písomné stanoviská o súhlase s termínom poskytnutia každej plánovanej starostlivosti. Vzhľadom na uvedené navrhujeme povinnosť v § 42 ods. 2 zákona písomne potvrdzovať termín plánovanej starostlivosti iba ak predpokladaný dátum poskytnutia plánovanej starostlivosti prekračuje lehotu časovej dostupnosti, ktorú poistencovi garantuje kategorizácia ústavnej starostlivosti.
K bodu 32: Po dobu vydania rozhodnutí
o kategorizácií nemocníc, ktorá nemocnice zaradí riadne do siete je navrhované predĺženie zmluvnej slobody a teda zazmluvňovanie programov a medicínskych služieb je ponechané na dohodu medzi poskytovateľmi a zdravotnými poisťovňami do konca septembra.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch
Gestorský výbor odporúča schváliť
3.Za Čl. I sa vkladajú nové články II až VI, ktoré znejú:
Čl. II
Zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení zákona č. 143/2002 Z. z., zákona č. 411/2002 Z. z., zákona č. 465/2002 Z. z., zákona č. 139/2003 Z. z., zákona č. 453/2003 Z. z., zákona č. 523/2003 Z. z., zákona č. 215/2004 Z. z., zákona č. 351/2004 Z. z., zákona č. 405/2004 Z. z., zákona č. 585/2004 Z. z., zákona č. 654/2004 Z. z., zákona č. 78/2005 Z. z., zákona č. 172/2005 Z. z., zákona č. 474/2005 Z. z., zákona č. 231/2006 Z. z., zákona č. 678/2006 Z. z., zákona č. 103/2007 Z. z., zákona č. 218/2007 Z. z., zákona č. 456/2007 Z. z., zákona č. 568/2007 Z. z., zákona č.
17
617/2007 Z. z., zákona č. 165/2008 Z. z., zákona č. 408/2008 Z. z., zákona č. 583/2008 Z. z., zákona č. 70/2009 Z. z., zákona č. 165/2009 Z. z., zákona č. 400/2009 Z. z., zákona č. 403/2009 Z. z., zákona č. 505/2009 Z. z., zákona č. 557/2009 Z. z., zákona č. 570/2009 Z. z., zákona č. 37/2010 Z. z., zákona č. 372/2010 Z. z., zákona č. 403/2010 Z. z., zákona č. 547/2010 Z. z., zákona č. 392/2011 Z. z., zákona č. 287/2012 Z. z., zákona č. 60/2013 Z. z., zákona č. 311/2013 Z. z., zákona č. 313/2013 Z. z., zákona č. 335/2014 Z. z., zákona č. 172/2015 Z. z., zákona č. 339/2015 Z. z., zákona č. 358/2015 Z. z., zákona č. 392/2015 Z. z., zákona č. 171/2016 Z. z., zákona č. 272/2016 Z. z., zákona č. 378/2016 Z. z., zákona č. 138/2017 Z. z., zákona č. 238/2017 Z. z., zákona č. 112/2018 Z. z., zákona č. 313/2018 Z. z., zákona č. 30/2019 Z. z., zákona č. 134/2020 Z. z., zákona č. 72/2021 Z. z., zákona č. 187/2021 Z. z., zákona č. 368/2021 Z. z., zákona č. 395/2021 Z. z., zákona č. 55/2022 Z. z., zákona č. 137/2022 Z. z., zákona č. 172/2022 Z. z., zákona č. 207/2022 Z. z., zákona č. 222/2022 Z. z., zákona č. 334/2022 Z. z., zákona č. 345/2022 Z. z., zákona č. 429/2022 Z. z., zákona č. 494/2022 Z. z., zákona č. 497/2022 Z. z., zákona č. 272/2023 Z. z., zákona č. 7/2024 Z. z. a zákona č. 201/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
§ 4 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4) Na plnenie konkrétnych úloh v pôsobnosti ministerstva môže minister vymenúvať a odvolávať svojich splnomocnencov. Rozsah oprávnenia splnomocnenca určí organizačný poriadok ministerstva, ktorý vydáva minister.“.
