Správa o výsledku kontroly  
2024  
Príprava a realizácia priemyselných  
parkov v Rimavskej Sobote  
a Valalikoch  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontrolovali sme  
Ministerstvo hospodárstva SR ako gestora agendy podnikateľského prostredia, ktoré na základe uznesení vlády  
SR riadilo a usmerňovalo tok financií zo štátneho rozpočtu, určených na financovanie vybraných projektov,  
a vytváralo podmienky na príchod zahraničných investorov na Slovensko. Investičné zámery a vybrané projekty,  
v celkovej výške 760 304 171 eur, realizovalo Ministerstvo hospodárstva SR prostredníctvom obchodných  
spoločností s ručením obmedzeným, ktorých bolo jediným zakladateľom a jediným spoločníkom. V rámci  
vykonanej kontroly NKÚ SR preveril doterajšiu realizáciu projektov priemyselných parkov v Rimavskej Sobote,  
MH Invest, s.r.o., a vo Valalikoch, Valaliky Industrial Park, s. r. o.  
Ako sme postupovali  
Zapojení kontrolóri postupovali podľa príslušných ustanovení zákona o NKÚ SR a štandardov vychádzajúcich  
zo základných princípov medzinárodných štandardov najvyšších kontrolných inštitúcií (ISSAI). Pri kontrole boli  
použité metódy preskúmania dokladov a dokumentov, a rozhovory so zainteresovanými osobami. Kontrolovaným  
obdobím boli roky 2020 až 2023 a súvisiace obdobia.  
Prečo sme kontrolovali  
V roku 2021 vykonal NKÚ SR kontrolu zameranú na vybrané obchodné spoločnosti v pôsobnosti MH SR. Výsledky  
kontroly preukázali nedostatočnú koncepčnú, riadiacu a kontrolnú činnosť MH SR vo vzťahu ku kontrolovaným  
spoločnostiam. V rámci opätovnej kontroly sa NKÚ SR zameral na prípravu a realizáciu priemyselných parkov,  
ktorú zabezpečujú obchodné spoločnosti založené MH SR na dohľad a kontrolnú činnosť ministerstva v týchto  
spoločnostiach. V rámci prípravy kontroly boli definované dve hlavné riziká a to: (1) neúčinné kontrolné  
mechanizmy a monitoring realizácie priemyselných parkov zo strany MH SR; (2) nedostatočné plánovanie, riadenie  
a realizácia priemyselných parkov zo strany MH Invest, s. r. o., a Valaliky Industrial Park, s. r. o. Uvedené riziká sa  
v kontrole potvrdili; spôsobili posun termínov a neplnenie míľnikov projektov priemyselných parkov daných  
v investičných zmluvách, ktorých neplnenie môže spôsobiť významné finančné škody, a to v prípade  
priemyselného parku v Rimavskej Sobote vo výške 14 mil. eur a vo Valalikoch vo výške 22 mil. eur,  
resp. odstúpenie investora z projektu.  
Čo sme zistili  
Ministerstvo hospodárstva SR  
Výsledky kontroly poukázali na pokračujúcu nedostatočnú riadiacu a kontrolnú činnosť MH SR, ktorá vyplýva  
z jeho kompetencie v oblasti priemyselných parkov, ako aj z funkcie zakladateľa kontrolovaných obchodných  
spoločností. Prijaté opatrenia, ktoré mali zásadným spôsobom skvalitniť riadiacu a kontrolnú činnosť ministerstva  
vo vzťahu k obchodným spoločnostiam, ktoré účelovo založilo, boli nedostatočné a neúčinné. Ministerstvo  
nepredložilo NKÚ SR žiadne dokumenty obsahujúce postupy, smernice používané pri implementácii investičných  
projektov a nevedelo preukázať ani nastavenie kontrolných mechanizmov, na základe ktorých sa monitoruje stav  
projektov priemyselných parkov. Výstupy ako sú napr. monitorovacie správy, výročné správy, resp. akékoľvek  
iné reporty pokroku projektov, neexistovali, pričom tieto dokumenty sú základným nástrojom manažmentu  
pre identifikáciu rizík a ďalších postupov. V organizačnom poriadku ministerstva absentoval organizačný útvar,  
ktorého kompetenciou by bola agenda priemyselných parkov. Rovnako neboli predložené kontrolnej skupine NKÚ  
SR žiadne podporné dokumenty, analýzy, štúdie a pod., ktoré boli využité ako podklad pre uzavretie Investičnej  
zmluvy s investorom.  
Nevykonávanie aktívneho dohľadu a monitoringu prípravy a realizácie projektov priemyselných parkov umožnilo  
vznik pochybení v manažmente budovania parkov v ich doterajších etapách realizácie. Okrem možných finančných  
dôsledkov spočívajúcich v potrebe navyšovania finančných prostriedkov na realizáciu projektu a možných  
finančných sankcií za nedodržanie podmienok zmlúv hrozí Slovensku i reputačné riziko, a tým aj znížený záujem  
potenciálnych investorov podnikať v našom štáte.  
1
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontrola taktiež potvrdila riziko, že v oblasti strategického plánovania významných investícií v podobe  
priemyselných parkov absentujú na ministerstve koncepčné a strategické dokumenty. Práve takéto dokumenty sú  
z pohľadu atraktivity a konkurencieschopnosti SR pre zahraničných i domácich investorov potrebné, pretože pre  
nich predstavujú dôležité informácie o tom, ktoré oblasti priemyslu a v ktorých regiónoch možno považovať  
za potenciálne investičné príležitosti podporované z verejných zdrojov.  
MH Invest, s.r.o.  
Obchodná spoločnosť, založená MH SR, začala od októbra 2023 realizovať výstavbu priemyselného parku  
v Rimavskej Sobote na ploche viac než 80 hektárov. Celková výška rozpočtu parku bola po úpravách stanovená  
na hodnotu 28 936 629 eur, ktoré mali zabezpečiť výkup pozemkov, hrubé terénne úpravy a infraštruktúru parku.  
