Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
III.
Stanovisko vlády Slovenskej republiky k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Romana MICHELKA, Rudolfa HULIAKA, Andreja DANKA a Adama LUČANSKÉHO na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 196/2023 Z. z. o Európskom hlavnom meste kultúry a o zmene zákona č. 299/2020 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 451) podľa § 70 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov bolo doručené s tým, že vláda Slovenskej republiky súhlasila s predmetným návrhom zákona s pripomienkami.
IV.
Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Romana MICHELKA, Rudolfa HULIAKA, Andreja DANKA a Adama LUČANSKÉHO na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 196/2023 Z. z. o Európskom hlavnom meste kultúry a o zmene zákona č. 299/2020 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 451) výbory prerokovali a odporučili schváliť:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 185zo 17. októbra 2024 a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá uznesením č. 45 zo 4. februára 2025.
V.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré predmetný návrh zákona prerokovali, prijali tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I sa vypúšťajú body 3 a 4.
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje.
Odkaz na zákon o verejnom obstarávaní nie je opodstatnený, keďže pri poskytovaní príspevku sa má postupovať podľa zákona o Európskom hlavnom meste kultúry, nie podľa zákona o verejnom obstarávaní.
Bod 4 sa navrhuje vypustiť z dôvodu nadbytočnosti, pretože platné znenie § 7 zákona o Európskom hlavnom meste kultúry nevylučuje pôsobnosť Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky.
Výbor NR SR pre kultúru a médiá