Čl. III
Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení zákona č. 523/2004 Z. z., zákona č. 564/2004 Z. z., zákona č. 689/2006 Z. z., zákona č. 245/2008 Z. z., zákona č. 462/2008 Z. z., zákona č. 179/2009 Z. z., zákona č. 184/2009 Z. z., zákona č. 38/2011 Z. z., zákona č. 390/2011 Z. z., zákona č. 325/2012 Z. z., zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 81/2013 Z. z., zákona č. 464/2013 Z. z., zákona č. 307/2014 Z. z., zákona č. 377/2014 Z. z., zákona č. 61/2015 Z. z., zákona č. 188/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 182/2017 Z. z., zákona č. 209/2018 Z. z., zákona č. 367/2018 Z. z., zákona č. 209/2019 Z. z., zákona č. 381/2019 Z. z., zákona č. 93/2020 Z. z., zákona č. 371/2020 Z. z., zákona č. 271/2021 Z. z., zákona č. 273/2021 Z. z., zákona č. 415/2021 Z. z., zákona č. 507/2021 Z. z., zákona č. 394/2022 Z. z., zákona č. 182/2023 Z. z., zákona č. 506/2023 Z. z. a zákona č. 290/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
§ 7 sa dopĺňa odsekom 24, ktorý znie:
„(24) Zriaďovateľ, ktorým je štátom uznaná cirkev alebo náboženská spoločnosť okrem účelového zariadenia cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, vedie finančné prostriedky pridelené podľa tohto zákona z kapitoly ministerstva, ktoré poskytuje školám a školským zariadeniam vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti, na osobitnom bankovom účte.“.
Čl. IV
Zákon č. 116/2013 Z. z., ktorým sa zriaďuje Slovenský historický ústav v Ríme, sa
18
mení a dopĺňa takto:
V § 7 sa za odsek 4 vkladá nový odsek 5, ktorý znie:
„(5) Ak nie je obsadené miesto riaditeľa, minister môže v odôvodnenom prípade poveriť vedeckého pracovníka riadením historického ústavu do obsadenia miesta riaditeľa, a to najdlhšie na šesť mesiacov.“.
Doterajšie odseky 5 a 6 sa označujú ako odseky 6 a 7.
Čl. V
Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 334/2017 Z. z., zákona č. 63/2018 Z. z., zákona č. 112/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 318/2018 Z. z., zákona č. 347/2018 Z. z., zákona č. 6/2019 Z. z., zákona č. 35/2019 Z. z., zákona č. 54/2019 Z. z., zákona č. 83/2019 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 90/2019 Z. z., zákona č. 319/2019 Z. z., zákona č. 397/2019 Z. z., zákona č. 470/2019 Z. z., zákona č. 126/2020 Z. z., zákona č. 134/2020 Z. z., zákona č. 423/2020 Z. z., zákona č. 76/2021 Z. z., zákona č. 395/2021 Z. z., zákona č. 453/2021 Z. z., zákona č. 485/2021 Z. z., zákona č. 82/2022 Z. z., zákona č. 186/2022 Z. z., zákona č. 222/2022 Z. z., zákona č. 232/2022 Z. z., zákona č. 350/2022 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 509/2022 Z. z., zákona č. 99/2024 Z. z., zákona č. 142/2024 Z. z., zákona č. 201/2024 Z. z., zákona č. 292/2024 Z. z. a zákona č. 376/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 7 sa odsek 2 dopĺňa písmenom c), ktoré znie:
„c) vymenovania ministrom do funkcie splnomocnenca podľa osobitného predpisu.6ab)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 6ab znie:
6ab) § 4 ods. 4 zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení zákona č. .../2025 Z. z.“.
Čl. VI
Zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2024 Z. z. a zákona č. 26/2025 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 4 sa odsek 2 dopĺňa písmenom ah), ktoré znie:
„ah) platobná operácia daňovníka, ktorým je štátom uznaná cirkev alebo náboženská spoločnosť, z osobitného účtu v prospech účtu školy alebo školského zariadenia v jeho zriaďovateľskej pôsobnosti, ak ide o finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu podľa osobitného predpisu.27u)“.