Na realizáciu parku uzatvoril MH Invest, s. r. o., investičnú zmluvu s investorom Winkelmann Building + Industry  
výrobný závod. Kontrola ukázala, že pred podpisom zmluvy neboli vykonané základné požiadavky na rozbory  
územia a vytýčené územie nebolo pripravené na spustenie výstavby. Svedčili o tom chýbajúce radónové,  
archeologické, geodetické a pyrotechnické prieskumy, či chyby v projektovej dokumentácii, týkajúce sa použitých  
materiálov alebo hydrogeologického prieskumu. Uvedené prekážky majú za následok neplnenie míľnikov projektu,  
uvedených v investičnej zmluve, čo v praxi znamená porušenie zmluvných podmienok. V budúcnosti to môže viesť  
k dodatočným právnym a finančným následkom pre Slovenskú republiku, a taktiež môže viesť k prehodnoteniu  
zámerov investorov, ktorí plánovali priemyselný park využívať  
Kontrola zároveň zistila, že uvedená investičná zmluva vykazuje známky jednostrannej výhodnosti, najmä z dôvodu  
možných pokút pri nesplnení stanovených podmienok len na strane Ministerstva hospodárstva SR, či MH Invest,  
s.r.o. V uvedených zmluvách sa Slovenská republika a MH Invest, s.r.o., zaväzuje zaplatiť investorovi sumu  
rovnajúcu sa akejkoľvek strate, ktorá jej vznikne v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich z investičnej  
zmluvy, pokiaľ sa nepreukáže, že takéto porušenie bolo spôsobené zásahom vyššej moci. Ku koncu výkonu  
kontroly NKÚ SR bola uplatniteľná výška pokút v hodnote 10,5 mil. eur. Maximálna možná celková výška pokuty  
v rámci nesplnenia míľnikov projektu je 14 mil. eur.  
Na zabezpečenie činností spojených s realizáciou projektu, vypracovanie potrebných dokumentov a realizáciu  
verejných obstarávaní uzatvorila MHI zmluvu s externou spoločnosťou. Externá spoločnosť postupne upozorňovala  
MHI na prekážky brániace riadnemu plneniu jej povinností vyplývajúcich z rámcovej zmluvy. Konkrétne išlo o –  
neplnenie míľnikov projektu, nepostačujúce personálne obsadenie, neúčasť kľúčových zástupcov MHI  
na koordinačných poradách, prezentáciu skutočného stavu jednotlivých činností súvisiacich s realizáciou projektu,  
či nepripravenosť územia na spustenie výstavby. Aj toto sú dôvody, prečo sa míľniky investičnej zmluvy neplnia  
v požadovanom čase a rozsahu.  
K mnohým problémom v oblasti plánovania a riadenia procesov výstavby priemyselného parku prispeli aj  
nedostatky vo vnútornom prostredí MHI. Chýbajúca jasná organizačná štruktúra s vymedzením kompetencií,  
chýbajúce vnútorné riadiace akty, metodické usmernenia a iné dokumenty majú výrazný podiel na neefektívnom  
riadení procesov pri výstavbe priemyselného parku.  
Valaliky Industrial Park, s. r. o.  
Spoločnosť, založená MH SR, pripravuje výstavbu priemyselného parku vo Valalikoch, kde spoločnosť Volvo Cars  
Corporation vybuduje prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti závod na výrobu elektromobilov. Oficiálna  
výstavba parku začala vo februári 2023 a plánované investície SR do projektu strategického územia parku  
predstavujú sumu 731 367 542 mil. eur. V spoločnosti absentoval interný projektový tím, ktorý by mal jasne  
vymedzené a stanovené zodpovednosti a kompetencie pre implementáciu projektu Strategické územie Valaliky.  
Nedostatočne zadefinované zodpovednosti jednotlivých organizačných zložiek v rámci organizačnej štruktúry  
spoločnosti mali dopad v podobe omeškaní realizácie fáz projektu priemyselného parku.  
Z dôvodu nevytvorenia projektového tímu, spoločnosť VIP, s. r. o., využila služby externej firmy, ktorá bola  
odbornou podporou projektovému manažmentu a mala nastaviť interné procesy. Preverením rámcových zmlúv a  
dodatku na zabezpečenie externého projektového riadenia kontrola identifikovala nedodržanie zmluvných  
podmienok a porušenie finančnej disciplíny podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy vo výške –  
231 004,80 eur.  
2
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Investičná zmluva, uzatvorená medzi Volvo Car Group, Slovenskou republikou a spoločnosťou Valaliky Industrial  
Park, s. r. o., podobne ako pri MHI, nesie znaky jednostrannej výhodnosti, čo sa môže prejaviť pri neplnení míľnikov  
investičného projektu uplatnením zmluvných pokút len na strane Ministerstva hospodárstva SR, či Valaliky  
Industrial Park, s. r. o. Maximálna uplatniteľná výška pokuty za omeškanie plnenia harmonogramu je v hodnote  
22 mil. eur.  
Neplnenie ľnikov projektu a posuny v harmonograme boli spôsobené jednak nastavením nereálnych termínov  
v investičnej zmluve, a taktiež zlým manažmentom prípravy a realizácie projektu, v rámci ktorého nebola  
zohľadnená náročnosť vykonania nevyhnutých archeologických a hydrologických prieskumov, procesov v rámci  
majetkovoprávneho vysporiadania pozemkov, či dĺžky lehôt stavebných a povoľovacích konaní.  
Keďže v spoločnosti Valaliky Industrial Park, s. r. o., boli kontrolou zistené závažné nedostatky pri nakladaní  
s verejnými zdrojmi, NKÚ SR požiadal orgány činné v trestnom konaní, aby prešetrili konanie dotknutej obchodnej  
spoločnosti, či jej konanie nenapĺňa znaky trestného činu.  
K nepriaznivej situácii v oboch projektoch prispela aj nedostatočná činnosť dozornej rady. Dozorná rada oboch  
kontrolovaných spoločností nevykonávala svoju činnosť v zmysle zakladateľskej listiny, ktorá jej ukladá  
za povinnosť predkladať Správy o výsledkoch svojej činnosti jedinému spoločníkovi, MH SR, pričom do jej  
pôsobnosti patrí, okrem iného, dohliadať na činnosť konateľov, nahliadať do obchodných a účtovných kníh  
a kontrolovať obsiahnuté údaje, schvaľovať Obchodný plán, overiť účtovnú závierku, návrh na rozdelenie zisku  
alebo úhradu strát a predkladať ich valnému zhromaždeniu s vyjadrením a iné. Dôsledným plnením povinností DR  
sa v oboch spoločnostiach mohlo predísť mnohým problémom a nedostatkom, ktoré NKÚ svojou kontrolou  
identifikoval.  
Obrázok č. 1 – Plnenie míľnikov podľa Investičnej zmluvy projektov priemyselných parkov (stav k 31. 7. 2024)  
Zdroj: Vlastné spracovanie NKÚ SR  
Čo odporúčame  
Výboru pre hospodárske záležitosti NR SR odporúčame, aby zaviazal Ministerstvo hospodárstva SR:  
predkladať výboru pravidelnú ročnú správu o plnení strategických cieľov implementácie investičných  
projektov a postupu realizácie projektov v oblasti rozvoja priemyselných parkov.  
