9.V Čl. I doterajší bod 4 znie:
„4. V § 11 odsek 2 znie:
„(2) Výnos z poplatku za rozvoj sa použije na úhradu
a) kapitálových výdavkov12)
súvisiacich s nadobudnutím nehnuteľnosti, so zhotovením stavby alebo so stavebnými úpravami, vrátane potrebných nákladov na vysporiadanie pozemku alebo odstránenie stavby, ak ide o 1.školu, školské zariadenie alebo zariadenie slúžiace na praktické vyučovanie,
2.zariadenie starostlivosti o deti, detské ihrisko alebo športovisko,
3.zdravotnícke zariadenie,
4.nehnuteľnosť slúžiacu na sociálne bývanie alebo na poskytovanie sociálnych, športových, náboženských alebo kultúrnych služieb,
5.národnú kultúrnu pamiatku,
6.verejne prístupný park alebo záhradu, verejne prístupné miesto na oddych, verejne prístupnú turistickú atrakciu alebo verejnú zeleň,
7.dopravnú infraštruktúru,
8.technickú infraštruktúru,
9.opatrenia na zadržanie vody v území a na zmierňovanie zmeny klímy a adaptácie na jej nepriaznivé dôsledky, alebo
10.verejný vodovod alebo verejnú kanalizáciu,
b) kapitálových výdavkov súvisiacich s
1.obstaraním zariadení slúžiacich na bezpečnosť, poriadok a údržbu obce a obecného majetku,
2.podporou verejnej dopravy, alebo
3.pozemkovými úpravami, alebo
c) výdavkov súvisiacich s
1.obstaraním územnoplánovacej dokumentácie alebo územnoplánovacieho podkladu, alebo
2.vypracovaním programu rozvoja obce podľa osobitného predpisu.12a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 12a znie:
„12a) § 8 zákona č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja v znení neskorších predpisov.“.“.
V porovnaní s navrhovaným znením § 11 ods. 2 v poslaneckom návrhu zákona sa v tejto úprave rozčleňuje použitie výnosu z poplatku za rozvoj do nových písmen tak, aby pri písmenách a) a b) bolo použitie výnosu viazané striktne na kapitálové výdavky obce (v súlade s doterajším účelom použitia výnosu), pričom sa zachováva rozšírenie použitia výnosu v súlade s poslaneckým návrhom zákona. Pri použití výnosu podľa písmena a) sa vynechal účel použitia na údržbu stavieb, nakoľko údržba nie je kapitálovým výdavkom. Zároveň dochádza k spresneniu použitia výnosu na národné kultúrne pamiatky, pretože pôvodná formulácia bola vágna a mohla spôsobovať aplikačné problémy. Oddelenie použitia výnosu do písmena b) voči písmenu a) je účelné z dôvodu jasného vymedzenia, že nejde o stavby a stavebné úpravy, ale charakterovo odlišné kapitálové výdavky aj do hnuteľných vecí a všeobecného vysporiadania pozemkov, ktoré majú byť vo vlastníctve obce. Použitie výnosu podľa písmena c) zahŕňa aj bežné aj kapitálové výdavky na územnoplánovaciu dokumentáciu alebo jej podklad súvisiaci s prípravou územného plánu obce alebo územného plánu zóny.