19
Poznámka pod čiarou k odkazu 27u znie:
27u) § 3 zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov.“.“.
Doterajšie články sa primerane preznačia.
Novovložené články II VI nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia, čo sa primerane premietne do článku upravujúceho účinnosť.
V nadväznosti na vloženie nových článkov sa primerane upraví názov zákona.
Úprava v čl. II a V súvisí s tým, aby splnomocnencov nevymenúvala iba vláda Slovenskej republiky, ale aby svojho splnomocnenca mohol vymenúvať aj priamo minister na plnenie konkrétnych úloh. Ak to určí organizačný poriadok ministerstva, splnomocnenec ministra bude môcť organizovať, riadiť a kontrolovať vykonávanie štátnej služby podriadené útvary a podriadených štátnych zamestnancov, určovať a ukladať im úlohy a dávať im pokyny. Za splnomocnenca môže byť vymenovaný iba zamestnanec štátnej správy, čo znamená, že uvedené nezvyšuje nové nároky na nové miesto, ale reaguje na potrebu koordinácie viacerých úloh naprieč rôznymi organizačnými zložkami.
Cieľom návrhu čl. III a VI je vyňatie platobných operácií cirkevných zriaďovateľov v prospech ich škôl a školských zariadení z transakčnej dane, ak ide o normatívne a nenormatívne financovanie zo štátneho rozpočtu, zabezpečenie dostatku finančných prostriedkov pre financovanie akútnych nákladov vznikajúcich pri poskytovaní výchovy a vzdelávania.
V súčasnosti oslobodené len účelové zariadenia cirkvi/náboženskej spoločnosti, avšak nie samotné cirkvi/náboženské spoločnosti (napr. zriaďovateľ, ktorým je diecéza). Zároveň z dôvodu technickej evidencie takých platieb sa upravuje ich vedenie na samostatnom účte, aby bola banka schopná platbu strojovo identifikovať.
Cieľom úpravy v Čl. IV je zabezpečenie kontinuity v riadení SHÚ v Ríme v odôvodnených prípadoch.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch
Gestorský výbor odporúča schváliť
20
4.Za Čl. I sa vkladá nový čl. II, ktorý znie:
Čl. II
Zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 82/2005 Z. z., zákona č. 350/2005 Z. z., zákona č. 538/2005 Z. z., zákona č. 660/2005 Z. z., zákona č. 282/2006 Z. z., zákona č. 518/2007 Z. z., zákona č. 662/2007 Z. z., zákona č. 489/2008 Z. z., zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 345/2009 Z. z., zákona č. 132/2010 Z. z., zákona č. 133/2010 Z. z., zákona č. 34/2011 Z. z., zákona č. 172/2011 Z. z., zákona č. 313/2012 Z. z., zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 41/2013 Z. z., zákona č. 153/2013 Z. z., zákona č. 160/2013 Z. z., zákona č. 220/2013 Z. z., zákona č. 365/2013 Z. z., zákona č. 185/2014 Z. z., zákona č. 204/2014 Z. z., zákona č. 53/2015 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č. 378/2015 Z. z., zákona č. 422/2015 Z. z., zákona č. 428/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 167/2016 Z. z., zákona č. 317/2016 Z. z., zákona č. 386/2016 Z. z., zákona č. 257/2017 Z. z., zákona č. 351/2017 Z. z., zákona č. 61/2018 Z. z., zákona č. 87/2018 Z. z., zákona č. 109/2018 Z. z., zákona č. 156/2018 Z. z., zákona č. 192/2018 Z. z., zákona č. 287/2018 Z. z., zákona č. 374/2018 Z. z., zákona č. 139/2019 Z. z., zákona č. 231/2019 Z. z., zákona č. 383/2019 Z. z., zákona č. 398/2019 Z. z., zákona č. 467/2019 Z. z., zákona č. 69/2020 Z. z., zákona č. 125/2020 Z. z., zákona č. 165/2020 Z. z., zákona č. 319/2020 Z. z., zákona č. 392/2020 Z. z., zákona č. 9/2021 Z. z., zákona č. 82/2021 Z. z., zákona č. 133/2021 Z. z., zákona č. 213/2021 Z. z., zákona č. 252/2021 Z. z., zákona č. 358/2021 Z. z., zákona č. 532/2021 Z. z., zákona č. 540/2021 Z. z., zákona č. 2/2022 Z. z., zákona