3
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
VÝKON KONTROLNEJ AKCIE  
Účel kontrolnej akcie  
Účelom kontrolnej akcie bolo preveriť účinnosť opatrení prijatých na základe kontroly NKÚ SR z roku 2021, ktoré  
sa týkali výkonu riadiacich a kontrolných funkcií MH SR v obchodných spoločnostiach, ktoré ministerstvo založilo.  
Preverenie týchto opatrení sme realizovali kontrolou prípravy a realizácie priemyselných parkov v Rimavskej  
Sobote a Valalikoch, ktorých realizáciu zabezpečujú spoločnosti MH Invest, s.r.o., a Valaliky Industrial Park, s. r. o.  
Ich zakladateľom a jediným spoločníkom je MH SR.  
Rámec kontrolnej akcie  
Kontrola bola realizovaná podľa príslušných ustanovení zákona o NKÚ SR a štandardov, ktoré vychádzajú  
zo základných princípov kontroly v zmysle medzinárodných štandardov najvyšších kontrolných inštitúcií (ISSAI).  
Kontrolovaným obdobím boli roky 2020 až 2023 a súvisiace obdobia.  
Pri príprave tejto kontroly NKÚ SR identifikoval nasledovné možné riziká, ktoré boli premietnuté do predmetu  
kontroly:  
neúčinné kontrolné mechanizmy a monitoring realizácie priemyselných parkov:  
nedostatočný dohľad zo strany MH SR nad realizovanými projektami priemyselných parkov;  
nedostatočné plánovanie, riadenie a realizácia priemyselných parkov:  
o
o
o
o
o
o
o
nesprávne plánovanie harmonogramu,  
zlá koordinácia projektov,  
chýbajúca interná a externá komunikácia a reportovanie,  
zrealizovanie aktivít projektu bez dosiahnutia stanovených ukazovateľov a cieľov projektu,  
nedodržanie termínu (harmonogramu) na ukončenie realizácie projektu,  
opodstatnenosť dodatkov zmlúv (dodatky s dodávateľom, zmena harmonogramu atď.).  
Kontrolou sa potvrdili obe hlavné riziká.  
Výsledky kontrolnej akcie  
Ministerstvo hospodárstva SR  
NKÚ SR sa systematicky venuje agende spoločností založených MH SR. V roku 2021 boli závery kontroly  
venované hospodáreniu a opodstatnenosti takto zakladaných spoločností. Zakladanie obchodných spoločností  
k samostatným projektom vyhodnotilo NKÚ SR ako nesystémové, ak nebolo výsledkom koncepčnej činnosti  
zakladateľa, ktorá jasne definovala poslanie spoločností, ciele a podmienky ich fungovania. MH SR nemalo  
vypracovanú koncepciu a stratégiu procesov financovania, metodiku postupov, oprávnení a zodpovednosti, ktorými  
by preukázalo opodstatnenie zakladania obchodných spoločností pri každom významnom investičnom projekte,  
ich hospodárne a efektívne finančné riadenie pri realizácii projektov a určenie ďalšej pôsobnosti po ukončení účelu  
založenia. Zároveň je nevyhnutné, aby zakladateľ plnil dôsledne svoje riadiace a kontrolné funkcie, ktoré sú pre  
efektívne vkladanie verejných finančných zdrojov do týchto spoločností nevyhnutné.  
V roku 2024 NKÚ SR vykonal kontrolu zameranú na systém kontroly a monitorovania rozvoja priemyselných parkov  
z pohľadu MH SR, ako zakladateľa MHI a VIP. Cieľom bolo zistiť, či opatrenia, ktoré ministerstvo prijalo na  
odstránenie zistených nedostatkov sú účinné a neopakujú sa. NKÚ SR na tento účel skontroloval činnosti súvisiace  
s plánovaním a výstavbou priemyselných parkov v Rimavskej Sobote a Valalikoch, ktoré realizujú obchodné  
spoločnosti založené MH SR. Ministerstvo ako zakladateľ, ale aj zodpovedný štátny orgán za plnenie cieľov  
hospodárskej politiky nesie hlavnú zodpovednosť za to, akým spôsobom sa využívajú finančné prostriedky určené  
na budovanie priemyselných parkov, ako sa plnia stanovené ciele jednotlivých etáp tohto procesu.  
4
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontrola zistila, že vo vzťahu MH SR a obchodných spoločností, ktoré ministerstvo založilo na účely realizácie  
priemyselného parku Rimavská Sobota alebo Valaliky, nedošlo k zásadným zmenám v systéme ich riadenia  
a kontroly. Tiež sa nezmenil prístup k plánovaniu priemyselných parkov, ktoré naďalej nemá charakter dlhodobého  
strategického plánovania, aké si budovanie priemyselných parkov vyžaduje.  
MH SR, ktoré je zodpovedné za hospodársku a priemyselnú politiku, nemalo v čase kontroly spracovanú koncepciu  
rozvoja priemyselných parkov. Pri ich výstavbe vychádza MH SR z Programového vyhlásenia vlády, v ktorom sú  
stanované ciele týkajúce sa regionálneho rozvoja a zvýšenie investičnej atraktívnosti Slovenska. Úloha vypracovať  
komplexnú koncepciu rozvoja priemyselných parkov pritom vyplývala zo strategického materiálu Stratégia  
hospodárskej politiky Slovenskej republiky do roku 2030 a bola schválená vládou SR. Cieľom mala byť ponuka  
priemyselných parkov SR v takej štruktúre, kvalite a kvantite, aby dokázala uspokojiť potreby širokého spektra  
investorov a súčasne potreby SR a regiónov. Následne mala koncepcia obsahovať konkrétne úlohy a gestorov,  
s identifikáciou finančných zdrojov na jej realizáciu. Koncepcia je z pohľadu atraktivity a konkurencieschopnosti SR  
pre zahraničných investorov a etablovaných investorov veľmi významným dokumentom a jej absencia je vážnym  
nedostatkom stredno- a dlhodobého plánovania.  
Kontrolou NKÚ SR boli preverené aj procesy a činnosti súvisiace s prípravou, koordináciou, realizáciou  
a monitoringom výstavby priemyselných parkov. Výsledky kontroly poukázali na nedostatočnú riadiacu a kontrolnú  
činnosť MH SR, vyplývajúcu z kompetencie v oblasti priemyselných parkov, pričom mu táto vyplývala z jeho  
zakladateľskej funkcie ku kontrolovaným obchodným spoločnostiam. Nevykonávanie aktívneho dohľadu  
a monitoringu nad prípravou a realizáciou projektov priemyselných parkov umožnilo vznik pochybení  
v manažmente budovania parkov s možným finančným dopadom v podobe sankcií či možných súdnych sporov.  
Problémy s dodržaním harmonogramov investičných projektov môžu znamenať i značné reputačné riziko pre SR  
pri hľadaní zahraničných či domácich investorov.  
Jedným z nástrojov MH SR na vykonávanie dohľadu a monitoringu nad realizáciou projektov priemyselných parkov  
je DR spoločností, pozostávajúca z troch členov, zamestnancov MH SR. Predmetom zasadaní DR  
v kontrolovanom období bolo, okrem iného, poskytovanie informácií konateľov spoločností členom DR o stave  
implementácie projektov priemyselných parkov, stav rozpočtu spoločnosti, schvaľovanie zmlúv/objednávok/VO,  
výkon zamestnávateľského práva, vrátane mzdových náležitostí zamestnancov. Najvyšším orgánom je valné  
zhromaždenie, ktorého pôsobnosť vykonáva v plnom rozsahu jediný spoločník – MH SR. Dozorná rada  
kontrolovaných spoločností nepredkladala Správu o výsledkoch svojej činnosti jedinému spoločníkovi MH SR,  
dokonca v období 20212022 ani nezasadala v zmysle zakladateľskej listiny. Dôsledným plnením úloh dozornej  
rady, najmä jej informačnej, vo vzťahu k zakladateľovi, bolo možné predísť viacerým problémom, na ktoré kontrola  
poukázala.  
MH SR riadne neevidovalo a nearchivovalo dokumentáciu súvisiacu s prípravou a realizáciou výstavby  
priemyselných parkov, čím prišlo k porušeniu zákona o archívoch a registratúrach. Porušenie tohto zákona viedlo  
k tomu, že kontrolnej skupine NKÚ SR neboli predložené podporné dokumenty, analýzy, štúdie a pod., ktoré boli  
využité ako podklad na rokovania o harmonograme projektu a na uzatvorenie Investičnej zmluvy.  
Časté zmeny organizačného poriadku MH SR spôsobili, že v období medzi 1. 5. 2022 až 1. 7. 2024, neobsahoval  
pridelenie kompetencie zahŕňajúcej koordináciu prípravy, realizáciu a rozvoj priemyselných parkov, žiadnemu  
organizačného útvaru MH SR, čím bol porušený Štatút MH SR.  
Počas kontrolovaného obdobia bolo vykonaných 12 zmien organizačného poriadku. Ostatná, 13. zmena, nastala  
počas výkonu kontroly, 25. 6. 2024, v zmysle rozhodnutia č. 10/2024 ministerky hospodárstva SR o organizačnej  
zmene. Predmetné rozhodnutie ministerky nadobudlo účinnosť 1. júla 2024.  
Zmena pozostávala z vytvorenia odboru investícií a priemyselných parkov v riadiacej pôsobnosti generálneho  
riaditeľa sekcie európskych programov. Novovytvorený organizačný útvar bude plniť, okrem iného, aj nové úlohy  
v oblasti priemyselných parkov a strategických investícií, ktoré neboli začlenené pod žiadny organizačný útvar  
ministerstva.  
5
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Druhým organizačným útvarom vytvoreným v rámci predmetnej zmeny bol vznik oddelenia priemyselných parkov,  
ktoré bude plniť úlohy v oblasti politiky a stratégie rozvoja priemyselných parkov v štátnom vlastníctve a bude  
zodpovedať za významné a strategické investície v tejto oblasti. Toto oddelenie, okrem iného, vypracúva koncepciu  
rozvoja priemyselných parkov v spolupráci s Inštitútom hospodárskych analýz a s vecne príslušnými útvarmi  
ministerstva hospodárstva a spoločnosťami založenými ministerstvom.  
Agendu prípravy a výstavbu priemyselných parkov a zón v Rimavskej Sobote a Valalikoch majú v kompetencii  
spoločnosti MH Invest, s.r.o., a Valaliky Industrial Park, s. r. o. Spoločnosti zabezpečujú komplexnú prípravu  
územia, výkup pozemkov a práce súvisiace s vybudovaním verejnej infraštruktúry. Obe spoločnosti sú 100-  
percentnou dcérskou spoločnosťou MH SR.  
MH Invest, s.r.o.  
Spoločnosť MHI realizuje činnosti súvisiace s prípravou a výstavbou priemyselných a strategických parkov  
na základe poverenia MH SR. Uznesením vlády SR č. 38/2021 bolo pre priemyselný park v Rimavskej Sobote  
vyčlenených 9 843 000 eur (pôvodný zmluvný rozpočet projektu). Následným rozhodnutím vlády č. 326/2023 sa  
zmenou účelu použitia prostriedkov viazaných na escrow účte v objeme 19 093 629 eur navýšil rozpočet  
pre priemyselný park na celkovú sumu 28 936 629 eur. Celková suma zahŕňa náklady na výkup pozemkov, hrubé  
terénne úpravy a infraštruktúru parku. Výstavba tohto priemyselného parku sa oficiálne začala 3. 10. 2023 a má  
zaberať plochu viac ako 80 hektárov. Ako prvé sa začalo s hrubými terénnymi úpravami a prípravou komplexnej  
infraštruktúry.  
V rámci kontroly boli preverené procesy v súvislosti s projektovým riadením, prípravou projektových dokumentácií,  
nájomných vzťahov či procesy o verejnom obstarávaní. Ďalej uvedené nedostatky zapríčinili neplnenie míľnikov  
investičnej zmluvy, čo v praxi znamenalo porušenie podmienok Investičnej zmluvy a v budúcnosti môže spôsobiť  
dodatočné právne a finančné následky pre SR.  
MHI neplnil zmluvné podmienky v rámci zmluvy s externou spoločnosťou, ktorej sa MHI zaviazal k poskytovaniu  
súčinnosti pri plnení záväzkov. Externá spoločnosť mala za úlohu zabezpečiť a koordinovať činnosti spojené  
s realizáciou projektového riadenia priemyselného parku Rimavská Sobota a vykonávať činností spojené  
s vypracovávaním dokumentov a realizáciou verejných obstarávaní. Externá spoločnosť upovedomila MHI  
o prekážkach brániacich riadnemu plneniu povinností vyplývajúcich z rámcovej zmluvy. Konkrétne išlo o neplnenie  
dohodnutých míľnikov projektu, nepostačujúce personálne obsadenie a neexistujúcu vnútornú štruktúru  
organizácie, neúčasť kľúčových zástupov na pravidelných koordinačných poradách, zahmlievanie skutočného  
stavu jednotlivých činností súvisiacich s realizáciou projektu či nepripravenosť územia na spustenie výstavby. Tieto  
skutočnosti neumožňovali riadne plnenie povinností vyplývajúcich externej spoločnosti z rámcovej zmluvy, čo má  
za následok neplnenie míľnikov investičnej zmluvy.  