č. 67/2022 Z. z., zákona č. 102/2022 Z. z., zákona č. 125/2022 Z. z., zákona č. 267/2022 Z. z., zákona č. 331/2022 Z. z., zákona č. 390/2022 Z. z., zákona č. 420/2022 Z. z., zákona č. 494/2022 Z. z., zákona č. 495/2022 Z. z., zákona č. 518/2022 Z. z., zákona č. 110/2023 Z. z., zákona č. 119/2023 Z. z., zákona č. 293/2023 Z. z., zákona č. 529/2023 Z. z., zákona č. 40/2024 Z. z., zákona č. 125/2024 Z. z., zákona č. 144/2024 Z. z., zákona č. 201/2024 Z. z., zákona č. 360/2024 Z. z., zákona č. 361/2024 Z. z., zákona č. 362/2024 Z. z., zákona č. 363/2024 Z. z., zákona č. 23/2025 Z. z. a zákona č. 69/2025 Z. z. sa dopĺňa takto:
§ 11 sa dopĺňa odsekom 18, ktorý znie:
„(18) Maloleté dieťa pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti právo na prítomnosť osoby podľa § 6 ods. 1 písm. b) alebo inej plnoletej osoby písomne určenej osobou podľa § 6 ods. 1 písm. b); osobou podľa § 6 ods. 1 písm. b) alebo inou plnoletou osobou písomne určenou osobou podľa § 6 ods. 1 písm. b) nemôže byť osoba, ktorá je vo väzbe, vo výkone trestu odňatia slobody alebo vo výkone detencie.“.“.
Nový čl. II nadobúda účinnosť 1. septembra 2025, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Nasledujúci článok sa primerane preznačí.
V súvislosti s navrhovanou úpravou sa primerane upraví názov zákona.
21
Predkladaná úprava bola vypracovaná na základe poznatkov z praxe súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v oblasti detskej populácie, a to okrem iného vo vzťahu k sprevádzajúcej osobe pri poskytovaním zdravotnej starostlivosti v ústavných zdravotníckych zariadeniach. Touto úpravou sa vykoná právo maloletého pacienta pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti na prítomnosť sprevádzajúcej osoby a zároveň sa budú napĺňať aj medzinárodné záväzky a odporúčania pre Slovensko v tejto oblasti. Jedným z týchto záväzkov je čl. 3 ods. 1 Dohovoru o právach dieťaťa, v ktorom je upravený princíp, kde záujem dieťaťa je prvoradým hľadiskom pri akejkoľvek činnosti týkajúcej sa detskej populácie. Jednotný postup poskytovateľov zdravotnej starostlivosti pri výkone tohto práva sa upraví v odbornom usmernení, ktoré vydá Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky podľa § 45 ods. 1 písm. b) zákona č. 576/2004 Z. z.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch
Gestorský výbor odporúča schváliť
5.Za Čl. I sa vkladá nový čl. II, ktorý znie:
Čl. II
Zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 720/2004 Z. z., zákona č. 351/2005 Z. z., zákona č. 538/2005 Z. z., zákona č. 282/2006 Z. z., zákona č. 527/2006 Z. z., zákona č. 673/2006 Z. z., uznesenia Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 18/2007 Z. z., zákona č. 272/2007 Z. z., zákona č. 330/2007 Z. z., zákona č. 464/2007 Z. z., zákona č. 653/2007 Z. z., uznesenia Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 206/2008 Z. z., zákona č. 284/2008 Z. z., zákona č. 447/2008 Z. z., zákona č. 461/2008 Z. z., zákona č. 560/2008 Z. z., zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 214/2009 Z. z., zákona č. 8/2010 Z. z., zákona č. 133/2010 Z. z., zákona č. 34/2011 Z. z., zákona č. 250/2011 Z. z., zákona č. 362/2011 Z. z., zákona č. 390/2011 Z. z., zákona č. 512/2011 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 5/2012 Z. z., zákona č. 185/2012 Z. z., zákona č. 313/2012 Z. z., zákona č. 324/2012 Z. z., zákona č. 41/2013 Z. z., zákona č. 153/2013 Z. z., zákona č. 204/2013 Z. z., zákona č. 220/2013 Z. z., zákona č. 365/2013 Z. z., zákona č. 185/2014 Z. z., zákona č. 333/2014 Z. z., zákona č. 53/2015 Z. z., zákona č. 77/2015 Z. z., zákona č.