MHI nemal do praxe zavedené kľúčové riadiace akty, akými sú organizačná štruktúra, organizačný poriadok a iné  
metodické príručky, čo znemožňovalo efektívne projektové riadenie. Nedostatočne zadefinované zodpovednosti  
jednotlivých organizačných zložiek v rámci organizačnej štruktúry, nepresné podmienky pri verejných  
obstarávaniach, nepripravenosť vytýčeného územia na spustenie výstavby, či chýbajúce prieskumy daného územia  
mali dopad na výkon a realizáciu aktivít pri implementácii projektu, čo sa prejavilo nedodržaním harmonogramu  
projektu.  
Investičná zmluva – medzi MHI, MH SR a investorom Winkelmann Building + Industry výrobný závod, vykazuje  
známky jednostrannej výhodnosti, najmä z dôvodu možných pokút pri nesplnení stanovených podmienok len  
na strane MH SR, či MHI, pričom SR a MHI sa zaviazali nahradiť a zaplatiť spoločnosti sumu rovnajúcu sa  
akejkoľvek strate, ktorá jej vznikne v dôsledku alebo v súvislosti s porušením povinností vyplývajúcich zo zmluvy,  
pokiaľ sa nepreukáže, že takéto porušenie bolo spôsobené zásahom vyššej moci. Napriek posunom termínov pre  
výstavbu jednotlivých etáp projektu, k IZ nebol nikdy uzavretý dodatok a príloha č. 6 Míľniky“ nebola oficiálne  
upravená.  
Pred podpisom samotnej IZ neboli vykonané základné požiadavky na rozbory územia (radónový, pyrotechnický,  
archeologický prieskum), na ktorom mal byť postavený priemyselný park. Pri kreovaní IZ sa vychádzalo len  
z prvotných prieskumov územia z roku 2022, ktoré neobsahovali vyššie spomenuté prieskumy územia,  
čo v konečnom dôsledku prispelo k nedodržaniu harmonogramu projektu.  
6
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Definovanie míľnikov do IZ bolo stanovené bez reálneho základu. Termíny nezohľadňovali čas procesov,  
ktorý priamo vyplýval z národnej legislatívy a stavebných postupov opierajúcich sa o nevyhnutnosť ich dodržania  
počas realizácie investičnej akcie. Napriek tomu, v prospech cieľa dotiahnuť do Rimavskej Soboty investora aj za  
cenu vysokých pokút, bola IZ podpísaná. Prvé oneskorenie prác spôsobil samotný investor WBI, pretože v rozpore  
s IZ predložil finálne umiestnenie prvej fázy hrubých terénnych úprav neskôr než stanovuje zmluva a navyše mimo  
hraníc pôvodného územia definovaného v zmluve. Uvedená zmena znamenala prepracovanie projektovej  
dokumentácie.  
Neplnenie míľnikov projektu, stanovených v IZ, spôsobilo nielen posun výstavby priemyselného parku Rimavská  
Sobota, ale v budúcnosti môže spôsobiť aj finančné škody pri uplatnení pokút zo strany investora. Napríklad  
pri omeškaní odovzdania územia s vybudovanými hrubými terénnymi úpravami (HTÚ), rozdeleného na etapy  
HTÚ 1, HTÚ 2A a HTÚ 2B, hrozia pokuty vo výške 100 000 eur, resp. 75 000 eur za každý začatý týždeň.  
Za omeškanie odovzdania inžinierskych sietí, pozostávajúcich z pripojenia elektrickej energie, plynu, vody,  
kanalizácie a odvedenia dažďovej vody, hrozí pokuta 50 000 eur za každý začatý týždeň a každú z položiek sietí  
samostatne. K dôvodom neplnenia míľnikov prispeli všetky zmluvné strany, a to jednak nerealistickým nastavením  
míľnikov v IZ, slabou koordináciou a projektovým riadením zo strany MHI, ako aj nekvalitnými projektovými  
dokumentáciami zo strany externých dodávateľov. Ku koncu kontrolovaného obdobia bola uplatniteľná výška pokút  
v hodnote 10,5 mil. eur. Maximálna možná celková výška pokuty v rámci nesplnenia míľnikov projektu je 14 mil. eur.  
Dozorná rada spoločnosti nezasadala v rokoch 2021 a 2022 v súlade so Zakladateľskou listinou, a zároveň DR  
nepredložila jedinému spoločníkovi – MH SR ani v jednom prípade správu o výsledkoch svojej činnosti.  
Do pôsobnosti DR patrí, okrem iného, dohliadať a kontrolovať činnosť konateľov. To, že v uvedenom období DR  
nevykonávala riadne svoju činnosť, malo za následok oneskorené prijatie adekvátnych opatrení na odstránenie  
nedostatkov, ktoré sa objavili pri implementácii projektov priemyselných parkov.  
Na základe finančnej významnosti bola v rámci kontroly NKÚ preverená zmluva č. 20220014 a jej Dodatok č. 1,  
predmetom Zmluvy o dielo bolo vypracovanie a dodanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie,  
zapracovanie pripomienok v priebehu stavebného konania, vypracovanie realizačnej projektovej dokumentácie  
stavby a spolupráca pri uskutočnení stavby. Predpokladaná hodnota zákazky bola 379 940,00 eur bez DPH.  
Úspešným uchádzačom sa stala spoločnosť PROMA, s.r.o., s ktorým MHI uzatvoril Zmluvu o dielo a licenčnú  
zmluvu. Zmluvná cena bola 295 640,00 eur bez DPH. Počas plnenia predmetu Zmluvy o dielo bol so spoločnosťou  
PROMA, s.r.o., uzavretý Dodatok č.1, ktorého predmetom bola zmena projektovej dokumentácie a zmena Zmluvy  
o dielo. Uzavretým Dodatkom č. 1 došlo k navýšeniu zmluvnej ceny o 139 700 eur bez DPH, pričom celková  
zmluvná cena narástla na sumu 435 340 eur bez DPH.  
V súvislosti s touto Zmluvou o dielo a jej Dodatkom č. 1 bolo identifikovaných niekoľko ďalších pochybení. MHI  
nepostupoval v súlade so zákonom o finančnej kontrole a audite, keďže nepreukázal vykonanie základnej finančnej  
kontroly za všetky odborné činnosti, nepostupoval v súlade s § 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní,  
nepreukázal postup v súlade s § 19 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách, a spôsobil ďalšie pochybenia  
súvisiace s nedostatočným riadením rizík vznikajúcich s výstavbou tohto priemyselného parku.  
Valaliky Industrial Park, s. r. o.  
Spoločnosť Valaliky Industrial Park, s. r. o., pripravuje výstavbu priemyselného parku na východnom Slovensku  
vo Valalikoch pri Košiciach. Spoločnosť Volvo Cars Corporation tu plánuje vybudovať prostredníctvom svojej  
dcérskej spoločnosti Volvo Cars Slovakia, závod na výrobu elektromobilov. Vláda SR na zasadnutí 1. júla 2022  
schválila investičnú pomoc a splnomocnila predsedu vlády SR a ministra hospodárstva SR na uzavretie Investičnej  
zmluvy – Dohody o investícii v mene SR. Plánované investície Slovenskej republiky do projektu strategického  
územia predstavovali 731 367 542 mil. eur, oficiálna výstavba tohto priemyselného parku sa začala 20. 2. 2023.  
Kontrolou bolo zistené, že VIP, s. r. o., nemala nastavený systém projektového riadenia. V rámci spoločnosti nebol  
vytvorený interný projektový tím, ktorý by zodpovedal za realizáciu projektu priemyselného parku. VIP uzatvorila  
s externou firmou rámcovú zmluvu o vykonávaní projektových činností a poskytovaní externej odbornej podpory  
projektu. Preverením týchto rámcových zmlúv a dodatku kontrola identifikovala nedodržanie zmluvných podmienok,  
a v prípade vyplatenia finančných prostriedkov v celkovej sume 231 004,80 eur aj porušenie finančnej disciplíny  
podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, čím došlo k porušeniu povinnosti zachovania  
7
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti použitia verejných prostriedkov. V roku 2024 VIP, s. r. o., zaviedla nové  
postupy pri projektovom riadení, ktoré by mali prispieť k zvýšeniu efektívnosti riadiacich procesov.  
Predmetom Zmluvy o dielo č. Z22/099 so spoločnosťou HOCHTIEF SK, s.r.o., HOCHTIEF CZ, a. s., VIAKORP,  
s.r.o., bola, okrem iného, i realizácia stavebných prác – hrubých terénnych úprav pre strategické územie Valaliky.  
Zo šiestich uchádzačov sa v súťaži ponúk na 1. mieste umiestnila spoločnosť HOCHTIEF, s.r.o., HOCHTIEF CZ,  
a. s., VIAKORP, s.r.o. Jediným kritériom vyhodnotenia ponúk bola najnižšia celková cena predmetnej zákazky.  
Predpokladaná hodnota zákazky pre verejné obstarávanie bola stanovená na sumu 88 934 153,00 eur bez DPH.  
Víťaz súťaže ponúkol sumu 45 892 665,07 eur bez DPH, čo predstavovalo 48 % z PHZ.  
Realizácia zmluvy jasne ukázala, že projektový team spoločnosti, zodpovedza implementáciu projektu,  
zanedbal dôsledné preskúmanie územia parku a nezohľadnil geologické a hydrologické pomery, hlavne zvýšenú  
hladinu podzemných vôd, čo malo za následok výrazné omeškanie a zvýšené náklady na realizáciu projektu.  
Pre prípravu zmluvy nebol zohľadnený ani ďalší doplnkový hydrogeologický prieskum zaevidovaný Štátnym  
geologickým ústavom Dionýza Štúra. Nezapracovanie výstupov tejto doplnkovej štúdie do zmluvy so zhotoviteľom,  
malo za následok realizáciu dočasných riešení, premiestňovanie veľkého množstva zeminy na dočasné skládky, a  
následné znehodnotenie takto uloženej zeminy, čo spôsobilo ďalšie dodatočné náklady na tzv. stabilizáciu, atď.  
Kontrolou investičného projektu NKÚ zistil, že míľniky projektu, ktoré boli stanovené v investičnej zmluve, neboli  
dodržané. Je zrejmé, že harmonogram projektu bol postavený nerealisticky, nezohľadňoval národnú legislatívu  
a časovú náročnosť procesov nevyhnutných pre absolvovanie stavebných a povoľovacích konaní,  
majetkovoprávneho vysporiadania pozemkov, verejného obstarávania a podobne. Nutne tak dochádzalo  
k zmenám a posunom termínov, ktoré boli obsiahnuté v dodatkoch k zmluve. Jednotlivými dodatkami sa menili  
termíny, zmenené je aj riešenie odvodnenia územia a zmenil sa aj harmonogram odovzdania jednotlivých fáz  
hrubých terénnych úprav.  
Vážnym dopadom týchto skutočností teda je, že zmluvne dohodnutá čiastka s dodávateľom vo výške  
45 892 665,07 eur bez DPH, bola k 15. 7. 2024 navýšená prostredníctvom piatich dodatkov na sumu  
79 362 877,53 eur bez DPH, čo je viac oproti zmluvnej cene o 72,93 % (Tab. č.1). Podľa informácií v Centrálnom  
registri zmlúv, k 15. 10. 2024 boli uzatvorené ďalšie dodatky k Zmluve o dielo č. 6., 7., 8., 9., čím sa celková čiastka  
vyšplhala na hodnotu 92 038 391,80 eur, čo predstavuje hodnotu vyše 100 % pôvodnej zmluvnej sumy.  
8
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Tab. č.1 Prehľad uzatvorených dodatkov k ZoD č. 22/099  
Pôvodná zmluvná cena (v eurách) bez DPH  
ZoD č. Z22/099  
45 892 665,07  
155 000,00  
219 000,00  
67 594,00  
Dodatok č. 1  
Dodatok č. 2  
Dodatok č. 3  
Dodatok č. 4  
7 369 712,86  
10 776 816,47  
75 766,36  
PNZ bez Dodatku  
PNZ č. 19  
Dodatok č. 5  
14 806 322,77  
502 120,24  
4 820,69  
Dodatok č. 6  
PNZ č. 47  
Dodatok č. 7  
1 090 033,67  
882 247,43  
10 196 292,24  
1 146 603,37  
203 306,25  
44 487,45  
Dodatok č. 8  
Dodatok č. 9  
Dodatok č. 10  
Dodatok č. 11  
Dodatok č. 12  
Spolu  
93 432 788,87  
navýšenie ZoD č. Z22/ 099  
Zdroj: VIP, CRZ  
Za neodovzdanie hrubých terénnych úprav v lehotách stanovených v investičnej zmluve požadovala spoločnosť  
Volvo uplatnenie pokuty v sume 525 000 eur. Výsledkom vzájomných rokovaní medzi spoločnosťou Volvo, VIP  
a SR bolo uzatvorenie Dodatku III, ktorým sa opäť posunul termín odovzdania fáz hrubých terénnych úprav.  