22
393/2015 Z. z., zákona č. 422/2015 Z. z., zákona č. 428/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 167/2016 Z. z., zákona č. 317/2016 Z. z., zákona č. 356/2016 Z. z., zákona č. 41/2017 Z. z., zákona č. 92/2017 Z. z., zákona č. 257/2017 Z. z., zákona č. 336/2017 Z. z., zákona č. 351/2017 Z. z., zákona č. 4/2018 Z. z., zákona č. 87/2018 Z. z., zákona č. 109/2018 Z. z., zákona č. 156/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 192/2018 Z. z., zákona č. 270/2018 Z. z., zákona č. 351/2018 Z. z., zákona č. 374/2018 Z. z., zákona č. 139/2019 Z. z., zákona č. 212/2019 Z. z., zákona č. 231/2019 Z. z., zákona č. 383/2019 Z. z., zákona č. 398/2019 Z. z., zákona č. 467/2019 Z. z., zákona č. 125/2020 Z. z., zákona č. 158/2020 Z. z., zákona č. 243/2020 Z. z., zákona č. 319/2020 Z. z., zákona č. 346/2020 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 347/2020 Z. z., zákona č. 392/2020 Z. z., zákona č. 393/2020 Z. z., zákona č. 9/2021 Z. z., zákona č. 133/2021 Z. z., zákona č. 213/2021 Z. z., zákona č. 252/2021 Z. z., zákona č. 264/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 540/2021 Z. z., zákona č. 2/2022 Z. z., zákona č. 67/2022 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 266/2022 Z. z., zákona č. 267/2022 Z. z., zákona č. 341/2022 Z. z., zákona č. 390/2022 Z. z., zákona č. 419/2022 Z. z., zákona č. 495/2022 Z. z., zákona č. 518/2022 Z. z., zákona č. 119/2023 Z. z., zákona č. 285/2023 Z. z., zákona č. 310/2023 Z. z., zákona č. 125/2024 Z. z., zákona č. 201/2024 Z. z., zákona č. 278/2024 Z. z., zákona č. 309/2024 Z. z., zákona č. 360/2024 Z. z., zákona č. 361/2024 Z. z., zákona č. 363/2024 Z. z., zákona č. 367/2024 Z. z., zákona č. 23/2025 Z. z. a zákona č. 69/2025 Z. z. sa dopĺňa takto:
1. § 79 sa dopĺňa odsekom 23, ktorý znie:
„(23) Poskytovateľ ústavnej zdravotnej starostlivosti je povinný umožniť osobe poverenej vykonávať duchovenskú činnosť vstup do zariadenia ústavnej zdravotnej starostlivosti, ak prítomnosť takejto osoby nenaruší alebo nenarúša poskytovanie zdravotnej starostlivosti.“.
2. § 82 sa dopĺňa odsekom 26, ktorý znie:
„(26) Ministerstvo zdravotníctva môže uložiť pokutu do výšky 500 eur poskytovateľovi ústavnej zdravotnej starostlivosti, ak poruší povinnosť ustanovenú v § 79 ods. 23.“.“.
Nový čl. II nadobúda účinnosť 1. júla 2025, čo sa premietne do článku upravujúceho účinnosť zákona.
Nasledujúci článok sa primerane preznačí.