V Dodatku III sa spoločnosť Volvo podmienečne vzdala svojich nárokov uplatnenia pokuty voči VIP a SR.  
Podmienkou bola realizácia dodatočných opatrení, ktoré sú špecifikované v Dodatku III. Hrozba pokuty tak naďalej  
trvá, ak sa nanovo definované termíny nedodržia.  
Okrem nepredvídateľných okolností, rozhodujúcu mieru zodpovednosti za daný stav má manažment projektu,  
nedostatočný dozor a kontrola plnenia všetkých míľnikov projektu zo strany MH SR. Aj keď sa v poslednom období  
prijali zo strany MH SR určité opatrenia na zmenu, hrozba zmluvných pokút za nedodržanie termínov je stále  
prítomná. Nedodržaním termínov daných IZ spoločnosti Volvo Car Slovakia vzniká nárok na uplatnenie zmluvných  
pokút vo výške 25 000 eur za každý aj začatý týždeň omeškania odovzdania plôch terénnych úprav oproti termínom  
určeným Investičnou zmluvou. Taktiež vzniká nárok na odstúpenie od Investičnej zmluvy zo strany Volvo Car  
Slovakia z dôvodov neplnenia záväzku Slovenskej republiky zrealizovať hrubé terénne úpravy potrebné  
na vybudovanie novej prevádzkarne na výrobu automobilov. Nárokovateľné pokuty zo strany investora v zmysle  
zmluvy za omeškanie odovzdania všeobecnej verejnej infraštruktúry a inžinierskych sietí sa pohybujú v rozmedzí  
10 000 až 30 000 eur za každý začatý týždeň. Neplnením míľnikov investičného projektu môže byť uplatnená  
maximálna pokuta za omeškanie v hodnote 22 mil. eur.  
9
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Jednou z podmienok investorov v priemyselných parkoch je vlastniť pozemky, na ktorých budú realizované ich  
podnikateľské aktivity. Aj keď predmetom kontroly NKÚ nebol proces získavania týchto pozemkov, z verejne  
dostupných zdrojov je možné zistiť nasledovné.  
Pozemky pod priemyselným parkom v Rimavskej Sobote patrili do vlastníctva mesta Rimavská Sobota. MHI sa  
podarilo získať potrebné pozemky pre výstavbu parku od mesta za výhodnú cenu, 0,35 eur za 1 m2, t. j. v celkovej  
výške 296 522,45 eur. Územie, vrátane všetkých jeho častí, sanačných prác na území a príslušenstva boli  
investorovi predané za sumu 3 542 537,57 eur bez DPH. Pri obstarávaní priemyselného parku vo Valalikoch boli  
oblasti, ktoré zasahovali do viacerých katastrálnych území. Výkupná cena týchto pozemkov bola určená znaleckým  
posudkom na hodnotu cca 14 eur za 1 m2, čo predstavovalo sumu 17 274 938 eur. Územie, približne o výmere 280  
ha bolo investorovi Volvo predané za cenu 20,15 eur za 1m2, čo predstavovalo celkovú sumu 56 600 000 eur bez  
DPH.  
Obce Rimavská Sobota a Valaliky mali určite veľký záujem o realizáciu priemyselných parkov, ktoré prinášajú  
zamestnanosť a ďalšie sociálno-ekonomické efekty pre región. Poskytli preto svoje pozemky alebo súčinnosť  
pri výkupe pozemkov za ceny výhodné pre štát. Finančné benefity pre samosprávu a štát sú však značne rozdielne  
a nesvedčia o skutočne rovnocennom partnerskom vzťahu štátnej správy a samosprávy pri budovaní týchto  
priemyselných parkov. V budúcnosti preto môže byť získavanie pozemkov od miest a obcí, či občanov  
na budovanie priemyselných parkov či iných významných investícií oveľa náročnejšie.  
Záver  
Závery kontroly NKÚ SR z roku 2021 boli venované hospodáreniu a opodstatnenosti zakladaných spoločností  
k samostatným projektom, ktoré vyhodnotilo NKÚ SR ako nesystémové, ak nebolo výsledkom koncepčnej činnosti  
zakladateľa, ktorá jasne definovala poslanie spoločností, ciele a podmienky ich fungovania. Je nevyhnutné,  
aby zakladateľ plnil dôsledne svoje riadiace a kontrolné funkcie, ktoré sú pre efektívne vkladanie verejných  
finančných zdrojov do týchto spoločností nutné. Na základe výkonu kontroly NKÚ SR v roku 2024 možno  
konštatovať, že problémy, na ktoré bolo poukázané v predchádzajúcej kontrole, počas kontrolovaného obdobia  
naďalej pretrvávali.  
NKÚ SR preveril riadiacu a kontrolnú činnosť MH SR vo vzťahu ku kontrolovaným subjektom s cieľom preveriť  
proces prípravy, realizácie, kontroly a monitoringu projektov v oblasti budovania priemyselných parkov. Systém  
dohľadu a kontroly zo strany MH SR nebol funkčný a bol viac-menej formálny. Nefunkčnosť systému dohľadu  
sa prejavila v nevykonávaní kontrol zameraných na procesy v rámci prípravy a realizácie projektov priemyselných  
parkov a pôsobenia dozorných rád v kontrolovanom období, ktoré si dôkladne neplnili úlohy v súlade  
so zakladateľskou listinou obchodných spoločností. MHI a VIP.  
Chýbajúca koncepcia rozvoja priemyselných parkov by mala analyzovať potreby investorov v oblasti priemyselných  
parkov v súčasnosti, ale aj v budúcnosti na jednej strane, no na druhej strane schopnosť SR tieto potreby uspokojiť  
v konkrétnom čase, a to aj s ohľadom na zabezpečenie regionálneho rozvoja. Cieľom by mala byť ponuka  
priemyselných parkov SR v takej štruktúre, kvalite a kvantite, aby dokázala uspokojiť potreby širokého spektra  
investorov a súčasne potreby SR a jej regiónov. Následne by mala koncepcia obsahovať konkrétne úlohy a  
gestorov s finančným krytím na jej realizáciu. Koncepcia je z pohľadu atraktivity a konkurencieschopnosti SR pre  
zahraničných investorov a etablovaných investorov veľmi významná.  
Na odstránenie zistených nedostatkov MH SR už počas výkonu kontroly NKÚ SR zaviedlo nový organizačný  
poriadok s dvomi novými organizačnými útvarmi, ktoré budú, okrem iného, vypracúvať informácie o stave a  
realizácii priemyselných parkov v štátnom vlastníctve, zodpovedať za významné a strategické investície v oblasti  
priemyselných parkov a koncepciu rozvoja priemyselných parkov v spolupráci s Inštitútom hospodárskych analýz,  
vecne príslušnými sekciami, SARIO a spoločnosťami zriadenými ministerstvom.  
S cieľom zlepšiť činnosť dozorných rád musí MH SR klásť dôraz a inštruovať zodpovedných členov dozorných rád  
predmetných spoločností, aby v budúcnosti, v ďalších napr. obdobných prípadoch, postupovali v súlade  
s príslušnými ustanoveniami zakladateľských listín predmetných spoločností s ručením obmedzeným (toho času  
v platnom znení), predovšetkým riadne a včas vykonávali a plnili činnosti vyplývajúce, resp. patriace do pôsobnosti  
dozorných rád predmetných spoločností s ručením obmedzeným.  
10  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Odhalené nedostatky a porušenia platnej legislatívy potvrdili riziká v rámci kontroly NKÚ SR, neefektívne  
a netransparentné riadenie spoločnosťami MHI a VIP, veľkých investičných projektov. Na dosiahnutie vyššej  
miery transparentnosti, efektívnosti a zodpovednosti pri nakladaní s verejnými prostriedkami je nevyhnutné zaviesť  
systémové opatrenia, metodické usmernenia, smernice, či zvýšiť úroveň internej kontroly v rámci kontrolovaných  
spoločností.  
Cieľom výstavby priemyselných parkov je príprava pozemkov do štádia, v ktorom môžu investori okamžite budovať  
svoje výrobné kapacity. Nedostatok takto pripravených pozemkov znižuje investičnú atraktivitu krajiny, keďže  
predlžuje obdobie medzi rozhodnutím o investícii a schopnosťou investora začať výrobu.  
Akékoľvek predlžovanie realizácie výstavby priemyselných parkov, či už vo fáze prípravy alebo fyzickej realizácie  
projektu, je neprípustné, pretože sa neplnenie míľnikov projektov priemyselných parkov v budúcnosti môže  
premietnuť do finančných strát, napríklad pri uplatnení pokút zo strany investora, alebo sa prejaví nezáujmom iného  
veľkého investora, ktorý by mohol obsadiť voľné kapacity parku. Ďalšími rizikami sú prípadné nenaplnenia celého  
parku, navýšenie investičných nákladov alebo predaj pozemkov za nižšiu než očakávanú cenu. To či bude projekt  
pre štát finančne neutrálny pri plnom obsadení, v strate alebo v zisku, závisí od predajnej ceny pozemkov.  
Pri priemyselných parkoch v Rimavskej Sobote a Valalikoch bol z predaja pozemkov dosiahnutý zisk pre obe  
spoločnosti, MHI i VIP, v Rimavskej Sobote 3 246 015,12 eur a vo Valalikoch 17 274 938 eur.  
Na základe kontrolou NKÚ SR zistených nedostatkov zaviedli kontrolované spoločnosti už počas trvania výkonu  
kontrolnej akcie viaceré vnútroorganizačné riadiace akty, ktoré prispeli k zmene riadiacich procesov a dodržiavaniu  
platnej legislatívy. Rovnako bola v oboch obchodných spoločnostiach zavedená viacstupňová kontrola  
pri dodávateľských vzťahoch, čo by mohlo zabezpečiť vyššiu mieru transparentnosti, hospodárnosti a efektívnosti  
pri nakladaní s verejnými prostriedkami.  
Reakcia kontrolovaného subjektu  
Z kontrolnej akcie boli vypracované 3 protokoly o výsledku kontroly. Proti pravdivosti, úplnosti a preukázateľnosti  
kontrolných zistení, kontrolované subjekty nevzniesli voči identifikovaným zisteniam žiadne námietky. Kontrolované  
subjekty sa zaviazali prijať opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a následne zaslať správu o ich splnení,  
resp. plnení. Plnenie prijatých opatrení bude NKÚ SR v rámci svojej činnosti monitorovať a vyhodnocovať ich  
adekvátnosť.  
Kontakt  
Najvyšší kontrolný úrad SR  
Priemyselná 2  
Ministerstvo hospodárstva SR  
Mlynské Nivy 44/A  
824 73 Bratislava 26  
827 15 Bratislava  
MH Invest, s.r.o.  
Mlynské Nivy 44/A  
Valaliky Industrial Park, s.r.o.  
Trnavská cesta 100  
821 09 Bratislava 26  
821 01 Bratislava  
11  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Zoznam použitých skratiek  
CRZ  
Centrálny register zmlúv  
DR  
Dozorná rada  
DPH  
Daň z pridanej hodnoty  
EIA  
escrow účet  
Environment Impact Assessment  
špeciálne viazané finančné prostriedky na účte  
podľa úprav v zmluve  
MF  
Ministerstvo financií  
MHI  
MH Invest, s.r.o.  
MH SR  
Ministerstvo hospodárstva  
MPK  
Medzirezortné pripomienkovacie konanie  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Obchodný zákonník č. 513/1991 Zb. v znení  
neskorších predpisov  
NKÚ SR  
Obchodný zákonník  
OP  
Organizačný poriadok  
PNZ  
ISSAI  
IZ  
Pokyn na uskutočnenie zmeny  
Medzinárodné kontrolórske štandardy  
Investičná zmluva  
SARIO  
SAV  
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu  
Slovenská akadémia vied  
SR  
Slovenská republika  
VIP  
VO  
Valaliky Industrial Park, s. r. o.  
Verejné obstarávanie  
VZ  
Valné zhromaždenie  
WBI  
Winkelmann Building + Industry výrobný závod  
zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach  
zákon č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom  
úrade Slovenskej republiky v znení neskorších  
predpisov  
zákona o geologických prácach  
zákon o NKÚ SR  
zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády  
a organizácii ústrednej štátnej správy v znení  
neskorších predpisov  
zákon o organizácii činnosti vlády a organizácii  
ústrednej štátnej správy  
zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole  
a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov  
v znení neskorších predpisov  
zákon o finančnej kontrole  
zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy  
zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe  
zákon o slobodnom prístupe k informáciám  
k informáciám a o zmene a doplnení niektorých  
zákonov  
zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní  
a o zmene a doplnení niektorých zákonov  
zákon o verejnom obstarávaní  
12