V súvislosti s navrhovanou úpravou sa primerane upraví názov zákona.
Cieľom predkladaného pozmeňujúceho návrhu je zabezpečiť právo pacienta na duchovnú starostlivosť v zariadeniach ústavnej zdravotnej starostlivosti.
23
S ohľadom na právo na slobodu vierovyznania je nevyhnutné, aby bol osobám povereným vykonávaním duchovenskej činnosti umožnený vstup do zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti.
Zdôrazňuje sa potreba rešpektovať duchovné a náboženské presvedčenie pacienta ako súčasť jeho individuality. Tieto aspekty môžu významne prispievať k udržaniu psychickej rovnováhy a pozitívne ovplyvniť celkový proces liečby. Najmä v závažných životných situáciách zohráva prítomnosť duchovnej osoby nenahraditeľnú úlohu v rámci celostného prístupu k starostlivosti o pacienta.
S cieľom zabezpečiť vynútiteľnosť tejto povinnosti sa dopĺňa aj sankčné ustanovenie oprávňujúce Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky uložiť poskytovateľovi pokutu do výšky 500 eur. Navrhovaná výška pokuty zohľadňuje jej preventívny charakter. Zároveň sa zakotvením sankcie zvyšuje právna istota pacientov v prístupe k duchovnej starostlivosti a podporuje sa dôsledné plnenie tejto povinnosti zo strany poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.Za článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:
„Čl. II
Zákon č. 281/2015 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 378/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 69/2018 Z. z., zákona č. 107/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 347/2018 Z. z., zákona č. 35/2019 Z. z., zákona č. 319/2019 Z. z., zákona č. 377/2019 Z. z., zákona č. 477/2019 Z. z., zákona č. 126/2020 Z. z., zákona č. 309/2020 Z. z., zákona č. 76/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 412/2021 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 125/2022 Z. z., zákona č. 350/2022 Z. z., zákona č. 420/2022 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 130/2024 Z. z. a zákona č. 375/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 28 ods. 1 písm. a) prvom bode sa za slovo „roky“ vkladajú slová „alebo na dobu dohodnutú v zmluve o poskytovaní štipendia36a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 36a znie:
36a) § 149b zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. ..../2025 Z. z.“.
24
2.V poznámke pod čiarou k odkazu 41 sa vypúšťajú slová „o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov“.
Nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Novo vložený článok II nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
V súvislosti s vložením nového článku sa primerane upraví názov zákona.
K bodu 1: V súvislosti s doplnením § 149b v školskom zákone, v ktorom sa navrhuje ustanoviť Ministerstvu obrany Slovenskej republiky možnosť štipendium pre žiakov stredných škôl, ktorí sa zaviažu po skončení štúdia na strednej škole požiadať o prijatie do štátnej služby profesionálneho vojaka a zotrvať v služobnom pomere po dohodnutú dobu, sa ustanovuje, že do dočasnej štátnej služby sa vymenuje profesionálny vojak po skončení prípravnej štátnej služby na dobu dohodnutú v zmluve o poskytovaní štipendia. Táto doba nesmie byť dlhšia ako dvojnásobok doby, počas ktorej bolo žiakovi strednej školy poskytované štipendium Ministerstvom obrany Slovenskej republiky.
K bodu 2: Legislatívno-technická úprava súvisiaca s doplnením odkazu 36a.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch uvedených pod bodmi 1 a 4 samostatne s odporúčaním ich schváliť. O bodoch 2, 3, 5 a 6 spoločne s odporúčaním ich schváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov, vyjadrených v ich uzneseniach uvedených v III. časti tejto spoločnej správy, odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 812) schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe.
25
Predmetná spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vo výboroch v druhom čítaní (tlač 812a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch (gestorský výbor) z 5. júna 2025 č. 94.
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločnú spravodajkyňu Paulu Puškárovú (náhradník poslanec A. Hambálek), aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informovala o výsledku rokovania výborov, o stanovisku a návrhu gestorského výboru.
Bratislava jún 2025
Paula Puškárová v. r.
predsedníčka
Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež,
šport a cestovný ruch